4 min. čítanie

Infografika – čo to vlastne je?

Infografika, niekedy aj informačná grafika, je metóda vizuálneho zobrazenia informácií, dát alebo vzťahov medzi nimi. Prostredníctvom grafov, máp, symbolov a ilustrácií umožňuje rýchlu a prehľadnú prezentáciu údajov za účelom ich rýchlejšieho porozumenia. V súčasnosti sa považuje za jeden z najlepších spôsobov, ako interpretovať väčšie množstvo údajov a dát.

Lucia Majková Lucia Majková
Senior copywriter v Texto
Infografika – čo to vlastne je?

Ako využiť infografiku v content marketingu?

  • Zobrazenie výsledkov prieskumov

Rozličné štatistiky a čísla v texte dokážu čitateľov doslova zahltiť, čím ľahko strácajú na význame. Infografika umožňuje ich prehľadné usporiadanie, čím dosiahnete trefnejšie a jednoznačnejšie zobrazenie potrebných informácií.

  • Zjednodušenie zložitých informácií

Tvorba grafov, diagramov, schém či obrázkov ponúka oproti prostému textu výhodu vyššej prehľadnosti, čitateľnosti i pochopiteľnosti obsahu.

  • Vysvetlenie toho, ako niečo funguje

Výrobcovia často využívajú infografiku na grafické znázornenie jednotlivých funkcií.

  • Pri porovnávaní

Ak hovoríme o porovnávaní, tak infografika vynikajúco poslúži na vizuálne zobrazenie vzájomných podobností a rozdielov porovnávaných subjektov.

Dôvody, prečo by ste mali robiť infografiky aj vy

Infografika je inovatívny spôsob, ako môžete premeniť informácie v obyčajnom texte na vizuálne príťažlivejší formát.

S pomocou infografiky môžete ľahšie zaujať pozornosť cieľovej skupiny. Ľudia sú oveľa vnímavejší na obrázky a rozličné vizuálne elementy, než na klasický text.

Vďaka infografike môžete zlepšiť povedomie o svojej značke. Na rozdiel od iných nástrojov v obsahovom marketingu, infografika nehovorí prvoplánovo o tom, kto ste alebo aké služby či produkty ponúkate. Prostredníctvom vizuálneho obsahu infografika tieto informácie doslova ukazuje, čo je omnoho efektívnejšie, ako kvantá akéhokoľvek prepracovaného textu.

Infografika pomôže zvýšiť návštevnosť. A to hlavne zo sociálnych sietí, ktorých používatelia omnoho radšej zdieľajú infografiky, než obyčajné posty. Vďaka infografike sa obsah stránky môže stať virálnym. Hlavnou charakteristikou infografiky je presvedčivosť vizuálneho stvárnenia obsahu. Tá môže motivovať ľudí natoľko, že sa rozhodnú zdieľať obsah prostredníctvom spomínaných sociálnych sietí. Zaujímavé obrázky a kvalitne urobené infografiky zvyšujú množstvo lajkov, komentárov a zdieľaní.

Vďaka infografike sa obsah stránky môže stať virálnym.

Infografika pomôže čitateľom lepšie pochopiť obsahu. To, čo robí z infografiky taký silný nástroj v oblasti content marketingu, je jej schopnosť odovzdávať informácie jednoduchou a ľahko stráviteľnou formou. Obyčajný graf alebo obrázok dokáže obsiahnuť na menšej ploche podstatne viac informácií ako text. A navyše v omnoho príťažlivejšej forme bez zbytočných rečí.

Chcete vyzerať ako expert? Použite infografiku. Prezentácia obsahu v ľahko pochopiteľnej forme si vyžaduje použitie dát. Infografika plná šťavnatých dát z vás urobí človeka, ktorý sa vyzná a ktorému sa oplatí dôverovať.

Zásady tvorby infografiky

Skôr, než s infografikou začnete, premyslite si, pre koho je určená a aký účel by mala spĺňať. To vám uľahčí rozhodovanie, ako by približne mala vyzerať. Dávajte si pozor predovšetkým na nasledovné prvky.

  • Písmo musí byť zreteľné. Nepoužívajte príliš veľa textu, inak bude celá infografika neprehľadná.
  • Farebnosť – zvoľte si kontrastné, ale nie príliš krikľavé farby.
  • Rozvrhnutie a celkový dizajn – jednotlivé prvky by mali na seba harmonicky nadväzovať. Vyhnite sa prázdnym miestam, ale zároveň dodržujte celkovú prehľadnosť.

Infografika online – dostupné nástroje pre tvorbu infografiky

A čo tak infografika online? Vyskúšajte niektorý z nasledovných nástrojov, ktoré vám pomôžu vytvoriť infografiku veľmi jednoducho.

Infogr.am

Patrí k najznámejším nástrojom na tvorbu infografiky. Jednoduchý online tool, obsahuje niekoľko základných šablón a podporuje tiež množstvo interaktívnych grafov. Umožňuje vkladanie obrázkov, videí a textov.

Easel.ly

Umožňuje nahrávať vlastné objekty a meniť rozmery plôch, na ktoré sa nanášajú jednotlivé prvky. Kompletná infografika sa teda skladá z menších prvkov, ktoré sú navzájom prepojené do jedného celku.

Piktochart

Piktochart obsahuje veľké množstvo šablón a ikoniek, čím dáva veľký priestor kreativite. Aplikácia má jednoduché ovládanie systémom “potiahni a pusť“.

Inšpirácia na záver

  • Interaktívna infografika od NeoMam Studios vyjadruje, prečo je v súčasnosti táto metóda zobrazovania informácií tak obľúbená. Jej výnimočnosť spočíva hlavne v jednoduchom dizajne a pohyblivom prevedení.
  • Ďalším príkladom sú infografiky od spoločnosti InfoBrandz, ktorá ponúka 25 nápadov a námetov, ako vytvoriť infografiku a ktoré témy sú pre ňu ako stvorené.
  • Infographic of infographics je trošku mätúci názov pre jednu z najlepších infografík roku 2018. Pokiaľ sa chystáte vytvoriť si svoju vlastnú, prehľadne vám ukáže, na čo by ste si mali dávať pozor pri dizajne a čo je dôležité pri tvorbe obsahu.
Zdieľať článok
Lucia Majková
Senior copywriter v Texto

Lucia pracuje ako senior copywriter v digitálnej agentúre TEXTO, ktorá sa špecializuje na komplexný obsahový marketing. Jej vášňou sú predovšetkým reklamné texty a príbehy, ktoré používateľov chytajú za srdce.

TEXTO
Tento článok ti prináša

TEXTO

Digitálna agentúra TEXTO je zameraná na efektívny obsahový marketing a komunikáciu. Pre jedinečné a kreatívne nastavené kampane žijú každý jeden deň. Tím profesionálov z Oravy pre vás pripraví celú marketingovú stratégiu v synergii s celkovou stratégiou firmy. Naše služby nekončia iba zadaním. Klienti sa môžu spoľahnúť aj na proklientsky nastavený servis. Hlavnými hodnotami TEXTO sú úprimnosť, proaktivita, profesionalita, spoľahlivosť, tvorivosť a láska k práci, ktorú robíme. Milujeme content marketing a vy budete milovať TEXTO.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 min. čítanie

Ako urobiť z dobrého textu vynikajúci? 9 rád pre pokročilých copywriterov

Zdá sa vám, akoby sa v poslednej dobe roztrhlo vrece s copywriterskou profesiou? Možno máte pravdu. Nie je však copywriter ako copywriter a aj v tomto prípade kvalita výrazne prevyšuje nad kvantitou. Prečítajte si pár jednoduchých tipov pre pokročilých copywriterov, vďaka ktorým sa vaša práca zefektívni a výsledný text bude pôsobiť hladšie.

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+