Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

5 výsledkov kvalitného copywritingu

Ku copywritingu je dobré pristupovať ako ku komplexnej veci. Prinesie totiž vášmu biznisu viac pozitívnych hodnôt súčasne a je neoddeliteľnou súčasťou tvorby eshopu. Inak povedané, copywriter pre váš eshop/web napíše texty, ktoré prinášajú dlhodobý efekt na viacerých frontoch. Nie je to jednorazová záležitosť. Kvalitný copywriting nie je ani lacná záležitosť. Ale v rámci toho, čo dokáže, je to investícia s výbornou návratnosťou.

Zuzana Zicháčková Zuzana Zicháčková
Copywriter, Editor
5 výsledkov kvalitného copywritingu

Poďme sa pozrieť, aké pozitívne dopady majú kvalitné texty na váš online obchod. A prečo si namiesto lacného „pisálka“ dovoliť investovať do skúsenejšieho copywritera.

1. Smerovky na váš eshop

Kvalitný text pre web nielenže obstojí sám o sebe po obsahovej stránke, ale zároveň sú v ňom prirodzene zapracované pre vás dôležité kľúčové slová. A to jednak priamo v popise produktu, na stránke o vás alebo napríklad v článku na blogu, ale tiež aj vo vyplnených metadátach (meta tagy ako title description).

Vďaka tomu sa vaša stránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania pri relevantnom dotaze.

Úlohou copywritera je do meta tagov nielen obsadiť vhodné slová, ale pridať im aj „šmrnč“. Jednoducho niečo, čo zákazníka zaujme natoľko, že na vás odkaz klikne a privedie ho na váš eshop.

2. Generátor zákazníkov

Copywriter sa od klasického spisovateľa alebo iného hráča s písmenami líši tým, že má niečo predať – produkt, prípadne naňho naviazanú emóciu alebo úžitok. Nestačí upútať pozornosť, je potrebné zákazníka aj vyzvať k akcii a postrčiť k objednávke (alebo registrácii a pod.).

K tomu tvorca obsahu potrebuje vedieť, komu produkt ponúka, potrebuje poznať cieľovú skupinu eshopu. Texty jej prispôsobí a vďaka tomu jednu konkrétnu vec nepredá raz, dvakrát, ale aj tisíckrát. Na eshope vám jeden popis, prípadne článok a pod. prináša objednávky opakovane, doslova dňom i nocou.

3. Posilňovňa pre texty

Ďalším dlhodobým prínosom toho, keď si vezme copywriter váš eshop do parády, je to, že váš eshop bude mať úroveň. Nebudete iba lákať zákazníkov na prázdne frázy „toto je najlepšie“, „toto si kúpte“, „darček zdarma“ a podobne.

Naopak každý návštevník na prvý pohľad uvidí, že dokážete poradiť, svojmu sortimentu rozumiete, máte preň zápal a celkovo pôsobíte serióznym dojmom.

Znamená to kvalitné popisky produktov, ktoré nie sú len suchým vymenovaním parametrov, ale hovoria o tom, čo zákazníkovi produkt prinesie, aký z neho bude mať úžitok, v čom mu pomôže, na čo konkrétne je výborný a na čo už je lepšie niečo iné.

Podobne ani blogové články nebudú len bezduchým vychvaľovaním tovarov, ale budú ich porovnávať, dávať do súvislostí, radiť atď.

4. Prebúdzač sympatií

Kvalita a hlavne štýl textu je jeden zo zmyslov, prostredníctvom ktorého zákazníci vnímajú osobitosť eshopu (ak ju má), jeho značku, hodnoty a vonkajšie pôsobenie. To, či sa eshop berie vážne, či je hravý alebo nápaditý.

Je to veľmi citlivá záležitosť a často brand nadväzuje napríklad na osobnosť alebo životnú filozofiu majiteľa. Práve jeho osoba je tu dôležitá a z jej spolupráce s vnímavým copywriterom môže vzniknúť naozaj zaujímavý eshop.

Výhodou eshopu so silným brandom je to, že si sám priťahuje svoju cieľovú skupinu. Ak robíte niečo inak, nie je potrebné to skrývať. Zaujímavá komunikácia so zákazníkom na webe (texty, fotografie, dizajn, emaily) dáva vedieť o tom, kto ste a čo robíte. A teda dáva ľuďom možnosť si vás obľúbiť.

5. Uvoľňovač rúk

Zase zvoní telefón, v schránke pribudli ďalšie emaily od zákazníkov dopytujúcich sa na drobnosti a na dôležitú prácu na eshope tak už nezostáva toľko času? Namiesto toho, aby ste najímali novú výpomoc pre zákaznícky servis, nachvíľu sa zastavte a zamyslite.

Viac ako angažovať nového zamestnanca zodpovedajúceho stále tie isté otázky zákazníkov by stálo za to takéto veci skôr spísať a odovzdať šikovnému copywriterovi. Ten už si s ich zapracovaním na príslušné miesta na eshope poradí.

Nech už je to vylepšenie popiskov produktov, zrozumiteľnejšia stránka s informáciami o doprave a platbe alebo napríklad spísanie priateľských a prehľadných automatických emailov, ktoré zákazník dostáva po uzavretí svojej objednávky. Jednoducho všetko, čo vám uvoľní ruky, aby ste sa mohli venovať svojej práci efektívnejšie.

Skrátka, ako už sme vo vyššie zmieňovaných bodoch naznačili, copywriter toho pre vás a hlavne vás eshop môže urobiť naozaj veľa. Či už ide o privádzanie návštevníkov, ich zaujatie, premeny na zákazníkov a možno aj následnú zákaznícku starostlivosť v podobe automaticky rozosielaných emailov alebo newsletterov.

Takýchto oblastí by sme mohli nájsť pokojne aj viac. Ale dôležité je vôbec začať. A tak, ak premýšľate, kde zohnať profesionála, ktorý má skúsenosti s eshopmi, začnite Shoptet Partnermi, špecialistami na copywriting.

Zdieľať článok
Zuzana Zicháčková
Copywriter, Editor

Píšu texty pro online svět od roku 2015 pro velké i malé klienty. Psané slovo nás umí rozesmát i rozplakat, umí nám zatajit dech. Zkrátka vzbudit emoce. A PRODÁVAT. Pomohu vám toho využít.

Tento článok ti prináša

Shoptet

Shoptet je platforma pre e-shopy, ktorá ponúka komplexné riešenia pre vytvorenie a správu internetových obchodov. Súčasťou ich služieb je aj podpora marketingu a možnosť automatizácie mnohých procesov. Shoptet je aktívny na slovenskom a českom trhu a v súčasnosti pomáha podnikať viac ako 34 000 e-shopom.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Copywriting vs. Content Writing
3 min. čítanie

Copywriting vs. Content Writing

Každá spoločnosť, ktorá rieši e-commerce, musí rozlišovať content writing a copywriting. Hoci majú rôzne využitie a uplatňujú rôzne stratégie, oba sú nevyhnutné na pritiahnutie a zapojenie klientov. Tento článok vysvetľuje rozdiely medzi týmito štýlmi písania, aby vám pomohol robiť lepšie marketingové rozhodnutia.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?
7 min. čítanie

Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?

Online kurz je ideálny spôsob, ako odovzdať skúsenosti a zvýšiť svoj finančný rozpočet. Ako vytvoriť úspešný kurz? Okrem výberu správnej témy je dôležitá aj stratégia a plán. Kto je vaša cieľová skupina? Je o vami zvolenú tému záujem? Ako svoj kurz predať? Ako ho vylepšiť a posunúť na vyššiu úroveň? To všetko sa dozviete v […]

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?
3 min. čítanie

Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?

Aktuálna situácia na trhu nie je vďaka využívaniu AI pre copywriterov najružovejšia. Každá firma si dvakrát premyslí, či sa jej oplatí investovať do kvalitného textu od odborníka, alebo jej postačí text vygenerovaný umelou inteligenciou. Aby ostala táto profesia naďalej na výslní, potrebuje nadstavbu v podobe niečoho, čo zatiaľ AI nedokáže ponúknuť. Pýtate sa, čo to je? […]

Andrea Bercik Andrea Bercik
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+