7 min. čítanie

SEO stratégia pre nový web: 9 krokov pre úspešný začiatok

Pracujete na novom webe? Tak potom by ste mali hneď od začiatku počítať i so SEO stratégiou. Pozrime sa na ňu krok po kroku. Od výberu domény a webhostingu, cez analýzy, nápomocné nástroje, až po konkrétne aktivity na pravidelnej báze.

Beata Faberová Beata Faberová
SEO Specialist
SEO stratégia pre nový web: 9 krokov pre úspešný začiatok

Prečo začať so SEO už pri tvorbe webstránok? 

SEO stratégiu potrebujete už na začiatku, nakoľko pri tvorbe webu existuje mnoho častí, ktorým sa musíte venovať. Nejde len o texty či dizajn webu. Musíte vytvoriť URL, H1, H2, title, meta popisy s použitím správnych kľúčových slov. Zo SEO hľadiska je dôležitá aj  logika štruktúry a interné prelinkovania.

Myslite teda na to, že SEO stratégia by mala byť prioritou pred tvorbou webu. Keď tieto veci podchytíte hneď na začiatku, ušetríte čas aj peniaze. V neposlednom rade získate náskok pred konkurentmi, lebo vaše stránky sa úspešne zaindexujú a v Google môžete byť viditeľní za pomerne kratší čas.

SEO stratégia krok po kroku

Šikovná SEO stratégia vám pomôže „vychytať” nedostatky vášho webu ešte pred jeho spustením. Zamerajte sa na kľúčové slová s nízkou konkurenciou, implementujte všetky on-page SEO faktory (nie, nie je to len pár zapracovaných KW do textov), buďte relevantní, dôkladní, jedineční a jasní.

Obsah tvorte aj podľa zámeru vyhľadávania a nepíšte len pre vyhľadávače. Ak na stratégii škutočne zapracujete, po nasadení webu si Google začne všímať váš web a čoskoro uvidíte výsledky. Teda s postupným časom a SEO starostlivosťou, môže aj váš web vyrásť a byť konkurenčný. 

Ste pripravení vytvoriť váš web správne podľa zásad SEO a zabojovať s konkurenciou o pozície? Pozrite si ako postupovať pri SEO pre nové webové stránky

1. Vybrať si správnu doménu je základ

Výber správnej domény je veľmi dôležitý, keďže tá je už nemenná a bude sa s vaším webom ťahať celý čas. Ak máte novú doménu, v podstate začínate so SEO od nuly. Snažte sa preto pri jej výbere zosúladiť meno značky a názov domény. Je to rozhodujúce! 

Overiť si voľné domény môžete prostredníctvom tohto nástroja. Ideálne je, ak má doména v sebe aj vhodné kľúčové slovo pre vašu oblasť podnikania, avšak nie vždy to je možné.

Ďalej sa snažte zvoliť si takú doménu, ktorá bude ľahko zapamätateľná, použite v nej svoje meno a silná branding komunikácia je na svete. Neodporúčame mať v doméne zbytočné znaky naviac. Stavte skôr na krátkosť – jednoslovné, maximálne dvojslovné, statické´a ľahko zapamätateľné slová. 

2. Zvoľte si múdro aj pri webhostingu

Ako priestor na serveri, kde sú uložené všetky súbory vašej stránky, odporúčame spoľahlivý Websupport. Máte tu na výber stovky doménových koncoviek, plus možnosť zvoliť si vyladený WordPress. Jedna z kľúčových vecí pri jeho výbere je dostupnosť hostingu, teda aký čas v roku (v percentách) bude váš web v prevádzke.

Neulakomte sa hneď na hostingy zdarma a tie najlacnejšie, mávajú totižto nižšiu dostupnosť. Nepríjemné prekvapiť vás môžu výpadky a slabá zákaznícka podpora. Od výberu hostingu sa následne odvíja tiež rýchlosť (nemala by byť nižšia ako 3 sekundy), kvalita a bezpečnosť vášho webu. Totižto presne toto sú tie faktory, ktoré vplývajú na kvalitu vášho nového webu.

3. K webu pripojte Google Search Console a Google Analytics

Aby ste mali o vašom webe špičkový prehľad, je potrebné mať s ním prepojené nástroje Google Search Console a Google Analytics. V prvom z nich je najprv nutné si overiť vlastníctvo, resp. preukázať, že ste naozaj vlastníkom daného webu. Buď pridaním nového vlastníctva alebo výberu z už existujúcich. Google Search Console vám následne bude nápomocný napríklad pri: 

  • kontrole indexácie stránok
  • zistíte mieru preklikovosti na jednotlivé URL
  • organických KW, ktoré sa viažu na web
  • rýchlosť stránky
  • odosielanie súboru Sitemap

Ak máte možnosť prepojiť Google Analytics s účtom Google Ads, urobte to.  Získate tým komplexné dáta a prehľady o návštevnosti, konverziách, elektronickom obchode.

4. Spravte si analýzu konkurencie

Analýza konkurencie vám pomôže zistiť, ako ste na tom vo vašej oblasti podnikania v porovnaní s podobnými webmi. Porovná pozície na dané kľúčové slová v organike, hodnoty domény a stránky, dôveryhodnosť, odkazové portfólio. Pomôže vám pri rozhodovaní, na čo sa zamerať pri orientácii svojho webu či e-shopu.

Je nejaká oblasť, ktorú vaši kokurenti nemajú príliš pokrytú či/ „premakanú”? Ale takisto sa môžete inšpirovať a zlepšiť sa v tom, čo považujete u konkurenta za silnú stránku. Analýzu konkurencie si pomerne jednoducho pripravíte i sami prostredníctvom SEO nástrojov ako sú Ahrefs, či Semrush.

5. Nájdite tie správne kľúčové slová

Podrobná analýza je základom a jednou z prvých aktivít, ktorej by ste sa mali venovať v rámci SEO stratégie. Jej vytvorením a nájdením tých správnych kľúčových slov dochádza k spájaniu dopytov v Google s vaším obsahom na webe.

Zo základnej analýzy sa ďalej spraví mapa kľúčových slov, vytvoria sa skupiny, podľa ktorých sa navrhnú podstránky služieb, produktov, blogov. Takto nejako v podstate vznikne celá štruktúra webu s dôrazom na SEO. Pri výbere kľúčových slov je potrebné zvážiť zámer vyhľadávania. 

Ten môže byť:  

  • informačný (napríklad „aké je počasie”) 
  • navigačný (napríklad „prihlásenie Facebook”) 
  • komerčný (napríklad „najlepšie fotoaparáty”) 
  • transakčný (napríklad „kúpiť iphone 13”). 

(zdroj: Google.sk )

 Pri vyváraní webového obsahu je dôležité myslieť na to, aby bol vhodný pre kupujúceho. Pochopenie zámeru vyhľadávania je to hlavné pri nákupnej ceste.Pomôžete si nasledovnými otázkami:

  • Zhoduje sa kľúčové slovo s daným produktom alebo službou?
  • Zhodujú sa kľúčové slová s otázkami, ktoré si zákazníci položili počas nákupnej cesty?
  • Aká je náročnosť kľúčového slova? (Úroveň súťaže o poradie pre dané kľúčové slovo)
  • Aký je objem vyhľadávania kľúčového slova?
  • Aké typy stránok sa zobrazujú v SERPe pre vybrané kľúčové slovo? 

6. Tvorte nový obsah a optimalizujte

Pravidelne píšte blog podľa dohodnutých tém v content pláne. Nezabúdajte ani na napĺňanie jednotlivých podstránok obsahom – pridávajte nový, aktualizujte starý.

Optimalizujte, všímajte si H1 i metadáta z pohľadu kľúčových slov. Starajte sa najmä o stránky s produktmi a službami. Ak ich má váš web stovky, zamerajte sa najprv na tie pre vás najdôležitejšie a najprínosnejšie. 

7. Urobte si rýchly kontrolný SEO audit

Keď sme si prešli už doménou, webhostingom, pripojili Google Search Console, našli správne KW, urobili štruktúru webu a vytvorili naň obsah, je na čase skontrolovať, či všetko sedí a všetko hrá podľa zásad SEO. Na to nám poslúži SEO audit, teda nejaký ten záverečný kontrolný “ček”.

Zbehnite si on page a off page faktory vášho webu. Máte vytvorenú Sitemap, Robot.txt, https, canonical? Ako ste na tom s duplicitami? Nie je ich priveľa? Existujú totiž rôzne variácie stránok, ktoré síce užívateľ vidí rovnako, ale Google ich považuje za duplicitné, ak sa neuvedie presmerovanie cez 301 na primárnu URL.

Rýchlosť si viete skontrolovať cez nástroj PageSpeed Insight, ktorý sa vám okrem rýchlosti webu pozrie aj na to, ako dlho trvá vykreslenie jednotlivých častí webu a pridá odporúčania na zlepšenie. Určite si sledujte rýchlosť mobilnej verzie webu, ktorá je v tejto dobe naozaj dôležitá, nakoľko Google sa v posledných rokoch zameral na Mobile First Indexing – tj. posudzuje indexovanie webu podľa rýchlosti načítania mobilnej verzie webu.

8. Textový obsah nie je všetko, nezabúdajte aj na jeho dizajn

Dizajn webu býva často podceňovanou časťou obsahového marketingu. Môžete mať najlepší obsah, aký bol kedy napísaný, ale ak to vyzerá príšerne, bude to vaša smola. 

Položme si otázku, vyzerá textový obsah lepšie takto? 

(zdroj: https://seo24.sk/2018/12/18/google-a-indexacia/ )

Alebo skôr takto? 

(zdroj: https://ahrefs.com/blog/seo-basics/ )

Snažte sa okrem textu a obrázkov pracovať aj s grafmi a vizuálmi, nebojte sa príkladových screenshotov. Vytvorte si cool vyzerajúce bannery. Webový dizajn zahŕňa tiež UX (užívateľský zážitok), interakčný dizajn a UI (uživateľské rozhranie) prvky a elementy. Je dôležité, aby u vás fungovala jednoduchá navigácia, informácie boli viditeľné, samotná stránka konzistentná i rýchla.

9. Linkbuilding vám vybojuje pozície a získa návštevníkov

Ide o dlhodobú aktivitu, v rámci ktorej budujete svoje odkazové portfólio. Získavate externé linky z iných autoritatívnych webov, ktoré vás následne v hľadáčiku Google posunú vyššie. Ale takisto je dôležitý aj interný linkbuilding. Vďaka nemu môžete vytvoriť na webe ten správny link juice.

Práve interný linkbuilding je často prehliadaný zdroj potenciálnej “šťavy” z odkazov pre váš web. Takže nezabúdajte pri honbe za vysokohodnotnými spätnými odkazmi aj na vlastné zásoby odkazovej “šťavy”. Ivestujte do interného prelinkovania! 

Ste pripravený na úspech v SEO

Ak ste dočítali až sem, viete presne aké kroky a aktivitu máte vyvinúť pre správnu SEO stratégiu vášho nového webu. Vydajte sa na štart SEO maratónu a vyšvihnite aj nový web medzi prvé priečky vo vyhľadávaní. Analyzujte, monitorujte, aktualizujte, optimalizujte. Konzistentné výsledky so SEO prídu len s tvrdou prácou.

Zdieľať článok
Beata Faberová
SEO Specialist

Som SEO špecialista v online marketingovej agentúre High 5 studio. Vo svete digitálneho marketingu sa pohybujem už cez 5 rokov. Začínala som s orientáciou na Facebook ads s presahom do Google ads, s postrannými SEO úmyslami, ktoré ma momentálne zaujímajú najviac.

Tento článok ti prináša

High 5

High5 je marketingová agentúra, ktorá ponúka komplexné služby v oblasti digitálneho marketingu. Medzi ich hlavné služby patrí Google reklama, SEO služby, tvorba webstránok, správa sociálnych sietí, content marketing, email marketing, grafické služby a videoprodukcia. Sú známi svojím nadšením, vedomosťami, skúsenosťami a férovosťou.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+