
Pokiaľ máte súhlas od odberateľov, tak zasielaný newsletter môže obsahovať naozaj čokoľvek – informácie o novom tovare, službách i akciách. Newsletter v rámci e-mailového marketingu však nemusí mať vždy len reklamný charakter. V súčasnosti ho totiž množstvo používateľov bude pokladať za obyčajný spam. Pokúste sa zasielať e-mailové správy používateľom pravidelne, ale nie vždy len za účelom predaja.
Ak máte súhlas od odberateľov, zasielaný newsletter môže obsahovať naozaj čokoľvek.
Prečo začať s e-mail marketingom?
E-mail marketing patrí medzi lacné a rýchle spôsoby komunikácie so zákazníkmi. Správne nastavená stratégia v kombinácii s dobrým spracovaním e-mailu prináša množstvo benefitov.
• Propagácia služieb a produktov za pomerne nízke náklady.
• Rozvíjanie vzťahov s potenciálnymi klientmi.
• Efektívne pripomenutie sa ľuďom, ktorých ste oslovili v minulosti.
• Šetrí čas, úsilie i náklady, v porovnaní s mainstreamovými marketingovými kanálmi.
• Presné vyhodnotenie a analytika (open rate, nákupy, kliky, atď.).
• E-mail marketing môžete v porovnaní s inými kanálmi veľmi ľahko personalizovať a urobiť viac osobný.
Pokúste sa zasielať e-mailové správy používateľom pravidelne, ale nie vždy len za účelom predaja.
E-mail marketing nie je mŕtvy
Pozícia e-mail marketingu je veľmi silná, dokonca aj napriek narastajúcej popularite sociálnych sietí. Podľa výsledkov E-mail Marketing & Marketing Automation Excellence 2017 naň nedajú dopustiť ani samotní marketéri.
V porovnaní s ostatnými digitálnymi marketingovými kanálmi sa e-mail marketing umiestnil na prvom mieste. Až 53,6 % respondentov ho označili ako vynikajúci alebo dobrý. Marketing na sociálnych sieťach a optimalizácia pre vyhľadávače sa umiestnili na 2. a 3. mieste (50,9 % a 45 %). Viac ako polovica zo zúčastnených spoločností uviedla, že plánuje zvýšiť náklady na email marketing, pričom len 7,5 % sa rozhodla tieto náklady znížiť.
Pozícia e-mail marketingu je veľmi silná, dokonca aj napriek narastajúcej popularite sociálnych sietí.
Návody, užitočné tipy a triky
• Spoznajte cieľovú skupinu a vytvorte si menšie skupiny
Reklamný mail, ktorý posielate zákazníkovi, musí zodpovedať jeho záujmom. To je možné len vtedy, ak dostatočne poznáte a rozumiete svojmu cieľovému publiku. Každý z odberateľov newslettera je odlišný (nakúpil iný tovar, e-mail vám dal pri inej príležitosti…), preto je chybou posielať im úplne totožný email.
Reklamný mail, ktorý posielate zákazníkovi, musí zodpovedať jeho záujmom.
Odberateľov e-mailových správ si preto skúste rozdeliť do menších skupín. Členenie na základe veku, pohlavia, geografickej polohy a persón kupujúcich vám pomôže zasielať oveľa relevantnejšie e-maily. Zároveň zvýšite šance na získanie vyššieho percenta nákupov.
• Nebojte sa personalizácie
Tým, že odberateľa oslovíte menom, získate si jeho okamžitú pozornosť. Zároveň mu tým naznačíte, že tento email je určený špeciálne jemu. A ľudia majú radi pocit, že sú výnimoční.
Tým, že odberateľa oslovíte menom, získate si jeho okamžitú pozornosť.
• Vytvorte vzťah, predávajte až potom
Najskôr sa príťažlivým spôsobom predstavte, ukážte čo robíte a informujte. Nesnažte sa ihneď predávať. Položte zopár otázok, odpovede vám prinesú ďalšie informácie. Ponuku potom môžete „ušiť na mieru“. Nezabudnite pridať dôležité informácie, ktoré obsahu reklamného emailu pridajú na hodnote.
Najskôr sa príťažlivým spôsobom predstavte, ukážte čo robíte a informujte.
• Dajte si záležať na predmete emailu
Predmet e-mailu je v podstate ako nadpis článku. Jeho kvalita určí, či zákazník mail otvorí alebo ho odstráni. Čím viac je priamočiary, tým lepšie. Snažte sa, aby pôsobil prirodzene. Ľudia chcú dostávať maily od skutočných ľudí, nie od robotov.
Predmet e-mailu je v podstate ako nadpis článku. Jeho kvalita určí, či zákazník mail otvorí alebo ho odstráni.
Predmet by nemal byť dlhý – príliš dlhé predmety vyzerajú mätúco, horšie sa čítajú a ťažšie chápu. Ideálne je, keď má predmet charakter. V prípade, že humor ladí s vašou obchodnou značkou, pokojne ho použite.
• Emaily zasielajte pravidelne
Pravidelný email marketing zabezpečí, že ľudia na vás nezabudnú. Neváhajte zasielať e-maily na pravidelnej báze (odporúča sa 1 týždenne).
Pravidelný email marketing zabezpečí, že ľudia na vás nezabudnú.
• Testujte, vyhodnocujte a skúšajte
Vykonávajte A/B test aj pri e-mailovom marketingu. Rozdeľte publikum na jednotlivé skupiny a skúšajte, ktorá verzia emailov dosiahla lepšie výsledky. Testovaním rozličných verzií emailov sa tak viete dopracovať k vylepšeniu celkových kampaní a tým aj k zvýšeniu predaja. Určite nezabúdajte na UTM parametre pre každú kampaň.
Vykonávajte A/B test aj pri e-mailovom marketingu.
• Príjemné prekvapenia má rád každý
Odlíšte sa od konkurencie, napríklad zaslaním narodeninovej zľavovej poukážky alebo cenovou akciou pri špeciálnych príležitostiach. Upevníte vzťah so zákazníkmi a pomerne jednoducho sa dopracujete ku konverziám.
Odlíšte sa od konkurencie, napríklad zaslaním narodeninovej zľavovej poukážky alebo cenovou akciou pri špeciálnych príležitostiach.
• Opýtajte sa odberateľov, čo im v ponuke chýba
Ukážete tým, že vám na nich záleží. Okrem toho, že zistíte, o čo môžete rozšíriť svoju ponuku, dáte zákazníkom šancu vyjadriť svoj názor.
Ukážte svojim zákazníkom, že vám na nich záleží.
• Vyvarujte sa chýb
Reklamný email s hrúbkami či preklepmi vám na dôveryhodnosti nepridá. Skôr, než maily rozpošlete, skontrolujte si, či je všetko tak, ako má byť. Rozošlite testy do viacerých e-mailových klientov a klaďte dôraz nielen na gramatiku, ale aj na funkčnosť CTA prvkov či správnosť URL adries.
Reklamný email s hrúbkami či preklepmi vám na dôveryhodnosti nepridá.
• Responzívny dizajn
Reklamné maily, ktoré zasielate, si odberatelia prehliadajú na rozličných zariadeniach. Dbajte o to, aby sa im správne zobrazovali. Bola by škoda, ak by ste mali len kvôli tomu prísť o zákazníkov.
Dbajte o to, aby sa emaily správne zobrazovali na rozličných zariadeniach.