Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Zmeny vo vyhľadávaní Google: Diskusné fóra a platformy sociálnych sietí budú vyššie

Spoločnosť Google tento týždeň predstavila nové nástroje. Na svoje si prídu majitelia webových stránok na sociálnych médiách a diskusné fóra. Obsah bude vo výsledkoch vyhľadávania Google na lepších pozíciách.

Zmeny vo vyhľadávaní Google: Diskusné fóra a platformy sociálnych sietí budú vyššie
Zdroj: Google

Google čelí kritike, že výsledky vyhľadávania sú často plné strojovo generovaným obsahom optimalizovaným pre SEO. S pokrokom umelej inteligencie sa tento problém bude len zhoršovať. Práve na to sa však zameriavajú avizované zmeny v Google ranku – snaží sa lepšie indexovať, zobrazovať a kategorizovať fóra a stránky sociálnych sietí vo výsledkoch vyhľadávania.

Nové funkcie vyhľadávania Google sú podľa TechCrunch navrhnuté tak, aby zobrazovali pohľad prvej osoby z platforiem sociálnych médií, fór a iných komunít. Vďaka tomu bude vyhľadávanie zobrazovať čo najpresnejšie a najúplnejšie výsledky.

V máji spoločnosť Google prvýkrát zaviedla nový filter vyhľadávania “Perspectives”, ktorý vo výsledkoch vyhľadávania zvýraznil príspevky z diskusných fór, ako je Reddit či Quora a sociálnych médií. Algoritmus posúva podobné výsledky vo vyhľadávaní vyššie, aby ich bolo možné ľahšie nájsť. Táto funkcia sa najprv objavila v mobilných zariadeniach, začiatkom tohto mesiaca sa spolu s ďalšími zmenami vo vyhľadávaní sprístupnila aj počítačovým používateľom.

Nové nástroje pre lepšie SEO

S novými nástrojmi dáva Google webovým stránkam, na ktorých sa nachádza pohľad prvej osoby, možnosť informovať vyhľadávač o tom, ako sú ich údaje štruktúrované. Vďaka tomu sa ich obsah zobrazuje vo výsledkoch lepšie.

Napríklad vďaka novému označeniu ProfilePage bude môcť každá stránka, na ktorej tvorcovia zverejňujú obsah, prezentovať profily svojich tvorcov priamo vo výsledkoch vyhľadávania Google vrátane informácií, ako je ich meno, rukoväť, profilová fotografia, počet sledovateľov alebo popularita ich obsahu. Tento typ označenia môže využívať aj Google Perspectives a funkcia Diskusie a fóra.

Už teraz Google dokáže vo výsledkoch vyhľadávania identifikovať množstvo fór s hodnotnými výsledkami. Značka DiscussionForumPosting Googlu pomôže lepšie rozpoznať konverzácie z akéhokoľvek online fóra alebo diskusného webu na webe. Nový algoritmus teraz lepšie zaindexuje, kategorizuje a zaradí aj menšie stránky. Do tejto kategórie budú spadať aj FAQ stránky.

Google bude majiteľov stránok pri implementácii týchto zmien podporovať novými hláseniami, ktoré budú zobrazovať napríklad chyby, varovania a platné položky súvisiace s ich označenými stránkami. Obe funkcie budú k dispozícii aj v Rich Results, aby si majitelia stránok mohli otestovať a overiť všetky zmeny značkovania.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+