7 min. čítanie

Communication Summit 2024: Hlavne pozitívne!

V časoch zlých správ funguje pozitívna komunikácia. Čo ale vaša cieľová skupina vníma ako pozitívne? Aké problémy rieši? Tohtoročný Communication Summit z produkcie spoločnosti Blue Events pojme pozitívne aj zložitejšie témy ako ESG a AI.

Communication Summit 2024: Hlavne pozitívne!
Zdroj: Communication Summit

Vtipné od trápneho často delí len tenká hranica a nie každý môže zdieľať nadšenie pre vašu vec. Tak ako trafiť tú správnu pozitívnu notu? Communication Summit, ktorý sa uskutoční 5. júna 2024 v pražskom O2 universum, už siedmykrát predstaví aktuálne témy v odbore PR a marketingovej komunikácie. Odborníci z public relations a komunikačných a mediálnych agentúr sa môžu tešiť na program, ktorý pozitívne uchopí aj výzvy spojené s umelou inteligenciou alebo ESG reportingom.

Vlastná planétka a 37 nobelistov

Ako kľúčový rečník vystúpi Daniel Stach, ktorého pravidelní návštevníci konferencií spoločnosti Blue Events poznajú skôr v úlohe moderátora. Avšak práve jeho moderátorská rola v programe Hyde Park Civilizace a tiež mimoriadne vysielanie ako séria Zem v núdzi počas pandémie Covid-19 ukazujú dôležitosť popularizácie vedeckých tém.

„To nechápem.“ „To nemôžem pochopiť.“ „To nie je nič pre mňa.“ Toto si často hovoria ľudia, ku ktorým Daniel Stach hovorí. Sami neveria, že zložitej vedeckej téme dokážu porozumieť, že ich zaujme a že sa im bude hodiť o ňom niečo vedieť. Súčasťou jeho práce je vysvetľovať tak, aby si ľudia napriek tomu nakoniec povedali: „Toto je zaujímavé!“ A čo viac: aby o tom ešte rozprávali niekomu ďalšiemu. Čo sa mu osvedčilo? Na Communication Summite pomocou príkladov z praxe ukáže, ako komunikovať, aby tomu každý rozumel.

Stach v médiách pracuje od roku 2009. Pripomeňme, že viedol rozhovory s 37 nositeľmi Nobelovej ceny. Vyučuje na Fakulte sociálnych vied Karlovej Univerzity a vystupuje na konferenciách v ČR aj v zahraničí. Je členom vedeckej redakcie Českej televízie. Za svoju prácu získal rad ocenení vrátane Ceny Ferdinanda Peroutky či medailu „za schopnosť nadchnúť a jednoducho odovzdať zložité“ od predsedu Senátu ČR. A dokonca je po ňom pomenovaná planétka 93256, ktorá sa nachádza medzi Marsom a Jupiterom.

Daniel Stach

Prompt: dokonalá žena – podľa Dove

„V programe sa tento rok môžete okrem Daniela Stacha tešiť hneď na niekoľko príspevkov založených na unikátnych dátach. Výskumná agentúra NADA Research pripravuje dáta o vplyve pozitívnej komunikácie na nákupné správanie. Kantar pre Communication Summit vykonáva prieskum o stave AI v komunikačnej brandži spoločne s Asociáciou komunikačných agentúr, Asociáciou public relations a The Marketers.biz, a jeho výsledky na konferencii exkluzívne predstavia,“ hovorí Jan Patera, partner Blue Events a programový garant akcie.

Úlohu umelej inteligencie v marketingu a PR sa na konferencii bude venovať celý programový blok. Ako je možné využívať geolokačné dáta a pokročilé jazykové modely v efektívnejšom zacielení v rámci OOH kampaní? O tom bude hovoriť Ivo Brýdl, ktorý pôsobí v O2 v rámci inovačného centra pre aplikáciu umelej inteligencie Dataclair.ai.

Marek Řípa priblíži pozadie minuloročnej brandovej kampane Seznamu, ktorý si k 20 rokom na trhu nadelil digitalizáciu svojho psieho maskota Krastyho. Z výskumu, v ktorom mediálny dom zisťoval, čo sa ľuďom vybaví, keď sa povie Seznam, vyšiel aj u mladšej generácie v silnom zastúpení práve tento Jack-Russel teriér. Preto sa stal aj po 20 rokoch hlavným motívom, len s tým rozdielom, že ho tentoraz vygenerovala umelá inteligencia.

Pri mediálnom biznise zostane aj prednáška Michala Hroneša, šéfa inovácií pre celú skupinu Newton Media. Na prípadových štúdiách ukáže, ako nové technológie môžu pomôcť k efektívnejšej a kvalitnejšej práci komunikačným tímom, najmä pokiaľ ide o transparentnosť, rýchlosť a presnosť.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Podľa globálneho spotu Dove k 20 rokom jej misie za skutočnú krásu bude v roku 2025 90 % všetkého on-line obsahu generovaného s pomocou nástrojov umelej inteligencie. Značka sa však zaviazala nepoužívať AI na úpravy a generovanie žien vo svojich reklamách. Navyše kladie otázku, aký druh krásy chceme umelú inteligenciu svojím obsahom učiť? Prednáška marketingovej manažérky Dove Lenky Jonákovej a Juraja Bolfa, šéfa divízie produktov pre osobnú starostlivosť v spoločnosti Unilever, ukáže, ako kampaň za skutočnú krásu ovplyvnila značku, celý biznis a svet. A ako sa plánuje meniť do budúcnosti, aby zostala relevantná aj v čase AI.

Limity kreatívne aj právne

Z hľadiska autorského práva je obsah generovaný umelou inteligenciou špecifickou novou kapitolou. Aj keď ide o paragrafy, advokátka Petra Dolejšová ich vie podať vtipne a zrozumiteľne. Prakticky a na aktuálnych príkladoch vysvetlí, či a kedy je zapojenie AI pri tvorivých procesoch nutné priznávať, či je možné v marketingu využívať deepfakes alebo ako sa právo pozerá na generovanie obrázkov reálnych osôb.

Na záver tejto programovej časti bude publikum môcť sledovať „AI battle“ v priamom prenose. V dueli, ktorého ľudskú stránku budú zastupovať dvaja kreatívni riaditelia, Richard Axell z agentúry Triad Advertising Praha a Ján Jelínek z B&T agency, dostane umelá inteligencia za úlohu vytvoriť na základe zadania priamo na pódiu komunikačnú kampaň.

Zbohom, greenwahsing! 

Jeden blok sa bude venovať aj udržateľnosti vrátane obľúbenej prezentačnej súťaže Ric Pic, kde sa stretnú tri rôzne pohľady na vec, tentoraz pod titulom „Zbohom, greenwashing“. Diváci po krátkych prezentáciách sami zvolia, kto ich najviac oslovil. Výber témy súvisí s tým, že Európska komisia schválila nutnosť tzv. green claims dokladovať na dátach a certifikovať podobne, ako to predtým urobila napríklad so zdravotnými tvrdeniami v reklame. „Klasický greenwashing bude teda oveľa ťažší a nás zaujíma, ako bude svet komunikácie vyzerať po jeho ústupe zo scény,“ dodáva Patera.

„Hoci si to mnohí z nás neuvedomujú, tento a budúci rok bude z hľadiska ESG kľúčový najmä pre fungovanie firiem, ktoré sú dodávateľmi veľkých spoločností – teda aj pre celý komunikačný priemysel,“ pripomína Kateřina Hrubešová, výkonná riaditeľka Asociácie komunikačných agentúr.

Vo svojom príspevku priblíži, čo čaká v súvislosti s únijnou vyhláškou agentúry a ich klientov, na čo sa v súvislosti s novými zákonnými povinnosťami pripraviť a ako v tom hľadať takéto obchodné príležitosti.

Konkrétne príklady z praxe, ktoré demonštrujú, že smernice o „green claims“ nemusia byť len nutné zlo, ale bohatý zdroj nápadov pre nielen komunikačnú strategiu, ukáže Eliška Novák Knotková, zakladateľka eko-designérského štúdia Balance is Motion. Začína to zmiernením vplyvu hlavnej činnosti prostredníctvom marketingových kampaní, podujatí až po propagačné a darčekové predmety. Eko-design pomáha nachádzať praktické riešenia a príbehy, o ktorých sa dá rozprávať. Firmám navyše zbiera potrebné ESG body,“ hovorí Novák Knotková.

Továreň na lži

Druhým pomyselným frontom, ktorý musia značky zohľadniť vo svojej komunikácii, je vnímanie klimatickej krízy a súvisiacich opatrení v spoločenskom kontexte. Odkiaľ pochádza toľko protichodných informácií o klimatických zmenách? Prečo a ako sa pôvodne vysoko odborná téma stala témou kultúrnych vojen a jednou z hlavných osí politického štiepenia? Sociológ a publicista Vojtěch Pecka sa dlhodobo zaoberá sociológiou klimatických zmien so zameraním na dezinformačné kampane. Medzi jeho odborné záujmy patrí história klimatológie, monitorovanie fosílnej propagandy a vplyv ideológií a geopolitiky na informácie o klimatických zmenách. Je autorom knihy „Továrna na lži: Výroba klimatických dezinformací“, ktorá získala niekoľko ocenení vrátane nominácie na Magnesiu Literu za žurnalistiku. Na Communication Summite vám pomôže pochopiť prekážky, ktorým značky čelia v mysliach ľudí vo všeobecnosti v súvislosti s témou ekológie a udržateľnosti.

Do hĺbky sa môžu téme dezinformácií venovať tí z účastníkov, ktorí využijú aj možnosť špecializovaného workshopu. Autori knihy „Proč věříme dezinformacím“ Tomáš Kolomazník (Center for Security Consulting) a Štefan Sarvaš (Mars Strategy) si prizvali ešte odborníka na technológie a AI Josefa Holého a Oldřicha Bružu, majora v zálohe, ktorý sa špecializuje na informačnú vojnu a strategickú komunikáciu. Účastníci budú diskutovať o tom, ako eliminovať negatívne účinky dezinformácií a predchádzať reputačným rizikám práve pomocou strategickej komunikácie. Ukážu aj praktické príklady, ako k strategickej komunikácii pristupujú firmy a inštitúcie.

Communication Summit organizuje Blue Events od roku 2018 s cieľom ukázať, že kvalitná komunikácia vedie k lepším finančným výsledkom a pozitívnemu spoločenskému vplyvu. Vďaka tomuto podujatiu sa darí spájať všetkých odborníkov na komunikáciu, či už pracujú v marketingovom alebo PR oddelení. Počet návštevníkov každoročne rastie, preto sa podujatie bude konať v novom O2 universum Praha s ohľadom na zvyšujúce sa nároky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Communication Summit 2024: Neprestávajte sa pýtať!
10 min. čítanie

Communication Summit 2024: Neprestávajte sa pýtať!

Komunikujte pozitívne, jednoducho, bez greenwashingu a inteligentne s AI. Takto by sa dal zhrnúť 7. ročník konferencie Communication Summit od spoločnosti Blue Events, ktorá sa konala 5. júna v O2 universum. Či už ste boli medzi štyrmi stovkami návštevníkov, alebo nie, pozrite si súhrn toho najdôležitejšieho, čo počas programu odznelo.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Creative Restart 2024 o tvorivej vášni a vízii
3 min. čítanie

Creative Restart 2024 o tvorivej vášni a vízii

Digitálna agentúra Taste organizuje druhý ročník Creative Restart, ktorý sa uskutoční 20. júna 2024 v Kine Lucerna. Za prípravou celého line-upu opäť stojí Roman Číhalík, ktorý si ako leitmotív tohtoročnej konferencie zvolil tému Passion & Vision. Na pódiu uvidíme renomovaných českých i zahraničných tvorcov z rôznych kreatívnych oblastí. Tešiť sa môžete napríklad na dizajnérku Annu […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Zaostrené na inovácie, kreativitu, AI a prístupnosť. Prestížna technologická konferencia WebExpo opäť zaplnila Palác Lucerna
2 min. čítanie

Zaostrené na inovácie, kreativitu, AI a prístupnosť. Prestížna technologická konferencia WebExpo opäť zaplnila Palác Lucerna

V sálach pražskej Lucerny vystúpilo 91 medzinárodných špičkových odborníkov zo sveta technológií. Okrem prednášok, praktických workshopov, diskusií a konzultácií s mentormi boli pripravené aj rôzne aktivity pre deti – detský kútik pre najmenších a praktické workshopy pre starších, kde si mohli oťukať základy programovania, vyskúšať 3D tlač a pracovať s nástrojmi generatívnej umelej inteligencie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+