5 min. čítanie

Týždenný sumár 22/2024: Tlačený e-commerce časopis, vplyv spotrebiteľských bojkotov na značky, turecké online predaje rastú

TikTok zjednotil platformu. LinkedIn zmenil náhľady obrázkov. Pozývame na zaujímavé a inšpiratívne eventy.

Týždenný sumár 22/2024: Tlačený e-commerce časopis, vplyv spotrebiteľských bojkotov na značky, turecké online predaje rastú

Na úvod začnime novinkou priamo z našej redakcie – stala sa totiž veľká vec, vydali sme tlačený časopis! V prvom vydaní nájdete rozhovory so zaujímavými osobnosťami slovenského e-commerce ako sú Adriana Sečkárová zo Seoline a Michaela Královičová z Infinity Standard. Tony Dúbravec sa pozrel na to, ako riešia sociálne siete tí najlepší a prináša kľúč ako sa im priblížiť. Dalibor Cicman, ktorý svojou značkou GymBeam valcuje rebríčky najlepšie zarábajúcich e-shopov, sa zas podelil o 5 tipov ako aj vy môžete posunúť e-commerce vpred. Časopis bude prílohou júnového magazínu Stratégie alebo si ho môžete objednať zadarmo priamo na  ecommercebridge.sk/predplatne.

Nedávny výskum YouGov Surveys odhaľuje vplyv spotrebiteľských bojkotov na značky v Spojených arabských emirátoch a Saudskej Arábii. Štúdia ukazuje, že až dve tretiny spotrebiteľov obmedzovali nákupy značky pre škandály, pričom v Saudskej Arábii je to 72 % a v Emirátoch 60 %. Hlavné dôvody bojkotov zahŕňajú politické alebo sociálne postoje, chybné produkty, nevhodnú reklamu a neetické praktiky. Až 73 % spotrebiteľov verí, že bojkoty prinášajú zmeny. Po cielenom obmedzovaní značky sa ukázalo, že väčšina sa k nim aj tak do šiestich mesiacov vracia. Často je to pre to, že firmy zlepšili produkty alebo služby. Značky by si však mali starostlivo riadiť svoju reputáciu a vyhýbať sa škandálom, ktoré by viedli k bojkotu.

Štúdia Snapchatu a TransUnion ukazuje, že nájsť rovnováhu medzi brandovými a výkonnostnými kampaňami je kľúčom k maximalizácii návratnosti investícií. Analýza zahŕňala údaje od 36 inzerentov z rôznych sektorov, vrátane obchodu a technológií, s celkovými investíciami cez 15 miliárd dolárov. Snapchat v ROAS dokonca prekonal iné sociálne platformy.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

TikTok Studio zjednodušuje proces tvorby obsahu integráciou rôznych funkcií do jedného systému. Umožňuje nahrávať, natáčať, upravovať a zverejňovať videá, pričom ponúka automatické titulky, úpravu fotografií a automatické strihanie. Nahrádza nástroje v aplikácii Creator Center a poskytuje jednotný zážitok pre správu obsahu a interakcií. Tvorcovia môžu spravovať príspevky, komentáre a nastavenia súkromia, pričom platforma ponúka podrobné analytiky.

V štúdiu Ecommerce Bridge diskutoval Vladan Fejlek z Dexfinity o súčasných schopnostiach umelej inteligencie v marketingu a jej budúcnosti. Upozorňuje na rýchly vývoj AI nástrojov, ktoré môžu výrazne zmeniť tvorbu obsahu, personalizáciu a celkový marketingový štandard pre e-shopy. Priblížil, ako by sa e-shopy mali týmto zmenám prispôsobiť a kde sledovať najnovšie trendy v AI. Zaujímavou témou je aj otázka, či AI nahradí kreativitu ľudí a agentúr, a aká bude ich pridaná hodnota v budúcnosti. Vladan uviedol aj príklady úspešného využitia AI vo firmách.

Vladan Fejlek, Dexfinity

LinkedIn zmenil náhľady obrázkov. Pri organických príspevkoch, ktoré odkazujú na externé zdroje, sa budú zobrazovať menšie obrázky. Táto zmena má za cieľ podporiť angažovanosť používateľov a zvýšiť záujem o sponzorované príspevky. Pre používateľov to znamená väčšiu dôležitosť natívneho obsahu a tvorbu článkov priamo na LinkedIne.

Nemecká vláda podporuje plán zrušiť bezcolnú hranicu na zásielky do EÚ pod 150 eur, čo zasiahne ázijské obchody ako Shein a Temu. Súčasné pravidlá oslobodzujú balíky do tejto hodnoty od cla, čo využívajú hlavne nízkonákladoví maloobchodníci. Nemecký minister financií Christian Lindner podporuje túto zmenu na európskej úrovni. Európska komisia navrhla zmenu predpisov, keďže až 65 % týchto balíkov je podhodnotených. Napriek tomu Shein a Temu rastú na popularite vďaka nízkym cenám. Potenciálne zrušenie bezcolnej hranice vyvoláva otázky o budúcnosti ázijského e-commerce v Európe, hoci Shein a Temu tvrdia, že ich cenové stratégie nie sú na týchto predpisoch závislé.

Týždenný podcast UPdate

Orange Podcast roka 2024 ohlasuje nominácie a spúšťa verejné hlasovanie. Z 1300 slovenských podcastov vybrala porota 55 nominovaných v desiatich kategóriách. Všetky podcasty sú tiež v hre o cenu Miláčik roka. Hlasovanie verejnosti prebieha do 16. Júna a víťazi budú vyhlásení 19. Júna. Zapojte sa aj vy!

Minulý týždeň naše štúdio navštívil aj Libor Toporcer z Invelity. Rozprával o efektívnom výbere dodávateľov pre e-shopy pomocou férových tendrov. Na Slovensku totiž nie je bežné robiť výberové konania správnym spôsobom, preto ADMA vytvorila Férový tender. Libor priblížil, ako celý proces prebieha a prečo je dôležité mať správne vyhodnotenie. Zdôrazňuje tiež význam prizvania externých odborníkov a na čo by mali firmy myslieť pri písaní zadania a vyhodnocovaní tendrov. Hovorí aj o možnostiach “skicovného” pre agentúry, ktoré sa tendrov zúčastňujú.

Libor Toporcer, Invelity

Shoptet Slovensku predstavuje svoju službu Shoptet Boost. Tá umožňuje e-shopom rýchle a jednoduché získanie pôžičky na podporu podnikania bez zložitého papierovania. Požiadať o pôžičku je možné online priamo z administrácie e-shopu, pričom systém posudzuje objednávky, verejné registre a účet. E-shopári môžu získať až 40 000 eur na obdobie jedného až dvanástich mesiacov, pričom peniaze môžu mať na účte už do dvoch dní od podpisu zmluvy.

V roku 2023 dosiahli online výdavky v Turecku 53 miliárd eur, čo znamená nárast o 115 %. Napriek inflácii, vzrástol počet transakcií o 22,3 % na 5,87 miliardy. Podiel online obratu na celkových výdavkoch zdvojnásobil na 20,3 %. Rast pokračuje aj po pandémii, s očakávaným nárastom až na 6,67 miliardy transakcií v roku 2024. Žeby sa z Turecka stala príležitosť pre expanziu?

Teraz krátke okienko s pozvánkami za zaujímavé eventy. Urobte si výlet na Communication Summit 2024. Uskutoční sa 5. júna v pražskom O2 universum. Tento rok sa zameria na pozitívnu komunikáciu a riešenie aktuálnych výziev ako ESG a AI. Jedným z hlavných rečníkov bude Daniel Stach, známy popularizátor vedy, ktorý ukáže, ako komunikovať komplexné témy prístupne a zrozumiteľne. Program zahŕňa unikátne dáta o pozitívnej komunikácii a nákupnom správaní, prieskum o AI v komunikácii a praktické príklady využitia technológií v PR a marketingu. Témami budú aj udržateľnosť a boj proti dezinformáciám.

Pozývame aj na ZirconTech summit 2024, ktorý bude 6. júna v X-bionic Sphere v Šamoríne. Udalosť je zameraná na slovenských a českých lídrov na C-levels pozíciách. Summit ponúka priestor na osobné rozhovory bez zásahov publika, pričom obsahuje panelové diskusie na témy marketingu, strategického vedenia a operácií. Súčasťou podujatia bude aj networking a afterparty.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+