3 min. čítanie

TikTok sa snaží zachrániť pred odlivom tvorcov

Čínska platforma sa zameriava na podporu tvorcov, aby mohli lepšie zarábať priamo prostredníctvom svojich videí na TikToku a zvyšovať tak svoju popularitu.

TikTok sa snaží zachrániť pred odlivom tvorcov
Zdroj: Depositphotos

Influenceri a tvorcovia obsahu sú závislí na príjmoch z reklamy, a preto svoju pozornosť sústreďujú na kanály, ktoré im vynášajú. TikTok však medzi ne nepatrí – mnoho zvučných mien presedlalo na YouTube a Instagram. Výkričníkom je osud teraz už historickej platformy Vine, ktorá je považovaná za predchodcu TikToku. Skončila, pretože nedokázala poskytnúť tvorcom dostatočné možnosti na zárobok, ktoré by konkurovali iným platformám.

“Pridajte,” odkazuje TikTok

Krátke videá na TikToku zvalcovali naštrbenú pozornosť sledovateľov. Teraz sa platforma snaží zmeniť správanie tvorcov aj používateľov, aby sa orientovali na dlhšie formáty. Portál The Information zdelil, že predstavenstvu firmy záleží na budovaní konkurencieschopnosti. „Koncom októbra pozvala spoločnosť TikTok desiatky tvorcov do svojej newyorskej kancelárie na súkromné podujatie, ktorého cieľom bolo mobilizovať ich, aby vytvárali viac videí dlhých aspoň minútu. Vedenie TikToku tvorcom povedalo, že ak sa pustia do dlhších videí, môžu zarobiť viac peňazí a mať viac času na šírenie svojich posolstiev,“ píše sa v článku.

Týždenný podcast UPdate

TikTok by týmto krokom mohol tvorom priniesť viac priestoru na monetizáciu. Napríklad YouTuberi profitujú z podielu na reklamách, ktoré sa zobrazujú pred videom alebo počas neho, čo TikTok s primárne 30-sekundovými klipmi nedokáže. Tvorcov teraz motivuje produktovať dlhší obsah, aby rozšírili svoje možnosti reklamy.

Podľa The Information TikTok tvrdí, že už teraz registruje posun v používaní: „TikTok tvorcom povedal, že používatelia teraz trávia polovicu svojho času v aplikácii sledovaním obsahu, ktorý je dlhší ako minúta. A za posledných šesť mesiacov tvorcovia, ktorí zverejňujú videá dlhšie ako minútu, zaznamenali päťnásobný nárast sledovateľov oproti tým, ktorí zverejňujú len krátke videá.“

Evolúcia TikToku: monetizácia, inovácie a nové metriky

TikTok sa snaží hľadať cesty k lepšej monetizácii. Nedávno sme informovali o nových príležitostiach, ktoré priniesol európskym tvorcom. V Číne, kde aplikácia vznikla, sa in-store nákupy stali kľúčovým zdrojom príjmov, no západné publikum si možnosti nakupovania priamo v aplikácii neosvojilo. Aby TikTok ukázal svoju silu a presah na nákupné správanie používateľov platformy, prišiel s novou metrikou, ktorá zmeria konverziu aj bez prekliku na reklamu.

TikTok je v aktuálne líder v oblasti vytvárania algoritmicky riadených kanálov, ktorých cieľom je maximalizovať zapojenie používateľov. Platforma sa zameriava viac na sledovanie obsahu než na vzájomné interakcie a sama sa vníma skôr ako zábavná aplikácia než sociálna sieť. Dlhší obsah teda nemusí ísť proti tejto filozofii.

Čas ukáže, či zmena konceptu na dlhšie videá je len zbožným prianím TikToku k lepšej monetizácii, alebo ju užívatelia prijali za svoju.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+