Spoločnosť Lidl od júna 2021 testuje vo všetkých svojich berlínskych predajniach značku udržateľnosti Eco-Score pre vybrané skupiny výrobkov. Diskontná spoločnosť skupiny Schwarz teraz zverejnila priebežnú správu o teste. “Zákazníci majú záujem o označenie udržateľnosti a Eco-Score hodnotia pozitívne.”
Pri hodnotení zavážia viaceré kritéria
Na tento účel predajňa označila približne 140 výrobkov zo svojho sortimentu štítkami Eco-Score. Vplyv na životné prostredie znázorňujú písmena s rôznymi farebnými stupňami, podobne ako napríklad na energetických štítkoch bielej techniky. Celkovo existuje päť úrovní, od zelenej úrovne “A” po najhoršiu úroveň “E” v červenej farbe.
Metodika výpočtu ekologického skóre pozostáva z dvoch zložiek: vplyvu výrobku na životné prostredie na základe environmentálnej stopy výrobku (PEF) a ďalších kritérií udržateľnosti, za ktoré sa prideľujú plusové alebo mínusové body, ako je pôvod zložiek, obal alebo certifikáty. Napríklad certifikáty Bioland, Naturland alebo Demeter. Takáto certifikácia automaticky zvyšuje skóre o jeden stupeň.
Označenie produktov pomáha zákazníkom v lepšej orientácií
Spoločnosť chcela zistiť, ako zákazníci vnímajú označovanie udržateľnosti potravinárskych výrobkov a či vplyv výrobkov na životné prostredie ovplyvňuje nákupné rozhodnutia. Rozhovory a prieskum trhu, ako aj prieskum medzi zákazníkmi poskytli v tomto smere cenné poznatky. Ekologické skóre je zvyčajne spojené s lepším vnímaním spoločnosti v dimenziách zodpovednosti a udržateľnosti, inovácií, čerstvosti, kvality, ako aj ceny, uvádza Lidl vo svojej správe.
“Výsledky prieskumu nášho testu Eco-Score ukazujú, že označovanie udržateľnosti poskytuje zákazníkom orientáciu pre udržateľnejší nákup. Transparentnosť o vplyve výrobkov na životné prostredie tak môže umožniť uvedomelé nákupné rozhodnutia a prispieť k udržateľnejšej spotrebe,” hovorí Christoph Graf, vedúci oddelenia nákupu spoločnosti Lidl v Nemecku.
Celá správa je k dispozícii tu.