Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Moc korektúry pri vytváraní kvalitných textov

Jednou z najdôležitejších etáp pri tvorbe kvalitných textov pre rôzne formy komunikácie je korektúra. Nejde len o odstránenie gramatických chýb a pravopisných nedostatkov z webových stránok a blogov, ale týka sa aj tlačených propagačných materiálov a dokonca aj kníh. Vďaka korektúre bude váš text bezchybný, prehľadný a dôveryhodný.

Moc korektúry pri vytváraní kvalitných textov

Korektúra v rôznych formátoch textu

Korektúra zohráva kľúčovú úlohu pri zabezpečení kvality a profesionality textov rôznych foriem. Spomeňme 3 hlavné kategórie: webové stránky a blogy, tlačené propagačné materiály a knihy.

Webové stránky a blogy

Chyby na webových stránkach a blogoch môžu viesť k nesprávnemu porozumeniu obsahu alebo dokonca aj k strate návštevníkov. Dobre vykonaná korektúra však môže pomôcť aj s optimalizáciou textov pre vyhľadávače a zvýši vašu online viditeľnosť. Určite by ste tento krok pri tvorbe vášho webu nemali vynechať.

Tlačené propagačné materiály

Letáky, brožúry a plagáty majú významný vplyv na vytváranie prvého dojmu. V takýchto materiáloch by určite nemala byť žiadna chyba. Nehovoríme však len o korektúre písaného slova, ale aj o grafickom dizajne a o formátovaní textu. Ak propagačné materiály spracujete naozaj kvalitne, zvýši to vašu dôveryhodnosť.

Knihy

V neposlednom rade vám chceme predstaviť aj korektúru kníh. Je to základná súčasť edičného procesu. Nezáleží na tom, či ide o beletriu, alebo o odbornú literatúru. Aby bolo autorské dielo naozaj stopercentné, dôkladná korektúra je nevyhnutnosťou. Chyby v knižnom texte čitateľov odradia a zničia celkovú hodnotu diela.

Dôležitosť korektúry pre kvalitu textu

Korektúra nie je len o odstraňovaní gramatických a pravopisných chýb, ale zahŕňa aj rôzne ďalšie aspekty, ktoré sú zásadné, ak chcete dosiahnuť naozaj kvalitný text.

Nesprávna gramatika alebo pravopis môžu váš text znehodnotiť, odradiť čitateľa a tým aj vášho potenciálneho zákazníka. Ak sa na vašom webe, v propagačných materiáloch alebo na blogu vyskytujú chyby, nepôsobí to na čitateľov dobre. 

Každý text by mal prejsť dôkladnou kontrolou. Ak si na túto prácu najmete skutočného profesionála, zameria sa nielen na gramatické a pravopisné chyby, ale aj na štylistiku a hlavne na konzistentnosť obsahu. Profesionálny korektor totiž môže identifikovať a upraviť potenciálne nezrozumiteľné pasáže, nesúvislosti v texte či problémy s logickou štruktúrou. 

Korektúra ako proces

Korektúra je komplexným procesom, ktorý zabezpečí, že váš text bude v konečnej verzii bezchybný a pre čitateľov zrozumiteľný.

Korektor v prvom rade zameria pozornosť na gramatické a pravopisné chyby v texte. Hľadá a opraví chyby v slovnej štruktúre, interpunkcii a správnom používaní slov. Potom sa zameria na jazykový štýl a súvislosti v texte. Overí, či má text jednotný jazykový štýl, či je plynulý a logický. Upraví všetky nekonzistentné alebo zavádzajúce pasáže. Napokon skontroluje, či sú nadpisy, odseky a iné formátovanie v súlade s predpismi a štandardmi, ktoré platia pre daný typ textu. Pri odborných textoch sa stará aj o to, aby boli citácie, odkazy a zoznamy použitých zdrojov správne formátované a uvedené podľa platných predpisov.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Denisa Hajdúková
Copywriter

Denisa Hajdúková sa živí tvorbou textov od roku 2014. Písaniu sa však venuje oveľa dlhšie. Jej najväčším úspechom sú knihy vydané v rokoch 2003 a 2004. Vyštudovala žurnalistiku, pracovala ako grafička, PR manažérka, textárka a v súčasnosti ako copywriterka a blogerka. Venuje sa aj umeleckej tvorbe, no jej vášňou je tvorba textov, ktoré zaujmú, dobre sa čítajú, ale zároveň aj predávajú.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Copywriting vs. Content Writing
3 min. čítanie

Copywriting vs. Content Writing

Každá spoločnosť, ktorá rieši e-commerce, musí rozlišovať content writing a copywriting. Hoci majú rôzne využitie a uplatňujú rôzne stratégie, oba sú nevyhnutné na pritiahnutie a zapojenie klientov. Tento článok vysvetľuje rozdiely medzi týmito štýlmi písania, aby vám pomohol robiť lepšie marketingové rozhodnutia.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+