3 min. čítanie

Copywriting vs. Content Writing

Každá spoločnosť, ktorá rieši e-commerce, musí rozlišovať content writing a copywriting. Hoci majú rôzne využitie a uplatňujú rôzne stratégie, oba sú nevyhnutné na pritiahnutie a zapojenie klientov. Tento článok vysvetľuje rozdiely medzi týmito štýlmi písania, aby vám pomohol robiť lepšie marketingové rozhodnutia.

Copywriting vs. Content Writing
Zdroj: Depositphotos

Pozrime sa na copywriting

Cieľom copywritingu je väčšinou presviedčanie. Jeho primárnym cieľom je prinútiť čitateľa – bez ohľadu na konkrétnu akciu – kúpiť, zaregistrovať sa na odber alebo kliknúť na odkaz. Copywriteri vytvárajú zaujímavé správy, ktoré majú byť naliehavé a podnecujú ku konverziám. Okrem iných stratégií využívajú napríklad pocit nedostatku a emocionálnu príťažlivosť, čím sa snažia získať rýchlu reakciu od potenciálnych zákazníkov.

Kde sa môžeme stretnúť s copywritingom:

Predajné weby: majú zmeniť hostí na spotrebiteľov.

E-mailové kampane: presvedčivé správy, ktoré povzbudzujú príjemcov, aby konali.

Reklamy na sociálnych sieťach: Krátky, pôsobivý obsah zameraný na rýchle zvýšenie návštevnosti.

Kľúčom copywritingu je jeho jednoduchosť a krátkosť. Aby upútala pozornosť čitateľov a umožnila rýchle rozhodnutia, často využíva príťažlivé titulky a silné výzvy na akciu (CTA).

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Funkcia content writingu

Content writing (písanie obsahu) sa zameriava na ponúkanie hodnoty prostredníctvom inštruktážnych a vzdelávacích zdrojov. Autori obsahu chcú zapojiť čitateľov poskytovaním analýzy, odpovedí na otázky alebo schopnosti riešiť problémy. Tento druh písania je zvyčajne dlhší a podrobnejší a má skôr budovať dôveru, než inšpirovať k rýchlej reakcii.

Medzi typické príklady písania obsahu patria:

Blogové príspevky: Články, ktoré informujú alebo vzdelávajú čitateľov o konkrétnych témach.

E-knihy: Hĺbkové zdroje, ktoré poskytujú komplexné znalosti.

White papers: Podrobné správy, ktoré skúmajú zložité problémy alebo riešenia.

Content writing častokrát využíva optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO). Tým pomáha spoločnostiam získať prirodzenú návštevnosť. Autori vytvárajú autoritu vo svojom odbore tým, že sa starajú o potreby a záujmy možných spotrebiteľov, čím zvyšujú ich dlhodobú mieru konverzie.

Hlavné rozdiely

1. Účel:

  • Copywriting: Cieľom je premeniť čitateľov na zákazníkov.
  • Content writing: Cieľom je informovať a zaujať čitateľov.

2. Dĺžka a formát:

  • Copywriting: Zvyčajne krátka forma (napr. reklamy, vstupné stránky).
  • Content writing: Vo všeobecnosti dlhé (napr. články, e-knihy).

3. Tón a štýl:

  • Copywriting: Viac presvedčivý a orientovaný na predaj.
  • Content writing: Viac vzdelávací a informatívny.

4. SEO zameranie:

  • Copywriting: Menší dôraz na kľúčové slová, zameriava sa na konverziu.
  • Content writing: Veľký dôraz kladie na SEO stratégie a zvýšenie návštevnosti.

Po zvážení všetkých aspektov, dobrý e-commerce plán kriticky závisí od copywritingu a content writingu. Zatiaľ čo písanie obsahu buduje dôveru a autoritu ponúkaním cenných informácií, copywriting oceníte pri premene návštevnosti na potenciálnych zákazníkov alebo predaj.

Ak chcú spoločnosti dosiahnuť najlepšie výsledky, mali by uvažovať nad zahrnutím oboch prístupov do svojich marketingových stratégií. Tento mix nielen priťahuje návštevníkov, ale robí z nich aj verných zákazníkov, takže budovanie silnej online prítomnosti poháňa vývoj na dnešnom veľmi konkurenčnom trhu. Pochopenie, kedy použiť jednotlivé typy písania, posilní hlas vašej značky a zvýši celkovú marketingovú efektivitu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?
7 min. čítanie

Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?

Online kurz je ideálny spôsob, ako odovzdať skúsenosti a zvýšiť svoj finančný rozpočet. Ako vytvoriť úspešný kurz? Okrem výberu správnej témy je dôležitá aj stratégia a plán. Kto je vaša cieľová skupina? Je o vami zvolenú tému záujem? Ako svoj kurz predať? Ako ho vylepšiť a posunúť na vyššiu úroveň? To všetko sa dozviete v […]

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?
3 min. čítanie

Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?

Aktuálna situácia na trhu nie je vďaka využívaniu AI pre copywriterov najružovejšia. Každá firma si dvakrát premyslí, či sa jej oplatí investovať do kvalitného textu od odborníka, alebo jej postačí text vygenerovaný umelou inteligenciou. Aby ostala táto profesia naďalej na výslní, potrebuje nadstavbu v podobe niečoho, čo zatiaľ AI nedokáže ponúknuť. Pýtate sa, čo to je? […]

Andrea Bercik Andrea Bercik
Prečítať článok
Moc korektúry pri vytváraní kvalitných textov
3 min. čítanie

Moc korektúry pri vytváraní kvalitných textov

Jednou z najdôležitejších etáp pri tvorbe kvalitných textov pre rôzne formy komunikácie je korektúra. Nejde len o odstránenie gramatických chýb a pravopisných nedostatkov z webových stránok a blogov, ale týka sa aj tlačených propagačných materiálov a dokonca aj kníh. Vďaka korektúre bude váš text bezchybný, prehľadný a dôveryhodný.

Denisa Hajdúková Denisa Hajdúková
Copywriter
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+