Zaujíma ma
17. marca 2022

Eva Jakešová

Junior Marketing Specialist
17. marca 2022

Prečo využívať e-mail marketing? Tu je 6 najväčších výhod

4 min čítanie

Newslettery sú nám všetkým dobre známe. Pravidelne plnia naše poštové schránky a hoci sú ľuďmi často považované za “zbytočné”, ich rozosielka je podľa mnohých marketingových manažérov stále najefektívnejšou formou digitálnej komunikácie. Prečo je to tak? A ako vám správny e-mailing môže dopomôcť k ešte lepším výsledkom podnikania a budovaniu kvalitného vzťahu s vašimi zákazníkmi? Prinášame vám 6 relevantných dôvodov, prečo využívať e-mail marketing.

1.E-mailing je lacný, ale napriek tomu efektívny

Začať komunikovať so svojím publikom prostredníctvom newsletterov môžete prakticky kedykoľvek – e-mailing je totiž veľmi jednoduchý. Na úvod si stačí vybrať e-mailingový nástroj, ktorý je kvalitný a zároveň cenovo dostupný a v ktorom sa ľahko vyznáte. Po tom, čo do nástroja importujete svoje kontakty, vytvoríte si šablónu a odošlete prvú kampaň, môžete veľmi skoro sledovať prvé štatistiky. Na ich základe potom môžete ďalšie rozosielky upravovať, aby boli pre koncového príjemcu relevantnejšie, čím docielite ešte lepšie výsledky.

Na obrázku môžete vidieť výkonnosť kampane odoslanej cez špecializovaný nástroj Ecomail.

2. Budovanie a udržiavanie vzťahu pomocou automatizovaných kampaní

Aby boli zisky z e-mailingu stále pozitívne, je vhodné starať sa nielen o nové kontakty, ale aj o tie súčasné. Udržať si existujúcich zákazníkov je totiž z hľadiska nákladov lacnejšie, a preto je dôležité budovať s nimi vzťah pomocou pravidelnej komunikácie. K tomu vám popri klasických kampaniach môžu veľmi dobre poslúžiť kampane automatizované. Automatizácie typicky reagujú na správanie používateľa, sú teda personalizovanejšie a úspešnejšie ako kampane klasické. Novým kontaktom tak môžete ľahko poďakovať za prihlásenie sa k odberu, tým existujúcim napríklad pripomenúť doplnenie zásob zakúpeného produktu, popriať im k narodeninám alebo ich odmeniť špeciálnou akciou pri príležitosti výročia prvého nákupu. Dobre nastavené automatizácie vám ušetria veľa času a budú zarábať za vás.

3. Zasielanie obsahu, ktorý vašich odberateľov zaujíma

Výhodou je, že pokiaľ sa už kontakt nachádza vo vašej databáze, je to spravidla preto, že sa s vašou značkou už niekedy stretol. Buď u vás uskutočnil nákup, alebo sa sám aktívne prihlásil k odberu – napríklad cez zberný formulár na vašom webe. Dá sa teda predpokladať, že s vami chce udržiavať aktívnu komunikáciu. Rozosielkou obsahu, ktorý pre neho bude relevantný a zaujímavý, môžete ľahko pomôcť k vytvoreniu kvalitného vzťahu a docieliť to, aby sa z jednorazového zákazníka stal zákazník pravidelný a aktívny naprieč vašimi rozosielkami. Benefitom potom bude aj povedomie o vašej značke, čo môže byť kľúčové v rámci jeho budúceho nákupného správania alebo rozhodovania ohľadom využitia konkrétnej služby.

#tip: Pripútať pozornosť čitateľov, ktorí sa už rozhodli váš newsletter otvoriť, môžete aj pomocou vzhľadnej šablóny. Editory e-mailingových nástrojov dnes umožňujú vytvoriť si šablóny ako od profesionála za pár minút.

Prednastavené šablóny v nástroji Ecomail.

 

4. Ľahká dostupnosť informácií

V rámci e-mailovej komunikácie máte tú výhodu, že sa vaše oznámenie nestratí tak jednoducho, ako napríklad na inej platforme, kde sa miešajú marketingové príspevky s príspevkami známych a priateľov (napríklad na timeline a vo feede Facebooku alebo Instagramu). E-maily dnes používa takmer každý a samotná povaha newsletterov teda spočíva v tom, že užívateľ často aktívne navštevuje promo (hromadný) priečinok svojej e-mailovej schránky. A práve tu máte možnosť jeho pozornosť zaujať natoľko, aby váš newsletter otvoril (dobrý copywriting dokáže divy). Cez e-mailing tak môžete cielene zasielať dôležité informácie napríklad o aktuálnych akciách (doprava zadarmo, sezónne zľavy) s vedomím, že pravdepodobne zasiahnu širšie publikum a pomôžu tak zvýšiť vaše konverzie či dosah.

#tip: Tápete, ako v záplave newsletterov zaujať natoľko, aby ten váš neskončil bez povšimnutia? Oslovte svoju cieľovú skupinu oznámením, ktoré bude trefou do čierneho.

5. Jednoduché vyhodnocovanie vašich výsledkov

Naprieč marketingovými nástrojmi sa môžete stretnúť so štatistikami, ktoré sú na orientáciu a prezentáciu výsledkov na prvý pohľad ťažké. E-mailingové nástroje oproti tomu ponúkajú jednoduché reporty, ktoré vám rýchlo odovzdajú informácie o výkonnosti vašich kampaní a na základe ktorých môžete vyhodnotiť ich úspešnosť.

Sledovať môžete napríklad mieru otvorenia a kliknutia (zároveň aj to, ktoré odkazy boli najčastejšie rozkliknuté), počet konverzií alebo napríklad z akého zariadenia si používatelia váš newsletter prezerajú.

#tip: Pre ešte relevantnejšie výsledky vyskúšajte A/B testovanie, ktoré funguje na princípe vyhodnocovania viacerých variantov predmetov, mena odosielateľa alebo rozdielneho obsahu. Variant, ktorý je úspešnejší, je potom rozoslaný na väčšinu publika. Ľahko tak zistíte, aký formát vašich kampaní na publikum zaberá najviac a na týchto informáciách môžete stavať svoje ďalšie rozosielky.

6. Širšie využitie – rozosielka nielen newsletterov

Ak si pre svoj e-mail marketing vyberiete omni-channel nástroj, môžete pre komunikáciu s vaším publikom využívať popri bežnej e-mailovej rozosielke aj ďalšie komunikačné kanály, napríklad Facebook alebo SMS kampane. K e-mailovým adresám sa tak hodí zbierať aj ďalšie údaje ako napríklad telefónne číslo. Pokiaľ kontakt neotvoril newsletter, v ktorom informujete o zaujímavej ponuke na vašom e-shope, môžete sa mu pripomenúť cez cielenú SMS kampaň.

Niektoré nástroje zvládnu zasielať aj transakčné e-maily, ktoré slúžia ako potvrdzovacie e-maily, napr. ohľadom prijatia a stavu objednávky alebo doručenia tovaru.

#Tip: Výhoda SMS kampaní spočíva hlavne v tom, že sa zobrazí na zariadeniach, ktoré máme všetci bežne pri sebe. Je teda vysoká pravdepodobnosť, že si oznámenie používateľ prečíta.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Eva Jakešová

Junior Marketing Specialist

Eva v Ecomaile pôsobí od júla roku 2020, kedy doplnila tím online podpory. Vďaka pôsobeniu na podpore pozná aplikáciu ako svoje topánky a svoje znalosti a skúsenosti teraz využíva v oddelení marketingu.

Tento článok prináša

Ecomail je česká omni-channel marketingová platforma, ktorá umožňuje komunikáciu prostredníctvom e-mailu, SMS a Facebooku. Zameriava sa na chytrý e-mail marketing pre e-shopy a ponúka prepojenie na najobľúbenejšie e-shopové platformy. Disponuje pokročilými možnosťami segmentácie, kvalitným editorom šablón, umožňuje tvorbu formulárov, automatizácií aj personalizovaných blokov. Ecomail má rozsiahlu nápovedu, online podporu a ponúka aj konzultácie so špecialistami či individuálne workshopy.


Posledné
Obľúbené