
Otváranie nového pohľadu
Zažili ste to možno aj vy. Snažíte sa nájsť dôvod, prečo niečo nefunguje, ale čím viac to rozoberáte, tým menej v tom máte jasno. Agentúra nie je zaťažená a ovplyvnená pohľadom z blízka – vidí problém z nadhľadu. Vie vám tak dodať nový impulz, nápady a inšpirácie.
Trendy, ktoré nemáte kapacitu sledovať
Výhodou outsourcingu je fakt, že dodávateľ sleduje marketingové trendy a školí zamestnancov. V rámci porád či komunikácie so zákazníkmi ľudia z externého prostredia nasávajú množstvo užitočných informácií a krížovo vedia aplikovať úspešné postupy z jedného klienta na druhého. Častokrát sa aj nám, ako agentúre, stáva, že pre veľký úspech nasadzujeme podobnú stratégiu aj u ďalších klientov (napr. TikTok, LinkedIn a pod.)
Kresanie nákladov
Interný zamestnanec požaduje plat, počítač, mobil… Vy od neho výkon 8 hodín denne, 5x do týždňa. Niekedy však prídu aj tichšie obdobia, ale platiť ho musíte stále. Práve v tomto tkvie ďalšia výhoda outsourcingu. Plaťte len to, čo sa reálne odrobí.
Agentúry investujú veľké peniaze do špecializovaných nástrojov a technológií (ako sú Google Analytics, Illustrator a Photoshop, Ahrefs, Collabim atď.), aby mohli klientom poskytovať profesionálne služby. To znamená, že k týmto nástrojom budete mať prístup prostredníctvom agentúry pre svoje stratégie a kampane. Tieto technológie môžu byť veľmi drahé a na ich používanie si vyžadujú kvalifikovaný personál. Presne takým disponuje online agentúra. Nie je totiž možné, aby jeden či dvaja interní zamestnanci vo firme vedeli robiť dokonale grafiku, newsletter, PPC či nastavili SEO a spravovali sociálne siete.
Čo sa najviac outsourcuje v rámci marketingu? So 44 % vedie copywriting a v tesnom závese je grafika so 41 %.
Až 89 % firiem je podľa Transcosmos spokojných s outsourcingom a len 9 % ukončilo so svojím dodávateľom zmluvu. Od krízy v rokoch 2008 a 2009 vzrástol počet firiem s outsourcingom až o 57 %, pričom 14 % pripadlo na marketing a obchod. Ich podiel ale stále rastie.
Dôležité pri externej spolupráci je cena. Nesmie byť privysoká, ale ani podozrivo nízka. Aj keď pri outsourcingu ide aj redukciu nákladov, nemá to byť na úkor kvality. Aj keď je lákavé myslieť si, že outsourcing je formou lacnej pracovnej sily, nemalo by to byť vaším hlavným záujmom.
Externý dodávateľ môže vyriešiť aj váš problém s pracovnými kapacitami. Podľa priekumu Deloitte skoro polovica vedúcich pracovníkov potvrdila, že outsourcing rieši ich kapacitné problémy.
Ktoré marketingové aktivity môžete s čistým svedomím outsourceovať?
– SEO a analýza kľúčových slov
– Dizajn webu a branding
– Správa sociálnych sietí
– Content marketing (blogy, videá, infografiky, bannery…)
– E-mail marketing
– Platené reklamy
Porovnanie marketingových nákladov a ceny práce:
INTERNÝ MARKETINGOVÝ PRACOVNÍK (FULL-TIME)
Celková cena práce mesačne: od 1000 € do 1800 €
Počet ľudí: 1
Jeho čas je obmedzený, tým pádom pozná len úzky okruh marketingových odvetví, t. j. online rehlama, stratégia, PPC, SEO, atď.
INTERNÝ MARKETINGOVÝ TÍM (FULL-TIME)
Celková cena práce mesačne: od 3 600 € do 4 800 €
Počet ľudí: 3
Ovládajú širšie spektrum služieb, avšak stále ostávajú odvetvia, ktoré nebudete mať úplne pokryté.
EXTERNÁ MARKETINGOVÁ AGENTÚRA
Celková cena práce mesačne: Od 500 € do 3 000 €
Počet ľudí: 5-7
Kupujete si len určitý čas ľudí, ktorí majú 5-7 znalosti presne na to, na čo potrebujete. Navyše nemusíte riešiť školenia, dovolenky, PN-ky, či technické vybavenie externých pracovníkov.