4 min. čítanie

Týždenný sumár: Hudobné vydavateľstvá žalujú Twitter, Carrefour spustil inteligentného nákupného asistenta a Trenýrkárna expadnuje

Prinášame vám ďalší týždenný sumár ecommerce noviniek. E-shop Trenýrkárna a značka Styx v minulom roku predali milión kusov spodnej bielizne. Carrefour chce v spolupráci s chatbotom ChatGPT uľahčiť ľuďom nákupy a Poľsko patrí medzi najžiadanejšie ecommerce trhy.

Týždenný sumár: Hudobné vydavateľstvá žalujú Twitter, Carrefour spustil inteligentného nákupného asistenta a Trenýrkárna expadnuje

Prehľad noviniek

Poľsko patrí medzi najžiadanejšie ecommerce trhy v hľadáčiku veľkých mien. Najväčší ukrajinský eshop Rozetka chce využiť vysoký počet utečencov, ktorí prichádzajú do Poľska a spúšťa nový eshop. Ten sľubuje rôzne spôsoby platby, rýchle doručenie a zákazníkov láka na dostupnosť každého druhu tovaru.

V minulom roku predal e-shop Trenýrkárna a značka Styx milión kusov spodnej bielizne. Spoločnosť obohatila sortiment o modely pre deti a ženy a dosiahla tržby na úrovni 200 miliónov českých korún. Trenýrkárna plánuje v najbližšom období rozsiahlu expanziu. Po Nemecku a Rumunsku sa pripravuje vstúpiť aj na trh v Slovinsku, Poľsku a Holandsku.

Na Slovensko prichádza projekt “udržateľný eshop”. Iniciátormi projektu sú Heureka, VÚB a Visa. Online predajcovia teraz môžu získať unikátny certifikát. Každý e-shop, ktorý chce byť na Heureke prezentovaný ako udržateľný a získať ikonu „Udržateľný e-shop“, musí vyplniť dotazník z rôznych oblastí zodpovedného prístupu k svojmu podnikaniu. Každá z položených otázok má inú bodovú váhu. Aby sa e-shop stal udržateľným a získal ikonu, musí dosiahnuť aspoň minimálnu bodovú hranicu. Viac zistíte na udrzatelnyeshop.sk

Spoločnosť Czech Media Invest (CMI), ktorú vlastnia Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a Roman Korbačka, kupuje 45 % podiel vo francúzskej spoločnosti Loopsider, ktorá vyrába spravodajské videá a distribuuje ich prostredníctvom sociálnych sietí. Výšku transakcie strany nezverejnili, ale mediálne zdroje odhadujú hodnotu digitálnej spoločnosti na 30 miliónov eur. Vedenie spoločnosti Loopsider zostane v rukách zakladateľskej trojice, ktorá bude naďalej vlastniť väčšinový podiel.

Americká Federálna obchodná komisia chce zastaviť plánované prevzatie herného vydavateľstva Activision Blizzard koncernom Microsoft. Minulý týždeň podala na federálny súd žiadosť o vydanie predbežného opatrenia s cieľom zablokovať transakcie v objeme takmer 70 miliárd dolárov. Microsoft oznámil akvizíciu spoločnosti Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolárov v januári 2022. Federálna komisia vyjadrila obavy, že v prípade jej dokončenia by Microsoft získal príliš silnú pozíciu na trhu s hernými konzolami. Či k akvizícii naozaj dôjde je nateraz otázne.

zdroj: Depositphotos

Švajčiarska národná rada odmieta návrh zákona, ktorý by zaviazal eshopy zaviesť povinný poplatok za vrátenie tovaru. Návrh zákona chcel dosiahnuť, aby bol elektronický obchod vo Švajčiarsku ekologickejší a priateľskejší k zákazníkom. Národná rada zamietnutie odôvodnila  argumentom, že táto povinnosť by bola zásahom do hospodárskej slobody. Proti návrhu hlasovalo 101 členov rady, 83 bolo za a 3 sa zdržali hlasovania.

Skupina hudobných vydavateľstiev podala na spoločnosť Twitter žalobu za rozsiahle porušovanie autorských práv. Podľa hudobných spoločností správcovia sociálnej siete nepodnikli žiadne efektívne kroky proti porušovaniu autorských práv zo strany užívateľov Twitteru. Od sociálnej siete žiadajú odškodnenie vo výške 250 miliónov dolárov. Medzi subjektmi, ktoré podali žalobu na súd v štáte Tennessee, sú aj veľké vydavateľstvá ako Sony Music Publishing či Universal Music Publishing Group. Twitter sa k  žalobe zatiaľ nevyjadril. 

Na čo slúži brand book? A ako nastaviť branding tak, aby dlhodobo fungoval? Aj o tom sme hovorili v poslednej časti nášho ecommerce bridge magazínu. Do štúdia tentokrát zavítal Andrej Mitáš, CEO GALTON Brands, aby sme sa rozprávali o rôznych oblastiach budovania značky. Od komplexnosti tohto procesu, cez kontinuitu výstupov až po správne odkomunikovanie nového brandu. To a ešte omnoho viac sa dozviete v inšpiratívnom rozhovore.

zdroj: Andrej Mitas, Galton brands

Rýchlovky:

Minulý týždeň sa takmer 8 000 subredditových fór odmlčalo na 48 hodín. Výpadok prichádza po tom, čo Reddit 31. mája oznámil, že zavedie nové poplatky pre vývojárov aplikácií tretích strán. Najväčší protest v histórií spoločnosti má vplyv na 2,8 miliardy používateľov. 

Spoločnosť Trans-Sped prichádza s novou službou ZERO a od tohto mesiaca je dostupná v celom Maďarsku. Eshopy a zákazníci si tak môžu vybrať možnosť bezobalového doručenia svojich objednávok. 

Supermarket Rohlik znížil ceny bezlepkových alebo bezlaktózových produktov. Rohlík očakáva, že do podpory tejto kategórie bude investovať niekoľko miliónov korún mesačne a vybrané potraviny bude dotovať.

Spoločnosť Meta pripravuje vlastný Twitter. Generálny riaditeľ spoločnosti Meta Chris Cox prezradil, že spoločnosť už uzatvára partnerstvá s celebritami, ktoré pomôžu s uvedením novej platformy na trh. Jej pracovný názov je zatiaľ Project 92.

Maloobchodný reťazec Carrefour chce v spolupráci s chatbotom ChatGPT uľahčiť ľuďom nákupy. Inteligentný robotický asistent Hopla vám vyberie recept na varenie, pripraví zoznam potrebných potravín a dokonca vám ich aj vloží do košíka. Služba je aktuálne dostupná len vo Francúzska.

Pre kompletný prehľad nezabudnite pravidelne sledovať webovú stránku EcommerceBridge.sk, alebo sa prihláste na odoberanie denných a týždenných noviniek. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Na českom trhu sa darí online objednávkam služieb
2 min. čítanie

Na českom trhu sa darí online objednávkam služieb

Nákup služieb online v Česku vykonalo najviac spotrebiteľov v doterajšom priebehu roka. Podľa pravidelného výskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK) to v júni bolo viac ako 28 % internetových užívateľov. V predchádzajúcich mesiacoch bola zvyčajná hodnota o tri až štyri percentuálne body nižšia.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+