Barbora Kráľová

Performance a optimalizácia

Už len responzívne reklamy!

2 min čítanie

Od 30. júna 2022 prichádza Google so zmenou reklám vo vyhľadávacej sieti, nakoľko už nebude možné vytvárať rozšírené textové reklamy a k dispozícií budú už len responzívne reklamy – jediné, ktoré bude možné upravovať v štandardných vyhľadávacích kampaniach.

Google tento krok zdôvodňuje tým, že by to malo automatizovať tvorbu reklám a zároveň zlepšiť výkonnosť reklamných skupín, nakoľko zákazníci vidia viac textu a relevantnejšie reklamné posolstvá.

Výhodou responzívnych reklám má byť možnosť zadať viacero nadpisov aj popisov, pričom Google bude priebežne testovať ich rôzne kombinácie a vyhodnotí, ktoré dosahujú najlepšiu výkonnosť. Obsah reklamy by tak mal byť viac šitý pre potencionálnych zákazníkov.

Výhodou responzívnych reklám má byť tiež flexibilita, nakoľko pri jednej responzívnej reklame môžete zadať 15 nadpisov a 4 popisy, pričom reklamy sa prispôsobia šírke zariadenia, na ktorom sa má reklama zobrazovať.

Taktiež nám Google prináša možnosť vyhodnotiť silu reklamy a ponúka i pokyny na zlepšenie, napríklad vám odporučí, aby ste písali originálnejšie nadpisy alebo zahrnuli viac kľúčových slov.

Responzívna reklama

Koniec rozšíreným textovým reklamám?

Ak sa pýtate, čo bude s klasickými rozšírenými textovými reklamami, tak tie sa budú aj naďalej zobrazovať. Zároveň budete stále môcť sledovať prehľad ich výkonnosti a bude možné ich pozastaviť, opätovne znovu spustiť alebo aj odstrániť. Bohužiaľ však nebude možné ich meniť.

Ak ale stále chcete mať možnosť kontroly nad textom, ktorý inzerujete, a zároveň chcete zvýrazniť dôležitosť posolstva, ktoré chcete potenciálnym zákazníkom odovzdať, využite pri tvorbe responzívnych reklám možnosť pripnutia nadpisov a popisov. Tak budete mať istotu, že tieto nadpisy a popisy sa zobrazia v každej reklame a vy používateľom odovzdáte želané posolstvo – napríklad slogan, ktorý si spoja s vašou značkou, alebo užitočnú radu v popise.

Rozšírená textová reklama

Naša doterajšia skúsenosť

V našej reklamnej agentúre sme pri viacerých klientoch skúšali okrem klasických rozšírených textových reklám aj responzívne textové reklamy, ktoré by mali zjednodušiť spôsob vytvárania reklám vo vyhľadávaní a uľahčiť zvyšovanie výkonnosti pomocou automatizovaných nástrojov.

Hoci podľa Googlu by mali byť tieto reklamy výkonnejšie, naša doterajšia skúsenosť to nepotvrdila. Vo väčšine prípadov mali rozšírené textové reklamy, lepšiu výkonnosť ako spomínané responzívne reklamy. Uvidíme, ako sa do budúcna zlepší výkonnosť týchto reklám.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Barbora Kráľová

Performance a optimalizácia

Som absolventkou mediálnych štúdií na Prešovskej univerzite. Osud ma zavial do reklamnej agentúry HiTT, kde sa venujem najmä tvorbe výkonnostných kampaní v Google Ads a optimalizácii e-shopov v porovnávačoch cien. Rada sa učím novým veciam, pričom najviac ma baví tvorba kreatív a nových riešení pre klientov.

Tento článok prináša

Výkonnostná reklamná agentúra zo srdca Šariša. Klienti nám platia, aby zarábali viac.


Posledné
Obľúbené