Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Európsky e-commerce by mal dosiahnuť hodnotu 750 miliárd dolárov do roku 2027

Európa má vo svetovej ekonomike svoje pevné miesto vďaka výrobnými odvetviam a dôležitou úlohou v digitálnom sektore. Na veľkých trhoch je e-commerce rozšírený, menším ekonomikám ponúka zaujímavé možnosti rastu biznisu.

Európsky e-commerce by mal dosiahnuť hodnotu 750 miliárd dolárov do roku 2027
Zdroj: Depositphotos

Rast tržieb a prognózy

Napriek výkyvom príjmy z európskeho e-commerce konzistentne rastie. Očakáva sa, že jeho hodnota do roku 2027 prekročí 750 miliárd USD. Trh sa stabilne vyvíjal smerom nahor – napríklad v roku 2017 dosahoval úroveň 308 miliárd USD, zatiaľ čo minulý rok sa hodnota vyšplhala na dvojnásobnú úroveň. Vzostup poukazuje na odolnosť a potenciál európskeho prostredia.

Zdroj: ECBD

Nárast používateľov

Počet používateľov elektronického obchodu v Európe neustále rastie. Zatiaľ čo v roku 2017 to bolo len 390 miliónov používateľov, minulý roku počet vzrástol na 540 miliónov a odhaduje sa, že do roku 2027 to bude až 586 miliónov.

“V roku 2022 využívalo online nákupné kanály v Európe v priemere 62 % spotrebiteľov. Ale ako je to s veľkosťou európskeho trhu elektronického obchodu z hľadiska tržieb? Je veľmi dôležité pozrieť sa na to, ako sa tomuto sektoru darí z finančného hľadiska. Príjmy sú kľúčovým ukazovateľom, ktorý poskytuje diferencovaný pohľad na zdravie a rast elektronického obchodu v Európe,” tvrdí správa spoločnosti ECDB.

Optimistický výhľad možno poteší podniky, ktoré sa môžu tešiť na nové príležitosti, ako uspokojiť meniace sa potreby spotrebiteľov.

Zdroj: ECBD

Slovensko a Česko v popredí

Írsko, Česko a Belgicko sú v popredí v podiele na príjmoch z e-commerce. Zatiaľ čo väčšie ekonomiky ako Spojené kráľovstvo vedú vo veľkosti trhu online nakupovania, menšie štáty ako Dánsko a Grécko vykazujú vysokú mieru prijatia, čo predstavuje sľubné trhy pre expanziu.

Zdroj: ECBD

Vďaka pochopeniu distribúcie príjmov a dynamiky trhu dokážu firmy identifikovať príležitosti pre rast a zhodnotiť nové vstupy na trh. Európsky e-commerce sa v tomto ukazuje ako živé a lukratívne prostredie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+