2 min. čítanie

Report predajov Black Friday: záujem o zľavy stúpol, celosvetovo priniesli 70,9 miliardy dolárov

Predaj počas nákupného sviatku Black Friday vzrástol medziročne o 8 %, hovoria údaje spoločnosti Salesforce. Najväčší nárast predaja zaznamenal online predaj obuvi, pričom najvyššie zľavy boli v segmente kozmetiky.

Report predajov Black Friday: záujem o zľavy stúpol, celosvetovo priniesli 70,9 miliardy dolárov
Zdroj: Depositphotos

Online predaj na Black Friday dosiahol v USA úctyhodných 16,4 miliardy USD a celosvetovo 70,9 miliardy USD. “Výsledky online predaja na Black Friday prekonali očakávania všetkých vedúcich pracovníkov maloobchodu. Maloobchodníci zvýšili svoje zľavy a zákazníci zase klikali na tlačidlo “kúpiť”,” vysvetľuje Rob Garf, viceprezident a generálny riaditeľ pre maloobchod.

Po nevýrazných ponukách na začiatku sezóny prilákal spotrebiteľov k nákupom na Čierny piatok neustály nápor väčších zliav, najmä v digitálnych kanáloch a v dôsledku toho prudko vzrástol online predaj:

– Globálne: +8 %

– USA: +9 %

– Európa: +8 %

Najvýkonnejšie vertikály z hľadiska online predaja na Black Friday

Najvyšší globálny rast online predaja:

  • Obuv: +23 %
  • Zdravie a krása: +21 %
  • Starostlivosť o pleť: +20 %

Najvyšší nárast predaja v USA:

  • Obuv a kabelky: +22 % Najvyšší rast predaja v USA
  • Športový tovar: +21 %
  • Zdravie a krása (spolu): +17 %

Najvyšší rast predaja v EÚ:

  • Zdravie a krása (spolu): +22 %
  • Obuv a kabelky: +21 %
  • Domácnosť (spolu): +10 %

Miera zliav sa celosvetovo zvýšila na 28 % a v USA na 30 %, čo je doteraz najlepšia ponuka v dovolenkovej sezóne. Vertikálne odvetvia s najvyššími zľavami na Black Friday celosvetovo boli:

Najvyššie globálne zľavy:

  • Kozmetika: 40 %
  • Aktívne oblečenie: 34 %
  • Všeobecné oblečenie: 34 %

Najvyššie zľavy v USA:

  • Všeobecné oblečenie: 39 %
  • Zdravie a krása: 35 %
  • Domov: 25 %

Najvyššie zľavy v EÚ:

  • Všeobecné oblečenie: 27 %
  • Aktívne oblečenie a obuv: 26 %
  • Luxusné kabelky a oblečenie = 26 %

Spotrebitelia, ktorí boli na cestách, používali na nákupy online počas Black Friday svoje mobilné telefóny. Po útlme počas pandémie (keď ľudia vymenili pohodlie mobilného telefónu za vizuálny zážitok z počítača doma) dosiahlo nakupovanie cez mobilný telefón na Čierny piatok 2023 historické maximum:

2017: 61 % digitálnej prevádzky

2018: 67 % digitálnej prevádzky

2019: 76 % digitálnej prevádzky

2020: 75 % digitálnej prevádzky

2021: 75 % digitálnej prevádzky

2022: 76 % digitálnej prevádzky

2023: 79 % digitálnej prevádzky

“Mobil sa stal diaľkovým ovládačom pri nakupovaní počas sviatkov, ktorý spája spotrebiteľov so značkami pri prechode cez online a offline kanály.”

Rob Garf, viceprezident a generálny riaditeľ pre maloobchod

Údaje vychádzajú z globálnych nákupných údajov Salesforce od viac ako 1,5 miliardy spotrebiteľov, ako aj z údajov o vianočných nákupoch na základe informácií z Commerce Cloud.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+