2 min. čítanie

Spoplatnené vrátenie tovaru ako povinnosť? Švajčiari to odmietli

Švajčiarska národná rada odmieta poplatok za vrátenie tovaru. Namiesto toho majú byť e-shopy zodpovedné za presné a správne informácie o produktoch, aby sa znížil objem vráteného tovaru.

Spoplatnené vrátenie tovaru ako povinnosť? Švajčiari to odmietli

Švajčiarska národná rada odmieta poplatok za vrátenie tovaru

Internetové obchody vo Švajčiarsku nebudú mať povinnosť spoplatniť vrátenie tovaru. Švajčiarska národná rada zamietla návrh, v ktorom sa navrhoval poplatok za vrátenie tovaru. Táto povinnosť by bola zásahom do hospodárskej slobody.

Poslanec Národnej rady Michael Töngi predložil návrh na obmedzenie zbytočnej prepravy. Zákazníci vracajú približne štvrtinu zásielok. “Ide o plytvanie tovarom,” povedal. Väčšina objednávok sa po vrátení dokonca zničí. Návrhom chcel Töngi dosiahnuť, aby bol elektronický obchod vo Švajčiarsku ekologickejší a priateľskejší k zákazníkom.

Zásah do hospodárskej slobody

Proti návrhu však hlasovalo 101 členov Rady, 83 bolo za a 3 sa zdržali hlasovania. Týmto krokom sa snemovňa riadila požiadavkou Spolkovej rady. Argumentovali tým, že poplatok za vrátenie by neúmerne obmedzil podnikateľskú slobodu a výhody pre spotrebiteľov.

Namiesto toho sú internetové obchody v krajine zodpovedné za správne informácie o produktoch a veľkostiach, aby sa znížilo množstvo vrátených výrobkov z dôvodu nesprávnej veľkosti alebo chýbajúcich informácií. Táto záležitosť je už vyriešená a neplánuje sa žiadna ďalšia diskusia s cieľom znížiť veľké množstvo vráteného tovaru.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+