
Novinky posledného týždňa
Airbnb a Wizzair pomôžu ľuďom utekajúcim pred vojnou. Airbnb poskytne až 100 000 ukrajinským utečencom bezplatné ubytovanie a Wizz Air ponúka 100 000 bezplatných miest na svojich linkách na krátke vzdialenosti. Táto ponuka bude platiť počas marca a bude sa týkať letov zo Slovenska, z Poľska, Maďarska a Rumunska.
Spoločnosť Amazon oznámila zatvorenie 68 maloobchodných predajní Amazon Books, Amazon 4 Star a pop-up predajní Amazon. Toto oznámenie vzbudilo pozornosť verejnosti, a to preto, že Amazon nedávno plánoval ďalšie rozširovanie týchto konceptov. Tento krok prichádza v čase, keď sa globálny rast tržieb spoločnosti Amazon.com Incorporated spomaľuje.

zdroj: Amazon
A pri rušení prevádzok ešte chvíľu ostaneme. Po tom, čo spoločnosť H&M minulý rok zrušila 321 predajní, zruší tento rok ďalších 240 obchodov. Podľa globálneho rankingu najväčších maloobchodných reťazcov sveta kleslo H&M-ko zo 41. na 54. miesto. Stále však ostáva treťou najväčšou spoločnosťou v maloobchodnom predaji módy na svete.
Ani tento týždeň nechýba na webe ecommercebridge.sk zaujímavý rozhovor. Tentokrát si nenechajte ujsť diskusiu Štefana Polgáriho s Timotejom Striešom, ktorý má na starosti online marketing v Lidli. Dozviete sa napríklad ako fungujú aplikácie Lidl, akú konverziu prinášajú, ale aj o dôvodoch rušenia papierových letákov. Rozhovor s Timotejom Striešom z Lidlu nájdete v sekcii Ecommerce Bridge multimédiá.

Timotej Strieš, Head of Online Marketing Lidl SK
Mimochodom, práve Lidl predstavil minulý rok v júni značku Eco-Score. Táto značka pomáha zákazníkom pri výbere výrobkov podľa ich vplyvu na životné prostredie. Lidl označil na tento účel 140 výrobkov zo svojho sortimentu a testovacia fáza predaja prebehla v Berlíne. Vplyv na životné prostredie je znázornený písmenami a rôznymi farebnými stupňami. Celkovo existuje päť úrovní, od zelenej úrovne “A” po najhoršiu úroveň “E” v červenej farbe.
Podľa nedávno zverejneného indexu Sendcloud Shipping, dopyt po doručení zásielok v deň objednania sa medzi holandskými spotrebiteľmi zvýšil o 69 %. Viac než polovica spotrebiteľov považuje doručenie zásielky v deň nákupu za možné, ak je objednávka podaná dopoludnia. Spoločnosť Sendcloud pomáha e-shopom automatizovať procesy doručovania a pomáha tak reagovať na dopyt po flexibilnom doručovaní.
Google kúpi za gigantických 5,4 miliardy dolárov spoločnosť Mandiant, ktorá sa zaoberá kybernetickou bezpečnosťou. Ide o druhú najväčšiu transakciu spoločnosti Google v histórii. Technologický gigant dúfa, že s firmou Mandiant posilní svoje cloudové bezpečnostné riešenia, keďže spoločnosť čelí záplave kybernetických útokov na svoje systémy. Po uzavretí transakcie sa Mandiant stane súčasťou Google Cloud.

zdroj: Depositphotos
Juraj Zaťko CEO a Marketing Manager spoločnosti OnlineBird vysvetľuje, kedy je outsourcing marketingového oddelenia výhodný. Kde a ako skresať náklady, ako zvýšiť efektivitu a prečo firmy outsourcujú v rámci marketingu najviac copywriting a grafické práce? Porovnáva tiež náklady na externú marketingovú agentúru a vlastný marketingový tím. Viac na webe ecommercebridge.sk.
Spoločnosť Wish s lacným čínskym tovarom zavelila na ústup. Poslednou kvapkou bol prepad tržieb v poslednom kvartáli a navýšenie straty o ďalších 23 miliónov USD. Odchádza zo 79 krajín, o prácu príde 15 % zamestnancov. Spojenie lacného a nekvalitného tovaru sa spoločnosti nevyplatilo. Krajiny, z ktorých odchádza, sú najmä z Afriky a Latinskej Ameriky.
LinkedIn kupuje izraelskú spoločnosť Oribi, ktorá sa zaoberá marketingovou analýzou. Vďaka tomu bude môcť LinkedIn ponúknuť zákazníkom efektívnejšie kampane s lepšou návratnosťou investícií. Niekoľko členov tímu Oribi, vrátane zakladateľky spoločnosti Iris Shoor, sa pripojí k spoločnosti LinkedIn a bude pôsobiť v telavivskej kancelárii.
Pokiaľ chcete, aby vám od nás nič podstatné neuniklo, prihláste sa na odber denného, či týždenného newslettera alebo nás sledujte na sociálnych sieťach.