Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Na českom trhu sa darí online objednávkam služieb

Nákup služieb online v Česku vykonalo najviac spotrebiteľov v doterajšom priebehu roka. Podľa pravidelného výskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK) to v júni bolo viac ako 28 % internetových užívateľov. V predchádzajúcich mesiacoch bola zvyčajná hodnota o tri až štyri percentuálne body nižšia.

Na českom trhu sa darí online objednávkam služieb
Zdroj: Depositphotos

Obdobie pred dovolenkami na využitie on-line služieb nabáda

„Väčší záujem o nákup služieb prostredníctvom on-line prostredia sme v júni očakávali. Česi si na internete zaisťujú ako ubytovanie či dopravu, tak aj napríklad poistenie na cesty. Dovolenky sú podľa nášho názoru hlavnou motiváciou pre aktuálny nárast,“ komentuje výstupy výkonný riaditeľ APEK Jan Vetyška. „Záujem o služby medzi spotrebiteľmi sledujeme, rovnako ako ďalšie údaje, pravidelne každý mesiac od začiatku roka. Zatiaľ čo napríklad v apríli a máji sa pohyboval počet zákazníkov poskytovateľov služieb medzi 24 a 25 %, v júni to bolo cez 28 %.“ Priemerná útrata za služby pritom bola na základe vyjadrenia respondentov výskumu 5 764 Kč.

Ekonomická situácia domácností je stabilizovaná, za tovar na internete Česi v druhom štvrťroku míňali viac ako na začiatku roka.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

APEK sa druhýkrát v tomto roku pýtal internetových zákazníkov, ako vnímajú svoju ekonomickú situáciu. Ako veľmi dobrú ju označilo 9,1 %, ako dobrú 35,8 % a ako dostatočnú 42,4 %. „Vnímanie vlastnej ekonomickej situácie je z pohľadu našich zákazníkov veľmi podobné ako v prvom štvrťroku. Podľa môjho názoru ide o pozitívnu správu, ktorú navyše dopĺňajú dáta o nákupoch tovaru aj služieb,“ komentuje Jan Vetyška. Aspoň jeden nákup tovaru v e-shopoch urobilo v júni 85,4 % užívateľov internetu, ktorí v priemere za celý mesiac minuli viac ako 4 300 korún. „V druhom štvrťroku je počet nakupujúcich aj priemerná útrata vyššia, než tomu bolo v prvom kvartáli. Potvrdzuje to, že sa českej e-commerce opäť darí a predaje rastú,“ uzavrel Vetyška.

Najzaujímavejšie výstupy z výskumu zverejňuje APEK pravidelne každý mesiac. Výskum bol realizovaný prostredníctvom internetového zberu (CAWI) agentúrou Nielsen v spolupráci s agentúrou ResSOLUTION na vzorke 1074 respondentov.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+