2 min. čítanie

Threads už ťahá svoje nitky aj do Európy

V júli tohto roka bola spustená nová aplikácia Threads, ale kvôli obavám o ochrane osobných údajov nebola dostupná v EÚ. The Wall Street Journal informuje, že Meta, ktorá za aplikáciou stojí, by mohla platformu európskym používateľom sprístupniť už budúci mesiac.

Threads už ťahá svoje nitky aj do Európy
Zdroj: Depositphotos

Aplikácia Threads užívateľom dáva možnosť zverejňovať a zdieľať texty, obrázky a videá, ako aj komunikovať s príspevkami iných používateľov prostredníctvom odpovedí, prezdieľaní a lajkov. Pripomína vám to niečo? Špekuluje sa, že Threads vznikla najmä ako reakcia na upadajúci Twitter, teraz známy už ako X. Kontroverzie okolo tejto sociálnej siete spôsobujú odliv profilov, a príve tých si môže uchmatnúť Threads.

Inovatívne algoritmy Threads: Sledovanie obsahu bez profilu na dohľad?

Minulý týždeň sme priniesli správu o tom, že algoritmy Threads budú fungovať inak ako ostatné platformy Mety. Chce znížiť dosahy repostom a motivovať užívateľov komunikovať vlastné názory. Posvieti si aj na virálne príspevky, ktoré častokrát ťažia zo silných emócií a polarizujú spoločnosť.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V správe od Wall Street Journal sa uvádza, že v záujme dodržania predpisov EÚ by Meta mohla používateľom v regióne ponúknuť sledovanie obsahu aj bez vytvoreného profilu. Meta zatiaľ neupresnila, ako presne budú algoritmy pracovať pri sledovaní obsahu bez profilu.

“Hoci aplikácia Threads zatiaľ neobsahuje žiadne reklamy, ak sa pozrieme na štítky ochrany osobných údajov aplikácie v systéme iOS, zdá sa, že zhromažďuje množstvo údajov a ako prihlasovací mechanizmus, aký používa Instagram. Podľa nariadení EÚ, ako je zákon o digitálnych službách a zákon o digitálnych trhoch, musia veľké platformy získavať od používateľov výslovný súhlas so zhromažďovaním údajov na účely personalizovaných reklám,” píše magazín Wired.

Regulácie neostali bez odozvy

Irský úrad pre ochranu osobných údajov (DPC) jej v januári udelil pokutu vo výške 390 miliónov eur za to, že používatelia museli akceptovať cielenú reklamu ako podmienku používania siete Facebook. Meta v reakcii na túto udalosť a GDPR dala európskym účtom možnosť vybrať si medzi plateným profilom bez reklám a verziou zadarmo, kde však používatelia musia počítať s cielenými reklamami.

Pomôže Európa k miliarde používateľov?

Mark Zuckerberg verí, že platforma má šancu dosiahnuť miliardu používateľov v priebehu niekoľkých rokov. Pri referovaní výsledkov za 3. kvartál sa ukázalo, že Threads má menej ako 100 miliónov aktívnych používateľov mesačne. Spustenie v krajinách EÚ by mohlo aplikácii priniesť žiadaný nárast.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
SEO sa zmenilo. Ste pripravení?
3 min. čítanie

SEO sa zmenilo. Ste pripravení?

Vaši konkurenti už bodujú na ChatGPT, Reddite a v AI vyhľadávačoch, zatiaľ čo vy stále budujete spätné odkazy a optimalizujete pre Google. Mladší používatelia dnes začínajú s hľadaním informácií na sociálnych sieťach, nie na tradičných vyhľadávačoch. Ak vaša SEO stratégia nefunguje aj mimo Google, uniká vám zásadná zmena v tom, ako ľudia reálne vyhľadávajú informácie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge