2 min. čítanie

Snapchat zanalyzoval brandové a výkonnostné kampane. Platforma z toho vyšla pozitívne

Nájsť „sweet spot“ medzi brandovým a výkonnostným rozpočtom vie byť pre marketérov náročná úloha. Snapchat v spolupráci s TransUnion vypracoval meta-analýzu, ktorá hodnotí návratnosť investícií do reklamy a to, ako rôzne typy kampaní spolupracujú na zvýšení predaja.

Snapchat zanalyzoval brandové a výkonnostné kampane. Platforma z toho vyšla pozitívne
Zdroj: Depositphotos

Štúdia sa viac ako tri roky sústreďovala na údaje od 36 inzerentov v rôznych sektoroch vrátane obchodu, rýchleho občerstvenia, technológií, telekomunikácií a cestovania. Analyzovala až 12 kanálov v každej kategórii s celkovými marketingovými investíciami vo výške viac ako 15 miliárd dolárov vo všetkých kategóriách.

Platforma tvrdí, že Snapchat prekonáva ostatné platené sociálne platformy v priemere čo sa týka návratnosti investícií do reklamy (ROAS).

Z analýzy vychádza, že brandové aj performance kampane sú účinné pri zvyšovaní predaja. „Hoci sa podiel výdavkov na brand a performance v jednotlivých kategóriách líšil, zistili sme, že vo všeobecnosti nedošlo k žiadnemu kompromisu a obe stratégie kampaní boli účinné pri zvyšovaní predaja. Brand aj výkon prispievajú k nepomerne väčšiemu objemu predaja v pomere k podielu rozpočtu, ktorý každý typ kampane dostáva.“

Zdroj: Snapchat

Pri všetkých vertikálach výskum ukázal, že súčasné vedenie brandových a výkonnostných kampaní prináša väčší ROAS v porovnaní s ich samostatným vedením. Napríklad v cestovnom ruchu generujú tieto kampane 10 % nárast v porovnaní s priemerným indexovaným ROAS na Snapchate. V technologickom sektore bol zaznamenaný nárast 9 % a v oblasti telekomunikácií 8 % nárast pri súbežnom vedení oboch typov kampaní.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Správa uvádza:

Jedným z hlavných záverov výskumu je, že aktivita značky podporuje predaj, najmä na Snapchate! Ak sa bližšie pozrieme napríklad na kategóriu Commerce, pri rozdelení ROAS medzi brandové a výkonnostné kampane výskum zistil, že hoci oba typy kampaní dosahujú nadpriemerné ROAS, vyššie ROAS dosiahli výdavky na brand. Brandové spendy, ktoré spôsobujú nadpriemerné ROAS, neboli jedinečné len pre vertikálnu kategóriu Commerce. Platí to pre všetky ostatné kategórie v našom výskume.

Hoci sa tento prieskum zameriaval vyslovene na jednu platformu, úspech kombinácie brand + výkon sa ukázal aj v analýze spoločnosti Nest Commerce. Okrem iného ukázal, že značky, ktoré spolu s výkonnostnými kampaňami spustili aj awareness alebo traffic kampane, zaznamenali ročné zvýšenie ROAS až o až 31 %. Naopak, u značiek, ktoré stavili výlučne na performance kampane, evidovali 32 % ročný pokles ROAS.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+