Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Míňať rozpočet na neoptimalizované reklamy? Krutá realita vianočných kampaní

Vianočná sezóna je pre e-commerce nespochybniteľný vrchol predaja. Nedávna analýza spoločnosti CreativeX však tvrdí, že mnoho značiek svoje reklamy neoptimalizuje. 

Míňať rozpočet na neoptimalizované reklamy? Krutá realita vianočných kampaní
Zdroj: Depositphotos

Analýza technologickej spoločnosti CreativeX zhodnotila viac ako 3,9 milióna reklám z rokov 2021 a 2022 od viac ako 400 značiek v odvetviach ako maloobchod, potraviny, nápoje a spotrebný tovar.

Štúdia odhalila, že celosvetovo sa minulo viac ako 600 miliónov dolárov na reklamy, ktoré nie sú digitálne prispôsobené na kľúčové obdobie obchodníkov. Predpokladá sa, že v 4. štvrťroku 2023 by sa na neoptimalizované digitálne reklamy mohlo premrhať viac ako 73 miliárd USD.

Záver roka je pre mnohé spoločnosti šprint za obchodným úspechom a na kampane vynakladajú nemalé rozpočty. Pre mnohé e-commerce značky predstavuje posledný kvartál polovicu ročných príjmov. V tomto období prúdi značná časť rozpočtu do vianočných, Black Friday a Cyber Monday kampaní – ide približne o 30 % celkových celosvetových výdavkov na reklamu.

Focus na digitál

Podľa Marketing Tech News šla viac ako polovica výdavkov na digitálnu reklamu v rokoch 2020 a 2021 do reklám, ktoré neboli prispôsobené digitálnemu prostrediu. “To predstavuje 700 miliónov USD z analyzovaných 1,2 milióna USD. V nasledujúcom roku sa takmer zhodovala tá istá suma len vo 4. kvartáli,” uvádza Duncan MacRae.

Čísla naznačujú, že sezóna je pre mnohé spoločnosti dôležitá, no zlyhávajú v skutočne zmysluplnej exekutíve kampane. “Napríklad používanie televízneho obsahu na digitálnych platformách znamená, že reklamy nie sú primerane prispôsobené digitálnemu prostrediu a často im chýbajú kľúčové kreatívne prvky vhodné pre danú platformu. To znamená, že milióny sa míňajú na reklamy, ktoré neprilákajú pozornosť v prvých troch až piatich sekundách (priemerná dĺžka sledovania digitálneho videa), sú nesprávne formátované alebo neobsahujú titulky alebo popisky, čo sú všetko dôležité aspekty kvalitnej tvorby, ktoré prinesú lepší výkon v digitálnom prostredí,” približuje MacRae.

Zakladateľka a generálna riaditeľka spoločnosti CreativeX Anastasia Leng pre Marketing Tech News uviedla: “Kreatívne tímy celý rok tvrdo pracovali na tom, aby priniesli prelomové sviatočné kampane a využili zvýšený záujem spotrebiteľov o nákup. Bohužiaľ, vplyv ich práce minimalizuje posledný realizačný úsek cesty: prispôsobenie kreatívnych prostriedkov tak, aby zodpovedali prostrediu digitálnych médií, pre ktoré sú určené. Tieto drobné úpravy zvyšujú skóre kreatívnej kvality reklamy a mediálnu účinnosť a v roku zvýšenej kontroly rozpočtu môžu marketingovým tímom priniesť dôvod na radosť.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?
2 min. čítanie

Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?

Iniciatíva Teach, známa svojou snahou podporiť mladých ľudí pri vstupe do školstva, zažila tento rok revolučnú zmenu v komunikácii. Kampaň Teach Next, ktorá si odniesla ocenenie v kategórii Digital na Young Lions 2024, spojila originálnu kreatívu a technologickú inovatívnosť, aby ukázala mladým absolventom, že ich budúcnosť môže byť naozaj v ich rukách.

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+