3 min. čítanie

Trendy dnešnej doby: vlastný blog

Pokiaľ sa zaujímate o túto tému, máte bezpochyby niečo, čo chcete viac alebo menej pravidelne oznamovať svetu.

Trendy dnešnej doby: vlastný blog

Ak si trúfate, môžete si založiť vlastnú doménu a spravovať vlastný web. Okrem toho je k dispozícii aj dostatok platforiem s blogmi, kde si stačí založiť účet a môžete to rozbehnúť. Treťou, ale nie vždy jednoduchou cestou je zverejňovať blogy napríklad na jednom zo spravodajských serverov alebo na platformách rôznych komunít. Pozrime sa podrobne na to, čo ten či onen spôsob blogovania ponúka.

Vlastný web

Či už nejaký ten čas prevádzkujete vlastné stránky, alebo o nich ešte len premýšľate, alebo ich práve vytvárate. Blog môžete implementovať dvoma spôsobmi. Ku svojim sekciám na webe jednoducho priradíte ďalší blog a potom už iba vkladáte aktuálne články a fotografie.

Pre niektoré redakčné systémy existujú aj pluginy na doinštalovanie blogu na web. Výhodou je, že ste pánom svojho blogu a okrem právneho, etického a technického rámca vás v podstate nič neobmedzuje. Na vlastných stránkach potom môžete blog rozšíriť o rôzne funkcie a dokonca s jeho pomocou zarábať peniaze.

Rozbehnutie blogu na vlastnom webe môže zabrať nejaký ten čas, pretože nemôžete očakávať, že odkazy na vaše stránky budú vo vyhľadávačoch umiestnené okamžite na prvom mieste. Ak budete chcieť docieliť určitú publicitu, budete musieť svoj blog propagovať.

Blogové platformy

Blogové platformy sú pravdepodobne najjednoduchším, najpohodlnejším a najrýchlejším variantom, pokiaľ chcete začať blogovať. Stačí si v priebehu niekoľkých minút založiť bezplatný účet. Rozhodnúť sa môžete medzi domácou alebo zahraničnou platformou a ovplyvniť tak okruh možných čitateľov.

Je dobré vedieť, že blogové platformy spravidla neuvítajú články, ktoré prezentujú vaše podnikanie. Sú určené naozaj pre tých, ktorí sa chcú o niečo podeliť s komunitou čitateľov a nájsť ľudí, ktorí sa zaujímajú o rovnakú tému.

Blogové platformy takisto nie sú z technických a organizačných dôvodov vhodné pre firemný blog, ale to je témou pre iný článok.

Veľké a etablované platformy síce bývajú bezplatné, ale doplatíte na to používateľským pohodlím a webové adresy si človek iba ťažko zapamätá. Získate totiž iba adresu, resp. doménu tretej úrovne, ktorá je veľmi dlhá.

Na tu umiestnených blogoch nemôžete zarábať. Máte tu ale šancu, dostať relatívne rýchlo svoje meno do povedomia a propagovať tak svoj vlastný existujúci alebo budúci web.

Blogy rôznych komunít

Princíp je v podstate rovnaký ako na blogových platformách. Po založení účtu môžete vkladať svoje príspevky. Rozdiel je v tom, že to budete robiť pre úzky okruh čitateľov, ktorí sa často rovnako špecializujú v danej oblasti.

Ak poznáte viacero komunít, ktoré sa zaoberajú vašou témou, nebráni vám nič v tom, aby ste boli v kontakte so všetkými. Aj tu môžete veľmi vhodne propagovať vlastný web, ktorý bude jedného dňa schopný zarábať peniaze.

Na záver

Aj keď sa rozhodnete začať s najjednoduchšou a najrýchlejšou možnosťou, a to prostredníctvom účtu na webovej platforme, či v špecializovanej komunite, vždy by ste mali pamätať na to, že raz budete chcieť vlastný web. Preto je dobré, aby ste od začiatku mali jednotnú koncepciu, v ktorej sa vaši fanúšikovia znovu nájdu na vašich špecializovaných stránkach.

Znamená to, že je potrebné, aby ste sa aj počas surfovania vo voľnom čase neustále obzerali po nových partneroch. Títo partneri vám môžu pomôcť pri premene vášho koníčka na zdroj obživy.

Ako skoro u všetkého na internete, je – v ideálnom prípade – jedným z kľúčov k úspechu všeobecná známosť, ktorá vedie k sledovanosti a návštevnosti a ktorá následne otvára (netušené) finančné možnosti.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by mala AI dopĺňať váš obsah, nie ho tvoriť za vás
4 min. čítanie

Prečo by mala AI dopĺňať váš obsah, nie ho tvoriť za vás

AI transformuje spôsob, akým tvoríme blogy, popisy produktov či príspevky na sociálne siete. Otázka znie: Ako zabezpečiť, aby obsah generovaný AI zachoval jedinečný hlas vašej značky? Pozrime sa na výhody, riziká a tipy, ktoré vám pomôžu vyťažiť z AI maximum.

Simona Muchova Simona Muchova
Marketing specialist, Targetovo
Ako zistíte, že je váš obsah efektívny?
4 min. čítanie

Ako zistíte, že je váš obsah efektívny?

Kedy je obsah kvalitný? Keď je zameraný na potreby používateľov, spotrebiteľov. Kedy má zmysel ho tvoriť? Keď zabezpečíte, že sa k nim naozaj dostane. Povedzme, že toto je „check“. Čo pri obsahu vyhodnocovať?

Nina Vráblová Nina Vráblová
Contributing Writer | Content Specialist, dabl.
Copywriting vs. Content Writing
3 min. čítanie

Copywriting vs. Content Writing

Každá spoločnosť, ktorá rieši e-commerce, musí rozlišovať content writing a copywriting. Hoci majú rôzne využitie a uplatňujú rôzne stratégie, oba sú nevyhnutné na pritiahnutie a zapojenie klientov. Tento článok vysvetľuje rozdiely medzi týmito štýlmi písania, aby vám pomohol robiť lepšie marketingové rozhodnutia.

Redakcia Redakcia