Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Zmeny vo vyhľadávaní Google: Diskusné fóra a platformy sociálnych sietí budú vyššie

Spoločnosť Google tento týždeň predstavila nové nástroje. Na svoje si prídu majitelia webových stránok na sociálnych médiách a diskusné fóra. Obsah bude vo výsledkoch vyhľadávania Google na lepších pozíciách.

Zmeny vo vyhľadávaní Google: Diskusné fóra a platformy sociálnych sietí budú vyššie
Zdroj: Google

Google čelí kritike, že výsledky vyhľadávania sú často plné strojovo generovaným obsahom optimalizovaným pre SEO. S pokrokom umelej inteligencie sa tento problém bude len zhoršovať. Práve na to sa však zameriavajú avizované zmeny v Google ranku – snaží sa lepšie indexovať, zobrazovať a kategorizovať fóra a stránky sociálnych sietí vo výsledkoch vyhľadávania.

Nové funkcie vyhľadávania Google sú podľa TechCrunch navrhnuté tak, aby zobrazovali pohľad prvej osoby z platforiem sociálnych médií, fór a iných komunít. Vďaka tomu bude vyhľadávanie zobrazovať čo najpresnejšie a najúplnejšie výsledky.

V máji spoločnosť Google prvýkrát zaviedla nový filter vyhľadávania „Perspectives“, ktorý vo výsledkoch vyhľadávania zvýraznil príspevky z diskusných fór, ako je Reddit či Quora a sociálnych médií. Algoritmus posúva podobné výsledky vo vyhľadávaní vyššie, aby ich bolo možné ľahšie nájsť. Táto funkcia sa najprv objavila v mobilných zariadeniach, začiatkom tohto mesiaca sa spolu s ďalšími zmenami vo vyhľadávaní sprístupnila aj počítačovým používateľom.

Nové nástroje pre lepšie SEO

S novými nástrojmi dáva Google webovým stránkam, na ktorých sa nachádza pohľad prvej osoby, možnosť informovať vyhľadávač o tom, ako sú ich údaje štruktúrované. Vďaka tomu sa ich obsah zobrazuje vo výsledkoch lepšie.

Napríklad vďaka novému označeniu ProfilePage bude môcť každá stránka, na ktorej tvorcovia zverejňujú obsah, prezentovať profily svojich tvorcov priamo vo výsledkoch vyhľadávania Google vrátane informácií, ako je ich meno, rukoväť, profilová fotografia, počet sledovateľov alebo popularita ich obsahu. Tento typ označenia môže využívať aj Google Perspectives a funkcia Diskusie a fóra.

Už teraz Google dokáže vo výsledkoch vyhľadávania identifikovať množstvo fór s hodnotnými výsledkami. Značka DiscussionForumPosting Googlu pomôže lepšie rozpoznať konverzácie z akéhokoľvek online fóra alebo diskusného webu na webe. Nový algoritmus teraz lepšie zaindexuje, kategorizuje a zaradí aj menšie stránky. Do tejto kategórie budú spadať aj FAQ stránky.

Google bude majiteľov stránok pri implementácii týchto zmien podporovať novými hláseniami, ktoré budú zobrazovať napríklad chyby, varovania a platné položky súvisiace s ich označenými stránkami. Obe funkcie budú k dispozícii aj v Rich Results, aby si majitelia stránok mohli otestovať a overiť všetky zmeny značkovania.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe