5 min. čítanie

Týždenný sumár 48: Report Black Friday, novinky predstavil Instagram, Threads, TikTok, Pinterest, Google aj LinkedIn

Značky počas vianočnej sezóny premrhajú stovky miliónov eur na digitálnu reklamu. Čo si marketéri môžu zobrať pre svoje kampane zo Spotify Wrapped? Threads mieri do Európy.

Týždenný sumár 48: Report Black Friday, novinky predstavil Instagram, Threads, TikTok, Pinterest, Google aj LinkedIn

Prehľad noviniek:

Máme za sebou Black Friday a s ním aj report od spoločnosti Salesforce. Online predaje na v USA dosiahli 16,4 miliardy dolárov a celosvetovo sa suma vyšplhala na 70,9 miliardy dolárov. Online predaj vzrástol globálne o 8 %, v USA o 9 % a v Európe o 8 %. Najvyšší globálny rast online predaja zaznamenal segment obuvi, a to o 23 %.

Analýza od spoločnosti CreativeX ukazuje, že značky počas vianočnej sezóny premrhajú stovky miliónov eur na digitálnu reklamu. Analýza hodnotila viac ako 3,9 milióna reklám z rokov 2021 – 2022 od viac ako 400 značiek z 10 rôznych odvetví vrátane maloobchodu, potravín a nápojov a spotrebiteľsky baleného tovaru. Zistila, že značky celosvetovo minuli viac ako 600 miliónov USD na reklamy, ktoré nie sú digitálne vhodné počas kritického obdobia roka pre obchodníkov. 

Týždenný podcast UPdate

Spoločnosť Google tento týždeň predstavila nové nástroje. Na svoje si prídu majitelia webových stránok na sociálnych médiách a diskusné fóra. Nový algoritmus teraz lepšie zaindexuje, kategorizuje a zaradí aj takéto stránky a obsah bude vo výsledkoch vyhľadávania Google na lepších pozíciách. 

Spotify Wrapped je v súčasnosti jedným z najúspešnejších a najzdieľanejších marketingových ťahov na sociálnych sieťach. Je tu s nami od roku 2016 a minulý rok sa do kampane zapojilo viac ako 156 miliónov používateľov. Čo si z toho môžu zobrať marketéri pre svoje kampane? Dočítate sa v článku.

Vedeli ste, že správny brief na tvorbu a vylepšenia e-shopu vám vie ušetriť tisíce eur? Ako by mal proces tvorby nového webu či e-shopu vyzerať, ktorí ľudia z firmy by sa do procesu mali zapojiť a či je nejaký zázračný všeobecný checklist, vďaka ktorému sa na nič nezabudne, nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať Ivan Cingel z CREATIVE sites.

Ivan Cingel z CREATIVE sites

Ďalším hosťom je Juraj Zaťko zo spoločnosti Birdline. Priblížil význam siete LinkedIn pre e-shopy. Zistite, ako ho dokážete využiť pre vaše podnikanie, aj keď predávate klasické produkty pre B2C segment, čo najviac funguje, ako si udržať kredibilitu a oveľa viac v rozhovore na YouTube a všetkých obľúbených podcastových platformách.

Juraj Zaťko z Birdline

Zdá sa, že sociálne siete chceli marketérom urobiť predčasné Vianoce a takmer každá z nich prichádza s nejakým vylepšením.

LinkedIn priniesol lepšie nástroje pre B2B marketérov. Nové vylepšenia v reklamnej platforme LinkedInu zohrávajú kľúčovú úlohu pri hlbšom meraní vplyvu kampaní. Chcú pomôcť s obmedzením cookies tretích strán aj spresniť konverzie. Nástroj Conversion API je navrhnutý tak, aby ponúkol presnejšie merania v súlade s GDPR. Ďalším krokom v zlepšovaní výkonu je funkcia Website Actions, ktorá je zameraná na eliminovanie zmeškaných alebo nepresných konverzií. Do tretice platforma vylepšila retargeting na užívateľov, ktorí interagovali s Document Ads.

Instagram spustil aplikáciu Threads už v júli, no kvôli výzvam spojeným s GDPR ju sprístupnil len pre americký trh. Európa by sa jej mohla dočkať už budúci mesiac. Je možné, že v záujme dodržania predpisov EÚ by Meta mohla používateľom v regióne ponúknuť sledovanie obsahu aj bez vytvoreného profilu. Spoločnosť však zatiaľ neupresnila, ako presne budú algoritmy pracovať pri sledovaní obsahu bez profilu.
Instagram sprístupnil sťahovanie Reels videí pre všetkých. Povoliť si ich môžu všetky verejné účty a táto možnosť bude k dispozícii iba v nových videách. Stiahnuté videá budú obsahovať vodoznak Instagramu, používateľské meno autora a názov zvukovej stopy.

Čínska platforma TikTok hľadá cesty ako profilom poskytnúť viac priestoru na monetizáciu. Influenceri a tvorcovia obsahu sú závislí na príjmoch z reklamy, a preto svoju pozornosť sústreďujú na kanály, ktoré im vynášajú. Napríklad YouTuberi profitujú z podielu na reklamách, ktoré sa zobrazujú pred videom alebo počas neho, čo TikTok s primárne 30-sekundovými klipmi nedokáže. Teraz platforma motivuje tvorcov, aby nakrúcali videá, ktoré budú mať viac ako minútu.

Pinterest spustil priame odkazy a prvotné výsledky si pochvaľuje. Tvrdí, že značky, ktoré ich začali využívať vo svojich kampaniach zameraných na fázu zvažovania, dosiahli priemerný nárast kliknutí na stránky o 96 % v porovnaní s ich predchádzajúcimi kampaniami na Pintereste. Značky, ktoré využívajú katalógové kampane, zaznamenali priemerný nárast počtu kliknutí na stránku o 68 % a 26 % nárast konverzií na základe kliknutia.

Európsky parlament hľadá cesty k udržateľnejšej budúcnosti a chce eliminovať odpadový materiál. Minulý týždeň hlasoval za revíziu smernice o obaloch a odpadoch z nich. E-commerce sa pripravuje na reakciu a hľadá spôsoby ako sa prispôsobiť. Podľa revízie musia byť všetky obaly do roku 2030 opätovne použiteľné alebo recyklovateľné.

Internetoví predajcovia aj logistické spoločnosti zachytili avizované zmeny už v priebehu tohto roka a zapracovali niektoré zmeny. Napríklad Amazon začal v Európe používať recyklovateľné obaly a zbavil sa dvojitých obalov a Packeta prišla s vlastnými vratnými obalmi.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlovky z Bridge NOW:

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Na českom trhu sa darí online objednávkam služieb
2 min. čítanie

Na českom trhu sa darí online objednávkam služieb

Nákup služieb online v Česku vykonalo najviac spotrebiteľov v doterajšom priebehu roka. Podľa pravidelného výskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK) to v júni bolo viac ako 28 % internetových užívateľov. V predchádzajúcich mesiacoch bola zvyčajná hodnota o tri až štyri percentuálne body nižšia.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+