Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Report predajov Black Friday: záujem o zľavy stúpol, celosvetovo priniesli 70,9 miliardy dolárov

Predaj počas nákupného sviatku Black Friday vzrástol medziročne o 8 %, hovoria údaje spoločnosti Salesforce. Najväčší nárast predaja zaznamenal online predaj obuvi, pričom najvyššie zľavy boli v segmente kozmetiky.

Report predajov Black Friday: záujem o zľavy stúpol, celosvetovo priniesli 70,9 miliardy dolárov
Zdroj: Depositphotos

Online predaj na Black Friday dosiahol v USA úctyhodných 16,4 miliardy USD a celosvetovo 70,9 miliardy USD. “Výsledky online predaja na Black Friday prekonali očakávania všetkých vedúcich pracovníkov maloobchodu. Maloobchodníci zvýšili svoje zľavy a zákazníci zase klikali na tlačidlo “kúpiť”,” vysvetľuje Rob Garf, viceprezident a generálny riaditeľ pre maloobchod.

Po nevýrazných ponukách na začiatku sezóny prilákal spotrebiteľov k nákupom na Čierny piatok neustály nápor väčších zliav, najmä v digitálnych kanáloch a v dôsledku toho prudko vzrástol online predaj:

– Globálne: +8 %

– USA: +9 %

– Európa: +8 %

Najvýkonnejšie vertikály z hľadiska online predaja na Black Friday

Najvyšší globálny rast online predaja:

  • Obuv: +23 %
  • Zdravie a krása: +21 %
  • Starostlivosť o pleť: +20 %

Najvyšší nárast predaja v USA:

  • Obuv a kabelky: +22 % Najvyšší rast predaja v USA
  • Športový tovar: +21 %
  • Zdravie a krása (spolu): +17 %

Najvyšší rast predaja v EÚ:

  • Zdravie a krása (spolu): +22 %
  • Obuv a kabelky: +21 %
  • Domácnosť (spolu): +10 %

Miera zliav sa celosvetovo zvýšila na 28 % a v USA na 30 %, čo je doteraz najlepšia ponuka v dovolenkovej sezóne. Vertikálne odvetvia s najvyššími zľavami na Black Friday celosvetovo boli:

Najvyššie globálne zľavy:

  • Kozmetika: 40 %
  • Aktívne oblečenie: 34 %
  • Všeobecné oblečenie: 34 %

Najvyššie zľavy v USA:

  • Všeobecné oblečenie: 39 %
  • Zdravie a krása: 35 %
  • Domov: 25 %

Najvyššie zľavy v EÚ:

  • Všeobecné oblečenie: 27 %
  • Aktívne oblečenie a obuv: 26 %
  • Luxusné kabelky a oblečenie = 26 %

Spotrebitelia, ktorí boli na cestách, používali na nákupy online počas Black Friday svoje mobilné telefóny. Po útlme počas pandémie (keď ľudia vymenili pohodlie mobilného telefónu za vizuálny zážitok z počítača doma) dosiahlo nakupovanie cez mobilný telefón na Čierny piatok 2023 historické maximum:

2017: 61 % digitálnej prevádzky

2018: 67 % digitálnej prevádzky

2019: 76 % digitálnej prevádzky

2020: 75 % digitálnej prevádzky

2021: 75 % digitálnej prevádzky

2022: 76 % digitálnej prevádzky

2023: 79 % digitálnej prevádzky

“Mobil sa stal diaľkovým ovládačom pri nakupovaní počas sviatkov, ktorý spája spotrebiteľov so značkami pri prechode cez online a offline kanály.”

Rob Garf, viceprezident a generálny riaditeľ pre maloobchod

Údaje vychádzajú z globálnych nákupných údajov Salesforce od viac ako 1,5 miliardy spotrebiteľov, ako aj z údajov o vianočných nákupoch na základe informácií z Commerce Cloud.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+