2 min. čítanie

Pomáhate zákazníkom s nákupným rozhodovaním? Eco-Score sa Lidlu osvedčilo

V júni 2021 spoločnosť Lidl predstavila Eco-Score značku, ktorá pomáha zákazníkom pri výbere výrobkov podľa ich vplyvu na životné prostredie. Po testovacej fáze v Berlíne je teraz jasné, že značka sa teší úspechu.

Pomáhate zákazníkom s nákupným rozhodovaním? Eco-Score sa Lidlu osvedčilo

Spoločnosť Lidl od júna 2021 testuje vo všetkých svojich berlínskych predajniach značku udržateľnosti Eco-Score pre vybrané skupiny výrobkov. Diskontná spoločnosť skupiny Schwarz teraz zverejnila priebežnú správu o teste. “Zákazníci majú záujem o označenie udržateľnosti a Eco-Score hodnotia pozitívne.”

Pri hodnotení zavážia viaceré kritéria

Na tento účel predajňa označila približne 140 výrobkov zo svojho sortimentu štítkami Eco-Score. Vplyv na životné prostredie znázorňujú písmena s rôznymi farebnými stupňami, podobne ako napríklad na energetických štítkoch bielej techniky. Celkovo existuje päť úrovní, od zelenej úrovne “A” po najhoršiu úroveň “E” v červenej farbe. 

Metodika výpočtu ekologického skóre pozostáva z dvoch zložiek: vplyvu výrobku na životné prostredie na základe environmentálnej stopy výrobku (PEF) a ďalších kritérií udržateľnosti, za ktoré sa prideľujú plusové alebo mínusové body, ako je pôvod zložiek, obal alebo certifikáty. Napríklad certifikáty Bioland, Naturland alebo Demeter. Takáto certifikácia automaticky zvyšuje skóre o jeden stupeň.

zdroj: lidl.com

Označenie produktov pomáha zákazníkom v lepšej orientácií

Spoločnosť chcela zistiť, ako zákazníci vnímajú označovanie udržateľnosti potravinárskych výrobkov a či vplyv výrobkov na životné prostredie ovplyvňuje nákupné rozhodnutia. Rozhovory a prieskum trhu, ako aj prieskum medzi zákazníkmi poskytli v tomto smere cenné poznatky. Ekologické skóre je zvyčajne spojené s lepším vnímaním spoločnosti v dimenziách zodpovednosti a udržateľnosti, inovácií, čerstvosti, kvality, ako aj ceny, uvádza Lidl vo svojej správe. 

“Výsledky prieskumu nášho testu Eco-Score ukazujú, že označovanie udržateľnosti poskytuje zákazníkom orientáciu pre udržateľnejší nákup. Transparentnosť o vplyve výrobkov na životné prostredie tak môže umožniť uvedomelé nákupné rozhodnutia a prispieť k udržateľnejšej spotrebe,” hovorí Christoph Graf, vedúci oddelenia nákupu spoločnosti Lidl v Nemecku. 

Celá správa je k dispozícii tu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+