Infografika, niekedy aj informačná grafika, je metóda vizuálneho zobrazenia informácií, dát alebo vzťahov medzi nimi. Prostredníctvom grafov, máp, symbolov a ilustrácií umožňuje rýchlu a prehľadnú prezentáciu údajov za účelom ich rýchlejšieho porozumenia. V súčasnosti sa považuje za jeden z najlepších spôsobov, ako interpretovať väčšie množstvo údajov a dát.
Rozličné štatistiky a čísla v texte dokážu čitateľov doslova zahltiť, čím ľahko strácajú na význame. Infografika umožňuje ich prehľadné usporiadanie, čím dosiahnete trefnejšie a jednoznačnejšie zobrazenie potrebných informácií.
Tvorba grafov, diagramov, schém či obrázkov ponúka oproti prostému textu výhodu vyššej prehľadnosti, čitateľnosti i pochopiteľnosti obsahu.
Výrobcovia často využívajú infografiku na grafické znázornenie jednotlivých funkcií.
Ak hovoríme o porovnávaní, tak infografika vynikajúco poslúži na vizuálne zobrazenie vzájomných podobností a rozdielov porovnávaných subjektov.
Infografika je inovatívny spôsob, ako môžete premeniť informácie v obyčajnom texte na vizuálne príťažlivejší formát.
S pomocou infografiky môžete ľahšie zaujať pozornosť cieľovej skupiny. Ľudia sú oveľa vnímavejší na obrázky a rozličné vizuálne elementy, než na klasický text.
Vďaka infografike môžete zlepšiť povedomie o svojej značke. Na rozdiel od iných nástrojov v obsahovom marketingu, infografika nehovorí prvoplánovo o tom, kto ste alebo aké služby či produkty ponúkate. Prostredníctvom vizuálneho obsahu infografika tieto informácie doslova ukazuje, čo je omnoho efektívnejšie, ako kvantá akéhokoľvek prepracovaného textu.
Infografika pomôže zvýšiť návštevnosť. A to hlavne zo sociálnych sietí, ktorých používatelia omnoho radšej zdieľajú infografiky, než obyčajné posty. Vďaka infografike sa obsah stránky môže stať virálnym. Hlavnou charakteristikou infografiky je presvedčivosť vizuálneho stvárnenia obsahu. Tá môže motivovať ľudí natoľko, že sa rozhodnú zdieľať obsah prostredníctvom spomínaných sociálnych sietí. Zaujímavé obrázky a kvalitne urobené infografiky zvyšujú množstvo lajkov, komentárov a zdieľaní.
Vďaka infografike sa obsah stránky môže stať virálnym.
Infografika pomôže čitateľom lepšie pochopiť obsahu. To, čo robí z infografiky taký silný nástroj v oblasti content marketingu, je jej schopnosť odovzdávať informácie jednoduchou a ľahko stráviteľnou formou. Obyčajný graf alebo obrázok dokáže obsiahnuť na menšej ploche podstatne viac informácií ako text. A navyše v omnoho príťažlivejšej forme bez zbytočných rečí.
Chcete vyzerať ako expert? Použite infografiku. Prezentácia obsahu v ľahko pochopiteľnej forme si vyžaduje použitie dát. Infografika plná šťavnatých dát z vás urobí človeka, ktorý sa vyzná a ktorému sa oplatí dôverovať.
Skôr, než s infografikou začnete, premyslite si, pre koho je určená a aký účel by mala spĺňať. To vám uľahčí rozhodovanie, ako by približne mala vyzerať. Dávajte si pozor predovšetkým na nasledovné prvky.
A čo tak infografika online? Vyskúšajte niektorý z nasledovných nástrojov, ktoré vám pomôžu vytvoriť infografiku veľmi jednoducho.
Patrí k najznámejším nástrojom na tvorbu infografiky. Jednoduchý online tool, obsahuje niekoľko základných šablón a podporuje tiež množstvo interaktívnych grafov. Umožňuje vkladanie obrázkov, videí a textov.
Umožňuje nahrávať vlastné objekty a meniť rozmery plôch, na ktoré sa nanášajú jednotlivé prvky. Kompletná infografika sa teda skladá z menších prvkov, ktoré sú navzájom prepojené do jedného celku.
Piktochart obsahuje veľké množstvo šablón a ikoniek, čím dáva veľký priestor kreativite. Aplikácia má jednoduché ovládanie systémom “potiahni a pusť“.
Lucia pracuje ako senior copywriter v digitálnej agentúre TEXTO, ktorá sa špecializuje na komplexný obsahový marketing. Jej vášňou sú predovšetkým reklamné texty a príbehy, ktoré používateľov chytajú za srdce.
TEXTO je digitálna agentúra zameraná na content marketing. Pomáhame firmám vytvárať a distribuovať obsah, budovať brand i dôveru. Obsahový marketing od nás prináša preukázateľné výsledky.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.