5 min. čítanie

Kvalitné texty: Sú kľúčom k úspešnému webu?

Viete, čo spája úspešný blog, populárnu stránku na Instagrame a profitujúci e-shop? Vo všetkých troch prípadoch je kľúčovým faktorom kvalitný text. Zaujímavé články na blogu, chytľavé príspevky na sociálne siete či popisy k produktom schopné priviesť zákazníka k nákupu. Nech už vaša obsahová stratégia zahŕňa akúkoľvek formu textu, copywriteri z CoolWriters.sk sa postarajú o to, aby bol využitý plný potenciál každého odseku.

Kvalitné texty: Sú kľúčom k úspešnému webu?

Sila kvalitného textu

Internet je fascinujúce, ale pomerne chaotické miesto. Vraciame sa sem kvôli všetkému od odpovedí na otázky z rôznych oblastí života cez obrázky milých šteniatok až po nákup nového oblečenia. Avšak to, čo je pre bežného používateľa výhodou, môže majiteľ webu vnímať ako nevýhodu. Reč je o prebytku obsahu zameraného na akúkoľvek tému, ktorá vám napadne.

Vaša stránka sa veľmi jednoducho stratí medzi konkurenciou, pokiaľ návštevníkov nezaujme do niekoľkých sekúnd. Tých „niekoľko sekúnd“ sa podľa viacerých prieskumov pohybuje v rozmedzí 10 – 15 sekúnd. Ak návštevník za ten čas nenájde, čo hľadá, vašu stránku zatvorí a pôjde hľadať ďalej. Práve vďaka kvalitnému textu môže byť váš web ten, na ktorom sa rozhodne ostať dlhšie.

VEDELI STE, ŽE…

…internetové prehliadače rozoznávajú text skopírovaný z iných stránok? Ak ho nájdu aj na vašej stránke, môžu vás penalizovať nižšou pozíciou alebo úplným odstránením z výsledkov vyhľadávania.

Zásady kvalitného textu

Otextovanie webu nie je len o bezmyšlienkovitom ťukaní do klávesnice. Každý dokáže web vyplniť textom, aby nepôsobil prázdno. Avšak písať tak, aby text spĺňal určitý cieľ, už nie je úplne jednoduchou úlohou. Pri tvorbe článkov sa treba preto držať niektorých pravidiel. Tu sú 3 najdôležitejšie z nich:

  • Práca s pozornosťou – keď čitateľ klikne na odkaz na vašu stránku vo výsledkoch vyhľadávania, začína boj s časom. Ľudia na internete chcú všetko rýchlo, preto ich musíte rýchlo presvedčiť, že u vás to nájdu. Pri tvorbe textu treba pracovať s pozornosťou čitateľa. Viete ju získať pomocou zvýraznených kľúčových myšlienok, tipov, kvalitných obrázkov a ďalších nástrojov.
  • Menej je niekedy viacstručnosť, jasnosť a efektívne odovzdávanie informácií sú vašimi priateľmi. Opäť to súvisí s „uponáhľanosťou“ tejto doby. Cieľom kvalitného článku je udržať čitateľa čo najdlhšie. Zároveň platí, že čím rýchlejšie sa čitateľ dozvie hľadané informácie, tým spokojnejší bude. Úlohou copywritera je nájsť kompromis medzi týmito dvoma extrémami.
  • Príjemná atmosféra – čitateľ na vašom webe nebude tráviť čas, pokiaľ v ňom bude vyvolávať nepríjemné pocity. Tomuto sa viete vyhnúť písaním textov v priateľskom štýle, ktorý je blízky vašej cieľovej skupine. Prehľadnosť webu či správny výber obrázkov výrazne napomáhajú tvorbe príjemnej atmosféry, za ktorou sa čitateľ rád vráti.

Zásad, ktoré vám pomôžu posunúť kvalitu textov na vašom webe, je oveľa viac. Jedna možnosť je začať sa ich učiť a následne využívať. Avšak oveľa pohodlnejšie je využiť pomoc profesionálnych copywriterov.

Zdroj: Mikhail Nivlov / Pexels.com

CoolWriters a ich služby

Chcete, aby vaše texty neboli len výplňou priestoru na webe, ale aby čitateľovi odovzdali zmysluplnú myšlienku a lákali pozornosť už pri prvom pohľade? Obráťte sa na CoolWriters – copywriterov, ktorí vám napíšu cool texty akéhokoľvek typu.

Široká škála článkov

Nemusíte sa báť, že by si neporadili s obsahom na vašu stránku. Textári z CoolWriters vám radi napíšu všetko od krátkych popisov k produktom na e-shope po dlhé odborné články, ktoré vybranú tému rozoberú do posledného detailu.

Pomoc s obsahovou stratégiou

Ak ešte nemáte predstavu o tom, aké články by najlepšie vyhovovali vašim podnikateľským či iným zámerom, nie je problém. Okrem toho, že CoolWriters vám články napíšu, vedia vám od základu vybudovať aj obsahovú stratégiu na základe analýzy vašich cieľov.

Všeobecná konzultácia

K efektívnemu riešeniu komplexných problémov rozhodne patrí komunikácia o nich. Ak máte nejasnosti týkajúce sa obsahu na vašom webe či konkrétneho článku, stačí si dohodnúť online meeting a opýtať sa odborníkov.

Ako prebieha spolupráca s CoolWriters?

Neviete, čo očakávať od písania článkov na zakázku? Nebojte sa, nie je to nič komplikované. Všetko začína vyplnením krátkeho formulára s menom, mailom a stručným popisom vašej požiadavky priamo na webe CoolWriters.sk. Potom prichádza fáza spoznávania vašej spoločnosti a cieľovej skupiny čitateľov. Bez toho by predsa tvorba článku nedávala zmysel.

Po dohodnutí detailov dostanete cenovú ponuku. Ak ste s cenou spokojní, zaplatíte polovicu ako zálohu. Teraz prichádza čas na písanie. Na každom článku spolupracuje viacero ľudí, ktorých cieľom je dotiahnuť text k dokonalosti. Podľa návrhov na zmeny sa článok postupne koriguje z hľadiska obsahu, gramatiky aj štruktúry.

Keď je článok hotový, pošlú vám ho na preštudovanie. Ak sa vám nepáči konkrétne slovo, celý odsek alebo obrázok, stačí pridať komentár. Následne váš návrh zapracujú do textu alebo vám vysvetlia, prečo sa pre danú vec rozhodli a aké benefity by vám mohla priniesť. Po doladení už len zaplatíte druhú polovicu sumy a článok je váš.

TIP: Prehľadnosti textu výrazne pomáhajú odrážkové zoznamy, krátke odseky a využívanie úrovní nadpisov.

V čom sú výnimoční?

Pýtate sa, prečo práve CoolWriters a nie iná spoločnosť? Tu je niekoľko dôvodov:

  • Dodržiavanie termínov odovzdania – môžete sa spoľahnúť, že článok bude hotový najneskôr v deň dohodnutého deadlinu.
  • Články písané s radosťou – väčšinou je článok najlepší, keď copywritera daná téma baví. Vďaka viac ako 15-člennému tímu si môžu témy rozdeliť podľa záľub.
  • Kladú dôraz na kvalitu – nestačí im 90 %. Ani 95 %. Článok považujú za hotový, až keď splnia vaše zadanie, komentáre a požiadavky na 100 %, aj keď to znamená opakované úpravy.
  • Potrebujete veľa článkov? Žiadny problém – tím CoolWriters sa skladá z ľudí, ktorých písanie úprimne baví, čo sa prejavuje aj na množstve článkov, ktoré dokážu napísať. Len za júl 2021 to bolo viac ako 730 normostrán (viac ako 1 314 000 znakov).

Klúč ku kvalitným textom

Ak chcete zapracovať na kvalite a dosahu vášho webu, začať od textového obsahu je výborné rozhodnutie. Vaši návštevníci sa vám odvďačia zdieľaním, dlhším časom stráveným na stránke a nižšou hodnotou bounce rate. Pre čo najlepšie výsledky odporúčame využiť služby profesionálov, napríklad copywriterov z CoolWriters. Aj my s nimi spolupracujeme.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?
7 min. čítanie

Ako vytvoriť úspešný online kurz v 5 jednoduchých krokoch?

Online kurz je ideálny spôsob, ako odovzdať skúsenosti a zvýšiť svoj finančný rozpočet. Ako vytvoriť úspešný kurz? Okrem výberu správnej témy je dôležitá aj stratégia a plán. Kto je vaša cieľová skupina? Je o vami zvolenú tému záujem? Ako svoj kurz predať? Ako ho vylepšiť a posunúť na vyššiu úroveň? To všetko sa dozviete v […]

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?
3 min. čítanie

Prečo pri tvorbe blogov vždy citovať odborníkov?

Aktuálna situácia na trhu nie je vďaka využívaniu AI pre copywriterov najružovejšia. Každá firma si dvakrát premyslí, či sa jej oplatí investovať do kvalitného textu od odborníka, alebo jej postačí text vygenerovaný umelou inteligenciou. Aby ostala táto profesia naďalej na výslní, potrebuje nadstavbu v podobe niečoho, čo zatiaľ AI nedokáže ponúknuť. Pýtate sa, čo to je? […]

Andrea Bercik Andrea Bercik
Prečítať článok
Moc korektúry pri vytváraní kvalitných textov
3 min. čítanie

Moc korektúry pri vytváraní kvalitných textov

Jednou z najdôležitejších etáp pri tvorbe kvalitných textov pre rôzne formy komunikácie je korektúra. Nejde len o odstránenie gramatických chýb a pravopisných nedostatkov z webových stránok a blogov, ale týka sa aj tlačených propagačných materiálov a dokonca aj kníh. Vďaka korektúre bude váš text bezchybný, prehľadný a dôveryhodný.

Denisa Hajdúková Denisa Hajdúková
Copywriter
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+