Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Prečo ľudia bojkotujú značky? Poučenie z arabského sveta

Nedávny výskum YouGov Surveys poskytol nové poznatky o tom, ako spotrebiteľské bojkoty ovplyvňujú značky v Spojených arabských emirátoch a Saudskej Arábii. Štúdia skúma dôvody týchto bojkotov a čo môžu značky urobiť, aby si znovu získali dôveru spotrebiteľov.

Prečo ľudia bojkotujú značky? Poučenie z arabského sveta
Zdroj: Depositphotos

Významným zistením zo štúdie je, že až dve tretiny spotrebiteľov v Spojených arabských emirátoch (UAE) a Saudskej Arábii (KSA) bojkotovali značku, s ktorou boli spojené škandály. Výskyt bojkotov je výrazne vyšší v KSA, kde až 72 % spotrebiteľov uviedlo, že bojkotovali značku. V UAE to bolo „len“ 60 %.

Hlavné dôvody bojkotov

Výskum identifikoval niekoľko kľúčových dôvodov, prečo sa spotrebitelia rozhodnú bojkotovať značky:

  • Politické alebo sociálne postoje

Najčastejším dôvodom bojkotu je postoj značky k politickým alebo sociálnym otázkam, ktoré sa nezhodujú s názormi spotrebiteľov. Tento dôvod uviedlo 49 % respondentov, pričom v KSA je tento dôvod bežnejší (53 %) v porovnaní s UAE (45 %).

  • Chybné produkty

Takmer polovica respondentov (46 %) bojkotovala značky kvôli chybným alebo nebezpečným produktom.

  • Nevhodná reklama

Nevhodné alebo zavádzajúce reklamy vedú k tomu, že 39 % spotrebiteľov prestane značku používať alebo nakupovať u nej.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
  • Neetické pracovné prostredie

Problémy ako rasizmus a nerovnomerné rozdelenie príjmov významne prispievajú k bojkotom.

  • Neetické praktiky

30 % respondentov uviedlo neetické pracovné praktiky ako dôvod bojkotu a 26 % sa vyhýbalo značkám spojeným s neetickými ľuďmi alebo príčinami.

Dopad bojkotov

Významná väčšina spotrebiteľov (73 %) verí, že bojkoty pomáhajú presvedčiť firmy, aby zmenili svoje politiky alebo činnosti.

Bojkoty ovplyvňujú rôzne segmenty. Prekvapivo sa na poprednej priečke umiestnili rýchle občerstvenia a reštaurácie. Nasleduje kategória FMCG (rýchloobrátkový spotrebný tovar) ako potraviny a nápoje (59 %), krása, hygiena a osobná starostlivosť (40 %) a domáce potreby (35 %). Asi 32 % respondentov uviedlo, že bojkotovali značky v kategórii móda a športové oblečenie.

Existuje život značky po bojkote?

Štúdia tiež odhaľuje, ako rýchlo sa spotrebitelia vracajú k značkám po zámernom odmietaní. Väčšina spotrebiteľov v oboch monitorovaných trhoch sa vráti k bojkotovanej značke do šiestich mesiacov. Konkrétne 19 % spotrebiteľov sa vráti do týždňa, 37 % do mesiaca a 26 % po pol roku alebo neskôr.

Prečo sa vracajú?

Dobré správy – hoci bojkot je forma protestu, nemusí trvať večne. Viac ako polovica (51 %) spotrebiteľov sa vráti kvôli zlepšeniu produktov alebo služieb. Takmer polovica (49 %) sa rozhodne vrátiť, keď značky napravia svoje chyby a prijmú nápravné opatrenia. Ďalších 32 % spotrebiteľov sa vráti po tom, čo zodpovední jednotlivci opustia spoločnosť, čím sa obnoví ich dôvera. Pre 30 % spotrebiteľov je dôvodom návratu obmedzená ponuka lepších alternatív alebo cenová dostupnosť konkurencie. Nakoniec, 12 % spotrebiteľov sa vráti v dôsledku sociálneho vplyvu od priateľov alebo rodiny, ktorí ich presvedčia o znovu získanej hodnote značky.

Tento výskum zdôrazňuje dopad tlaku spotrebiteľov. Značky musia byť opatrné vo svojom konaní a byť si vedomé potenciálnych dôsledkov, pretože nalomená dôvera spotrebiteľov sa ťažko získava späť.

Údaje pre tento výskum sú založené na online prieskume uskutočnenom spoločnosťou YouGov medzi 7. a 14. májom 2024. Prieskum zahŕňal 2003 respondentov vo veku 18 a viac rokov z UAE a KSA.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+