3 min. čítanie

Už len responzívne reklamy!

Od 30. júna 2022 prichádza Google so zmenou reklám vo vyhľadávacej sieti, nakoľko už nebude možné vytvárať rozšírené textové reklamy a k dispozícií budú už len responzívne reklamy - jediné, ktoré bude možné upravovať v štandardných vyhľadávacích kampaniach.

Barbora Kráľová Barbora Kráľová
Performance a optimalizácia
Už len responzívne reklamy!

Google tento krok zdôvodňuje tým, že by to malo automatizovať tvorbu reklám a zároveň zlepšiť výkonnosť reklamných skupín, nakoľko zákazníci vidia viac textu a relevantnejšie reklamné posolstvá.

Výhodou responzívnych reklám má byť možnosť zadať viacero nadpisov aj popisov, pričom Google bude priebežne testovať ich rôzne kombinácie a vyhodnotí, ktoré dosahujú najlepšiu výkonnosť. Obsah reklamy by tak mal byť viac šitý pre potencionálnych zákazníkov.

Výhodou responzívnych reklám má byť tiež flexibilita, nakoľko pri jednej responzívnej reklame môžete zadať 15 nadpisov a 4 popisy, pričom reklamy sa prispôsobia šírke zariadenia, na ktorom sa má reklama zobrazovať.

Taktiež nám Google prináša možnosť vyhodnotiť silu reklamy a ponúka i pokyny na zlepšenie, napríklad vám odporučí, aby ste písali originálnejšie nadpisy alebo zahrnuli viac kľúčových slov.

Responzívna reklama

Koniec rozšíreným textovým reklamám?

Ak sa pýtate, čo bude s klasickými rozšírenými textovými reklamami, tak tie sa budú aj naďalej zobrazovať. Zároveň budete stále môcť sledovať prehľad ich výkonnosti a bude možné ich pozastaviť, opätovne znovu spustiť alebo aj odstrániť. Bohužiaľ však nebude možné ich meniť.

Ak ale stále chcete mať možnosť kontroly nad textom, ktorý inzerujete, a zároveň chcete zvýrazniť dôležitosť posolstva, ktoré chcete potenciálnym zákazníkom odovzdať, využite pri tvorbe responzívnych reklám možnosť pripnutia nadpisov a popisov. Tak budete mať istotu, že tieto nadpisy a popisy sa zobrazia v každej reklame a vy používateľom odovzdáte želané posolstvo – napríklad slogan, ktorý si spoja s vašou značkou, alebo užitočnú radu v popise.

Rozšírená textová reklama

Naša doterajšia skúsenosť

V našej reklamnej agentúre sme pri viacerých klientoch skúšali okrem klasických rozšírených textových reklám aj responzívne textové reklamy, ktoré by mali zjednodušiť spôsob vytvárania reklám vo vyhľadávaní a uľahčiť zvyšovanie výkonnosti pomocou automatizovaných nástrojov.

Hoci podľa Googlu by mali byť tieto reklamy výkonnejšie, naša doterajšia skúsenosť to nepotvrdila. Vo väčšine prípadov mali rozšírené textové reklamy, lepšiu výkonnosť ako spomínané responzívne reklamy. Uvidíme, ako sa do budúcna zlepší výkonnosť týchto reklám.

Zdieľať článok
Barbora Kráľová
Performance a optimalizácia

Som absolventkou mediálnych štúdií na Prešovskej univerzite. Osud ma zavial do reklamnej agentúry HiTT, kde sa venujem najmä tvorbe výkonnostných kampaní v Google Ads a optimalizácii e-shopov v porovnávačoch cien. Rada sa učím novým veciam, pričom najviac ma baví tvorba kreatív a nových riešení pre klientov.

Tento článok ti prináša

HiTT

HITT je digitálna reklamná agentúra so sídlom v Prešove, ktorá sa špecializuje na výkonnostný marketing. Sú prvou prešovskou Google Premier Partner agentúrou a partnerom Heureky či Shoptetu. Ponúkajú komplexné digitálne riešenia pre podnikanie svojich klientov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?
7 min. čítanie

Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?

Online kurz je ideálny spôsob, ako odovzdať skúsenosti a zvýšiť svoj finančný rozpočet. Ako vytvoriť úspešný kurz? Okrem výberu správnej témy je dôležitá aj stratégia a plán. Kto je vaša cieľová skupina? Je o vami zvolenú tému záujem? Ako svoj kurz predať? Ako ho vylepšiť a posunúť na vyššiu úroveň? To všetko sa dozviete v […]

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?
3 min. čítanie

Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?

Aktuálna situácia na trhu nie je vďaka využívaniu AI pre copywriterov najružovejšia. Každá firma si dvakrát premyslí, či sa jej oplatí investovať do kvalitného textu od odborníka, alebo jej postačí text vygenerovaný umelou inteligenciou. Aby ostala táto profesia naďalej na výslní, potrebuje nadstavbu v podobe niečoho, čo zatiaľ AI nedokáže ponúknuť. Pýtate sa, čo to je? […]

Andrea Bercik Andrea Bercik
Prečítať článok
Moc korektúry pri vytváraní kvalitných textov
3 min. čítanie

Moc korektúry pri vytváraní kvalitných textov

Jednou z najdôležitejších etáp pri tvorbe kvalitných textov pre rôzne formy komunikácie je korektúra. Nejde len o odstránenie gramatických chýb a pravopisných nedostatkov z webových stránok a blogov, ale týka sa aj tlačených propagačných materiálov a dokonca aj kníh. Vďaka korektúre bude váš text bezchybný, prehľadný a dôveryhodný.

Denisa Hajdúková Denisa Hajdúková
Copywriter
Prečítať článok
Odoberajte pravidelný
ecommerce newsletter

Prihláste sa do denného alebo týždenného newslettera, s ktorým Vám nič neunikne 🚀

Prihlásením sa do noviniek súhlasíte so spracúvaním e-mailovej adresy na účel zasielania noviniek z oblasti e-commerce v súlade s podmienkami udelenia súhlasu.

Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+