16 min. čítanie

Platobné brány: Ako fungujú a akú vybrať?

Základnou súčasťou každého internetového obchodu sú platobné brány. Ich úlohou je rýchle a bezpečné vykonanie transakcie, vďaka ktorému sa zákazník nemusí obávať zneužitia údajov alebo iných rizík. Platobných brán je v súčasnosti na trhu niekoľko. Rovnako ako ich poskytovateľov. Ak sa o nich chcete dozvedieť viac, čítajte ďalej.

Platobné brány: Ako fungujú a akú vybrať?
Zdroj: Unsplash.com

Čo sú platobné brány?

Platobná brána je technológia, ktorú obchodníci využívajú na prijímanie platieb vykonaných kreditnými alebo debetnými kartami. Premosťuje tak priepasť medzi zákazníkmi, e-shopom a príslušnými finančnými inštitúciami.

Dôležitým aspektom platobných brán je bezpečnosť a spoľahlivosť. Okrem toho by sa mali tiež ľahko používať, aby zákazníkovi pri platbe za tovar alebo služby nerobili zbytočné problémy.

Kvalitné platobné brány umožňujú jednoduchú integráciu do webového prostredia a nechýba im profesionálna zákaznícka linka. V prípade akýchkoľvek komplikácií sa môžete obrátiť na skúsený personál, ktorý vám rád pomôže.

Platobné brány poskytujú špecializované spoločnosti alebo samotné banky. Prvá alternatíva je výhodná v tom, že je univerzálna a môžu ju využívať všetci nehľadiac na to, kde majú založený účet. Presný opak však platí pri platobných bránach od bánk. Tie sú určené len pre ich klientov. Ostatných zákazníkov tak výrazne obmedzujú.

Platobné brány majú desiatky funkcií, ako je napríklad podpora viacerých mien alebo platobných metód. Pred výberom je dôležité, aby ste sa o týchto detailoch informovali a zvážili, ktoré sú pre vaše podnikanie potrebné. Na základe toho sa rozhodnete, od ktorého sprostredkovateľa si platobnú bránu zvolíte.

Vedeli ste, že… slovo platobná brána sa prvýkrát použilo v roku 1996? Označovalo technológiu na spracovanie platieb, ktorú vyvinul inžinier Jeff Knowles. Za úplne prvú skutočnú platobnú bránu sa však považuje systém Adyen, ktorý v roku 2006 vytvorila dvojica mladých holandských podnikateľov Pietra van der Doesa and Arnouta Schuijffa.

Zdroj: Unsplash.com

Ako fungujú platobné brány?

Platobná brána je kľúčovým komponentom systému elektronického spracovania platieb. Ide o poprednú technológiu zodpovednú za odosielanie informácií o zákazníkoch do banky, v ktorej má obchodník založený účet.

Celý proces fungovania platobnej brány sa odlišuje v závislosti od toho, ktorú si vyberiete. Spravidla ale vyzerá takto:

  1. Po tom ako naplníte svoj košík, vyplníte základné údaje a adresu, prechádzate k platbe. Ak si vyberiete platbu kartou, otvorí sa vám platobná brána.
  2. Do formulára platobnej brány zadáte základné informácie. Tými sú meno držiteľa karty, jej číslo, dátum vypršania platnosti a trojmiestny kód CVV.
  3. Uvedené informácie platobná brána najprv kontroluje, aby zabránila vzniku podvodu. Overenie býva vo forme potvrdenia platby prostredníctvom autorizačnej aplikácie v mobile alebo zadaním niekoľko miestneho kódu, ktorý vám banka zašle na vaše telefónne číslo.
  4. Keď platobná brána overí vašu identitu, zašifrované údaje o karte odovzdáva banke, čím znižuje riziko ich zneužitia tretími stranami.
  5. Banka na svojej strane vykoná niekoľko kontrol a keď je všetko v poriadku, transakciu schváli. Túto informáciu zasiela platobnej bráne, ktorá vás automaticky vráti na stránku obchodníka.
  6. Ak banka platbu schválila, na webe uvidíte potvrdenie platby. V prípade, že by sa počas platenia objavili nejaké problémy a platba by neprešla, budete vyzvaní, aby ste to vyskúšali znova alebo použili iný spôsob platby.
  7. Po schválení platby začína tzv. proces vyrovnania, ktorý sa delí na dve fázy. V prvej nadobúdateľ, čiže predajca, „zamrazí“ sumu platby na účte zákazníka. V druhej fáze už dochádza k skutočnému vyrovnaniu, kedy sa finančné prostriedky odošlú na jeho účet. To, kedy sa tak stane, závisí od podmienok a dohody obchodníka s poskytovateľom platobných služieb.
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Funkcie platobných brán

Platobné brány majú viacero funkcií. K tým základným patria:

Šifrovanie

Jedna z najpodstatnejších funkcií, ktorú musí mať každá platobná brána. Slúži na to, aby chránila platobné údaje zákazníka pred zneužitím tretími stranami. Overení sprostredkovatelia platobných brán neustále aktualizujú svoje bezpečnostné opatrenia a monitorujú systémy, čím minimalizujú menšie aj väčšie riziká.

Autorizácia

Ďalšia kľúčová funkcia platobnej brány, ktorá zabraňuje vzniku podvodov. Funguje tak, že platobná brána posiela zašifrované údaje o transakcii banke alebo inému príslušnému spracovateľovi platieb.

Finančná inštitúcia platbu skontroluje a overí napríklad prostredníctvom zaslania SMS správy alebo upozornenia do mobilnej aplikácie. Keď zákazník transakciu potvrdí, banka posiela informáciu späť platobnej bráne, ktorá môže pokračovať vo svojej práci.

Zber údajov a vykazovanie

Platobné brány poskytujú firmám cenné údaje, ktoré môžu analyzovať a zisťovať podľa nich, aké sú ich silné a slabé stránky.

K údajom, ktoré platobné brány spravidla generujú, patria:

  • história transakcií,
  • správy o refundácii,
  • informácie o nepodarených platbách,
  • počet vykonaných platieb za zvolené časové obdobie.

|

Detekcia a prevencia podvodov

Okrem toho, že platobné brány zabraňujú zneužitiu údajov zákazníka tretími stranami, znižujú aj riziko vzniku podvodu. Robia tak prostredníctvom pokročilých opatrení, ako sú napríklad špeciálne algoritmy na detekciu podvodov, systémy na overovanie kariet a podobne.

V prípade, že by platobná brána detegovala nejaký podvod, automaticky blokuje aj ďalšie potenciálne transakcie.

Zdroj: Unsplash.com

Konverzia mien

Mnohé platobné brány ponúkajú aj služby konverzie mien, čo sa vám oplatí najmä vtedy, keď predávate svoje produkty v zahraničí. Dôležité je len overiť si, či zvolená brána naozaj podporuje potrebnú menu.

Integrácia

Zabúdať netreba ani na to, že platobné brány podporujú prepojenie s rôznymi platobnými metódami alebo e-commerce platformami. Bez akýchkoľvek problémov ich tak viete zakomponovať do svojho online podnikania a zákazníkom umožniť jednoduché a rýchle platby.

Ďalšie funkcie

Platobné brány môžu disponovať aj týmito funkciami:

  • Exspirácia platieb – umožňuje nastaviť si dobu, počas ktorej môže zákazník dokončiť platbu. Zvyčajne je k dispozícii rozsah od pár minút do niekoľkých dní. Voľba časového úseku je čisto na vás. Pri tovare s obmedzenou dostupnosťou by ste však mali nastaviť skôr kratší čas. Dôvod je ten, že pred platbou dochádza k rezervácii produktu. V takomto štádiu je dovtedy, kým ho zákazník nekúpi alebo ho systém po exspirovaní platby nevráti do ponuky. Ak by teda bola expirácia nastavená na príliš dlho, výrobok by si nemohol zakúpiť nikto iný.
  • Opakované platby – funkcia sa vám hodí najmä vtedy, keď poskytujete predplatné alebo služby, za ktoré zákazník platí v pravidelných intervaloch.
  • Refundácia – zíde sa vám, keď sa zákazník rozhodne produkt vrátiť v zákonnej lehote. Platobná brána vám dovolí rýchlo a jednoducho vrátiť čiastku v čiastočnej alebo plnej výške.
  • Reštart platby – ak zákazník nedokončí platbu, môže začať odznova, a to buď využitím rovnakej platobnej metódy, alebo inej.
  • Storno platby – pomocou tejto funkcie viete stornovať niektoré, napríklad duplicitné platby.
  • Vlastný vzhľad brány – väčšina sprostredkovateľov vám umožní prispôsobiť platobnú bránu podľa vašich potrieb. Doplní vám do nej napríklad logo alebo použije vaše charakteristické farby.
  • Prepojenie na účtovné systémy – veľmi praktická funkcia, ktorá uľahčuje administráciu a zabraňuje vzniku chýb z nepozornosti. Jednotlivé údaje sa z platobných brán presúvajú automaticky do účtovného systému, kde s nimi účtovník môžete okamžite pracovať.
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Platobné brány vs platobné terminály

Platobné brány sa na prvý pohľad môžu podobať na platobné terminály. Tieto dve riešenia však majú medzi sebou viaceré rozdiely.

Platobné brány sú primárne určené na online transakcie. Nachádzajú sa na webových stránkach, v mobilných aplikáciách alebo na iných digitálnych platformách.

Platobný terminál je fyzické zariadenie, ktoré využívajú prevádzkovatelia kamenných obchodov, reštaurácií alebo iných maloobchodných prevádzok. Zákazníkom umožňuje platiť kreditnými a debetnými kartami, a v posledné roky aj bezkontaktnými platobnými metódami, ako sú napríklad smartfóny či hodinky s technológiou NFC.

Dobrá rada: Platobné brány a platobné terminály majú aj zopár spoločných vlastností. K nim sa radí napríklad spôsob spracovania platieb. Obe riešenia fungujú ako sprostredkovatelia medzi zákazníkom, podnikom a príslušnými finančnými inštitúciami. Plus v celom tomto procese taktiež šifrujú citlivé údaje a zefektívňujú platenie.

|

Aké sú najväčšie výhody platobných brán?

Platobné brány vás potešia desiatkami výhod, ako sú napríklad:

Zvýšená bezpečnosť

Ako sme už spomenuli, počas platobného procesu prebieha niekoľko kontrol, ktoré zabezpečujú, že osoba, ktorá nakupuje, je skutočne držiteľom karty. Overenie identity sa pritom vykonáva rôznymi spôsobmi. Najpopulárnejšie je zaslanie SMS s jednorazovým kódom platným niekoľko minút, no banky dnes využívajú aj autorizačné aplikácie.

Bezpečnosť sa následne dosahuje aj sofistikovanými technológiami, ktoré slúžia na detekciu podozrivých aktivít a podvodných transakcií. Tie sledujú predovšetkým správanie zákazníka, históriu nákupov či nákupné zvyky.

Vedeli ste, že …

… sprostredkovatelia platobných brán musia dodržiavať prísne bezpečnostné a regulačné normy? K nim sa radí napríklad norma Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS), ktorej hlavným cieľom je zamedziť únikom citlivých dát držiteľov kariet.

Vylepšený zážitok z platenia

Pomocou platobných brán môžu zákazníci nakupovať kedykoľvek a bez akýchkoľvek obáv o svoje citlivé údaje. Zároveň je pre nich celý proces veľmi rýchly a jednoduchý, pretože väčšina brán dovoľuje bezpečne uložiť platobné informácie. To v praxi znamená, že pri ďalšom nákupe ich nebudú musieť znova zadávať.

Vytvorením bezproblémového a bezpečného platobného prostredia podporíte svoju dôveryhodnosť a vypestujete u zákazníkov lojalitu k značke. Vďaka tomu sa k vám budú pravidelne vracať a odporúčať vás svojim blízkym.

Vyberáme

Prispôsobiteľné možnosti platby

Platobné brány môžete integrovať priamo do vašej existujúcej webovej stránky alebo inej platformy. Ľahko ich tak skombinujete s inými platobnými metódami, ako je napríklad dobierka.

Okrem toho je veľkým plusom aj to, že platobné brány podporujú rôzne spôsoby platby. Spolu s platobnou kartou je to často aj Apple Pay, Google Pay a veľa ďalších.

Možnosť expanzie na zahraničné trhy

Tým, že platobné brány podporujú viaceré meny a umožňujú aj ich konverziu, sú kľúčovým prvkom pri expanzii na zahraničné trhy. V takýchto prípadoch je ideálne staviť na sprostredkovateľa známeho nielen vo vašej domovskej krajine, ale aj v tých, do ktorých sa chystáte rozšíriť. Posilníte tak dôveru u ľudí a vyhnete sa tomu, že by sa z dôvodu neznámych možností platby rozhodli nepokračovať v nákupe.

Zdroj: Unsplash.com

Základné typy platobných brán

Platobné brány delíme do štyroch základných skupín, ktorými sú:

Hosťované brány

Hosťované brány známe aj ako hosted gateways sú charakteristické tým, že keď zákazníci uskutočnia platbu, sú automaticky presmerovaní na platformu sprostredkovateľa platobných služieb. Na tomto mieste zadajú svoje platobné údaje a dokončia transakciu.

Výhodou tohto typu platobnej brány je to, že sa ľahko integruje a má silné zabezpečenie, pretože údaje spracúva na serveroch poskytovateľa. Ďalej poteší aj tým, že je spravidla kompatibilný s normami PCI DSS a ľudia sú naň zvyknutí. Stretávajú sa s ním pravidelne aj v iných e-shopoch. Mínusom je to, že podniky nemajú nad platobnou bránou príliš veľkú kontrolu.

Hosťované brány sú výborné pre menšie spoločnosti a tých, ktorí nechcú žiadne povinnosti navyše. O všetko sa stará sprostredkovateľ.

Samoobslužné brány

Samoobslužné brány sú označované aj ako self-hosted gateways. Spoločnosti pomocou nich zhromažďujú údaje o zákazníkoch na svojej vlastnej webovej stránke. Majú tak plnú kontrolu nad celým procesom platby a nad používateľským zážitkom.

Keď sa rozhodnete pre samooblužné brány, dbajte na to, že ich hostiteľmi budete vy. Musíte sa preto pripraviť na správne a bezpečné spracúvanie platobných dát a dodržiavanie štandardov spojených s ochranou údajov.

Samoobslužné brány sú vhodné pre väčšie podniky. Dôvodom je najmä skutočnosť, že sú časovo aj finančne náročnejšie ako hosťované brány.

Brány hosťované prostredníctvom API

Brány hosťované prostredníctvom API zaručujú jednoduchý proces platby priamo na webovej lokalite alebo v aplikácii firmy. Údaje o platbách zhromažďujú prostredníctvom tzv. application programming interface (API), čiže špeciálneho aplikačného programovacieho rozhrania.

Táto alternatíva je výhodná v tom, že poskytuje bezpečné a plynulé platby. Na druhej strane od podnikov si vyžaduje vysokú úroveň zabezpečenia a sledovanie a dodržiavanie potrebných noriem.

Integrácia lokálnej banky

Ide o platobnú bránu určitej banky. Takéto riešenie je vhodné hlavne vtedy, keď sa zameriavate na zákazníkov z konkrétneho regiónu alebo krajiny, kde je daná banka dôveryhodným a známym subjektom.

Väčšina platobných brán od bánk je bezpečná a ľahko sa používa. Spôsob integrácie či rýchlosť sa odvíja od samotnej inštitúcie.

Mínusom platobnej brány od banky je to, že je veľmi obmedzujúca. Využiť ju totižto môžu len klienti danej finančnej inštitúcie, nikto iný.

Typy platobných brán podľa miesta platby

Okrem základných typov platobných brán poznáme aj ďalšie. Napríklad podľa miesta platby ich rozdeľujeme na:

Platby na webe (On-site payments)

Platby priamo na webe, resp. on-site payments, využívajú hlavne veľké podniky, ktoré majú dostatok financií aj personálu, aby ich spravovali na svojich serveroch. Táto alternatíva poskytuje väčšiu kontrolu, no zároveň s ňou prichádza aj veľká zodpovednosť. Všetko je na vašich pleciach.

Ak sa rozhodnete pre spracovanie platieb priamo na webe, myslite na to, že musíte sledovať rôzne štatistiky a zisťovať, kde sú vaše slabé miesta. Tie následne analyzujte a snažte sa ich minimalizovať alebo úplne odstrániť. Platí, že každé jedno zlepšenie, dokonca aj to najmenšie, vie pozitívne ovplyvniť zákaznícku skúsenosť a podporiť predaj.

Zdroj: Pexels.com

Platby mimo webu (Off-site payments)

Platby mimo webu známe aj ako off-site payments sú rozšírené najmä medzi menšími podnikmi alebo tými, ktorí s podnikaním ešte len začínajú. Charakteristické sú tým, že spracovanie platieb a ďalšie povinnosti sú na pleciach tretej strany.

Medzi dvoch najväčších spracovateľov platieb na svete patria v súčasnosti PayPal a Amazon Payments. V Európe sa z týchto dvoch stretnete predovšetkým s PayPalom, ktorého služby využívajú mnohí európski zákazníci.

Výhodou off-site payments je to, že keď sa rozhodnete pre overeného sprostredkovateľa, môžete mu plne dôverovať. Nehovoriac o tom, že takáto spoločnosť vám poskytne aj dodatočné funkcie, ktoré zlepšia zákaznícku skúsenosť.

Off-site payments však majú aj určité nevýhody. K nim sa radí napríklad to, že kvôli platbe musia zákazníci opustiť vašu stránku. Nemáte tak záruku toho, že sa vrátia a budú premýšľať, čo si od vás môžu ešte zaobstarať.

Rada odborníka

K mínusom off-site payments môžeme pridať aj to, že nad nimi nemáte žiadnu kontrolu. Ak by teda zákazníkom niečo nevyhovovalo, nedokážete s tým nič spraviť.

Ako si vybrať správnu platobnú bránu?

Pri výbere platobnej brány pre svoj e-shop by ste mali sledovať niekoľko základných parametrov, ktorými sú:

Informujte sa o podporovaných typoch platobných metód

Platobné brány podporujú viacero platobných metód:

  • Platby kartou – ide o najpopulárnejšiu a najpraktickejšiu metódu, s ktorou sa dnes stretnete. Platba je rýchla a jednoduchá. Stačí len vyplniť svoje osobné údaje, údaje z karty a transakciu potvrdiť prostredníctvom aplikácie alebo jednorazového SMS kódu. Dokonca v súčasnosti platobné brány dovoľujú niektoré informácie (napr. číslo karty) bezpečne ukladať. Celý proces platby je tak ešte rýchlejší. Pred výberom platobnej brány sa uistite, aké typy kariet prijíma. Základom sú karty Visa, Visa Electron, Mastercard a Maestro.
  • Apple Pay – v posledné roky je táto metóda čoraz obľúbenejšia. Niet sa však čomu čudovať. Charakteristická je vysokou bezpečnosťou a rýchlosťou. Za tovar viete zaplatiť v zlomku sekundy.
  • Google Pay – funguje podobne ako Apple Pay. Metóda je ale určená pre zariadenia, ktoré fungujú na odlišných operačných systémoch ako výrobky od Apple. To znamená napríklad pre Android.
  • Bankové prevody – nie všetci zákazníci preferujú nákup cez kartu alebo Apple či Google Pay. Práve preto by vám nemala chýbať ani možnosť presunu financií z jedného bankového účtu do druhého.

Zistite, aké meny podporuje

Predávate produkty a služby v krajinách, kde sa neplatí eurom? Vaša platobná brána by mala podporovať menu, ktorá sa v nich používa. V inom prípade by ste museli na zahraničné platby využívať bránu od iného sprostredkovateľa, čo by bolo nielen nepraktické, ale aj finančne náročné.

Uistite sa, že poskytuje potrebné funkcie

Platobné brány majú rôzne funkcie. Tie základné, ako napríklad šifrovanie alebo overovanie totožnosti vám poskytnú všetky. Doplnkové vo forme prispôsobenia vzhľadu či prepojenia na účtovné systémy len niektoré. Dobre si preto skontrolujte, čo spolu so zvoleným riešením získate a či uspokojí vaše potreby.

Zdroj: Pexels.com

Informujte sa o cene

S platobnou bránou sa spája niekoľko poplatkov, ktorými sú:

  • poplatok za aktiváciu, vedenie a monitoring,
  • poplatok za uskutočnenie transakcie,
  • poplatok za vytváranie faktúr a podobne.

Výška poplatkov sa odvíja od faktorov ako je sprostredkovateľ, počet transakcií, typ kariet či obrat. Bližšie informácie nájdete priamo na webových stránkach platobných brán, kde sa zvyčajne nachádzajú viaceré balíky, resp. riešenia. Z tých si môžete vyberať na základe veľkosti vašej firmy.

Tip

Ak predávate rizikový tovar ako je tabak alebo alkohol, počítajte s tým, že ponuka platobných brán bude výrazne ohraničená. Nie všetky totižto podporujú transakcie za takéto produkty.

Najpoužívanejšie platobné brány

V súčasnosti nájdete na trhu desiatky platobných brán. Každá má pritom svoje výhody a nevýhody. Nižšie uvádzame tie, ktoré boli vďaka vysokej bezpečnosti a skvelému používateľskému zážitku najpopulárnejšie v máji 2024.

TrustPay

TrustPay je platobná brána pochádzajúca zo Slovenska, ktorá je známa tým, že podporuje platby kartou (Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro), Apple Pay, Google Pay a bankové prevody. Jej vybavenie je rýchle a jednoduché. Všetko zvládnete online z pohodlia domova.

Pomerne ľahká je aj integrácia do vašej webovej stránky alebo inej platformy. Ak by ste si s ňou nevedeli dať rady, k dispozícii máte profesionálny zákaznícky servis. Ten vám veľmi rád pomôže.

K ďalším charakteristickým vlastnostiam TrustPay patria:

  • ponúka viac ako 25 platobných metód,
  • Google a Apple Pay fungujú automaticky, takže nepotrebujete žiadnu špeciálnu integráciu,
  • umožňuje prijímať platby z takmer celého sveta,
  • poskytuje možnosť vyplácania v 14 menách.

GoPay

GoPay je spolu s TrustPay ďalším obľúbeným sprostredkovateľom z najpopulárnejších sprostredkovateľov platobných brán. Poskytuje desiatky mien a používanie jeho brány zvládne každý jeden zákazník.

Veľké podniky si GoPay pochvaľujú pre jej rozmanitosť a desiatky funkcií. Ak by ste si ňou aj napriek tomu neboli istí, vyskúšajte bezplatnú demo verziu.

Platobná brána GoPay je známa aj ďalšími vlastnosťami:

  • ponúka viac ako 50 platobných metód,
  • má tzv. inline bránu, vďaka ktorej zákazník pri platení zostane na vašom webe,
  • podporuje funkciu opakovaných platieb.

Vedeli ste, že …

… GoPay podporuje platbu v bitcoinoch? Ide o jednu z mála brán, ktoré majú takúto funkciu.

Comgate

Významný poskytovateľ platobných brán v Európe. Prijíma platby v rôznych menách a podporuje štrnásť ďalších jazykov vrátane slovenčiny, češtiny, angličtiny, nemčiny a francúzštiny.

Comgate vám umožňuje upraviť dizajn platobnej brány. Pridať do nej viete logo alebo pozadie. Integrácia nie je o nič zložitejšia ako tá, s ktorou sa stretnete pri GoPay alebo TrustPay. To isté platí aj o používaní brány.

Z ďalších čŕt platobnej brány Comgate stoja za zmienku tieto:

  • podporuje opakované platby,
  • aktivácia je zadarmo,
  • platby sa dajú vykonávať v deviatich menách,
  • má responzívny dizajn, takže sa dá používať aj na mobiloch alebo tabletoch.

24-Pay

24-Pay je bezpečná platobná brána s množstvom funkcií vrátane rýchlych bezhotovostných platieb. Tie môžu zákazníci vykonávať prostredníctvom debetných a kreditných kariet, a bankových prevodov.

Brána 24-Pay podporuje platobné metódy Google Pay, Apple Pay, SMS platby aj QR platby. V rámci platobných kariet sú k dispozícii Visa, Visa Electron, Mastercard a Maestro.

K ďalším silným stránkam platobnej brány 24-Pay patria:

  • má responzívny dizajn,
  • jednoducho sa používa,
  • podporuje opakované platby,
  • podporuje predautorizované platby,
  • k dispozícii sú doplnkové pluginy, ako napríklad WooCommerce alebo PrestaShop.

Zdroj: Pexels.com

Besteron

Platobná brána Besteron sa vo veľkom využíva v rôznych európskych krajinách vrátane Slovenska, Česka, Poľska a Slovinska. Charakteristická je tým, že keď sa zákazník rozhodne za objednávku zaplatiť, objaví sa mu pop-up okno. Do toho vyplní svoje údaje a transakciu potvrdí. Nemusí teda odchádzať z vášho e-shopu.

Besteron prijíma platby z kariet Visa, Visa Electron, MasterCard a Maestro. Ďalej podporuje Apple Pay, Google Pay a bankové prevody. Samozrejmosťou je aj ľahké používanie a rýchla integrácia.

Z ďalších vlastností platobnej brány Besteron sa oplatí spomenúť:

  • zákazníci si v nej môžu uložiť údaje z karty,
  • viete pomocou nej vrátiť platbu na účet zákazníka,
  • platby sa dajú spravovať v reálnom čase,
  • podporuje všetky dôležité platformy vrátane WooCommerce, PrestaShop, Magento a podobne.

Ďalší poskytovatelia

Platobné brány poskytujú aj mnohí ďalší sprostredkovatelia, čo vám dáva istotu, že si určite vyberiete. Staviť môžete napríklad na GP WebPay, Twisto, Fondy, FastSpring, Braintree, Stripe alebo Borgun.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako robí online marketing slovenský Decathlon? (Tomáš Obal, Decathlon)
6 min. čítanie

Ako robí online marketing slovenský Decathlon? (Tomáš Obal, Decathlon)

Nahliadnite do zákulisia marketingu a e-commerce jednej z popredných značiek športového vybavenia. Zistíte, aké stratégie používa pri cenovej politike, ako pristupuje k sezónnym kampaniam a zľavám, a aké technológie využíva na meranie úspešnosti kampaní, vrátane nového nástroja Amplitude. Dozviete sa tiež, prečo sa Decathlon na Slovensku vyhýba spolupráci s influencermi a namiesto toho sa orientuje […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Data Restart 2024 alebo analytické prístupy v neľahkej cookieless dobe 
2 min. čítanie

Data Restart 2024 alebo analytické prístupy v neľahkej cookieless dobe 

Digitálna agentúra Taste organizuje ôsmy ročník konferencie Data Restart, ktorá sa uskutoční 24. októbra 2024 v Pivovare Staropramen. Účastníkom ponúkne 11 rôznorodých prednášok o dátach, webovej a neinternetovej analytike, data science a business intelligence. Na pódiu vystúpia renomovaní odborníci, ktorí predstavia svoje prístupy k súčasnej analytike. Tešiť sa môžete na Jana Tichého, Ivana Kutila, Tomáša […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+