Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Zmeny cla pre dovoz do EÚ budú mať vplyv na ázijských gigantov

Nemecká vláda podporí plán na zmenu dovozných predpisov a zrušenie limitu cla na zásielky do EÚ pod hodnotou 150 eur. Ovplyvní tým ázijské obchody ako Shein a Temu.

Zmeny cla pre dovoz do EÚ budú mať vplyv na ázijských gigantov
Zdroj: Depositphotos

Podľa súčasných pravidiel sú balíky v hodnote do 150 eur oslobodené od cla. Ide o slepé miesto, ktoré vo svoj prospech využívajú nízkonákladoví maloobchodníci ako Shein a Temu. Nemecký minister financií Christian Lindner naznačil, že Nemecko podporuje zrušenie tejto hranice na európskej úrovni. Hoci sa ministerstvo financií zdržalo komentárov ku konkrétnym prípadom, vyjadrilo všeobecný súhlas s úsilím Európskej komisie aktualizovať colné predpisy.

HDE dlhodobo kritizuje súčasné podmienky a tvrdí, že uľahčujú prílev lacného tovaru do Európy. Európska komisia minulý rok predstavila návrhy riešenia.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Vo vyhlásení z mája roku 2023 sa píše: „Reforma zároveň ruší súčasnú hranicu, podľa ktorej je tovar v hodnote nižšej ako 150 eur oslobodený od cla, čo vo veľkej miere využívajú podvodníci. Až 65 % takýchto balíkov vstupujúcich do EÚ je v súčasnosti podhodnotených, aby sa vyhli dovoznému clu.“

Napriek regulačnej kontrole si ázijské platformy e-commerce ako Shein a Temu naďalej získavajú popularitu medzi európskymi spotrebiteľmi. Podľa prieskumu kolínskeho inštitútu pre výskum maloobchodu (IFH) sa frekvencia objednávok na stránke Shein v Nemecku v porovnaní s rokom 2023 viac ako zdvojnásobila, pričom 22 % respondentov nakupuje na tejto stránke aspoň raz mesačne.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Hlavným lákadlom pre spotrebiteľov sú nízke ceny. Dve tretiny nakupujúcich cielene vyhľadávajú výhodné ponuky a polovica nakupuje tovar, ktorý by si inak nemohla dovoliť. „Ľudia v Nemecku sa veľmi zameriavajú na ceny. Bez inflácie a neistoty by Temu a Shein v tejto krajine tak rýchlo nerástli,“ vyjadril sa v Tagesschau Kai Hudetz, CEO IFH.

Potenciálne zrušenie bezcolnej hranice 150 eur vyvoláva otázky o budúcnosti ázijského e-commerce v Európe. Spoločnosti Temu a Shein svorne tvrdia, že ich cenové stratégie nie sú závislé od existujúcich colných predpisov EÚ.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+