Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?

Aktuálna situácia na trhu nie je vďaka využívaniu AI pre copywriterov najružovejšia. Každá firma si dvakrát premyslí, či sa jej oplatí investovať do kvalitného textu od odborníka, alebo jej postačí text vygenerovaný umelou inteligenciou. Aby ostala táto profesia naďalej na výslní, potrebuje nadstavbu v podobe niečoho, čo zatiaľ AI nedokáže ponúknuť. Pýtate sa, čo to je? Ide o poctivé citácie oslovených odborníkov z danej oblasti, ktoré dodajú textom punc hodnovernosti a povýšia ho nad masy bežných light blogov.

Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?

Máte zadanie napísať zaujímavý text pre veľkoobchod s hračkami? Vychrliť dlhé state na akúkoľvek baby tému nie je pre AI žiadnym problémom. Avšak vy môžete stvoriť blog, ktorý nebude len ničnehovoriacim súborom riadkov na vyplnenie miesta. Oslovte psychológa, pedagóga i konkrétnu mamičku a posuňte ďalej do sveta informácie, ktoré sú autentické, originálne a nesú v sebe konkrétnu výpoveď.

Píšete blog pre firmu predávajúcu fotovoltické panely? Skontaktujte sa kvôli priamej reči nielen so samotným predajcom, ale i s jeho konkrétnym spokojným zákazníkom, oslovte ekoaktivistu či odborníka na energetické zdroje. Isteže, bude to trvať dlhšie a vyžaduje si to oveľa viac námahy. To je však už daň za kvalitu, s ktorou musíte rátať. Suchý výpočet pozitív osadenia fotovoltických panelov od AI bude zrazu v porovnaní s vaším textom nedostačujúci.

Vyzerá to tak, že súčasnosť praje návratu k poctivej novinárčine, keď redaktor chodil aj do terénu, osobne komunikoval s respondentmi a získaval informácie z prvej ruky, nie z Googlu. Light texty prenecháme umelej inteligencii, no „živé“ vyjadrenia ostanú aspoň na istý čas stále našou doménou. 

Kde nájsť odborníkov na rôzne oblasti najrýchlejšie?

Nemusíte zúfať, je to jednoduchšie, ako by ste si možno mysleli. Možností je viacero a všetky sa nám v praxi veľmi osvedčili.

  1. Platforma Medializuj: Ide o bezplatnú službu pre novinárov a bloggerov, ktorí hľadajú citácie. Združuje množstvo odborníkov z rozličných oblastí, ktorých si „vyklikáte“ na základe vašej konkrétnej požiadavky. Jednoducho len vytvoríte výzvu s otázkou a popisom článku, na ktorom pracujete a následne čakáte, kto sa vám ozve. Nemajte strach, aj pre odborníka je žiaduce byť citovaný v médiách či publikovaných textoch, preto sa nestáva často, aby ste neuspeli.
  2. Sociálne siete: Sú skvelou živnou pôdou plnou odborníkov, ktorých nájdete naozaj jednoducho. Veľmi pomôžu aj konkrétne skupiny vytvárané na základe záujmov, v ktorých vám členovia radi poradia či posunú kontakt na toho správneho človeka.
  3. Google: Starý dobrý vyhľadávač nájde každého, aj keby nechcel. Odporúčame vám dávať prednosť telefonickému kontaktu pred mailovým. Maximálne vás dotyčný odmietne, no vždy je ťažšie odmietnuť niekoho, s kým sa už zhovárate, ako vymazať „otravný“ mail.

Ako klásť efektívne otázky?

Keď už odborníka máte k dispozícii, neodraďte ho nepripravenosťou a neprofesionálnym prístupom. Ešte pred tým, ako ho oslovíte, majte spísané otázky, s ktorými sa naňho obrátite. Urobte si rešerš viacerých článkov z danej oblasti a premyslite si, čo vlastne potrebujete počuť, aby vám to zapasovalo do celkového konceptu. Správnymi otázkami ho potom dokážete naviesť želaným smerom.

Ak je respondent práve zaneprázdnený, prípadne potrebuje istý čas na prípravu, pošlite mu následne otázky e-mailom a poproste ho, aby vám ich vypracoval, keď si nájde čas. Netlačte naňho nasilu telefonicky, ovplyvní to kvalitu výstupu.

Skvelé je, že keď už máte konkrétne vyjadrenia, text sa vám bude písať oveľa jednoduchšie a rýchlejšie, ako keď si musíte všetko teoreticky naštudovať. Bude tiež pôsobiť sviežejšie a ľudskejšie. Vyhrňte si preto rukávy a skúste to. Aj klient veľmi rýchlo pochopí, že čítanosť takéhoto blogu je vyššia, reakcie pozitívnejšie a výsledok kvalitnejší. 

Týždenný podcast UPdate



Zdieľať článok
Andrea Bercik

Andrea Bercik pôsobila 12 rokov ako redaktorka v regionálnom denníku Korzár, aktuálne pracuje na pozícii Senior Copywriter v komunikačnej a marketingovej agentúre LEMUR, je šéfredaktorkou magazínu East Mag a zároveň CEO vo Vydavateľstve Maxim. Je autorkou troch kníh a zbožňuje prácu s textom v akejkoľvek podobe.

Tento článok ti prináša

Lemur

Lemur je komunikačná agentúra, ktorá sa vyznačuje realizáciou nápaditých projektov so srdcom. Súčasťou ich práce je organizácia eventov, správa sociálnych sietí, grafické práce a oblasť PR. Sú členmi Asociácie public relations Slovenskej republiky a snažia sa pomôcť klientom s ich prezentáciou a propagáciou.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Copywriting vs. Content Writing
3 min. čítanie

Copywriting vs. Content Writing

Každá spoločnosť, ktorá rieši e-commerce, musí rozlišovať content writing a copywriting. Hoci majú rôzne využitie a uplatňujú rôzne stratégie, oba sú nevyhnutné na pritiahnutie a zapojenie klientov. Tento článok vysvetľuje rozdiely medzi týmito štýlmi písania, aby vám pomohol robiť lepšie marketingové rozhodnutia.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+