Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Čo sa marketéri môžu naučiť od Spotify Wrapped?

Spotify Wrapped je v súčasnosti jedným z najúspešnejších a najzdieľanejších marketingových ťahov na sociálnych sieťach. Je tu s nami od roku 2016 a minulý rok sa do kampane zapojilo viac ako 156 miliónov používateľov.

Čo sa marketéri môžu naučiť od Spotify Wrapped?
Zdroj: Spotify
  • Zrkadlenie doby

Podľa Spotify je tohtoročný Wrapped najviac reálny a odzrkadľuje to, ako užívatelia vnímajú hudbu. Čo si pod tým predstaviť?

Riaditeľka globálneho marketingového oddelenia spoločnosti Spotify Louisa Ferguson opísala tohtoročný Wrapped ako “najskutočnejší”. Tvrdí, že v roku 2023 bolo niečo “obzvlášť chaotické” v tom, ako ľudia konzumovali kultúru. “Naozaj sme chceli tento pocit potvrdiť, pretože sa nám zdal výstižný pre rok 2023. Uprostred toho všetkého sme si uvedomili, že ‘váš Wrapped neklame’. Údaje sú skutočné. A tak sme sa opreli do vytvorenia najreálnejšieho Wrapped vôbec.”

  • Veľkosť a dosah

Tohtoročná kampaň je za 7-ročnú históriu Wrapped najväčšia. Pokrýva 170 trhov vo viac ako 35 jazykoch. Poskytovať užívateľom individuálny súhrn v ich vlastnom jazyku sa ukazuje ako veľké plus. 

  • Globálne a lokálne uchopenie

Z pôvodných stručných a jasných sumárov Wrapped spoločnosť presedlala na obšírnejšie reporty. “Zistili sme, že existuje skupina fanúšikov, ktorí chcú ísť naozaj hlbšie. Chcú sa zapojiť. Bolo to naozaj vzrušujúce, pretože nás to inšpirovalo k tomu, aby sme robili ešte komplikovanejšie zážitky bohaté na údaje. Naučili sme sa tiež, že na trhových nuansách naozaj záleží a pre Wrapped tieto poznatky len posilnili potrebu kriticky premýšľať o realizácii globálnych a lokálnych kampaní,” približuje Ferguson. 

  • Vyťaženie online priestoru

Cieľom Wrapped ostáva zdieľanie a diskutovanie o hudobných preferenciách fanúšikov mimo aplikácie. Vznikajú tak reálne konverzácie a reakcie na sociálnych sieťach.

  • Presah do offlinu

Spotify organizuje udalosti po celom svete. Navyše, celkovo najpočúvanejší umelec bude mať špeciálny billboard v niekoľkých mestách po celom svete.

  • Nezabúdať na podstatu

Ak ľudia na sociálnych sieťach o niečom naozaj radi hovoria, sú to oni sami. Personalizovaným výberom vlastného vkusu a názoru dostávajú možnosť sebaprezentácie. A tá je, koniec koncov, základom sociálnych sietí.

Jasným odkazom úspechu kampane je otázka od vašich známych, čo ste vo Wrapped objavili vy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Trendy v digitálnom marketingu na rok 2024
7 min. čítanie

Trendy v digitálnom marketingu na rok 2024

Sledovanie nových trendov v digitálnom marketingu je kľúčové pre úspešné prežitie a rast v rýchlo sa meniacom digitálnom prostredí. Online marketéri a marketingové agentúry sa neustále snažia zostať vpredu, sledovať inovácie a prispôsobiť sa zmenám, aby si udržali konkurencieschopnosť.

Dajana Denkóczyová
PPC specialist
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+