Online predaj na Black Friday dosiahol v USA úctyhodných 16,4 miliardy USD a celosvetovo 70,9 miliardy USD. “Výsledky online predaja na Black Friday prekonali očakávania všetkých vedúcich pracovníkov maloobchodu. Maloobchodníci zvýšili svoje zľavy a zákazníci zase klikali na tlačidlo “kúpiť”,” vysvetľuje Rob Garf, viceprezident a generálny riaditeľ pre maloobchod.
Po nevýrazných ponukách na začiatku sezóny prilákal spotrebiteľov k nákupom na Čierny piatok neustály nápor väčších zliav, najmä v digitálnych kanáloch a v dôsledku toho prudko vzrástol online predaj:
– Globálne: +8 %
– USA: +9 %
– Európa: +8 %
Najvýkonnejšie vertikály z hľadiska online predaja na Black Friday
Najvyšší globálny rast online predaja:
- Obuv: +23 %
- Zdravie a krása: +21 %
- Starostlivosť o pleť: +20 %
Najvyšší nárast predaja v USA:
- Obuv a kabelky: +22 % Najvyšší rast predaja v USA
- Športový tovar: +21 %
- Zdravie a krása (spolu): +17 %
Najvyšší rast predaja v EÚ:
- Zdravie a krása (spolu): +22 %
- Obuv a kabelky: +21 %
- Domácnosť (spolu): +10 %
Miera zliav sa celosvetovo zvýšila na 28 % a v USA na 30 %, čo je doteraz najlepšia ponuka v dovolenkovej sezóne. Vertikálne odvetvia s najvyššími zľavami na Black Friday celosvetovo boli:
Najvyššie globálne zľavy:
- Kozmetika: 40 %
- Aktívne oblečenie: 34 %
- Všeobecné oblečenie: 34 %
Najvyššie zľavy v USA:
- Všeobecné oblečenie: 39 %
- Zdravie a krása: 35 %
- Domov: 25 %
Najvyššie zľavy v EÚ:
- Všeobecné oblečenie: 27 %
- Aktívne oblečenie a obuv: 26 %
- Luxusné kabelky a oblečenie = 26 %
Spotrebitelia, ktorí boli na cestách, používali na nákupy online počas Black Friday svoje mobilné telefóny. Po útlme počas pandémie (keď ľudia vymenili pohodlie mobilného telefónu za vizuálny zážitok z počítača doma) dosiahlo nakupovanie cez mobilný telefón na Čierny piatok 2023 historické maximum:
2017: 61 % digitálnej prevádzky
2018: 67 % digitálnej prevádzky
2019: 76 % digitálnej prevádzky
2020: 75 % digitálnej prevádzky
2021: 75 % digitálnej prevádzky
2022: 76 % digitálnej prevádzky
2023: 79 % digitálnej prevádzky
“Mobil sa stal diaľkovým ovládačom pri nakupovaní počas sviatkov, ktorý spája spotrebiteľov so značkami pri prechode cez online a offline kanály.”
Rob Garf, viceprezident a generálny riaditeľ pre maloobchod
Údaje vychádzajú z globálnych nákupných údajov Salesforce od viac ako 1,5 miliardy spotrebiteľov, ako aj z údajov o vianočných nákupoch na základe informácií z Commerce Cloud.