4 min. čítanie

Infografika – čo to vlastne je?

Infografika, niekedy aj informačná grafika, je metóda vizuálneho zobrazenia informácií, dát alebo vzťahov medzi nimi. Prostredníctvom grafov, máp, symbolov a ilustrácií umožňuje rýchlu a prehľadnú prezentáciu údajov za účelom ich rýchlejšieho porozumenia. V súčasnosti sa považuje za jeden z najlepších spôsobov, ako interpretovať väčšie množstvo údajov a dát.

Lucia Majková Lucia Majková
Senior copywriter v Texto
Infografika – čo to vlastne je?

Ako využiť infografiku v content marketingu?

  • Zobrazenie výsledkov prieskumov

Rozličné štatistiky a čísla v texte dokážu čitateľov doslova zahltiť, čím ľahko strácajú na význame. Infografika umožňuje ich prehľadné usporiadanie, čím dosiahnete trefnejšie a jednoznačnejšie zobrazenie potrebných informácií.

  • Zjednodušenie zložitých informácií

Tvorba grafov, diagramov, schém či obrázkov ponúka oproti prostému textu výhodu vyššej prehľadnosti, čitateľnosti i pochopiteľnosti obsahu.

  • Vysvetlenie toho, ako niečo funguje

Výrobcovia často využívajú infografiku na grafické znázornenie jednotlivých funkcií.

  • Pri porovnávaní

Ak hovoríme o porovnávaní, tak infografika vynikajúco poslúži na vizuálne zobrazenie vzájomných podobností a rozdielov porovnávaných subjektov.

Dôvody, prečo by ste mali robiť infografiky aj vy

Infografika je inovatívny spôsob, ako môžete premeniť informácie v obyčajnom texte na vizuálne príťažlivejší formát.

S pomocou infografiky môžete ľahšie zaujať pozornosť cieľovej skupiny. Ľudia sú oveľa vnímavejší na obrázky a rozličné vizuálne elementy, než na klasický text.

Vďaka infografike môžete zlepšiť povedomie o svojej značke. Na rozdiel od iných nástrojov v obsahovom marketingu, infografika nehovorí prvoplánovo o tom, kto ste alebo aké služby či produkty ponúkate. Prostredníctvom vizuálneho obsahu infografika tieto informácie doslova ukazuje, čo je omnoho efektívnejšie, ako kvantá akéhokoľvek prepracovaného textu.

Infografika pomôže zvýšiť návštevnosť. A to hlavne zo sociálnych sietí, ktorých používatelia omnoho radšej zdieľajú infografiky, než obyčajné posty. Vďaka infografike sa obsah stránky môže stať virálnym. Hlavnou charakteristikou infografiky je presvedčivosť vizuálneho stvárnenia obsahu. Tá môže motivovať ľudí natoľko, že sa rozhodnú zdieľať obsah prostredníctvom spomínaných sociálnych sietí. Zaujímavé obrázky a kvalitne urobené infografiky zvyšujú množstvo lajkov, komentárov a zdieľaní.

Vďaka infografike sa obsah stránky môže stať virálnym.

Infografika pomôže čitateľom lepšie pochopiť obsahu. To, čo robí z infografiky taký silný nástroj v oblasti content marketingu, je jej schopnosť odovzdávať informácie jednoduchou a ľahko stráviteľnou formou. Obyčajný graf alebo obrázok dokáže obsiahnuť na menšej ploche podstatne viac informácií ako text. A navyše v omnoho príťažlivejšej forme bez zbytočných rečí.

Chcete vyzerať ako expert? Použite infografiku. Prezentácia obsahu v ľahko pochopiteľnej forme si vyžaduje použitie dát. Infografika plná šťavnatých dát z vás urobí človeka, ktorý sa vyzná a ktorému sa oplatí dôverovať.

Zásady tvorby infografiky

Skôr, než s infografikou začnete, premyslite si, pre koho je určená a aký účel by mala spĺňať. To vám uľahčí rozhodovanie, ako by približne mala vyzerať. Dávajte si pozor predovšetkým na nasledovné prvky.

  • Písmo musí byť zreteľné. Nepoužívajte príliš veľa textu, inak bude celá infografika neprehľadná.
  • Farebnosť – zvoľte si kontrastné, ale nie príliš krikľavé farby.
  • Rozvrhnutie a celkový dizajn – jednotlivé prvky by mali na seba harmonicky nadväzovať. Vyhnite sa prázdnym miestam, ale zároveň dodržujte celkovú prehľadnosť.

Infografika online – dostupné nástroje pre tvorbu infografiky

A čo tak infografika online? Vyskúšajte niektorý z nasledovných nástrojov, ktoré vám pomôžu vytvoriť infografiku veľmi jednoducho.

Infogr.am

Patrí k najznámejším nástrojom na tvorbu infografiky. Jednoduchý online tool, obsahuje niekoľko základných šablón a podporuje tiež množstvo interaktívnych grafov. Umožňuje vkladanie obrázkov, videí a textov.

Easel.ly

Umožňuje nahrávať vlastné objekty a meniť rozmery plôch, na ktoré sa nanášajú jednotlivé prvky. Kompletná infografika sa teda skladá z menších prvkov, ktoré sú navzájom prepojené do jedného celku.

Piktochart

Piktochart obsahuje veľké množstvo šablón a ikoniek, čím dáva veľký priestor kreativite. Aplikácia má jednoduché ovládanie systémom “potiahni a pusť“.

Inšpirácia na záver

  • Interaktívna infografika od NeoMam Studios vyjadruje, prečo je v súčasnosti táto metóda zobrazovania informácií tak obľúbená. Jej výnimočnosť spočíva hlavne v jednoduchom dizajne a pohyblivom prevedení.
  • Ďalším príkladom sú infografiky od spoločnosti InfoBrandz, ktorá ponúka 25 nápadov a námetov, ako vytvoriť infografiku a ktoré témy sú pre ňu ako stvorené.
  • Infographic of infographics je trošku mätúci názov pre jednu z najlepších infografík roku 2018. Pokiaľ sa chystáte vytvoriť si svoju vlastnú, prehľadne vám ukáže, na čo by ste si mali dávať pozor pri dizajne a čo je dôležité pri tvorbe obsahu.
Zdieľať článok
Lucia Majková
Senior copywriter v Texto

Lucia pracuje ako senior copywriter v digitálnej agentúre TEXTO, ktorá sa špecializuje na komplexný obsahový marketing. Jej vášňou sú predovšetkým reklamné texty a príbehy, ktoré používateľov chytajú za srdce.

Tento článok ti prináša

TEXTO

Texto je digitálna marketingová agentúra, ktorá sa zameriava na poskytovanie komplexných služieb v oblasti online marketingu a komunikácie. Ponúka služby ako tvorba reklamných kampaní, obsahový marketing, video produkciu, copywriting, influencer marketing, social media marketing, grafický obsah, PPC reklamu a PR komunikáciu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?
7 min. čítanie

Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?

Online kurz je ideálny spôsob, ako odovzdať skúsenosti a zvýšiť svoj finančný rozpočet. Ako vytvoriť úspešný kurz? Okrem výberu správnej témy je dôležitá aj stratégia a plán. Kto je vaša cieľová skupina? Je o vami zvolenú tému záujem? Ako svoj kurz predať? Ako ho vylepšiť a posunúť na vyššiu úroveň? To všetko sa dozviete v […]

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?
3 min. čítanie

Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?

Aktuálna situácia na trhu nie je vďaka využívaniu AI pre copywriterov najružovejšia. Každá firma si dvakrát premyslí, či sa jej oplatí investovať do kvalitného textu od odborníka, alebo jej postačí text vygenerovaný umelou inteligenciou. Aby ostala táto profesia naďalej na výslní, potrebuje nadstavbu v podobe niečoho, čo zatiaľ AI nedokáže ponúknuť. Pýtate sa, čo to je? […]

Andrea Bercik Andrea Bercik
Prečítať článok
Moc korektúry pri vytváraní kvalitných textov
3 min. čítanie

Moc korektúry pri vytváraní kvalitných textov

Jednou z najdôležitejších etáp pri tvorbe kvalitných textov pre rôzne formy komunikácie je korektúra. Nejde len o odstránenie gramatických chýb a pravopisných nedostatkov z webových stránok a blogov, ale týka sa aj tlačených propagačných materiálov a dokonca aj kníh. Vďaka korektúre bude váš text bezchybný, prehľadný a dôveryhodný.

Denisa Hajdúková Denisa Hajdúková
Copywriter
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+