Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Čo sa marketéri môžu naučiť od Spotify Wrapped?

Spotify Wrapped je v súčasnosti jedným z najúspešnejších a najzdieľanejších marketingových ťahov na sociálnych sieťach. Je tu s nami od roku 2016 a minulý rok sa do kampane zapojilo viac ako 156 miliónov používateľov.

Čo sa marketéri môžu naučiť od Spotify Wrapped?
Zdroj: Spotify
  • Zrkadlenie doby

Podľa Spotify je tohtoročný Wrapped najviac reálny a odzrkadľuje to, ako užívatelia vnímajú hudbu. Čo si pod tým predstaviť?

Riaditeľka globálneho marketingového oddelenia spoločnosti Spotify Louisa Ferguson opísala tohtoročný Wrapped ako “najskutočnejší”. Tvrdí, že v roku 2023 bolo niečo “obzvlášť chaotické” v tom, ako ľudia konzumovali kultúru. “Naozaj sme chceli tento pocit potvrdiť, pretože sa nám zdal výstižný pre rok 2023. Uprostred toho všetkého sme si uvedomili, že ‘váš Wrapped neklame’. Údaje sú skutočné. A tak sme sa opreli do vytvorenia najreálnejšieho Wrapped vôbec.”

  • Veľkosť a dosah

Tohtoročná kampaň je za 7-ročnú históriu Wrapped najväčšia. Pokrýva 170 trhov vo viac ako 35 jazykoch. Poskytovať užívateľom individuálny súhrn v ich vlastnom jazyku sa ukazuje ako veľké plus. 

  • Globálne a lokálne uchopenie

Z pôvodných stručných a jasných sumárov Wrapped spoločnosť presedlala na obšírnejšie reporty. “Zistili sme, že existuje skupina fanúšikov, ktorí chcú ísť naozaj hlbšie. Chcú sa zapojiť. Bolo to naozaj vzrušujúce, pretože nás to inšpirovalo k tomu, aby sme robili ešte komplikovanejšie zážitky bohaté na údaje. Naučili sme sa tiež, že na trhových nuansách naozaj záleží a pre Wrapped tieto poznatky len posilnili potrebu kriticky premýšľať o realizácii globálnych a lokálnych kampaní,” približuje Ferguson. 

  • Vyťaženie online priestoru

Cieľom Wrapped ostáva zdieľanie a diskutovanie o hudobných preferenciách fanúšikov mimo aplikácie. Vznikajú tak reálne konverzácie a reakcie na sociálnych sieťach.

  • Presah do offlinu

Spotify organizuje udalosti po celom svete. Navyše, celkovo najpočúvanejší umelec bude mať špeciálny billboard v niekoľkých mestách po celom svete.

  • Nezabúdať na podstatu

Ak ľudia na sociálnych sieťach o niečom naozaj radi hovoria, sú to oni sami. Personalizovaným výberom vlastného vkusu a názoru dostávajú možnosť sebaprezentácie. A tá je, koniec koncov, základom sociálnych sietí.

Jasným odkazom úspechu kampane je otázka od vašich známych, čo ste vo Wrapped objavili vy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?
2 min. čítanie

Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?

Iniciatíva Teach, známa svojou snahou podporiť mladých ľudí pri vstupe do školstva, zažila tento rok revolučnú zmenu v komunikácii. Kampaň Teach Next, ktorá si odniesla ocenenie v kategórii Digital na Young Lions 2024, spojila originálnu kreatívu a technologickú inovatívnosť, aby ukázala mladým absolventom, že ich budúcnosť môže byť naozaj v ich rukách.

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+