Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

E-commerce v Turecku prekvapilo. Narástlo o viac ako 100 %

V roku 2023 sa online výdavky v Turecku vyšplhali na 53 miliárd eur. To predstavuje ohromujúci rast o 115 %, hoci veľká časť tohto rastu je pripísaná vysokej inflácii, ktorá dosiahla 75 %. Napriek vplyvu inflácie sa počet transakcií – presnejší ukazovateľ zdravia trhu – zvýšil o 22,3 % a dosiahol 5,87 miliardy transakcií.

E-commerce v Turecku prekvapilo. Narástlo o viac ako 100 %
Zdroj: Depositphotos

Podiel online obratu na celkových spotrebiteľských výdavkoch sa za posledné štyri roky zdvojnásobil. Z 10,1 % v roku 2019 vzrástol na 20,3 %. Tento rast bol výrazne podporený pandémiou, no pokračoval aj po jej skončení, čo naznačuje, že obyvatelia si online nakupovanie osvojili.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Turecko sa môže pochváliť živým e-commerce prostredím s 559 412 aktívne zúčastnenými spoločnosťami. V roku 2024 sa očakáva nárast online výdavkov o 84 % a počet transakcií by mohol dosiahnuť 6,67 miliardy transakcií. Takýto rast prekonáva priemerné európske prognózy, čím Turecko vyzdvihuje ako rýchlo sa rozvíjajúci trh e-commerce.

Vedúce produktové kategórie podľa obratu sú biela technika a domáce spotrebiče, elektronika, oblečenie, obuv a doplnky.

Trh e-commerce v Turecku sa vyznačuje silným rastom a zvyšujúcim sa zapojením spotrebiteľov. So zvyšujúcim sa počtom transakcií a podielom online výdavkov ponúka krajina významné príležitosti pre podniky, ktoré chcú rozšíriť svoju stopu v e-commerce. Rastové prognózy na rok 2024 ešte viac zdôrazňujú potenciál Turecka ako príležitosť pre rozšírenie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe