Influenceri a tvorcovia obsahu sú závislí na príjmoch z reklamy, a preto svoju pozornosť sústreďujú na kanály, ktoré im vynášajú. TikTok však medzi ne nepatrí – mnoho zvučných mien presedlalo na YouTube a Instagram. Výkričníkom je osud teraz už historickej platformy Vine, ktorá je považovaná za predchodcu TikToku. Skončila, pretože nedokázala poskytnúť tvorcom dostatočné možnosti na zárobok, ktoré by konkurovali iným platformám.
“Pridajte,” odkazuje TikTok
Krátke videá na TikToku zvalcovali naštrbenú pozornosť sledovateľov. Teraz sa platforma snaží zmeniť správanie tvorcov aj používateľov, aby sa orientovali na dlhšie formáty. Portál The Information zdelil, že predstavenstvu firmy záleží na budovaní konkurencieschopnosti. “Koncom októbra pozvala spoločnosť TikTok desiatky tvorcov do svojej newyorskej kancelárie na súkromné podujatie, ktorého cieľom bolo mobilizovať ich, aby vytvárali viac videí dlhých aspoň minútu. Vedenie TikToku tvorcom povedalo, že ak sa pustia do dlhších videí, môžu zarobiť viac peňazí a mať viac času na šírenie svojich posolstiev,” píše sa v článku.
TikTok by týmto krokom mohol tvorom priniesť viac priestoru na monetizáciu. Napríklad YouTuberi profitujú z podielu na reklamách, ktoré sa zobrazujú pred videom alebo počas neho, čo TikTok s primárne 30-sekundovými klipmi nedokáže. Tvorcov teraz motivuje produktovať dlhší obsah, aby rozšírili svoje možnosti reklamy.
Podľa The Information TikTok tvrdí, že už teraz registruje posun v používaní: “TikTok tvorcom povedal, že používatelia teraz trávia polovicu svojho času v aplikácii sledovaním obsahu, ktorý je dlhší ako minúta. A za posledných šesť mesiacov tvorcovia, ktorí zverejňujú videá dlhšie ako minútu, zaznamenali päťnásobný nárast sledovateľov oproti tým, ktorí zverejňujú len krátke videá.”
Evolúcia TikToku: monetizácia, inovácie a nové metriky
TikTok sa snaží hľadať cesty k lepšej monetizácii. Nedávno sme informovali o nových príležitostiach, ktoré priniesol európskym tvorcom. V Číne, kde aplikácia vznikla, sa in-store nákupy stali kľúčovým zdrojom príjmov, no západné publikum si možnosti nakupovania priamo v aplikácii neosvojilo. Aby TikTok ukázal svoju silu a presah na nákupné správanie používateľov platformy, prišiel s novou metrikou, ktorá zmeria konverziu aj bez prekliku na reklamu.
TikTok je v aktuálne líder v oblasti vytvárania algoritmicky riadených kanálov, ktorých cieľom je maximalizovať zapojenie používateľov. Platforma sa zameriava viac na sledovanie obsahu než na vzájomné interakcie a sama sa vníma skôr ako zábavná aplikácia než sociálna sieť. Dlhší obsah teda nemusí ísť proti tejto filozofii.
Čas ukáže, či zmena konceptu na dlhšie videá je len zbožným prianím TikToku k lepšej monetizácii, alebo ju užívatelia prijali za svoju.