2 min. čítanie

Amazon škrtol dvojité obaly a balí ekologickejšie

Všetky európske objednávky z Amazonu sú odteraz recyklovateľné. Spoločnosť tiež uvádza, že čoraz viac produktov sa zákazníkom posiela bez ďalších obalov.

Amazon škrtol dvojité obaly a balí ekologickejšie
Zdroj: Depositphotos

Spoločnosť Amazon oznámila, že do prepravy prináša 100 % recyklovateľné obaly. Zákazníci teraz svoje objednávky dostávajú vo flexibilných papierových vreckách, kartónových obálkach a krabiciach z vlnitej lepenky, ktoré sú ľahko recyklovateľné. Novinka sa týka objednávok na európskych stránkach Amazonu, kde je spoločnosť sama predávajúcou stranou, a tiež aj nákupov od predajcov tretích strán, pre ktorých Amazon spracováva objednávky (Fulfilment by Amazon alebo FBA).

Čoraz viac objednávok bez ďalšieho balenia

Spoločnosť ďalej uvádza, že vďaka dohodám s dodávateľmi vzrástol v Európe počet produktov zasielaných bez ďalších obalov o viac ako 50 %. Balenie je dostatočne robustné na to, aby zvládlo cestu k zákazníkovi, pričom Amazon po odoslaní objednávky pridá len adresný štítok.

V Holandsku firma nedávno zaviedla dopravu bez vonkajšej škatule Amazonu a objednávky dodávajú priamo v obale výrobku. Zákazník je pri objednávke informovaný, že výrobok bude dodaný bez ďalšieho obalu. V prípade, ak chce balík anonymizovať, napríklad v prípade darčeka, môže si však extra balenie vyžiadať.

Ekologické kroky Amazon zaviedol už skôr, keď v Británii prestal používať jednorazové plasty. Vo svojej tlačovej správe uviedli, že od roku 2019 ušetrili viac ako jednu miliardu jednorazových plastových tašiek.

Pat Lindner, viceprezident pre mechatroniku a udržateľné balenie v spoločnosti Amazon, uviedol: „Je to súčasť našej dlhodobej snahy byť lídrom v oblasti udržateľnosti. Budeme naďalej investovať do inovatívnych technológií, strojového učenia a udržateľnejších materiálov, aby sme zabezpečili, že obaly – či už používané nami alebo inými spoločnosťami – budú prospešné pre našich zákazníkov, komunity a planétu.“

Podnet z EÚ motivuje logistiku k zmene

Európska komisia pred rokom navrhla zmenu pravidiel, ktoré e-shopy prinútia používať ekologické a opakovane použiteľné krabice. Cieľom je zabezpečiť recyklovateľnosť všetkých obalov do roku 2030. Packeta nedávno priniesla obdobné riešenie – znovu použiteľné krabice, ktoré zákazníci po nákupe z e-shopu nevyhodia, ale vrátia kuriérovi.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Logistika nábytku v e-commerce je výzvou. Ako ju zvláda Möbelix?
5 min. čítanie

Logistika nábytku v e-commerce je výzvou. Ako ju zvláda Möbelix?

Nábytok nie je iba veľký, ale aj veľmi ťažký a náchylný na poškodenie. Jeho logistika je teda väčším orieškom, než sa vám môže na prvé zamyslenie zdať. Prečítajte si, aké výzvy číhajú na predajcov pri skladovaní a doručovaní nábytku a ako ich zvláda Möbelix, jeden z najväčších predajcov nábytku v EÚ.

Michal Toma Michal Toma
Freelance copywriter – odborník na techniku. Unikátna kombinácia, ktorú inde nenájdete
Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 
2 min. čítanie

Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 

V súčasnej dobe, keď je otázka ochrany životného prostredia dôležitejšia než kedykoľvek predtým, sa spoločnosť Mobilonline, líder na slovenskom trhu v oblasti predaja mobilných telefónov a  príslušenstva, rozhodla prijať zodpovedný prístup k ekologickej udržateľnosti. Nahradením  tradičných kartónových krabíc viacúčelovými boxami BITO MB. Mobilonline nielenže znižuje svoju  ekologickú stopu, ale tiež zefektívnil svoje logistické procesy a […]

Lucia Vondrová Lucia Vondrová
Doprava a administratíva, BITO Skladovacia technika s.r.o.
Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti
9 min. čítanie

Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti

V rozhovore s Andreou Szöllősovou, Commercial Director DPD SK, sa pozrieme na aktuálne trendy v logistike, význam otvorených sietí samoobslužných boxov a ich prínos pre e-commerce segment. Ako DPD reaguje na výzvy sezónnych špičiek, regionálne rozdiely v dopyte a meniace sa preferencie zákazníkov? Prečo je efektívne plánovanie a spolupráca na európskej úrovni kľúčom k úspechu a ako sa doručovacie služby […]

Michaela Španková Michaela Španková
Marketing and PR Manager
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+