2 min. čítanie

Pomáhate zákazníkom s nákupným rozhodovaním? Eco-Score sa Lidlu osvedčilo

V júni 2021 spoločnosť Lidl predstavila Eco-Score značku, ktorá pomáha zákazníkom pri výbere výrobkov podľa ich vplyvu na životné prostredie. Po testovacej fáze v Berlíne je teraz jasné, že značka sa teší úspechu.

Pomáhate zákazníkom s nákupným rozhodovaním? Eco-Score sa Lidlu osvedčilo

Spoločnosť Lidl od júna 2021 testuje vo všetkých svojich berlínskych predajniach značku udržateľnosti Eco-Score pre vybrané skupiny výrobkov. Diskontná spoločnosť skupiny Schwarz teraz zverejnila priebežnú správu o teste. “Zákazníci majú záujem o označenie udržateľnosti a Eco-Score hodnotia pozitívne.”

Pri hodnotení zavážia viaceré kritéria

Na tento účel predajňa označila približne 140 výrobkov zo svojho sortimentu štítkami Eco-Score. Vplyv na životné prostredie znázorňujú písmena s rôznymi farebnými stupňami, podobne ako napríklad na energetických štítkoch bielej techniky. Celkovo existuje päť úrovní, od zelenej úrovne “A” po najhoršiu úroveň “E” v červenej farbe. 

Metodika výpočtu ekologického skóre pozostáva z dvoch zložiek: vplyvu výrobku na životné prostredie na základe environmentálnej stopy výrobku (PEF) a ďalších kritérií udržateľnosti, za ktoré sa prideľujú plusové alebo mínusové body, ako je pôvod zložiek, obal alebo certifikáty. Napríklad certifikáty Bioland, Naturland alebo Demeter. Takáto certifikácia automaticky zvyšuje skóre o jeden stupeň.

zdroj: lidl.com

Označenie produktov pomáha zákazníkom v lepšej orientácií

Spoločnosť chcela zistiť, ako zákazníci vnímajú označovanie udržateľnosti potravinárskych výrobkov a či vplyv výrobkov na životné prostredie ovplyvňuje nákupné rozhodnutia. Rozhovory a prieskum trhu, ako aj prieskum medzi zákazníkmi poskytli v tomto smere cenné poznatky. Ekologické skóre je zvyčajne spojené s lepším vnímaním spoločnosti v dimenziách zodpovednosti a udržateľnosti, inovácií, čerstvosti, kvality, ako aj ceny, uvádza Lidl vo svojej správe. 

“Výsledky prieskumu nášho testu Eco-Score ukazujú, že označovanie udržateľnosti poskytuje zákazníkom orientáciu pre udržateľnejší nákup. Transparentnosť o vplyve výrobkov na životné prostredie tak môže umožniť uvedomelé nákupné rozhodnutia a prispieť k udržateľnejšej spotrebe,” hovorí Christoph Graf, vedúci oddelenia nákupu spoločnosti Lidl v Nemecku. 

Celá správa je k dispozícii tu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+