4 min. čítanie

Kedy je výhodný outsourcing marketingového oddelenia?

Outsourcing ľudských zdrojov nie je vôbec trendom posledných rokov. Jeho počiatky siahajú do 60. rokov 20. storočia. Až 87 % firiem, ktoré sa rozhodli pre outsourcing, to robí z dôvodu zníženia nákladov. Na druhom mieste je zvýšenie efektivity. Nie všetky marketingové aktivity je nutné presúvať na externú firmu. Napr. strategické plánovanie si chce „pod palcom“ nechať až 89 % firiem. V tomto článku si predstavíme výhody riešenia marketingu cez externého dodávateľa.

Kedy je výhodný outsourcing marketingového oddelenia?

Otváranie nového pohľadu

Zažili ste to možno aj vy. Snažíte sa nájsť dôvod, prečo niečo nefunguje, ale čím viac to rozoberáte, tým menej v tom máte jasno. Agentúra nie je zaťažená a ovplyvnená pohľadom z blízka – vidí problém z nadhľadu. Vie vám tak dodať nový impulz, nápady a inšpirácie.

Trendy, ktoré nemáte kapacitu sledovať

Výhodou outsourcingu je fakt, že dodávateľ sleduje marketingové trendy a školí zamestnancov. V rámci porád či komunikácie so zákazníkmi ľudia z externého prostredia nasávajú množstvo užitočných informácií a krížovo vedia aplikovať úspešné postupy z jedného klienta na druhého. Častokrát sa aj nám, ako agentúre, stáva, že pre veľký úspech nasadzujeme podobnú stratégiu aj u ďalších klientov (napr. TikTok, LinkedIn a pod.)

Kresanie nákladov

Interný zamestnanec požaduje plat, počítač, mobil… Vy od neho výkon 8 hodín denne, 5x do týždňa. Niekedy však prídu aj tichšie obdobia, ale platiť ho musíte stále. Práve v tomto tkvie ďalšia výhoda outsourcingu. Plaťte len to, čo sa reálne odrobí.

Agentúry investujú veľké peniaze do špecializovaných nástrojov a technológií (ako sú Google Analytics, Illustrator a Photoshop, Ahrefs, Collabim atď.), aby mohli klientom poskytovať profesionálne služby. To znamená, že k týmto nástrojom budete mať prístup prostredníctvom agentúry pre svoje stratégie a kampane. Tieto technológie môžu byť veľmi drahé a na ich používanie si vyžadujú kvalifikovaný personál. Presne takým disponuje online agentúra. Nie je totiž možné, aby jeden či dvaja interní zamestnanci vo firme vedeli robiť dokonale grafiku, newsletter, PPC či nastavili SEO a spravovali sociálne siete.

Čo sa najviac outsourcuje v rámci marketingu? So 44 % vedie copywriting a v tesnom závese je grafika so 41 %.

 Až 89 % firiem je podľa Transcosmos spokojných s outsourcingom a len 9 % ukončilo so svojím dodávateľom zmluvu. Od krízy v rokoch 2008 a 2009 vzrástol počet firiem s outsourcingom až o 57 %, pričom 14 % pripadlo na marketing a obchod. Ich podiel ale stále rastie.

Dôležité pri externej spolupráci je cena. Nesmie byť privysoká, ale ani podozrivo nízka. Aj keď pri outsourcingu ide aj redukciu nákladov, nemá to byť na úkor kvality. Aj keď je lákavé myslieť si, že outsourcing je formou lacnej pracovnej sily, nemalo by to byť vaším hlavným záujmom.

Externý dodávateľ môže vyriešiť aj váš problém s pracovnými kapacitami. Podľa priekumu Deloitte skoro polovica vedúcich pracovníkov potvrdila, že outsourcing rieši ich kapacitné problémy.

Ktoré marketingové aktivity môžete s čistým svedomím outsourceovať?

          SEO a analýza kľúčových slov

          Dizajn webu a branding

          Správa sociálnych sietí

          Content marketing (blogy, videá, infografiky, bannery…)

          E-mail marketing

          Platené reklamy 

Porovnanie marketingových nákladov a ceny práce:

INTERNÝ MARKETINGOVÝ PRACOVNÍK (FULL-TIME) 

Celková cena práce mesačne: od 1000 € do 1800 €

Počet ľudí: 1

Jeho čas je obmedzený, tým pádom pozná len úzky okruh marketingových odvetví, t. j. online rehlama, stratégia, PPC, SEO, atď. 

INTERNÝ MARKETINGOVÝ TÍM (FULL-TIME) 

Celková cena práce mesačne: od 3 600  € do 4 800 € 

Počet ľudí: 3

Ovládajú širšie spektrum služieb, avšak stále ostávajú odvetvia, ktoré nebudete mať úplne pokryté. 

EXTERNÁ  MARKETINGOVÁ AGENTÚRA 

Celková cena práce mesačne: Od 500 € do 3 000 € 

Počet ľudí: 5-7

Kupujete si len určitý čas ľudí, ktorí majú 5-7 znalosti presne na to, na čo potrebujete. Navyše nemusíte riešiť školenia, dovolenky, PN-ky, či technické vybavenie externých pracovníkov.

Zdieľať článok
Juraj Zaťko

Juraj je marketingový špecialista a pomáha firmám uspieť v online svete. Aktuálne sa na plný plyn venuje svojej spoločnosti Birdline, ktorá sa zameriava na komplexné marketingové riešenia pre malé a stredné podniky.

Birdline
Tento článok ti prináša

Birdline

Marketingová agentúra Birdline sídli v Banskej Bystrici. V jej portfóliu nájdete prevažne projekty z digitálneho marketingu (weby, e-shopy, PPC, TikTok a LinkedIn stratégie, social media, SEO a email marketing). Agentúra pomáha firmám uspieť v online svete a preto sa častokrát orientuje aj na projekty, ktoré môže prekopať a vybudovať od základov. Pomôže s firemnou identitou, nastavením marketingu, expanziu v online a dlhodobím budovaní značky.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok