2 min. čítanie

E-commerce v Turecku prekvapilo. Narástlo o viac ako 100 %

V roku 2023 sa online výdavky v Turecku vyšplhali na 53 miliárd eur. To predstavuje ohromujúci rast o 115 %, hoci veľká časť tohto rastu je pripísaná vysokej inflácii, ktorá dosiahla 75 %. Napriek vplyvu inflácie sa počet transakcií – presnejší ukazovateľ zdravia trhu – zvýšil o 22,3 % a dosiahol 5,87 miliardy transakcií.

E-commerce v Turecku prekvapilo. Narástlo o viac ako 100 %
Zdroj: Depositphotos

Podiel online obratu na celkových spotrebiteľských výdavkoch sa za posledné štyri roky zdvojnásobil. Z 10,1 % v roku 2019 vzrástol na 20,3 %. Tento rast bol výrazne podporený pandémiou, no pokračoval aj po jej skončení, čo naznačuje, že obyvatelia si online nakupovanie osvojili.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Turecko sa môže pochváliť živým e-commerce prostredím s 559 412 aktívne zúčastnenými spoločnosťami. V roku 2024 sa očakáva nárast online výdavkov o 84 % a počet transakcií by mohol dosiahnuť 6,67 miliardy transakcií. Takýto rast prekonáva priemerné európske prognózy, čím Turecko vyzdvihuje ako rýchlo sa rozvíjajúci trh e-commerce.

Vedúce produktové kategórie podľa obratu sú biela technika a domáce spotrebiče, elektronika, oblečenie, obuv a doplnky.

Trh e-commerce v Turecku sa vyznačuje silným rastom a zvyšujúcim sa zapojením spotrebiteľov. So zvyšujúcim sa počtom transakcií a podielom online výdavkov ponúka krajina významné príležitosti pre podniky, ktoré chcú rozšíriť svoju stopu v e-commerce. Rastové prognózy na rok 2024 ešte viac zdôrazňujú potenciál Turecka ako príležitosť pre rozšírenie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+