Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
7 min. čítanie

Communication Summit 2024: Hlavne pozitívne!

V časoch zlých správ funguje pozitívna komunikácia. Čo ale vaša cieľová skupina vníma ako pozitívne? Aké problémy rieši? Tohtoročný Communication Summit z produkcie spoločnosti Blue Events pojme pozitívne aj zložitejšie témy ako ESG a AI.

Communication Summit 2024: Hlavne pozitívne!
Zdroj: Communication Summit

Vtipné od trápneho často delí len tenká hranica a nie každý môže zdieľať nadšenie pre vašu vec. Tak ako trafiť tú správnu pozitívnu notu? Communication Summit, ktorý sa uskutoční 5. júna 2024 v pražskom O2 universum, už siedmykrát predstaví aktuálne témy v odbore PR a marketingovej komunikácie. Odborníci z public relations a komunikačných a mediálnych agentúr sa môžu tešiť na program, ktorý pozitívne uchopí aj výzvy spojené s umelou inteligenciou alebo ESG reportingom.

Vlastná planétka a 37 nobelistov

Ako kľúčový rečník vystúpi Daniel Stach, ktorého pravidelní návštevníci konferencií spoločnosti Blue Events poznajú skôr v úlohe moderátora. Avšak práve jeho moderátorská rola v programe Hyde Park Civilizace a tiež mimoriadne vysielanie ako séria Zem v núdzi počas pandémie Covid-19 ukazujú dôležitosť popularizácie vedeckých tém.

„To nechápem.“ „To nemôžem pochopiť.“ „To nie je nič pre mňa.“ Toto si často hovoria ľudia, ku ktorým Daniel Stach hovorí. Sami neveria, že zložitej vedeckej téme dokážu porozumieť, že ich zaujme a že sa im bude hodiť o ňom niečo vedieť. Súčasťou jeho práce je vysvetľovať tak, aby si ľudia napriek tomu nakoniec povedali: „Toto je zaujímavé!“ A čo viac: aby o tom ešte rozprávali niekomu ďalšiemu. Čo sa mu osvedčilo? Na Communication Summite pomocou príkladov z praxe ukáže, ako komunikovať, aby tomu každý rozumel.

Stach v médiách pracuje od roku 2009. Pripomeňme, že viedol rozhovory s 37 nositeľmi Nobelovej ceny. Vyučuje na Fakulte sociálnych vied Karlovej Univerzity a vystupuje na konferenciách v ČR aj v zahraničí. Je členom vedeckej redakcie Českej televízie. Za svoju prácu získal rad ocenení vrátane Ceny Ferdinanda Peroutky či medailu „za schopnosť nadchnúť a jednoducho odovzdať zložité“ od predsedu Senátu ČR. A dokonca je po ňom pomenovaná planétka 93256, ktorá sa nachádza medzi Marsom a Jupiterom.

Daniel Stach

Prompt: dokonalá žena – podľa Dove

„V programe sa tento rok môžete okrem Daniela Stacha tešiť hneď na niekoľko príspevkov založených na unikátnych dátach. Výskumná agentúra NADA Research pripravuje dáta o vplyve pozitívnej komunikácie na nákupné správanie. Kantar pre Communication Summit vykonáva prieskum o stave AI v komunikačnej brandži spoločne s Asociáciou komunikačných agentúr, Asociáciou public relations a The Marketers.biz, a jeho výsledky na konferencii exkluzívne predstavia,“ hovorí Jan Patera, partner Blue Events a programový garant akcie.

Úlohu umelej inteligencie v marketingu a PR sa na konferencii bude venovať celý programový blok. Ako je možné využívať geolokačné dáta a pokročilé jazykové modely v efektívnejšom zacielení v rámci OOH kampaní? O tom bude hovoriť Ivo Brýdl, ktorý pôsobí v O2 v rámci inovačného centra pre aplikáciu umelej inteligencie Dataclair.ai.

Marek Řípa priblíži pozadie minuloročnej brandovej kampane Seznamu, ktorý si k 20 rokom na trhu nadelil digitalizáciu svojho psieho maskota Krastyho. Z výskumu, v ktorom mediálny dom zisťoval, čo sa ľuďom vybaví, keď sa povie Seznam, vyšiel aj u mladšej generácie v silnom zastúpení práve tento Jack-Russel teriér. Preto sa stal aj po 20 rokoch hlavným motívom, len s tým rozdielom, že ho tentoraz vygenerovala umelá inteligencia.

Pri mediálnom biznise zostane aj prednáška Michala Hroneša, šéfa inovácií pre celú skupinu Newton Media. Na prípadových štúdiách ukáže, ako nové technológie môžu pomôcť k efektívnejšej a kvalitnejšej práci komunikačným tímom, najmä pokiaľ ide o transparentnosť, rýchlosť a presnosť.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Podľa globálneho spotu Dove k 20 rokom jej misie za skutočnú krásu bude v roku 2025 90 % všetkého on-line obsahu generovaného s pomocou nástrojov umelej inteligencie. Značka sa však zaviazala nepoužívať AI na úpravy a generovanie žien vo svojich reklamách. Navyše kladie otázku, aký druh krásy chceme umelú inteligenciu svojím obsahom učiť? Prednáška marketingovej manažérky Dove Lenky Jonákovej a Juraja Bolfa, šéfa divízie produktov pre osobnú starostlivosť v spoločnosti Unilever, ukáže, ako kampaň za skutočnú krásu ovplyvnila značku, celý biznis a svet. A ako sa plánuje meniť do budúcnosti, aby zostala relevantná aj v čase AI.

Limity kreatívne aj právne

Z hľadiska autorského práva je obsah generovaný umelou inteligenciou špecifickou novou kapitolou. Aj keď ide o paragrafy, advokátka Petra Dolejšová ich vie podať vtipne a zrozumiteľne. Prakticky a na aktuálnych príkladoch vysvetlí, či a kedy je zapojenie AI pri tvorivých procesoch nutné priznávať, či je možné v marketingu využívať deepfakes alebo ako sa právo pozerá na generovanie obrázkov reálnych osôb.

Na záver tejto programovej časti bude publikum môcť sledovať „AI battle“ v priamom prenose. V dueli, ktorého ľudskú stránku budú zastupovať dvaja kreatívni riaditelia, Richard Axell z agentúry Triad Advertising Praha a Ján Jelínek z B&T agency, dostane umelá inteligencia za úlohu vytvoriť na základe zadania priamo na pódiu komunikačnú kampaň.

Zbohom, greenwahsing! 

Jeden blok sa bude venovať aj udržateľnosti vrátane obľúbenej prezentačnej súťaže Ric Pic, kde sa stretnú tri rôzne pohľady na vec, tentoraz pod titulom „Zbohom, greenwashing“. Diváci po krátkych prezentáciách sami zvolia, kto ich najviac oslovil. Výber témy súvisí s tým, že Európska komisia schválila nutnosť tzv. green claims dokladovať na dátach a certifikovať podobne, ako to predtým urobila napríklad so zdravotnými tvrdeniami v reklame. „Klasický greenwashing bude teda oveľa ťažší a nás zaujíma, ako bude svet komunikácie vyzerať po jeho ústupe zo scény,“ dodáva Patera.

„Hoci si to mnohí z nás neuvedomujú, tento a budúci rok bude z hľadiska ESG kľúčový najmä pre fungovanie firiem, ktoré sú dodávateľmi veľkých spoločností – teda aj pre celý komunikačný priemysel,“ pripomína Kateřina Hrubešová, výkonná riaditeľka Asociácie komunikačných agentúr.

Vo svojom príspevku priblíži, čo čaká v súvislosti s únijnou vyhláškou agentúry a ich klientov, na čo sa v súvislosti s novými zákonnými povinnosťami pripraviť a ako v tom hľadať takéto obchodné príležitosti.

Konkrétne príklady z praxe, ktoré demonštrujú, že smernice o „green claims“ nemusia byť len nutné zlo, ale bohatý zdroj nápadov pre nielen komunikačnú strategiu, ukáže Eliška Novák Knotková, zakladateľka eko-designérského štúdia Balance is Motion. Začína to zmiernením vplyvu hlavnej činnosti prostredníctvom marketingových kampaní, podujatí až po propagačné a darčekové predmety. Eko-design pomáha nachádzať praktické riešenia a príbehy, o ktorých sa dá rozprávať. Firmám navyše zbiera potrebné ESG body,“ hovorí Novák Knotková.

Továreň na lži

Druhým pomyselným frontom, ktorý musia značky zohľadniť vo svojej komunikácii, je vnímanie klimatickej krízy a súvisiacich opatrení v spoločenskom kontexte. Odkiaľ pochádza toľko protichodných informácií o klimatických zmenách? Prečo a ako sa pôvodne vysoko odborná téma stala témou kultúrnych vojen a jednou z hlavných osí politického štiepenia? Sociológ a publicista Vojtěch Pecka sa dlhodobo zaoberá sociológiou klimatických zmien so zameraním na dezinformačné kampane. Medzi jeho odborné záujmy patrí história klimatológie, monitorovanie fosílnej propagandy a vplyv ideológií a geopolitiky na informácie o klimatických zmenách. Je autorom knihy „Továrna na lži: Výroba klimatických dezinformací“, ktorá získala niekoľko ocenení vrátane nominácie na Magnesiu Literu za žurnalistiku. Na Communication Summite vám pomôže pochopiť prekážky, ktorým značky čelia v mysliach ľudí vo všeobecnosti v súvislosti s témou ekológie a udržateľnosti.

Do hĺbky sa môžu téme dezinformácií venovať tí z účastníkov, ktorí využijú aj možnosť špecializovaného workshopu. Autori knihy „Proč věříme dezinformacím“ Tomáš Kolomazník (Center for Security Consulting) a Štefan Sarvaš (Mars Strategy) si prizvali ešte odborníka na technológie a AI Josefa Holého a Oldřicha Bružu, majora v zálohe, ktorý sa špecializuje na informačnú vojnu a strategickú komunikáciu. Účastníci budú diskutovať o tom, ako eliminovať negatívne účinky dezinformácií a predchádzať reputačným rizikám práve pomocou strategickej komunikácie. Ukážu aj praktické príklady, ako k strategickej komunikácii pristupujú firmy a inštitúcie.

Communication Summit organizuje Blue Events od roku 2018 s cieľom ukázať, že kvalitná komunikácia vedie k lepším finančným výsledkom a pozitívnemu spoločenskému vplyvu. Vďaka tomuto podujatiu sa darí spájať všetkých odborníkov na komunikáciu, či už pracujú v marketingovom alebo PR oddelení. Počet návštevníkov každoročne rastie, preto sa podujatie bude konať v novom O2 universum Praha s ohľadom na zvyšujúce sa nároky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Konferencia E-mail ReStart 2025 maximalizuje využitie zákazníckych dát
3 min. čítanie

Konferencia E-mail ReStart 2025 maximalizuje využitie zákazníckych dát

Digitálna agentúra Taste organizuje štvrtý ročník konferencie E-mail Restart, ktorá sa uskutoční 23. januára 2025 v Kine Lucerna. Táto najväčšia offline konferencia o e-mailingu v Česku ponúkne celkom 11 prednášok, ktoré sa zamerajú na maximálne využitie zákazníckych dát. Účastníci sa môžu tešiť na praktické návody, reálne ukážky a case studies, ktoré budú môcť okamžite využiť […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Eventový rok odpálime tentokrát vo Zvolene. MTBIKER či Miki Plichta® už 23.1.2025
2 min. čítanie

Eventový rok odpálime tentokrát vo Zvolene. MTBIKER či Miki Plichta® už 23.1.2025

Príďte na Ecommerce Bridge Live 2025 do Zvolena! Vidíme sa 23.1.2025 v Haus Beer & Restaurant Zvolen. Prinášame nový formát konferencie, kde sa počas večera predstaví 5 rečníkov. Pre účastníkov fyzickej akcie ako vrchol večera pridávame panelovú diskusiu s prednášajúcimi a súťaž o vecné ceny od partnerov. Ak nemôžete prísť osobne, zaregistrujte sa na LIVE […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Ondřej Ratajský: Z Czech On-line Expo môže byť časom pokojne celý festival. Eventové prostredie na to ale zatiaľ nie je pripravené
7 min. čítanie

Ondřej Ratajský: Z Czech On-line Expo môže byť časom pokojne celý festival. Eventové prostredie na to ale zatiaľ nie je pripravené

Ondra Ratajský zo SmartEmailingu je jednou z kľúčových osobností českého digitálneho marketingu a neznámy nie je ani na Slovensku. Jeho meno je spojené s e-mail marketingom, najväčšou akciou pre digitálnu komunitu Czech On-line Expo aj netradičným podcastovým štúdiom v obytnom aute. Tento rok obsadil striebornú priečku ako Osobnosť roka na WebTop100. V rozhovore zdieľa svoje […]

Ondrej Ratajský Ondrej Ratajský
Team Leader Marketingu, SmartEmailing
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+