2 min. čítanie

Veľké hudobné vydavateľstvá žalujú Twitter za porušovanie autorských práv

Od sociálnej siete žiadajú odškodnenie vo výške vyše 231 miliónov eur. Twitter na informáciu o žalobe zatiaľ nereagoval.

Veľké hudobné vydavateľstvá žalujú Twitter za porušovanie autorských práv
Zdroj: Depositphotos

Sociálna sieť mala porušiť autorské práva

Skupina hudobných vydavateľstiev podala na spoločnosť Twitter žalobu za rozsiahle porušovanie autorských práv. Podľa hudobných spoločností správcovia sociálnej siete nič nepodnikajú proti porušovaniu autorských práv zo strany užívateľov Twitteru.

Od Twitteru žiadajú odškodnenie vo výške 250 miliónov dolárov (vyše 231 miliónov eur) za porušenie zhruba 1700 autorských práv. Twitter na informáciu o žalobe nereagoval.

Týždenný podcast UPdate

Žalobu podali aj veľké vydavateľstvá

Medzi subjektmi, ktoré podali žalobu na súd v štáte Tennessee, sú aj veľké vydavateľstvá ako Sony Music Publishing či Universal Music Publishing Group. Podľa nich správcovia twitteru umožňujú na sieti zverejňovať videá s hudbou bez riadne zakúpenej licencie.

Navyše tým ignorujú porušovanie autorských práv. Podľa vydavateľstva tým Twitter získava nespravodlivú výhodu voči ďalším sociálnym sieťam, ktoré konajú korektne.

Podľa autorov žaloby problémy s twitterom ohľadom autorských práv k hudbe trvajú dlhú dobu. Zhoršili sa však po tom, čo sociálnu sieť kúpil miliardár Elon Musk vlani v októbri.

Ten vykonal rozsiahle škrty v personáli spoločnosti, ktorá Twitter spravuje. „Vo vnútorných pomeroch v Twitteri, ktorá súvisí so záležitosťami v tomto prípade, panuje chaos,“ tvrdia hudobní nakladatelia.

Credit: HNonline

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť
3 min. čítanie

Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť

Dognet sa po troch rokoch vývoja technologicky posúva na úplne novú úroveň. Po migrácii publisherov prichádza 20. mája na rad aj druhá fáza – prechod inzerentov na nový systém Dognet 2.0. Vlastné technické riešenie má priniesť väčšiu flexibilitu, lepší reporting a schopnosť reagovať na meniaci sa trh rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. To všetko pre tisíce […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+