2 min. čítanie

Spoplatnené vrátenie tovaru ako povinnosť? Švajčiari to odmietli

Švajčiarska národná rada odmieta poplatok za vrátenie tovaru. Namiesto toho majú byť e-shopy zodpovedné za presné a správne informácie o produktoch, aby sa znížil objem vráteného tovaru.

Spoplatnené vrátenie tovaru ako povinnosť? Švajčiari to odmietli

Švajčiarska národná rada odmieta poplatok za vrátenie tovaru

Internetové obchody vo Švajčiarsku nebudú mať povinnosť spoplatniť vrátenie tovaru. Švajčiarska národná rada zamietla návrh, v ktorom sa navrhoval poplatok za vrátenie tovaru. Táto povinnosť by bola zásahom do hospodárskej slobody.

Poslanec Národnej rady Michael Töngi predložil návrh na obmedzenie zbytočnej prepravy. Zákazníci vracajú približne štvrtinu zásielok. “Ide o plytvanie tovarom,” povedal. Väčšina objednávok sa po vrátení dokonca zničí. Návrhom chcel Töngi dosiahnuť, aby bol elektronický obchod vo Švajčiarsku ekologickejší a priateľskejší k zákazníkom.

Zásah do hospodárskej slobody

Proti návrhu však hlasovalo 101 členov Rady, 83 bolo za a 3 sa zdržali hlasovania. Týmto krokom sa snemovňa riadila požiadavkou Spolkovej rady. Argumentovali tým, že poplatok za vrátenie by neúmerne obmedzil podnikateľskú slobodu a výhody pre spotrebiteľov.

Namiesto toho sú internetové obchody v krajine zodpovedné za správne informácie o produktoch a veľkostiach, aby sa znížilo množstvo vrátených výrobkov z dôvodu nesprávnej veľkosti alebo chýbajúcich informácií. Táto záležitosť je už vyriešená a neplánuje sa žiadna ďalšia diskusia s cieľom znížiť veľké množstvo vráteného tovaru.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+