Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Snapchat zanalyzoval brandové a výkonnostné kampane. Platforma z toho vyšla pozitívne

Nájsť „sweet spot“ medzi brandovým a výkonnostným rozpočtom vie byť pre marketérov náročná úloha. Snapchat v spolupráci s TransUnion vypracoval meta-analýzu, ktorá hodnotí návratnosť investícií do reklamy a to, ako rôzne typy kampaní spolupracujú na zvýšení predaja.

Snapchat zanalyzoval brandové a výkonnostné kampane. Platforma z toho vyšla pozitívne
Zdroj: Depositphotos

Štúdia sa viac ako tri roky sústreďovala na údaje od 36 inzerentov v rôznych sektoroch vrátane obchodu, rýchleho občerstvenia, technológií, telekomunikácií a cestovania. Analyzovala až 12 kanálov v každej kategórii s celkovými marketingovými investíciami vo výške viac ako 15 miliárd dolárov vo všetkých kategóriách.

Platforma tvrdí, že Snapchat prekonáva ostatné platené sociálne platformy v priemere čo sa týka návratnosti investícií do reklamy (ROAS).

Z analýzy vychádza, že brandové aj performance kampane sú účinné pri zvyšovaní predaja. „Hoci sa podiel výdavkov na brand a performance v jednotlivých kategóriách líšil, zistili sme, že vo všeobecnosti nedošlo k žiadnemu kompromisu a obe stratégie kampaní boli účinné pri zvyšovaní predaja. Brand aj výkon prispievajú k nepomerne väčšiemu objemu predaja v pomere k podielu rozpočtu, ktorý každý typ kampane dostáva.“

Zdroj: Snapchat

Pri všetkých vertikálach výskum ukázal, že súčasné vedenie brandových a výkonnostných kampaní prináša väčší ROAS v porovnaní s ich samostatným vedením. Napríklad v cestovnom ruchu generujú tieto kampane 10 % nárast v porovnaní s priemerným indexovaným ROAS na Snapchate. V technologickom sektore bol zaznamenaný nárast 9 % a v oblasti telekomunikácií 8 % nárast pri súbežnom vedení oboch typov kampaní.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Správa uvádza:

Jedným z hlavných záverov výskumu je, že aktivita značky podporuje predaj, najmä na Snapchate! Ak sa bližšie pozrieme napríklad na kategóriu Commerce, pri rozdelení ROAS medzi brandové a výkonnostné kampane výskum zistil, že hoci oba typy kampaní dosahujú nadpriemerné ROAS, vyššie ROAS dosiahli výdavky na brand. Brandové spendy, ktoré spôsobujú nadpriemerné ROAS, neboli jedinečné len pre vertikálnu kategóriu Commerce. Platí to pre všetky ostatné kategórie v našom výskume.

Hoci sa tento prieskum zameriaval vyslovene na jednu platformu, úspech kombinácie brand + výkon sa ukázal aj v analýze spoločnosti Nest Commerce. Okrem iného ukázal, že značky, ktoré spolu s výkonnostnými kampaňami spustili aj awareness alebo traffic kampane, zaznamenali ročné zvýšenie ROAS až o až 31 %. Naopak, u značiek, ktoré stavili výlučne na performance kampane, evidovali 32 % ročný pokles ROAS.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram odhaľuje strategické priority pre rok 2025
2 min. čítanie

Instagram odhaľuje strategické priority pre rok 2025

Po týždni plnom zmien v spoločnosti Meta a živých diskusií prišiel Instagram s predstavením svojich strategických priorít. Generálny riaditeľ Adam Mosseri načrtáva ambicióznu víziu platformy pre rok 2025, ktorá sa sústreďuje hlavne na nové kreatívne nástroje a lepšie prepojenie používateľov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
TikTok trendy 2025: Tipy od platformy, ktoré podporia aj e-commerce
2 min. čítanie

TikTok trendy 2025: Tipy od platformy, ktoré podporia aj e-commerce

TikTok vo svojej správe What’s Next 2025 predstavuje nové trendy a tipy, ktoré môžu e-commerce značky využiť na udržanie relevantnosti a lepšie prepojenie s publikom. Pozrite sa na hlavné body ktoré vám pomôžu zorientovať sa na trhu, zlepšiť výkonnosť a vytvoriť zmysluplné spojenie s cieľovou skupinou pomocou dátami podložených poznatkov a overených postupov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Instagram zverejnil 5 chýb, ktoré obmedzujú váš dosah
4 min. čítanie

Instagram zverejnil 5 chýb, ktoré obmedzujú váš dosah

Ak chcete, aby vaša značka zažiarila a dostala sa k čo najviac ľuďom, je dôležité vedieť, čo na platforme funguje a čomu sa, naopak, vyhnúť. Instagram nedávno zverejnil zoznam chýb, ktoré môžu obmedziť váš dosah. Aby vaša snaha pri tvorbe a plánovaní príspevkov prinášala ovocie, pripravili sme jednoduchý prehľad spolu s príkladmi

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+