Správna štruktúra je základ
Nedostatočné, prípadne úplne absentujúce produktové popisy patria medzi najčastejšie chyby e-shopov. Podnikatelia často spadnú do pasce dlhočizných textov bez štruktúry. Správne štruktúrovaný text sa ľahšie číta a lepšie pôsobí na potenciálnych zákazníkov.
Dobrý produktový popis sa skladá z dvoch hlavných častí – krátky a dlhý popis. Ako už napovedá názov, krátky popis by mal byť stručný a výstižný. Jeho úlohou je navnadiť čitateľa na prečítanie dlhého popisu.
Text v dlhom popise urobte ľahko skenovateľný očami. Dizajn by mal povzbudiť zákazníka k prečítaniu celého popisu. Rozdeľte text na menšie odseky. Hneď do úvodu vložte predajný argument. Boldom sa snažte zvýrazniť najdôležitejšie informácie o produkte. Text môžete obohatiť o kvalitné obrázky a prehľadný bodový zoznam. Nezabudnite pridať hyperlinky na ďalšie produkty či kategórie na e-shope. Na konci popisu môžete vložiť krátke predstavenie značky. Text sa snažte zamerať na kľúčové slová.
Dobre štruktúrovaný produktový popis
Napíšte, prečo je to dôležité
Produktové popisy by nemali byť o metaforách a ozdobných textoch. Svoju kreativitu sa snažte držať na uzde. Dôležitejší je vecný text s relevantnými informáciami.
Neuvádzajte iba parametre alebo výhody produktu. V produktovom popise vysvetlite, prečo sú dôležité pre život potenciálneho zákazníka. Nestačí napísať, že softshellová bunda má membránu, ale prečo je membrána dôležitá (zaistí pohodu počas daždivého počasia aj zlých poveternostných podmienok).
>>5 dôvodou, prečo zveriť písanie textov profesionálovi<<
Píšte pre svojho zákazníka
Ak píšete pre masu ľudí, popis sa ľahko stane nevýrazným a nakoniec neosloví nikoho. Produktový popis tiež nepíšete ani pre seba. Pri písaní si predstavte svojho typického zákazníka a jeho potreby.
Prihovárajte sa zákazníkovi priamo, ako keby ste sa s ním rozprávali v predajni. Je váš typický zákazník žena alebo muž? Používate vykanie alebo tykanie? Komunikujete formálne alebo neformálne? Ujasnite si tón komunikácie a buďte pri písaní konzistentný.
Ľudia milujú, keď sú texty o nich. Snažte sa v nich zachytiť bežné starosti a ponúknite riešenie.
Vložte do textu mikro príbeh
Mini príbeh v produktovom popise môže pomôcť zákazníkovi na chvíľu zabudnúť, že sa mu snažíte niečo predať. Môžete povedať príbeh, ako produkt vznikol a čo všetko stojí za výrobou. Prípadne povedzte viac o vzniku svojej značky alebo aké prekážky sa vám podarilo prekonať.
Príklad použitia mikro príbehu v popise
Tvorte unikátne texty
Nikdy nepreberajte produktové popisy od dodávateľa. Ušetríte síce hodiny času vymýšľaním produktových popisov, no Google môže vzniknutú duplicitu penalizovať. Inšpirujte sa dodávateľom a vytvorte si vlastný produktový popis. Technická špecifikácia sa môže opakovať. Skúste ju však odlíšiť aspoň maličkosťami.
Podobne postupujte pri produktoch v rámci e-shopu s viacerými variantmi. Vždy sa snažte každý produktový popis diverzifikovať. Unikátne popisy s vášňou ocenia návštevníci e-shopu aj Google algoritmus.
Zopár rýchlych tipov na záver:
- Vyhnite sa superlatívom, pokiaľ ich neviete obhájiť.
- Nepoužívajte slovnú vatu a otrepané marketingové frázy ako „jednotka na trhu”.
- Hovorte k zákazníkovi priamo a veľmi osobne.
- Spravte text prehľadným. Potenciálny zákazník by mal nájsť to, čo potrebuje za pár sekúnd.
- Sústreďte sa na typického zákazníka.
- Nepoužívajte odbornú terminológiu, ktorej rozumiete iba vy.