3 min. čítanie

Kedy je výhodný outsourcing marketingového oddelenia?

Outsourcing ľudských zdrojov nie je vôbec trendom posledných rokov. Jeho počiatky siahajú do 60. rokov 20. storočia. Až 87 % firiem, ktoré sa rozhodli pre outsourcing, to robí z dôvodu zníženia nákladov. Na druhom mieste je zvýšenie efektivity. Nie všetky marketingové aktivity je nutné presúvať na externú firmu. Napr. strategické plánovanie si chce „pod palcom“ nechať až 89 % firiem. V tomto článku si predstavíme výhody riešenia marketingu cez externého dodávateľa.

Kedy je výhodný outsourcing marketingového oddelenia?

Otváranie nového pohľadu

Zažili ste to možno aj vy. Snažíte sa nájsť dôvod, prečo niečo nefunguje, ale čím viac to rozoberáte, tým menej v tom máte jasno. Agentúra nie je zaťažená a ovplyvnená pohľadom z blízka – vidí problém z nadhľadu. Vie vám tak dodať nový impulz, nápady a inšpirácie.

Trendy, ktoré nemáte kapacitu sledovať

Výhodou outsourcingu je fakt, že dodávateľ sleduje marketingové trendy a školí zamestnancov. V rámci porád či komunikácie so zákazníkmi ľudia z externého prostredia nasávajú množstvo užitočných informácií a krížovo vedia aplikovať úspešné postupy z jedného klienta na druhého. Častokrát sa aj nám, ako agentúre, stáva, že pre veľký úspech nasadzujeme podobnú stratégiu aj u ďalších klientov (napr. TikTok, LinkedIn a pod.)

Kresanie nákladov

Interný zamestnanec požaduje plat, počítač, mobil… Vy od neho výkon 8 hodín denne, 5x do týždňa. Niekedy však prídu aj tichšie obdobia, ale platiť ho musíte stále. Práve v tomto tkvie ďalšia výhoda outsourcingu. Plaťte len to, čo sa reálne odrobí.

Agentúry investujú veľké peniaze do špecializovaných nástrojov a technológií (ako sú Google Analytics, Illustrator a Photoshop, Ahrefs, Collabim atď.), aby mohli klientom poskytovať profesionálne služby. To znamená, že k týmto nástrojom budete mať prístup prostredníctvom agentúry pre svoje stratégie a kampane. Tieto technológie môžu byť veľmi drahé a na ich používanie si vyžadujú kvalifikovaný personál. Presne takým disponuje online agentúra. Nie je totiž možné, aby jeden či dvaja interní zamestnanci vo firme vedeli robiť dokonale grafiku, newsletter, PPC či nastavili SEO a spravovali sociálne siete.

Čo sa najviac outsourcuje v rámci marketingu? So 44 % vedie copywriting a v tesnom závese je grafika so 41 %.

 Až 89 % firiem je podľa Transcosmos spokojných s outsourcingom a len 9 % ukončilo so svojím dodávateľom zmluvu. Od krízy v rokoch 2008 a 2009 vzrástol počet firiem s outsourcingom až o 57 %, pričom 14 % pripadlo na marketing a obchod. Ich podiel ale stále rastie.

Dôležité pri externej spolupráci je cena. Nesmie byť privysoká, ale ani podozrivo nízka. Aj keď pri outsourcingu ide aj redukciu nákladov, nemá to byť na úkor kvality. Aj keď je lákavé myslieť si, že outsourcing je formou lacnej pracovnej sily, nemalo by to byť vaším hlavným záujmom.

Externý dodávateľ môže vyriešiť aj váš problém s pracovnými kapacitami. Podľa priekumu Deloitte skoro polovica vedúcich pracovníkov potvrdila, že outsourcing rieši ich kapacitné problémy.

Ktoré marketingové aktivity môžete s čistým svedomím outsourceovať?

          SEO a analýza kľúčových slov

          Dizajn webu a branding

          Správa sociálnych sietí

          Content marketing (blogy, videá, infografiky, bannery…)

          E-mail marketing

          Platené reklamy 

Porovnanie marketingových nákladov a ceny práce:

INTERNÝ MARKETINGOVÝ PRACOVNÍK (FULL-TIME) 

Celková cena práce mesačne: od 1000 € do 1800 €

Počet ľudí: 1

Jeho čas je obmedzený, tým pádom pozná len úzky okruh marketingových odvetví, t. j. online rehlama, stratégia, PPC, SEO, atď. 

INTERNÝ MARKETINGOVÝ TÍM (FULL-TIME) 

Celková cena práce mesačne: od 3 600  € do 4 800 € 

Počet ľudí: 3

Ovládajú širšie spektrum služieb, avšak stále ostávajú odvetvia, ktoré nebudete mať úplne pokryté. 

EXTERNÁ  MARKETINGOVÁ AGENTÚRA 

Celková cena práce mesačne: Od 500 € do 3 000 € 

Počet ľudí: 5-7

Kupujete si len určitý čas ľudí, ktorí majú 5-7 znalosti presne na to, na čo potrebujete. Navyše nemusíte riešiť školenia, dovolenky, PN-ky, či technické vybavenie externých pracovníkov.

Zdieľať článok
Juraj Zaťko

Juraj je marketingový špecialista a pomáha firmám uspieť v online svete. Aktuálne sa na plný plyn venuje svojej spoločnosti Birdline, ktorá sa zameriava na komplexné marketingové riešenia pre malé a stredné podniky.

Tento článok ti prináša

Birdline

Birdline je digitálna marketingová agentúra so sídlom v Banskej Bystrici, ktorá sa zameriava na poskytovanie komplexných online služieb pre podniky. Ponúka širokú škálu služieb vrátane tvorby webových stránok, PPC, sociálnych médií, identifikácie značky a SEO. Birdline je známy svojím prístupom zameraným na vzdelávanie a rast spolu so svojimi klientmi a ich potrebami.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?
4 min. čítanie

Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotiť vaše produkty zvládne bez problémov aj niektorý z vašich zamestnancov? Určite zvládne, faktom však je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosiahnu kvalitu výstupov od profesionála. Produktový fotograf využíva svoje know-how, skúsenosti a rôzne triky, aby výsledné fotografie pozdvihli vašu značku na vyššiu úroveň a podporili tak vaše predaje. Hovoríme […]

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Prečítať článok
100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.
4 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 4.

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, než sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, ale všetkého veľmi škodia. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Prečítať článok
Obal ako kľúčový prvok marketingu
3 min. čítanie

Obal ako kľúčový prvok marketingu

Obal je nepostrádateľnou súčasťou každého produktu a plní mnoho funkcií. Základná je, pochopiteľne, ochrana tovaru na účely distribúcie a skladovania. Hneď potom ale nastupuje marketing. Primárnou funkciou obalu je zachovanie vlastností daného produktu tak, aby sa dostal ku koncovým zákazníkom v požadovanom a nepoškodenom stave. Predovšetkým pri potravinách, hygienických produktoch, liečivách a podobne je ochranná […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+