2 min. čítanie

Snapchat zanalyzoval brandové a výkonnostné kampane. Platforma z toho vyšla pozitívne

Nájsť „sweet spot“ medzi brandovým a výkonnostným rozpočtom vie byť pre marketérov náročná úloha. Snapchat v spolupráci s TransUnion vypracoval meta-analýzu, ktorá hodnotí návratnosť investícií do reklamy a to, ako rôzne typy kampaní spolupracujú na zvýšení predaja.

Snapchat zanalyzoval brandové a výkonnostné kampane. Platforma z toho vyšla pozitívne
Zdroj: Depositphotos

Štúdia sa viac ako tri roky sústreďovala na údaje od 36 inzerentov v rôznych sektoroch vrátane obchodu, rýchleho občerstvenia, technológií, telekomunikácií a cestovania. Analyzovala až 12 kanálov v každej kategórii s celkovými marketingovými investíciami vo výške viac ako 15 miliárd dolárov vo všetkých kategóriách.

Platforma tvrdí, že Snapchat prekonáva ostatné platené sociálne platformy v priemere čo sa týka návratnosti investícií do reklamy (ROAS).

Z analýzy vychádza, že brandové aj performance kampane sú účinné pri zvyšovaní predaja. „Hoci sa podiel výdavkov na brand a performance v jednotlivých kategóriách líšil, zistili sme, že vo všeobecnosti nedošlo k žiadnemu kompromisu a obe stratégie kampaní boli účinné pri zvyšovaní predaja. Brand aj výkon prispievajú k nepomerne väčšiemu objemu predaja v pomere k podielu rozpočtu, ktorý každý typ kampane dostáva.“

Zdroj: Snapchat

Pri všetkých vertikálach výskum ukázal, že súčasné vedenie brandových a výkonnostných kampaní prináša väčší ROAS v porovnaní s ich samostatným vedením. Napríklad v cestovnom ruchu generujú tieto kampane 10 % nárast v porovnaní s priemerným indexovaným ROAS na Snapchate. V technologickom sektore bol zaznamenaný nárast 9 % a v oblasti telekomunikácií 8 % nárast pri súbežnom vedení oboch typov kampaní.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Správa uvádza:

Jedným z hlavných záverov výskumu je, že aktivita značky podporuje predaj, najmä na Snapchate! Ak sa bližšie pozrieme napríklad na kategóriu Commerce, pri rozdelení ROAS medzi brandové a výkonnostné kampane výskum zistil, že hoci oba typy kampaní dosahujú nadpriemerné ROAS, vyššie ROAS dosiahli výdavky na brand. Brandové spendy, ktoré spôsobujú nadpriemerné ROAS, neboli jedinečné len pre vertikálnu kategóriu Commerce. Platí to pre všetky ostatné kategórie v našom výskume.

Hoci sa tento prieskum zameriaval vyslovene na jednu platformu, úspech kombinácie brand + výkon sa ukázal aj v analýze spoločnosti Nest Commerce. Okrem iného ukázal, že značky, ktoré spolu s výkonnostnými kampaňami spustili aj awareness alebo traffic kampane, zaznamenali ročné zvýšenie ROAS až o až 31 %. Naopak, u značiek, ktoré stavili výlučne na performance kampane, evidovali 32 % ročný pokles ROAS.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?
3 min. čítanie

Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?

Najnovšie údaje od spoločnosti Ipsos odhaľujú, že zákazníci používajú video platformy ako TikTok pri hľadaní nápadov pre svoje nákupy. Zistilo sa, že 3 zo 4 nakupujúcich na TikToku považujú túto platformu za najrelevantnejšiu pri objavovaní nových značiek a produktov. Tento výskum sa snaží dokázať, že tradičné vyhľadávače už nie sú hlavným prostriedkom, cez ktorý spotrebitelia […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+