Google čelí kritike, že výsledky vyhľadávania sú často plné strojovo generovaným obsahom optimalizovaným pre SEO. S pokrokom umelej inteligencie sa tento problém bude len zhoršovať. Práve na to sa však zameriavajú avizované zmeny v Google ranku – snaží sa lepšie indexovať, zobrazovať a kategorizovať fóra a stránky sociálnych sietí vo výsledkoch vyhľadávania.
Nové funkcie vyhľadávania Google sú podľa TechCrunch navrhnuté tak, aby zobrazovali pohľad prvej osoby z platforiem sociálnych médií, fór a iných komunít. Vďaka tomu bude vyhľadávanie zobrazovať čo najpresnejšie a najúplnejšie výsledky.
V máji spoločnosť Google prvýkrát zaviedla nový filter vyhľadávania “Perspectives”, ktorý vo výsledkoch vyhľadávania zvýraznil príspevky z diskusných fór, ako je Reddit či Quora a sociálnych médií. Algoritmus posúva podobné výsledky vo vyhľadávaní vyššie, aby ich bolo možné ľahšie nájsť. Táto funkcia sa najprv objavila v mobilných zariadeniach, začiatkom tohto mesiaca sa spolu s ďalšími zmenami vo vyhľadávaní sprístupnila aj počítačovým používateľom.
Nové nástroje pre lepšie SEO
S novými nástrojmi dáva Google webovým stránkam, na ktorých sa nachádza pohľad prvej osoby, možnosť informovať vyhľadávač o tom, ako sú ich údaje štruktúrované. Vďaka tomu sa ich obsah zobrazuje vo výsledkoch lepšie.
Napríklad vďaka novému označeniu ProfilePage bude môcť každá stránka, na ktorej tvorcovia zverejňujú obsah, prezentovať profily svojich tvorcov priamo vo výsledkoch vyhľadávania Google vrátane informácií, ako je ich meno, rukoväť, profilová fotografia, počet sledovateľov alebo popularita ich obsahu. Tento typ označenia môže využívať aj Google Perspectives a funkcia Diskusie a fóra.
Už teraz Google dokáže vo výsledkoch vyhľadávania identifikovať množstvo fór s hodnotnými výsledkami. Značka DiscussionForumPosting Googlu pomôže lepšie rozpoznať konverzácie z akéhokoľvek online fóra alebo diskusného webu na webe. Nový algoritmus teraz lepšie zaindexuje, kategorizuje a zaradí aj menšie stránky. Do tejto kategórie budú spadať aj FAQ stránky.
Google bude majiteľov stránok pri implementácii týchto zmien podporovať novými hláseniami, ktoré budú zobrazovať napríklad chyby, varovania a platné položky súvisiace s ich označenými stránkami. Obe funkcie budú k dispozícii aj v Rich Results, aby si majitelia stránok mohli otestovať a overiť všetky zmeny značkovania.