2 min. čítanie

E-commerce v Turecku prekvapilo. Narástlo o viac ako 100 %

V roku 2023 sa online výdavky v Turecku vyšplhali na 53 miliárd eur. To predstavuje ohromujúci rast o 115 %, hoci veľká časť tohto rastu je pripísaná vysokej inflácii, ktorá dosiahla 75 %. Napriek vplyvu inflácie sa počet transakcií – presnejší ukazovateľ zdravia trhu – zvýšil o 22,3 % a dosiahol 5,87 miliardy transakcií.

E-commerce v Turecku prekvapilo. Narástlo o viac ako 100 %
Zdroj: Depositphotos

Podiel online obratu na celkových spotrebiteľských výdavkoch sa za posledné štyri roky zdvojnásobil. Z 10,1 % v roku 2019 vzrástol na 20,3 %. Tento rast bol výrazne podporený pandémiou, no pokračoval aj po jej skončení, čo naznačuje, že obyvatelia si online nakupovanie osvojili.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Turecko sa môže pochváliť živým e-commerce prostredím s 559 412 aktívne zúčastnenými spoločnosťami. V roku 2024 sa očakáva nárast online výdavkov o 84 % a počet transakcií by mohol dosiahnuť 6,67 miliardy transakcií. Takýto rast prekonáva priemerné európske prognózy, čím Turecko vyzdvihuje ako rýchlo sa rozvíjajúci trh e-commerce.

Vedúce produktové kategórie podľa obratu sú biela technika a domáce spotrebiče, elektronika, oblečenie, obuv a doplnky.

Trh e-commerce v Turecku sa vyznačuje silným rastom a zvyšujúcim sa zapojením spotrebiteľov. So zvyšujúcim sa počtom transakcií a podielom online výdavkov ponúka krajina významné príležitosti pre podniky, ktoré chcú rozšíriť svoju stopu v e-commerce. Rastové prognózy na rok 2024 ešte viac zdôrazňujú potenciál Turecka ako príležitosť pre rozšírenie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+