2 min. čítanie

Na českom trhu sa darí online objednávkam služieb

Nákup služieb online v Česku vykonalo najviac spotrebiteľov v doterajšom priebehu roka. Podľa pravidelného výskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK) to v júni bolo viac ako 28 % internetových užívateľov. V predchádzajúcich mesiacoch bola zvyčajná hodnota o tri až štyri percentuálne body nižšia.

Na českom trhu sa darí online objednávkam služieb
Zdroj: Depositphotos

Obdobie pred dovolenkami na využitie on-line služieb nabáda

„Väčší záujem o nákup služieb prostredníctvom on-line prostredia sme v júni očakávali. Česi si na internete zaisťujú ako ubytovanie či dopravu, tak aj napríklad poistenie na cesty. Dovolenky sú podľa nášho názoru hlavnou motiváciou pre aktuálny nárast,“ komentuje výstupy výkonný riaditeľ APEK Jan Vetyška. „Záujem o služby medzi spotrebiteľmi sledujeme, rovnako ako ďalšie údaje, pravidelne každý mesiac od začiatku roka. Zatiaľ čo napríklad v apríli a máji sa pohyboval počet zákazníkov poskytovateľov služieb medzi 24 a 25 %, v júni to bolo cez 28 %.“ Priemerná útrata za služby pritom bola na základe vyjadrenia respondentov výskumu 5 764 Kč.

Ekonomická situácia domácností je stabilizovaná, za tovar na internete Česi v druhom štvrťroku míňali viac ako na začiatku roka.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

APEK sa druhýkrát v tomto roku pýtal internetových zákazníkov, ako vnímajú svoju ekonomickú situáciu. Ako veľmi dobrú ju označilo 9,1 %, ako dobrú 35,8 % a ako dostatočnú 42,4 %. „Vnímanie vlastnej ekonomickej situácie je z pohľadu našich zákazníkov veľmi podobné ako v prvom štvrťroku. Podľa môjho názoru ide o pozitívnu správu, ktorú navyše dopĺňajú dáta o nákupoch tovaru aj služieb,“ komentuje Jan Vetyška. Aspoň jeden nákup tovaru v e-shopoch urobilo v júni 85,4 % užívateľov internetu, ktorí v priemere za celý mesiac minuli viac ako 4 300 korún. „V druhom štvrťroku je počet nakupujúcich aj priemerná útrata vyššia, než tomu bolo v prvom kvartáli. Potvrdzuje to, že sa českej e-commerce opäť darí a predaje rastú,“ uzavrel Vetyška.

Najzaujímavejšie výstupy z výskumu zverejňuje APEK pravidelne každý mesiac. Výskum bol realizovaný prostredníctvom internetového zberu (CAWI) agentúrou Nielsen v spolupráci s agentúrou ResSOLUTION na vzorke 1074 respondentov.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+