Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Už len responzívne reklamy!

Od 30. júna 2022 prichádza Google so zmenou reklám vo vyhľadávacej sieti, nakoľko už nebude možné vytvárať rozšírené textové reklamy a k dispozícií budú už len responzívne reklamy - jediné, ktoré bude možné upravovať v štandardných vyhľadávacích kampaniach.

Barbora Kráľová Barbora Kráľová
Performance a optimalizácia
Už len responzívne reklamy!

Google tento krok zdôvodňuje tým, že by to malo automatizovať tvorbu reklám a zároveň zlepšiť výkonnosť reklamných skupín, nakoľko zákazníci vidia viac textu a relevantnejšie reklamné posolstvá.

Výhodou responzívnych reklám má byť možnosť zadať viacero nadpisov aj popisov, pričom Google bude priebežne testovať ich rôzne kombinácie a vyhodnotí, ktoré dosahujú najlepšiu výkonnosť. Obsah reklamy by tak mal byť viac šitý pre potencionálnych zákazníkov.

Výhodou responzívnych reklám má byť tiež flexibilita, nakoľko pri jednej responzívnej reklame môžete zadať 15 nadpisov a 4 popisy, pričom reklamy sa prispôsobia šírke zariadenia, na ktorom sa má reklama zobrazovať.

Taktiež nám Google prináša možnosť vyhodnotiť silu reklamy a ponúka i pokyny na zlepšenie, napríklad vám odporučí, aby ste písali originálnejšie nadpisy alebo zahrnuli viac kľúčových slov.

Responzívna reklama

Koniec rozšíreným textovým reklamám?

Ak sa pýtate, čo bude s klasickými rozšírenými textovými reklamami, tak tie sa budú aj naďalej zobrazovať. Zároveň budete stále môcť sledovať prehľad ich výkonnosti a bude možné ich pozastaviť, opätovne znovu spustiť alebo aj odstrániť. Bohužiaľ však nebude možné ich meniť.

Ak ale stále chcete mať možnosť kontroly nad textom, ktorý inzerujete, a zároveň chcete zvýrazniť dôležitosť posolstva, ktoré chcete potenciálnym zákazníkom odovzdať, využite pri tvorbe responzívnych reklám možnosť pripnutia nadpisov a popisov. Tak budete mať istotu, že tieto nadpisy a popisy sa zobrazia v každej reklame a vy používateľom odovzdáte želané posolstvo – napríklad slogan, ktorý si spoja s vašou značkou, alebo užitočnú radu v popise.

Rozšírená textová reklama

Naša doterajšia skúsenosť

V našej reklamnej agentúre sme pri viacerých klientoch skúšali okrem klasických rozšírených textových reklám aj responzívne textové reklamy, ktoré by mali zjednodušiť spôsob vytvárania reklám vo vyhľadávaní a uľahčiť zvyšovanie výkonnosti pomocou automatizovaných nástrojov.

Hoci podľa Googlu by mali byť tieto reklamy výkonnejšie, naša doterajšia skúsenosť to nepotvrdila. Vo väčšine prípadov mali rozšírené textové reklamy, lepšiu výkonnosť ako spomínané responzívne reklamy. Uvidíme, ako sa do budúcna zlepší výkonnosť týchto reklám.

Zdieľať článok
Barbora Kráľová
Performance a optimalizácia

Som absolventkou mediálnych štúdií na Prešovskej univerzite. Osud ma zavial do reklamnej agentúry HiTT, kde sa venujem najmä tvorbe výkonnostných kampaní v Google Ads a optimalizácii e-shopov v porovnávačoch cien. Rada sa učím novým veciam, pričom najviac ma baví tvorba kreatív a nových riešení pre klientov.

Tento článok ti prináša

HiTT

HITT je digitálna reklamná agentúra so sídlom v Prešove, ktorá sa špecializuje na výkonnostný marketing. Sú prvou prešovskou Google Premier Partner agentúrou a partnerom Heureky či Shoptetu. Ponúkajú komplexné digitálne riešenia pre podnikanie svojich klientov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Copywriting vs. Content Writing
3 min. čítanie

Copywriting vs. Content Writing

Každá spoločnosť, ktorá rieši e-commerce, musí rozlišovať content writing a copywriting. Hoci majú rôzne využitie a uplatňujú rôzne stratégie, oba sú nevyhnutné na pritiahnutie a zapojenie klientov. Tento článok vysvetľuje rozdiely medzi týmito štýlmi písania, aby vám pomohol robiť lepšie marketingové rozhodnutia.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Odoberajte pravidelný
ecommerce newsletter

Prihláste sa do denného alebo týždenného newslettera, s ktorým Vám nič neunikne 🚀

Prihlásením sa do noviniek súhlasíte so spracúvaním e-mailovej adresy na účel zasielania noviniek z oblasti e-commerce v súlade s podmienkami udelenia súhlasu.

Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+