Končí URL shortener
Google sa rozhodol k 25. augustu 2025 úplne ukončiť svoju službu skracovania dlhých linkov – Google URL Shortener. Odkazy goo.gl nebudú podporované a používatelia musia prejsť na alternatívne služby.
Všetky firmy, ktoré sa spoliehajú na odkazy goo.gl, pocítia zmenu už od 23. augusta 2024. Na takýchto odkazoch sa začne zobrazovať intersticiálna stránka, ktorá používateľov upozorní na blížiace sa vypnutie. Postupne sa frekvencia oznámení bude zvyšovať až do konečného dátumu vypnutia.
Po 25. auguste 2025 budú všetky odkazy na goo.gl vracať chybu 404. Toto prechodné obdobie má podnikom pomôcť sledovať a upravovať dotknuté odkazy s cieľom zabezpečiť hladký prechod na nové skracovače.
„V prípade, že intersticiálna stránka narúša vaše prípady použitia, môžete ju potlačiť pridaním parametra dotazu “si=1” do existujúcich odkazov goo.gl,“ odporúča Google vo vyjadrení.
Neresponzívne weby si už neškrtnú
Už ste sa stretli s tým, že ste nevedeli nájsť starší web, ktorý nebol prispôsobený mobilným zariadeniam? Google už neindexuje neresponzívne stránky. To znamená stratu viditeľnosti vo vyhľadávaní a návštevnosti.
Vzhľadom na to, že väčšina internetovej prevádzky v súčasnosti pochádza z mobilných zariadení, je zabezpečenie bezproblémovej mobilnej prevádzky dôležitejšie ako kedykoľvek predtým.
To podčiarkuje dôležitosť optimalizácie pre mobilné zariadenia, ktorá sa stala rozhodujúcim faktorom pri poskytovaní kvalitného používateľského zážitku a udržiavaní pozícií vo vyhľadávačoch.
John Mueller, Search Advocate švajčiarskeho Googlu sa vyjadril, že platforma nadobro prechádza na prehľadávanie pomocou mobilného Googlebota: „Po 5. júli 2024 budeme tieto weby prehľadávať a indexovať len pomocou vyhľadávača Googlebot Smartphone. Ak obsah vášho webu nebude vôbec prístupný pomocou mobilného zariadenia, nebude ho už možné indexovať. V protokoloch servera a hláseniach môžete stále nájsť Googlebot Desktop.“
Optimalizácia rýchlosti webových stránok patrí medzi dôležité prvky, ktoré sa pri vývoji webu oplatí riešiť. Google poskytuje niekoľko nástrojov vrátane PageSpeed Insights či Google Search Console, ktoré pomáhajú identifikovať a riešiť problémy.