Zaujíma ma

5 výsledkov kvalitného copywritingu

3 min čítanie

Ku copywritingu je dobré pristupovať ako ku komplexnej veci. Prinesie totiž vášmu biznisu viac pozitívnych hodnôt súčasne a je neoddeliteľnou súčasťou tvorby eshopu. Inak povedané, copywriter pre váš eshop/web napíše texty, ktoré prinášajú dlhodobý efekt na viacerých frontoch. Nie je to jednorazová záležitosť. Kvalitný copywriting nie je ani lacná záležitosť. Ale v rámci toho, čo dokáže, je to investícia s výbornou návratnosťou.

Poďme sa pozrieť, aké pozitívne dopady majú kvalitné texty na váš online obchod. A prečo si namiesto lacného „pisálka“ dovoliť investovať do skúsenejšieho copywritera.

1. Smerovky na váš eshop

Kvalitný text pre web nielenže obstojí sám o sebe po obsahovej stránke, ale zároveň sú v ňom prirodzene zapracované pre vás dôležité kľúčové slová. A to jednak priamo v popise produktu, na stránke o vás alebo napríklad v článku na blogu, ale tiež aj vo vyplnených metadátach (meta tagy ako title description).

Vďaka tomu sa vaša stránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania pri relevantnom dotaze.

Úlohou copywritera je do meta tagov nielen obsadiť vhodné slová, ale pridať im aj „šmrnč“. Jednoducho niečo, čo zákazníka zaujme natoľko, že na vás odkaz klikne a privedie ho na váš eshop.

2. Generátor zákazníkov

Copywriter sa od klasického spisovateľa alebo iného hráča s písmenami líši tým, že má niečo predať – produkt, prípadne naňho naviazanú emóciu alebo úžitok. Nestačí upútať pozornosť, je potrebné zákazníka aj vyzvať k akcii a postrčiť k objednávke (alebo registrácii a pod.).

K tomu tvorca obsahu potrebuje vedieť, komu produkt ponúka, potrebuje poznať cieľovú skupinu eshopu. Texty jej prispôsobí a vďaka tomu jednu konkrétnu vec nepredá raz, dvakrát, ale aj tisíckrát. Na eshope vám jeden popis, prípadne článok a pod. prináša objednávky opakovane, doslova dňom i nocou.

3. Posilňovňa pre texty

Ďalším dlhodobým prínosom toho, keď si vezme copywriter váš eshop do parády, je to, že váš eshop bude mať úroveň. Nebudete iba lákať zákazníkov na prázdne frázy „toto je najlepšie“, „toto si kúpte“, „darček zdarma“ a podobne.

Naopak každý návštevník na prvý pohľad uvidí, že dokážete poradiť, svojmu sortimentu rozumiete, máte preň zápal a celkovo pôsobíte serióznym dojmom.

Znamená to kvalitné popisky produktov, ktoré nie sú len suchým vymenovaním parametrov, ale hovoria o tom, čo zákazníkovi produkt prinesie, aký z neho bude mať úžitok, v čom mu pomôže, na čo konkrétne je výborný a na čo už je lepšie niečo iné.

Podobne ani blogové články nebudú len bezduchým vychvaľovaním tovarov, ale budú ich porovnávať, dávať do súvislostí, radiť atď.

4. Prebúdzač sympatií

Kvalita a hlavne štýl textu je jeden zo zmyslov, prostredníctvom ktorého zákazníci vnímajú osobitosť eshopu (ak ju má), jeho značku, hodnoty a vonkajšie pôsobenie. To, či sa eshop berie vážne, či je hravý alebo nápaditý.

Je to veľmi citlivá záležitosť a často brand nadväzuje napríklad na osobnosť alebo životnú filozofiu majiteľa. Práve jeho osoba je tu dôležitá a z jej spolupráce s vnímavým copywriterom môže vzniknúť naozaj zaujímavý eshop.

Výhodou eshopu so silným brandom je to, že si sám priťahuje svoju cieľovú skupinu. Ak robíte niečo inak, nie je potrebné to skrývať. Zaujímavá komunikácia so zákazníkom na webe (texty, fotografie, dizajn, emaily) dáva vedieť o tom, kto ste a čo robíte. A teda dáva ľuďom možnosť si vás obľúbiť.

5. Uvoľňovač rúk

Zase zvoní telefón, v schránke pribudli ďalšie emaily od zákazníkov dopytujúcich sa na drobnosti a na dôležitú prácu na eshope tak už nezostáva toľko času? Namiesto toho, aby ste najímali novú výpomoc pre zákaznícky servis, nachvíľu sa zastavte a zamyslite.

Viac ako angažovať nového zamestnanca zodpovedajúceho stále tie isté otázky zákazníkov by stálo za to takéto veci skôr spísať a odovzdať šikovnému copywriterovi. Ten už si s ich zapracovaním na príslušné miesta na eshope poradí.

Nech už je to vylepšenie popiskov produktov, zrozumiteľnejšia stránka s informáciami o doprave a platbe alebo napríklad spísanie priateľských a prehľadných automatických emailov, ktoré zákazník dostáva po uzavretí svojej objednávky. Jednoducho všetko, čo vám uvoľní ruky, aby ste sa mohli venovať svojej práci efektívnejšie.

Skrátka, ako už sme vo vyššie zmieňovaných bodoch naznačili, copywriter toho pre vás a hlavne vás eshop môže urobiť naozaj veľa. Či už ide o privádzanie návštevníkov, ich zaujatie, premeny na zákazníkov a možno aj následnú zákaznícku starostlivosť v podobe automaticky rozosielaných emailov alebo newsletterov.

Takýchto oblastí by sme mohli nájsť pokojne aj viac. Ale dôležité je vôbec začať. A tak, ak premýšľate, kde zohnať profesionála, ktorý má skúsenosti s eshopmi, začnite Shoptet Partnermi, špecialistami na copywriting.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Zuzana Zicháčková

Copywriter v Shoptet

Tvorí obsah pre Shoptet, jednotku na českom a slovenskom trhu v prenájme e-shopových riešení.

Tento článok prináša

Shoptet sa na českom a slovenskom trhu špecializuje na prenájom e-shopových riešení, ktoré sú obľúbené najmä pre ich jednoduché a intuitívne ovládanie.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.