2 min. čítanie

Zmeny vo vyhľadávaní Google: Diskusné fóra a platformy sociálnych sietí budú vyššie

Spoločnosť Google tento týždeň predstavila nové nástroje. Na svoje si prídu majitelia webových stránok na sociálnych médiách a diskusné fóra. Obsah bude vo výsledkoch vyhľadávania Google na lepších pozíciách.

Zmeny vo vyhľadávaní Google: Diskusné fóra a platformy sociálnych sietí budú vyššie
Zdroj: Google

Google čelí kritike, že výsledky vyhľadávania sú často plné strojovo generovaným obsahom optimalizovaným pre SEO. S pokrokom umelej inteligencie sa tento problém bude len zhoršovať. Práve na to sa však zameriavajú avizované zmeny v Google ranku – snaží sa lepšie indexovať, zobrazovať a kategorizovať fóra a stránky sociálnych sietí vo výsledkoch vyhľadávania.

Nové funkcie vyhľadávania Google sú podľa TechCrunch navrhnuté tak, aby zobrazovali pohľad prvej osoby z platforiem sociálnych médií, fór a iných komunít. Vďaka tomu bude vyhľadávanie zobrazovať čo najpresnejšie a najúplnejšie výsledky.

V máji spoločnosť Google prvýkrát zaviedla nový filter vyhľadávania „Perspectives“, ktorý vo výsledkoch vyhľadávania zvýraznil príspevky z diskusných fór, ako je Reddit či Quora a sociálnych médií. Algoritmus posúva podobné výsledky vo vyhľadávaní vyššie, aby ich bolo možné ľahšie nájsť. Táto funkcia sa najprv objavila v mobilných zariadeniach, začiatkom tohto mesiaca sa spolu s ďalšími zmenami vo vyhľadávaní sprístupnila aj počítačovým používateľom.

Nové nástroje pre lepšie SEO

S novými nástrojmi dáva Google webovým stránkam, na ktorých sa nachádza pohľad prvej osoby, možnosť informovať vyhľadávač o tom, ako sú ich údaje štruktúrované. Vďaka tomu sa ich obsah zobrazuje vo výsledkoch lepšie.

Napríklad vďaka novému označeniu ProfilePage bude môcť každá stránka, na ktorej tvorcovia zverejňujú obsah, prezentovať profily svojich tvorcov priamo vo výsledkoch vyhľadávania Google vrátane informácií, ako je ich meno, rukoväť, profilová fotografia, počet sledovateľov alebo popularita ich obsahu. Tento typ označenia môže využívať aj Google Perspectives a funkcia Diskusie a fóra.

Už teraz Google dokáže vo výsledkoch vyhľadávania identifikovať množstvo fór s hodnotnými výsledkami. Značka DiscussionForumPosting Googlu pomôže lepšie rozpoznať konverzácie z akéhokoľvek online fóra alebo diskusného webu na webe. Nový algoritmus teraz lepšie zaindexuje, kategorizuje a zaradí aj menšie stránky. Do tejto kategórie budú spadať aj FAQ stránky.

Google bude majiteľov stránok pri implementácii týchto zmien podporovať novými hláseniami, ktoré budú zobrazovať napríklad chyby, varovania a platné položky súvisiace s ich označenými stránkami. Obe funkcie budú k dispozícii aj v Rich Results, aby si majitelia stránok mohli otestovať a overiť všetky zmeny značkovania.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+