Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
7 min. čítanie

Obsahový (content) marketing

Všetko o obsahovom marketingu na jednom mieste. Čo znamená tvoriť content a aké sú jeho formy? Prinášame dôležité informácie a odkazy na ďalšie inšpiratívne články.

Obsahový (content) marketing

Čo je obsahový (content) marketing?

Cieľom content marketingu je vytvárať obsah, ktorý zaujme, v ideálnom prípade aj udrží pozornosť cieľovej skupiny a čerešničkou na torte je konverzia.

Ide o dlhodobú stratégiu ako obsah spracovať a distribuovať. Prináša a spracováva témy, ktoré riešia potreby a záujmy cieľovej skupiny. Je to pomalá cesta ako si budovať vzťahy so zákazníkmi, zvyšovať povedomie o značke a podporovať predaje.

5 kľúčových vecí pre content marketing podľa expertov

To, čo odlišuje priemerný/obyčajný obsahový marketing od výborného, je autenticita a úprimný záujem o konverzáciu. Ak dokážete robiť obsah, ktorý keď si potenciálny zákazník prezrie a povie si, že waw, ďakujem za pomoc, presne toto som potreboval vedieť, aby som sa mohol rozhodnúť, čo ďalej, tak to robíte dobre. Naopak, ak si potenciálny zákazník povie, že vaša príručka/článok/video a podobne je len nepodarená, krátkozraká správa, pretláčajúce vaše produkty do popredia, tak to robíte zle.

Matúš Kopalko
Online Marketér

Esenciou content marketingu je vytrvalosť a trpezlivosť. Nikto nechce počuť, že to prinesie výsledky za rok za dva, a že vám to zaberie veľa času. Tu nie sú skratky ani super tajné praktiky. Tvorte hlavne užitočný obsah, teda riešenie problému a robte to najmä pre ľudí a nie pre Googlebota. Myslite na to, že obsah nie je len text, ale aj infografika, podcast a video. Recyklujte články.

Jozef Milčík
SEO konzultant, PPC špecialista

Marketing sa dnes nedá robiť bez skvelého obsahu. Možno práve preto sa v rámci content marketingu väčšina firiem zameriava na tvorbu obsahu. Ale to je len polovica práce. Tá druhá, a veľmi dôležitá, je distribúcia samotného obsahu. Okrem jasne definovanej cieľovej skupiny, tém a cieľov by sa nemalo zabúdať na distribučné kanály. Táto chyba sa deje v prípadoch, keď obsah nie je integrovaný do celej marketingovej stratégie, ale je len okrajovou záležitosťou.

Martin Peška
Founder & Executve Director @Pickerly

V obsahovom marketingu vnímam ako kľúčové porozumenie cieľovej skupine – vedieť, čo ich zaujíma a aké majú problémy. To umožňuje vytvárať rezonujúci a angažujúci obsah. Autenticita a hodnotný obsah sú nevyhnutné; obsah by mal byť originálny, informatívny a riešiť potreby cieľovej skupiny. Dôležité je aj efektívne použitie kľúčových slov pre lepšiu viditeľnosť. Každý obsah by mal mať jasný call-to-action, viesť čitateľa k ďalšiemu kroku (zdieľanie, komentovanie alebo prechod na web). Po tom všetkom nasleduje neustále sledovanie výsledkov, úprava a prispôsobovanie stratégie. Na záver by som ešte doplnil, že konzistentnosť a kvalita obsahu sú základom pre budovanie dôvery a posilnenie značky.

Michal Tramita
Marketingový koordinátor & LinkedIn konzultant™

Blogový článok o účasti na veľtrhu. Presne tam to pre mnohé firmy začína aj končí, avšak dobrý content marketing nie je o firme. Nesnaží sa ani za každú cenu predávať produkt či službu. Je o zákazníkoch, ich cieľoch a problémoch, ktoré im pomáha riešiť. Poskytuje im užitočné informácie, baví ich a častokrát aj pomáha žiť lepší život. Na to sú dôležité dve veci – dokonale poznať svoju cieľovú skupinu a nájsť svoj špecifický segment, na ktorý som expert a v ktorom budem tvoriť obsah. A to hlavné: vedieť, prečo to celé robím.

Štefan Jacák
👨‍💼 CEO a spoluzakladateľ YNK media ➡️ Člen skupiny visibility360.group 📧 E-mail marketingový špecialista
Najnovšie z kategórie Content marketing

Ako na content marketing?

Tvorenie obsahu zahŕňa širokú škálu možností. Tomu sa venujeme v sekcii Formy obsahového marketingu.

Nie je to len o tom spustiť blog alebo vytvoriť profil na sociálnych sieťach. Obsahový marketing vyžaduje istú dávku kreativity. Učte sa myslieť mimo obvyklých hraníc a prichádzať s originálnymi a inovatívnymi nápadmi na obsah.

Zároveň nezaspite na vavrínoch. Sledujte trendy v digitálnom svete a technologické inovácie, ktoré môžu posunúť váš obsahový marketing na inú úroveň. Vďaka tomu budete držať krok s očakávaniami publika a budete stačiť konkurencii.

Kľúč k úspechu je autentickosť, ale aj tú treba nejakým spôsobom prispôsobiť aktuálnym trendom, napr. aktuálny trend je tvorba obsahu pomocou krátkych videí, kde tvorcovia využívajú rýchle prestrihy, zmeny uhlov, menia tón hlasu, aby sledovatelia držali pozornosť a samotné video dopozerali. Tiež je veľmi nápomocné tvoriť obsah s dosahom na emócie, či zapojenie publika. To však nestačí, a je potrebná aj konzistentnosť. Je jedno aký dobrý obsah publikujete, pokiaľ v tom nie je konzistentnosť, keďže algoritmy na sociálnych sieťach treba neustále kŕmiť a pripomínať sa im, aby váš obsah pushovali k čo najviac užívateľom.

Ema Rudinska
Business development manager
Vyberáme

9 bodov na čo myslieť pri dobrom obsahovom marketingu

Stanovenie cieľov

Definujte si, čo chcete content marketingom dosiahnuť. Chcete zvýšiť povedomie o značke alebo získavať nových zákazníkov? Vytvorte si stratégiu, každý zámer si bude vyžadovať iný prístup.

Obsahový marketing by mal firmám slúžiť na to, aby pre prípadných čitateľov/poslucháčov/divákov daná firma pôsobila ako úplný expert vo svojom odvetví. Obsah by mal pokryť všetky „stavy“ zákazníka, teda SEE, THINK, DO a CARE. To možno dosiahnuť dobre vytvorenou počiatočnou obsahovou stratégiou a hlavne konzistenciou nielen vo vytváraní nového obsahu ale aj jeho aktualizácii. Dobre postavený obsahový marketing dokáže na začiatku zožrať veľa peňazí a času, ale v dlhom horizonte sa mnohonásobne vráti.

Jaroslav Janíček
Online podnikatel

Ako začať s content marketingom? Prečítajte si blog od Riesenia.

Identifikácia cieľovej skupiny

Zamerajte sa na cieľovú skupinu svojich potenciálnych zákazníkov. Chápte ich potreby, záujmy a problémy, aby ste mohli vytvárať obsah, ktorý ich osloví. Skvelý obsah je prispôsobený potrebám, preferenciám a problémom čitateľov, divákov či poslucháčov.

Návod ako definovať cieľovú skupinu podľa agentúry Visibility.

Ak cieľovku poznáte dobre, viete, čo potrebuje, akým štýlom sa vyjadruje, o čo sa zaujíma, čo očakáva a ako reaguje. Odvšadiaľ počujeme o pretlaku informácií a roztržitosti ľudí konzumujúcich obsah. Druhým základným pilierom je preto ČLOVEČINA. Ak prerozprávame príbehy značiek a produktov, chceme príbehy počuť od človeka a nie z infografiky. Nutným je už aj prínos a odlíšenie. A forma a obsah? Zas a znovu sa vrátime k cieľovke. To, či zvolíte anketu, súťaž, edukáciu, seriál, inšpiráciu, motiváciu, story či reels – to všetko záleží na tom, kto na vás pozerá a kto chcete aby na vás pozeral.

Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad

Vytváranie hodnotného obsahu

Obsah by mal byť informatívny, vzdelávací alebo zábavný. Ponúknite riešenia pre problémy svojej cieľovej skupiny a poskytnite im hodnotu.

Inšpiratívne tipy na obohatenie obsahovej stratégie zo zahraničia.

Pri tvorbe contentu sa snažím používať iba relevantné, overené a aktuálne informácie. Určite sa nespolieham na A.I. Čitateľ je rád, keď mu text poskytne aj akési „expertné/insiderské” info. Relevantné info navyše, v podobe vlastnej skúsenosti či inej vedomosti, zvyšuje hodnotu textu.

Rozvoj brandu pomocou natívneho obsahu

Nemusíte byť za každú cenu predajní. Využívajte content marketing na budovanie a posilňovanie svojej značky. Uistite sa, že váš obsah odráža hodnoty a osobnosť vášho brandu.

Na túto tému sme si posvietili s expertami:

Merateľnosť a analýza

Používajte nástroje na meranie výkonnosti obsahu. Sledujte analýzy, aby ste mohli vyhodnotiť úspešnosť vašich kampaní a prispôsobiť svoj prístup podľa potreby.

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

Zabezpečte, aby váš obsah bol optimalizovaný pre vyhľadávače, čo znamená používanie relevantných kľúčových slov a optimalizáciu stránky.

Ako človek, ktorý funguje vo svete SEO od roku 2009 vidím ako kľúčové k jednotlivým obsahom správne identifikovať kľúčové slová v tvare ako ich ľudia vyhľadávajú. A to bez ohľadu na to, či ide o nejaký textový formát, alebo interaktívny formát (video, podcast…). Potom už len klasika, správne definovaná cieľovka :), kvalitný, dobre štruktúrovaný a hodnotný obsah v rôznorodých formátoch, konzistentnosť a pravidelnosť v uverejňovaní, SEO, distribúcia a propagácia, ako aj analýza a meranie interaktivity a angažovanosti až po prispôsobenie – personalizáciu.

Byť viditeľný pre čitateľov je dôležité, no ako to chcete dosiahnuť, keď vás neuvidí sám Google?

Rôznorodosť obsahu

Vytvárajte rôznorodý obsah, ako sú blogové články, videá, infografiky, e-knihy, podcasty a iné formáty, aby ste oslovili rôzne typy publika.

Ako filmár pracujúci na tvorbe reklám považujem za esenciu obsahového marketingu zážitok. Tvorba obsahu na základe modelov vedenia pozornosti diváka znie ako rozumná voľba. Problémom marketérskeho prístupu k tvorbe obsahu je dôvod prečo tvoríte obsah. Nie je to zážitok, ktorý chcete vyvolať. Prvý je váš cieľ, na ktorý chcete nalákať určenú cieľovú skupinu ľudí. Napríklad vytvoriť na oko osožný obsah, ktorý vás vykreslí ako odborníka v oblasti, vďaka čomu ich ľahšie presvedčíte k akcii, ktorá je vaším cieľom. Všetky tieto nástroje sú skvelou technológiou. Niekedy je však lepšie začať od toho, aký zážitok konzumentovi vášho obsahu ponúkate. Pripomína mi to jeden legendárny prejav Steve Jobsa.

Michal Šabík
𝗩𝗙𝗫&𝟯𝗗 𝗔𝗿𝘁𝗶𝘀𝘁 | 𝗙𝗼𝘂𝗻𝗱𝗲𝗿 𝗧𝗲𝗮𝗽𝗼𝘁𝗩𝗙𝗫

Interakcia s publikom

Zohľadňujte spätnú väzbu od svojej cieľovej skupiny. Odpovedajte na komentáre, otázky a interagujte s publikom. Zvýšite tým dosah, zabránite dojmológii a ukážete publiku, že vám na nich záleží. O to predsa ide, no nie?

V oblasti online marketingu je obsahový marketing zásadný pre nadviazanie a udržanie vzťahu s cieľovou skupinou. Nevyhnutnosťou je vytvárať obsah, ktorý je zameraný na potreby, záujmy a výzvy danej cieľovej skupiny a pokrýva široké témy. Vysoká kvalita, pridaná hodnota obsahu podporená skúsenosťou, autentickosť a odbornosť zdelenia buduje dôveru a vytvára brand webu. Súčasne implementácia E-E-A-T princípov pre obsah a celý web vedie k lepšiemu hodnoteniu stránok v Googli. Udržiavanie kroku s najnovšími trendmi a inováciami potom zaistí, že vaša obsahová stratégia zostane relevantná a dlhodobo konkurencieschopná.

Ivo Kylián
SEO freelancer, školení, mentoring

Aktualizácia obsahu

Udržujte svoj obsah aktuálny a relevantný. Aktualizujte staršie články alebo pridávajte nové informácie podľa potreby.

Formy obsahového marketingu

Súčasné možnosti ponúkajú široké spektrum formátov a príležitostí ako zákazníka zaujať. Svet marketingu je dynamický a s každou novou formou prichádza určitý boom. Raz sú všetci blogeri, potom youtuberi a následne podcasteri. Jednoducho vyťažia maximum z toho, čo aktuálne hýbe svetom. Poďme si to zhrnúť:

Blogovanie

Ide o jednu z najzákladnejších foriem obsahového marketingu. Poskytujú priestor na zdieľanie informácií, riešenie problémov a otváraniu tém na diskusiu. História blogov sa začala písať už v roku 1994. Síce termín blog ani jeho podoba ešte neboli úplne ustálené, ale začal sa tvoriť systematický tematický obsah, ktorý je dnes pre blogy príznačný.

Neskôr sa pridala možnosť komentovať, čím vzniklo podhubie pre vytváranie komunít. Na prelome milénií sa vytvoril priestor ako blogy monetizovať. To prinieslo vietor do plachiet pre rozmach blogovania.

Firemné blogy

Čím zvučnejšie znelo slovo blog, tým viac ich vznikalo s presahom do iných sfér. Blogy neboli len o zdieľaní receptov, beauty tipov alebo rôznych komunít. O svoje know how sa chceli deliť aj autority ako firmy, ale aj mestá a právnické osoby.

Kľúčovou vecou pri content marketingu je, samozrejme, vytvoriť kvalitný článok, ktorý ľudí zaujme. Ako na to? Dôležité je zistiť, aké veci v súvislosti s plánovaným článkom ľudí zaujímajú. A napríklad je ideálne, keď ľuďom pomôže riešiť problémy. Hypotetický príklad: vlastním elektronický obchod, ktorý predáva vŕtačky. Na webe uverejňujem články, aby ľudia lepšie poznali moje výrobky. Nie je vhodné prehnane zdôrazňovať, aký majú moje nástroje výkon a podobne, ale zdôrazniť, že ako rýchlo a kvalitne dokážu navŕtať diery, čím zákazníkom ušetria čas.

Tomáš Karľa
Marketingový špecialista v Aptet ISP, družstvo, r.s.p.

Videá

Veľmi populárna forma obsahu, ktorá je “ľahko vstrebateľná” namä preto, že využíva obraz a zvuk. Ako video sa dá spracovať snáď čokoľvek – tutoriály, videoblogy (vlogy), prezentácie, animácie… ako marketingový nástroj sa dokonca používajú aj hudobné klipy.

Vyberáme

E-knihy a bulletiny

Dlhšie formáty, ako sú e-knihy alebo bulletiny, umožňujú podrobnejšie prieskumy a sú vhodné pre užívateľov, ktorí chcú hlbšie pochopiť konkrétnu tému.

Zároveň môžu poslúžiť na zber leadov. Predsa len, napísať dlhší celok, ktorý jednoducho zalomíte v elektronickej podobe, má svoju hodnotu. Preto ich firmy často dávajú k dispozícii voľne na stiahnutie výmenou za kontaktné údaje. Následne môžu kontakt využiť na obchodné spracovanie.

Toto je návod na vlastný e-book z dielne Včeliště.

Content treba tvoriť s citom a mať naň cit. V mojom prípade copywriterský cit. Nestačí ho len tak hádzať ako opica banány. Keď niekto číta text, musí sa pri tom cítiť dobre. Kostrbatý content, nech už ide o akýkoľvek druh, odrádza. Jednoducho – musí to dobre vyzerať už na prvú šupu.

Tomáš Hegli
Osobný copywriter

Podcasty

Audio obsah vo forme podcastov je stále populárnejší najmä preto, že dáva príležitosť konzumovať obsah počas inej aktivity. Druhou výhodou je, že v drvivej väčšine je prístupný úplne zadarmo.

Prináša variabilné spracovanie na rôzne témy. Rozhovory či monológy, spracované príbehy s hudobnými ukážkami… existuje mnoho ciest ako si poskladať želaný výsledok.

Týždenný podcast UPdate

Sociálne médiá

Kto nezdieľa, neexistuje! Pre firemné profily to platí dvakrát. Zahŕňa to pravidelné plánovanie, kŕmenie algoritmu, spúšťanie reklám, vytváranie príspevkov, obrázkov, videí, vytvárať interakciu s publikom – a to všetko na rôznych platformách.

Webináre a online kurzy

Podeľte sa o svoje know how, odhaľte kúsok zo svojho úspechu a získate publikum, ktoré vás bude počúvať. Živé alebo nahrané prezentácie a vzdelávacie aktivity, ako sú webináre a online kurzy, umožňujú interaktívny spôsob poskytovania informácií a vzdelávania. Či už ide o B2B alebo B2C segment, každý si nájde to svoje, čo môže odovzdať ďalej.

Môže ísť dokonca aj o prezentácie nových produktov, čo cieľová skupina ocení – najmä ak sa o výrobku dozvie medzi prvými.

Vyberáme

Týmito aktivitami získate plusový bod, čím si budujete vzťah so zákazníkmi. A ak najbližšie budú premýšľať, kde nakúpia, alebo na koho sa obrátia s hľadaním riešenia pre svoj biznis, pravdepodobne vyskočíte na prvé možnosti.

Akčné ženy spísali tipy na čom si pri organizácii webináru dať záležať.

Obsah tvorený používateľmi (User-generated content)

Ide o recenzie, príspevky na sociálnych médiách a ďalšie formáty, ktoré komunikujú vašu značku bez vášho pričinenia. Tým, že ide o organický obsah, príspevky prispievajú k budovaniu dôvery k značke.

Pozrite sa na to bližšie:

E-mailový marketing (Newsletter)

Newslettre sa istú dobu považovali za prežitok, no udržali si svoje dôležité miesto až doteraz. Posielanie personalizovaných obsahových správ prostredníctvom e-mailu pomáha udržiavať a posilňovať vzťahy so zákazníkmi.

Tieto formy obsahového marketingu sa môžu vzájomne kombinovať v rámci komplexnej obsahovej stratégie podľa potrieb cieľovej skupiny a cieľov podniku.

Obrazové prvky v obsahovom marketingu

Infografiky

Dlhé texty o prieskumoch, preferenciách a iných dátach sa dajú zhrnúť do prehľadného celku.

Infografiky dokážu vizuálne priblížiť informácie v grafickom formáte. Sú vynikajúce na zjednodušenie komplexných tém a atraktívne zobrazenie štatistík.

Emotikony

Milujeme ich? Nenávidíme ich? Aj tu platí, že prvotný boom vystrelil postavičky, zvieratá, predmety a žlté tváričky na výslnie až tak, že to začalo byť otravné. Aj keď v textoch pôsobia ako vizuálny prvok, ktorý zaujme oko čitateľa, pri prehnanom používaní môžu  začať byť neprehľadné. Na druhej strane, správne používanie emotikonov vám môže pomôcť k lepšej rozlíšiteľnosti značky.

Grafy

Jedni ich milujú, druhí nenávidia. Zhodnú sa ale všetci: grafy pomáhajú premieňať čísla na uchopiteľnejšie celky.

Koláče vyšli z módy, Seznam Zprávy vám prezradia niečo o modernej tvorbe grafov.

Fotobanky

Aj ten najlepší text môže čitateľa odradiť, ak ho nebude sprevádzať vizuálny prvok. Firmy zas nemajú kapacitu tvoriť si ilustračné obrázky k všetkému, preto siahajú po fotobankách.

To však prináša svoje nevýhody – umelé úsmevy, štylizované pózy, ktorým nikto neverí a v konečnom dôsledku aj istá finančná nákladnosť.

Aj túto tému však pokrývame v Ecommerce Bridge a prinášame tipy ako sa vyhnúť nepríjemným situáciám, ktoré vám fotobanky môžu pripraviť.

Naša databáza expertov, ktorí sa venujú obsahovému marketingu:

Experti z oblasti
Titulný obrázok spoločnosti Lucie Dědková

Lucie Dědková

marketér, business stratég, mentor pro freelance podnikání
Titulný obrázok spoločnosti Tomáš Hegli

Tomáš Hegli

Osobný copywriter

Martin Žatkovič

SEO konzultant v Seznam.cz

5 rád na záver od expertov

Prinášajte ľuďom hodnotu a dodržiavajte konzistenciu v pravidelnom publikovaní. Pretože bez toho, aby bol obsah pre vašich užívateľov zaujímavý, vytvárate len ďalší „balast“, ktorého je na internete veľa a ako taký nedáva zmysel. A konzistenciu (možno aj škálovanie) vnímam ako podstatnú pre to, aby sa obsahový marketing mohol na vašej značke a výsledkoch prejaviť. S jedným “zárezom” v rámci content marketingu neuspejete, hoci bude váš výstup ten najlepší.

Martin Žatkovič
SEO konzultant v Seznam.cz

V obsahovom marketingu je dôležité, aby obsah nevznikal iba pre SEO potreby, ale poskytoval odpovede na otázky používateľov a riešil ich problémy. Každý obsah na webe by mal mať svoje KPI, ktoré treba sledovať, aby ste videli, čo funguje a čo nie. Na základe toho potom môžete robiť obsahové úpravy. Dôležitá je tiež distribúcia obsahu, na ktorý veľa ľudí zabúda. Ja sa riadim pravidlom: “Koľko času/peňazí mi zaberie napísanie článku, toľko času investujem aj do jeho distribúcie”.

Tomáš Novák
SEO konzultant & CMO v Marketing Miner

Zabúda sa na to, že obsah má byť autentický, atraktívny a pravdivý. A keď dokáže podnietiť interakciu, vzniká obsah, ktorý je doslova magnetom na zákazníkov. A vďaka AI získal content marketing “svaly”. Upraviť obsah pre ďalšie komunikačné kanály je dnes oveľa rýchlejšie a jednoduchšie.

Lubomír Černý
kreativec, webdeveloper, marketér

Prinášajte ľuďom hodnotu a dodržiavajte konzistenciu v pravidelnom publikovaní. Pretože bez toho, aby bol obsah pre vašich užívateľov zaujímavý, vytvárate len ďalší „balast“, ktorého je na internete veľa a ako taký nedáva zmysel. A konzistenciu (možno aj škálovanie) vnímam ako podstatnú pre to, aby sa obsahový marketing mohol na vašej značke a výsledkoch prejaviť. S jedným “zárezom” v rámci content marketingu neuspejete, hoci bude váš výstup ten najlepší.

Martin Žatkovič
SEO konzultant v Seznam.cz

Z marketingového hľadiska obsah musí spĺňať 5 kritérií: 1) Relevantnosť: Prečo by mal obsah ľudí zaujímať? Aby plnil cieľ, musí byť relevantný pre publikum. Musí vychádzať zo znalostí zákazníka a jeho potrieb. 2) Užitočnosť: Ako obsah pomôže? Aby sa ľudia zaujímali, musia mať skutočný prínos. 3) Originálnosť: V čom je obsah unikátny? Aby zanechal správny dojem, je potrebné odlíšiť sa. Nové informácie, kontext alebo forma. 4) Zábavnosť: Ako obsah udrží pozornosť? Aby ľudia dočítali, vracali sa a zdieľali dojmy, obsah musí baviť cieľové publikum. 5) Optimalizácia: Ako je obsah prispôsobený komunikačným kanálom? Aby sa obsah presadil, musí byť prispôsobený štruktúrou, dĺžkou, jazykom i formátovaním.

Pavel Pajkrt
Manažer, stratég a marketingový konzultant

 

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ondřej Ratajský: Z Czech On-line Expo môže byť časom pokojne celý festival. Eventové prostredie na to ale zatiaľ nie je pripravené
7 min. čítanie

Ondřej Ratajský: Z Czech On-line Expo môže byť časom pokojne celý festival. Eventové prostredie na to ale zatiaľ nie je pripravené

Ondra Ratajský zo SmartEmailingu je jednou z kľúčových osobností českého digitálneho marketingu a neznámy nie je ani na Slovensku. Jeho meno je spojené s e-mail marketingom, najväčšou akciou pre digitálnu komunitu Czech On-line Expo aj netradičným podcastovým štúdiom v obytnom aute. Tento rok obsadil striebornú priečku ako Osobnosť roka na WebTop100. V rozhovore zdieľa svoje […]

Ondrej Ratajský Ondrej Ratajský
Team Leader Marketingu, SmartEmailing
Prečítať článok
Marketingové technológie budúcnosti, alebo ako získať náskok už teraz (Alex Prochyra, Zircon Tree)
5 min. čítanie

Marketingové technológie budúcnosti, alebo ako získať náskok už teraz (Alex Prochyra, Zircon Tree)

Digitálna reklama prechádza výraznými zmenami. Kľúčovým faktorom úspechu je schopnosť oslovovať relevantné publikum prostredníctvom moderných technológií, ako je umelá inteligencia, a pokročilých formátov reklamy. Dôraz sa presúva z kvantity na kvalitu – namiesto slepého naháňania preklikov je dôležitejšia viditeľnosť reklám a ich zapamätateľnosť. Efektívne kampane vyžadujú správnu prácu s dátami, ktorých analýza umožňuje informované rozhodovanie, […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+