Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
6 min. čítanie

Copywriting – čo to je a aký je jeho význam?

Copywriting je umenie využiť písaný text tak, aby presvedčil čitateľa vykonať akciu, ktorú od neho chceme. Môže to byť jednoduchá odpoveď na správu, zadanie e-mailu, alebo kúpa nejakého produktu na eshope. Znie to možno jednoducho, ale nenazval som copywriting umením, len tak bez príčiny.

Tomáš Bugáň Tomáš Bugáň
Riaditeľ digitálnej agentúry BugesWeb.sk
Copywriting – čo to je a aký je jeho význam?

Čo je to Copywriting? Prečo zrovna umenie?

Copywriting by sa dal najlepšie opísať ako umenie premieňať „nudné“ texty na šťavnaté a pútavé myšlienky. Podľa definície je copywriting činnosť, pri ktorej vzniká reklamný text. Teda taký text, ktorého účelom je priviesť čitateľa k činnosti – obvykle ku kúpe.

Kľúčom je vytvoriť potrebu a ponúknuť „bezbolestné“ riešenie.  Copywriter vytvára text, vďaka ktorému sa fráza „bez tejto veci môžem žiť“ mení na otázku „prečo žijem bez tejto veci“. Čo tým myslím?

Vysvetlime si to na krátkom príbehu…

Toto je Tomi. Tomi píše predajné e-maily pre jeho firmu. Predáva kosačky. Jeden z jeho „predajných e-mailov“ vyzeral takto:

„Vážený Pán Zákazník,

pracujem pre firmu, kde predávame kosačky. Chceme vaše peniaze. Prosím, kúpte si to.

Naše produkty sú kvalitné. Máme mladý kolektív a skvelú zákaznícku podporu. Vieme, aká je zákaznícka podpora dôležitá a preto sme Vám k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Sme tu pre to, aby sme vám pomohli s vašou kosačkou.

S pozdravom,
Tomáš“

Týždenný podcast UPdate

A k tomu všetkému ešte do predmetu napíše: Kúpte si kosačku“.

Kúpil by si si teda kosačku od Tomiho? Myslím si, že by si ten e-mail rovno hodil do spamu bez otvorenia. A ak by si ho aj otvoril, po prečítaní prvých dvoch riadkov by si krútil hlavou a e-mail by skončil v spame.

Bohužiaľ, väčšina e-mailov od firiem vyzerá práve takto. Schválne, otvor si teraz mail a pozri sa, koľko blbostí si od podobných Tomášov dostal…

Príbeh pokračuje…

Čo by to bol za príbeh, keby sa skončil tak skoro, a Tomi by sa zo svojich chýb nepoučil…

Jedného dňa, si Tomi uvedomí, že takto to už ďalej nejde… Zapne si teda YouTube a do vyhľadávača naťuká: „Ako zvýšiť predaje pomocou copywritingu

Tam na neho vyskočí niečo takéto:

Začne teda sledovať videá a po chvíli si uvedomí, prečo si od neho kosačku za posledný mesiac kúpil iba jeden človek.

Upraví svoj e-mail a po chvíli to vyzerá nejak takto:

„Dobrý deň, Pán Zákazník,

aj Vy používate starú, nemodernú kosačku XY? Nechce sa vám každý týždeň meniť olej a stráviť 2 hodiny na záhrade nudným kosením trávy? Mám pre Vás skvelú správu!

Naša firma práve vyvinula plne automatickú, elektrickú kosačku, ktorá nudné kosenie vykoná za Vás. Predstavte si, ako na vašom dvore rozvoniava čerstvo pokosená tráva, zatiaľ čo vy si vychutnávate vychladené pivo. Stačí ju zapojiť do elektriny, stlačiť Štart a o ostatné sa už postará vaša nová kosačka radu OP.

Navyše si našu kosačku môžete otestovať na víkend úplne ZDARMA.

Príďte do našej predajne na ADRESOVEJ 1, a vyskúšajte si náš malý zázrak modernej technológie.

PS: V prílohe Vám posielam krátku ukážku toho, ako Vám kosačka radu OP môže uľahčiť život.

S pozdravom,
Tomáš“

Čo ty na to? Lepšie, nie? Aj Tomiho predajný výkaz by pravdepodobne vyzeral lepšie.

TOTO JE SILA COPYWRITINGU!

Samozrejme, e-mail marketing nie je jediné miesto, kde sa copywriting využíva…

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Kde všade nájdeš Copy?

Schválne, skús sa prejsť po najbližšom obchode v tvojom okolí. Čo vidíš hneď na začiatku?

Časopisy… Pozri sa bližšie… Len čo chytíš časopis do ruky, z titulnej strany na teba hneď vyskočí tučným písmom napísané: Prezident a jeho hnusná úchylka“

Hm… Zaujímavý titulok… Schválne, či by si si ten časopis kúpil. A to len preto, aby si zistil, čo za hnusnú úchylku má náš prezident.

Titulné stránky časopisov sú snáď „najkrajší“ príklad toho, ako ťa môže copywriter presvedčiť, aby si si niečo kúpil.

Okrem toho sa copywriting nachádza napríklad v:

  • Teleshopingu – Skript hercov
  • Blogoch – Väčšinou celé články
  • E-shopoch – Predajný text na produkt
  • Reklamách na YTB – Skript s dôrazom na prvých 5 sekúnd
  • Reklamách v TV – Scenár reklamy
  • Na Instagrame – Krátke predajné Videá, Obrázky – text v nich a pod nimi
  • Na Facebooku – PPC reklamy
  • Na bilbordoch – Krátky, pútavý text
  • Atď…

Copywriting je skrátka všade…

Záleží na tom, či píšem Copy na Facebook, Instagram alebo pre webstránku?

Určite áno. Na každej platforme sa copy píše inak.

  • FB a IG vyžadujú stručnosť a prepojenie textu so zaujímavým obrázkom.
  • Na Weboch sa píšu dlhšie predajné texty a máš viac priestoru.
  • Pre YTB a video-reklamy sa zas vyžaduje vysoká dávka kreativity a chytľavosti. Plus máš len 5 sekúnd na to, aby si upútal pozornosť diváka.
  • E-maily sú zas osobnejšie. Dĺžkou textu je to zlatá stredná cesta.

9 predpokladov dobrého Copywritera

  • Pochopenie klienta – Aké problémy má cieľový zákazník?
  • Pochopenie produktu – Ako môže daný produkt vyriešiť klientov problém?
  • Cieľová skupina – Kto je cieľová skupina? Aké problémy rieši? Aký jazyk používa?
  • Konkurencia – Akú taktiku používa konkurencia? Aké sú jej slabé stránky? Čím sa viem odlíšiť?
  • Na čo ľudia v danom segmente reagujú – Ako ponúknuť produkt spôsobom, aby naň reagovalo čo najviac ľudí?
  • SEO – Aké kľúčové slová zvoliť tak, aby bola stránka ľahko vyhľadateľná?
  • Výstižný text – Ako napísať text bez zbytočnej omáčky?
  • Rozprávanie príbehov – Príbehy spájajú myseľ rozprávača s mysľou poslucháča. Aký príbeh môžem povedať. Ako ho povedať tak, aby bol zaujímavý, pochopiteľný a ľahko zapamätateľný?
  • Gramatika
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Každý dobrý Copywriter, si pred začatím samotného písania musí spraviť kvalitný research.

Research je základným pilierom každej dobrej predajnej stratégie, bez ktorého samotná stratégia nemá zmysel.

Preto treba byť pri výbere Copywritera opatrný a nepodceňovať hodnotu prieskumu.

7 tipov, ako napísať dobrú copy?

  • Daj Ego bokom. Píš o tom, aké benefity prinesie produkt zákazníkovi, nie o sebe.
  • Benefit > Vlastnosti. Píš o obraze na stene a nie o hlavici vŕtačky.
  • Inšpiruj sa niečím, čo už funguje.
  • Referencie sú poklad. Napriek tomu na ne veľa ľudí zabúda.
  • Zisti, kto je tvoje obecenstvo. Prispôsob tomu štýl copy.
  • Iné > Lepšie. Nestačí byť lepší, takéto copies splynú v dave. Vyhráva copy, ktorá sa odlíši, ľudia si ju zapamätajú.
  • Call to Action. Nezabudni zákazníka na konci vyzvať k akcii.

Je veľa princípov, ktoré fungujú a predávajú, ale toto je 7 základných vlastností, ktoré by mala každá dobrá copy mať.

Zdieľať článok
Tomáš Bugáň
Riaditeľ digitálnej agentúry BugesWeb.sk

Po štúdiu na vysokej škole som nastúpil do marketingovej firmy. Za krátky čas som pochopil, že to nie je pre mňa. Chýbala mi sebarealizácia. Zatúžil som podnikať. Odvážna myšlienka sa zmenila na skutočnosť a časom vznikla firma BugesWeb. Pracoval som zo začiatku sám s notebookom v kuchyni na malom okrúhlom stolíku. Neskôr sa ku mne pridal kamarát – prvý člen tímu BugesWeb. Potom sa stala úžasná vec. Po zaplatení bežných výdavkov, nám ostali peniaze navyše. „A tak sme sa z kuchyne postupne prepracovali k vlastnej úspešnej digitálnej agentúre – BugesWeb s.r.o.“ ČO MA BAVÍ NA MOJEJ PRÁCI: Mojou najväčšou hnacou silou v podnikaní je hľadanie konkrétneho riešenia pre potreby klienta a aplikovanie neustále nadobúdaných poznatkov do praxe. Na požiadavky od klientov sa nepozerám len z technického, ale aj z podnikateľského pohľadu. Výsledkom je funkčný web, ktorý zarába, je ekonomický, prináša výsledky a nie je len peknou prezenčnou stránkou. S ČÍM SA NA MŇA MÔŽETE OBRÁTIŤ: Ak hľadáte niekoho spoľahlivého a dlhodobého, s riešeniami od BugesWeb s.r.o. Vás obslúžime kvalitne a rýchlo. Prevádzková podpora a klientsky servis je samozrejmosťou. Konkrétne sa špecializujem na: ➡ WordPress weby a eshopy: Ak nemáte technické schopnosti, pomôžem vám s prerábkou webu/eshopu ➡ Konzultácie a školenia: Ak potrebujete vlastný web a nechcete minúť tisícky eur, naučím vás vytvoriť web rýchlo, jednoducho a z pohodlia domova ➡ Analýza a servis webov: Ak potrebujete vychytať ,,muchy“ na stránke, urobím vám komplet analýzu webu a vysvetlím, čo by sa dalo na vašej stránke zefektívniť. KURZY, KTORÉ ŠKOLÍM: ➡ Základy WordPress ➡ Woocommerce eshop vo WordPress ➡ Marketingové nástroje vo WordPress ➡ Správa a optimalizácia WordPress ➡ Základy HTML a CSS pre WordPress MOJE ŠPECIALIZÁCIE A ABSOLVOVANÉ KURZY (CERTIFIKÁTY): PowerTraining, Firewalking, D.I.S.C.overy Foundation Intensive, 2 roky mentoring – Sukhi Wahiwala, 2 roky The Business BoardRoom-a Monthly Mentoring and Accountability programme by Sukhi Wahiwala, Powerdays

Tento článok ti prináša

BugesWeb

BugesWeb je slovenská spoločnosť, ktorá sa zaoberá vývojom webových stránok a e-shopov na platforme WordPress. Ponúka komplexné služby od návrhu a vývoja stránky, cez SEO optimalizáciu, až po servis a údržbu. Súčasťou ich ponuky sú aj konzultácie a školenia pre zákazníkov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Copywriting vs. Content Writing
3 min. čítanie

Copywriting vs. Content Writing

Každá spoločnosť, ktorá rieši e-commerce, musí rozlišovať content writing a copywriting. Hoci majú rôzne využitie a uplatňujú rôzne stratégie, oba sú nevyhnutné na pritiahnutie a zapojenie klientov. Tento článok vysvetľuje rozdiely medzi týmito štýlmi písania, aby vám pomohol robiť lepšie marketingové rozhodnutia.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?
7 min. čítanie

Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?

Online kurz je ideálny spôsob, ako odovzdať skúsenosti a zvýšiť svoj finančný rozpočet. Ako vytvoriť úspešný kurz? Okrem výberu správnej témy je dôležitá aj stratégia a plán. Kto je vaša cieľová skupina? Je o vami zvolenú tému záujem? Ako svoj kurz predať? Ako ho vylepšiť a posunúť na vyššiu úroveň? To všetko sa dozviete v […]

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?
3 min. čítanie

Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?

Aktuálna situácia na trhu nie je vďaka využívaniu AI pre copywriterov najružovejšia. Každá firma si dvakrát premyslí, či sa jej oplatí investovať do kvalitného textu od odborníka, alebo jej postačí text vygenerovaný umelou inteligenciou. Aby ostala táto profesia naďalej na výslní, potrebuje nadstavbu v podobe niečoho, čo zatiaľ AI nedokáže ponúknuť. Pýtate sa, čo to je? […]

Andrea Bercik Andrea Bercik
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+