
Aplikácia Threads užívateľom dáva možnosť zverejňovať a zdieľať texty, obrázky a videá, ako aj komunikovať s príspevkami iných používateľov prostredníctvom odpovedí, prezdieľaní a lajkov. Pripomína vám to niečo? Špekuluje sa, že Threads vznikla najmä ako reakcia na upadajúci Twitter, teraz známy už ako X. Kontroverzie okolo tejto sociálnej siete spôsobujú odliv profilov, a príve tých si môže uchmatnúť Threads.
Inovatívne algoritmy Threads: Sledovanie obsahu bez profilu na dohľad?
Minulý týždeň sme priniesli správu o tom, že algoritmy Threads budú fungovať inak ako ostatné platformy Mety. Chce znížiť dosahy repostom a motivovať užívateľov komunikovať vlastné názory. Posvieti si aj na virálne príspevky, ktoré častokrát ťažia zo silných emócií a polarizujú spoločnosť.
V správe od Wall Street Journal sa uvádza, že v záujme dodržania predpisov EÚ by Meta mohla používateľom v regióne ponúknuť sledovanie obsahu aj bez vytvoreného profilu. Meta zatiaľ neupresnila, ako presne budú algoritmy pracovať pri sledovaní obsahu bez profilu.
“Hoci aplikácia Threads zatiaľ neobsahuje žiadne reklamy, ak sa pozrieme na štítky ochrany osobných údajov aplikácie v systéme iOS, zdá sa, že zhromažďuje množstvo údajov a ako prihlasovací mechanizmus, aký používa Instagram. Podľa nariadení EÚ, ako je zákon o digitálnych službách a zákon o digitálnych trhoch, musia veľké platformy získavať od používateľov výslovný súhlas so zhromažďovaním údajov na účely personalizovaných reklám,” píše magazín Wired.
Regulácie neostali bez odozvy
Irský úrad pre ochranu osobných údajov (DPC) jej v januári udelil pokutu vo výške 390 miliónov eur za to, že používatelia museli akceptovať cielenú reklamu ako podmienku používania siete Facebook. Meta v reakcii na túto udalosť a GDPR dala európskym účtom možnosť vybrať si medzi plateným profilom bez reklám a verziou zadarmo, kde však používatelia musia počítať s cielenými reklamami.
Pomôže Európa k miliarde používateľov?
Mark Zuckerberg verí, že platforma má šancu dosiahnuť miliardu používateľov v priebehu niekoľkých rokov. Pri referovaní výsledkov za 3. kvartál sa ukázalo, že Threads má menej ako 100 miliónov aktívnych používateľov mesačne. Spustenie v krajinách EÚ by mohlo aplikácii priniesť žiadaný nárast.