Podiel online obratu na celkových spotrebiteľských výdavkoch sa za posledné štyri roky zdvojnásobil. Z 10,1 % v roku 2019 vzrástol na 20,3 %. Tento rast bol výrazne podporený pandémiou, no pokračoval aj po jej skončení, čo naznačuje, že obyvatelia si online nakupovanie osvojili.
Turecko sa môže pochváliť živým e-commerce prostredím s 559 412 aktívne zúčastnenými spoločnosťami. V roku 2024 sa očakáva nárast online výdavkov o 84 % a počet transakcií by mohol dosiahnuť 6,67 miliardy transakcií. Takýto rast prekonáva priemerné európske prognózy, čím Turecko vyzdvihuje ako rýchlo sa rozvíjajúci trh e-commerce.
Vedúce produktové kategórie podľa obratu sú biela technika a domáce spotrebiče, elektronika, oblečenie, obuv a doplnky.
Trh e-commerce v Turecku sa vyznačuje silným rastom a zvyšujúcim sa zapojením spotrebiteľov. So zvyšujúcim sa počtom transakcií a podielom online výdavkov ponúka krajina významné príležitosti pre podniky, ktoré chcú rozšíriť svoju stopu v e-commerce. Rastové prognózy na rok 2024 ešte viac zdôrazňujú potenciál Turecka ako príležitosť pre rozšírenie.