Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

TikTok sa snaží zachrániť pred odlivom tvorcov

Čínska platforma sa zameriava na podporu tvorcov, aby mohli lepšie zarábať priamo prostredníctvom svojich videí na TikToku a zvyšovať tak svoju popularitu.

TikTok sa snaží zachrániť pred odlivom tvorcov
Zdroj: Depositphotos

Influenceri a tvorcovia obsahu sú závislí na príjmoch z reklamy, a preto svoju pozornosť sústreďujú na kanály, ktoré im vynášajú. TikTok však medzi ne nepatrí – mnoho zvučných mien presedlalo na YouTube a Instagram. Výkričníkom je osud teraz už historickej platformy Vine, ktorá je považovaná za predchodcu TikToku. Skončila, pretože nedokázala poskytnúť tvorcom dostatočné možnosti na zárobok, ktoré by konkurovali iným platformám.

“Pridajte,” odkazuje TikTok

Krátke videá na TikToku zvalcovali naštrbenú pozornosť sledovateľov. Teraz sa platforma snaží zmeniť správanie tvorcov aj používateľov, aby sa orientovali na dlhšie formáty. Portál The Information zdelil, že predstavenstvu firmy záleží na budovaní konkurencieschopnosti. “Koncom októbra pozvala spoločnosť TikTok desiatky tvorcov do svojej newyorskej kancelárie na súkromné podujatie, ktorého cieľom bolo mobilizovať ich, aby vytvárali viac videí dlhých aspoň minútu. Vedenie TikToku tvorcom povedalo, že ak sa pustia do dlhších videí, môžu zarobiť viac peňazí a mať viac času na šírenie svojich posolstiev,” píše sa v článku.

Týždenný podcast UPdate

TikTok by týmto krokom mohol tvorom priniesť viac priestoru na monetizáciu. Napríklad YouTuberi profitujú z podielu na reklamách, ktoré sa zobrazujú pred videom alebo počas neho, čo TikTok s primárne 30-sekundovými klipmi nedokáže. Tvorcov teraz motivuje produktovať dlhší obsah, aby rozšírili svoje možnosti reklamy.

Podľa The Information TikTok tvrdí, že už teraz registruje posun v používaní: “TikTok tvorcom povedal, že používatelia teraz trávia polovicu svojho času v aplikácii sledovaním obsahu, ktorý je dlhší ako minúta. A za posledných šesť mesiacov tvorcovia, ktorí zverejňujú videá dlhšie ako minútu, zaznamenali päťnásobný nárast sledovateľov oproti tým, ktorí zverejňujú len krátke videá.”

Evolúcia TikToku: monetizácia, inovácie a nové metriky

TikTok sa snaží hľadať cesty k lepšej monetizácii. Nedávno sme informovali o nových príležitostiach, ktoré priniesol európskym tvorcom. V Číne, kde aplikácia vznikla, sa in-store nákupy stali kľúčovým zdrojom príjmov, no západné publikum si možnosti nakupovania priamo v aplikácii neosvojilo. Aby TikTok ukázal svoju silu a presah na nákupné správanie používateľov platformy, prišiel s novou metrikou, ktorá zmeria konverziu aj bez prekliku na reklamu.

TikTok je v aktuálne líder v oblasti vytvárania algoritmicky riadených kanálov, ktorých cieľom je maximalizovať zapojenie používateľov. Platforma sa zameriava viac na sledovanie obsahu než na vzájomné interakcie a sama sa vníma skôr ako zábavná aplikácia než sociálna sieť. Dlhší obsah teda nemusí ísť proti tejto filozofii.

Čas ukáže, či zmena konceptu na dlhšie videá je len zbožným prianím TikToku k lepšej monetizácii, alebo ju užívatelia prijali za svoju.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+