Obdobie pred dovolenkami na využitie on-line služieb nabáda
„Väčší záujem o nákup služieb prostredníctvom on-line prostredia sme v júni očakávali. Česi si na internete zaisťujú ako ubytovanie či dopravu, tak aj napríklad poistenie na cesty. Dovolenky sú podľa nášho názoru hlavnou motiváciou pre aktuálny nárast,“ komentuje výstupy výkonný riaditeľ APEK Jan Vetyška. „Záujem o služby medzi spotrebiteľmi sledujeme, rovnako ako ďalšie údaje, pravidelne každý mesiac od začiatku roka. Zatiaľ čo napríklad v apríli a máji sa pohyboval počet zákazníkov poskytovateľov služieb medzi 24 a 25 %, v júni to bolo cez 28 %.“ Priemerná útrata za služby pritom bola na základe vyjadrenia respondentov výskumu 5 764 Kč.
Ekonomická situácia domácností je stabilizovaná, za tovar na internete Česi v druhom štvrťroku míňali viac ako na začiatku roka.
APEK sa druhýkrát v tomto roku pýtal internetových zákazníkov, ako vnímajú svoju ekonomickú situáciu. Ako veľmi dobrú ju označilo 9,1 %, ako dobrú 35,8 % a ako dostatočnú 42,4 %. „Vnímanie vlastnej ekonomickej situácie je z pohľadu našich zákazníkov veľmi podobné ako v prvom štvrťroku. Podľa môjho názoru ide o pozitívnu správu, ktorú navyše dopĺňajú dáta o nákupoch tovaru aj služieb,“ komentuje Jan Vetyška. Aspoň jeden nákup tovaru v e-shopoch urobilo v júni 85,4 % užívateľov internetu, ktorí v priemere za celý mesiac minuli viac ako 4 300 korún. „V druhom štvrťroku je počet nakupujúcich aj priemerná útrata vyššia, než tomu bolo v prvom kvartáli. Potvrdzuje to, že sa českej e-commerce opäť darí a predaje rastú,“ uzavrel Vetyška.
Najzaujímavejšie výstupy z výskumu zverejňuje APEK pravidelne každý mesiac. Výskum bol realizovaný prostredníctvom internetového zberu (CAWI) agentúrou Nielsen v spolupráci s agentúrou ResSOLUTION na vzorke 1074 respondentov.
Tlačová správa