2 min. čítanie

Sociálne siete sú každodennou súčasťou ľudí. Priemerný používateľ používa sedem platforiem

Digitálna spoločnosť Kepios vydala správu, v ktorej uvádza, že takmer každý človek čo využíva internet, je zároveň aj používateľom sociálnej siete.

Sociálne siete sú každodennou súčasťou ľudí. Priemerný používateľ používa sedem platforiem
Zdroj: Depositphotos

Fenomén voľného času

Na celom svete je takmer päť miliárd aktívnych používateľov sociálnych sietí, čo predstavuje vyše 60 percent svetovej populácie. Za posledný rok tak ide o 3,7-percentný nárast. Vyplýva to zo správy digitálnej spoločnosti Kepios, zverejnenej vo štvrtok. TASR správu prevzala z agentúry AFP.

V správe sa tiež uvádza, že vo svete je celkovo 5,19 miliardy používateľov internetu, čo predstavuje 64,5 percenta svetovej populácie.

Veľké rozdiely sú v tomto smere medzi regiónmi. Vo východnej a strednej Afrike používa sociálne siete iba jedna osoba z 11. V Indii, ktorá je v súčasnosti najľudnatejšou krajinou sveta, ide o jednu osobu z troch.

Priemerný používateľ sociálnych sietí používa sedem platforiem, uvádza správa.

Zvýšil sa aj čas strávený na sociálnych sieťach, a to o dve minúty na dve hodiny a 26 minút denne. Aj tu panujú veľké rozdiely: Brazílčania trávia na sociálnych sieťach v priemere tri hodiny a 49 minút denne, zatiaľ čo Japonci menej ako hodinu.

Na svete je niekoľko diesiatok druhov sociálnych sietí, no len niektoré z nich dosahujú celosvetový zásah. 

Americká spoločnosť Meta vlastní aplikáciu WhatsApp a obľúbené sociálne siete Instagram a Facebook. Čína má aplikácie WeChat, TikTok a jej lokálnu verziu Douyin. Ďalšími platformami sú Twitter, Messenger a Telegram.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?
3 min. čítanie

Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?

Najnovšie údaje od spoločnosti Ipsos odhaľujú, že zákazníci používajú video platformy ako TikTok pri hľadaní nápadov pre svoje nákupy. Zistilo sa, že 3 zo 4 nakupujúcich na TikToku považujú túto platformu za najrelevantnejšiu pri objavovaní nových značiek a produktov. Tento výskum sa snaží dokázať, že tradičné vyhľadávače už nie sú hlavným prostriedkom, cez ktorý spotrebitelia […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+