2 min. čítanie

Európsky e-commerce by mal dosiahnuť hodnotu 750 miliárd dolárov do roku 2027

Európa má vo svetovej ekonomike svoje pevné miesto vďaka výrobnými odvetviam a dôležitou úlohou v digitálnom sektore. Na veľkých trhoch je e-commerce rozšírený, menším ekonomikám ponúka zaujímavé možnosti rastu biznisu.

Európsky e-commerce by mal dosiahnuť hodnotu 750 miliárd dolárov do roku 2027
Zdroj: Depositphotos

Rast tržieb a prognózy

Napriek výkyvom príjmy z európskeho e-commerce konzistentne rastie. Očakáva sa, že jeho hodnota do roku 2027 prekročí 750 miliárd USD. Trh sa stabilne vyvíjal smerom nahor – napríklad v roku 2017 dosahoval úroveň 308 miliárd USD, zatiaľ čo minulý rok sa hodnota vyšplhala na dvojnásobnú úroveň. Vzostup poukazuje na odolnosť a potenciál európskeho prostredia.

Zdroj: ECBD

Nárast používateľov

Počet používateľov elektronického obchodu v Európe neustále rastie. Zatiaľ čo v roku 2017 to bolo len 390 miliónov používateľov, minulý roku počet vzrástol na 540 miliónov a odhaduje sa, že do roku 2027 to bude až 586 miliónov.

“V roku 2022 využívalo online nákupné kanály v Európe v priemere 62 % spotrebiteľov. Ale ako je to s veľkosťou európskeho trhu elektronického obchodu z hľadiska tržieb? Je veľmi dôležité pozrieť sa na to, ako sa tomuto sektoru darí z finančného hľadiska. Príjmy sú kľúčovým ukazovateľom, ktorý poskytuje diferencovaný pohľad na zdravie a rast elektronického obchodu v Európe,” tvrdí správa spoločnosti ECDB.

Optimistický výhľad možno poteší podniky, ktoré sa môžu tešiť na nové príležitosti, ako uspokojiť meniace sa potreby spotrebiteľov.

Zdroj: ECBD

Slovensko a Česko v popredí

Írsko, Česko a Belgicko sú v popredí v podiele na príjmoch z e-commerce. Zatiaľ čo väčšie ekonomiky ako Spojené kráľovstvo vedú vo veľkosti trhu online nakupovania, menšie štáty ako Dánsko a Grécko vykazujú vysokú mieru prijatia, čo predstavuje sľubné trhy pre expanziu.

Zdroj: ECBD

Vďaka pochopeniu distribúcie príjmov a dynamiky trhu dokážu firmy identifikovať príležitosti pre rast a zhodnotiť nové vstupy na trh. Európsky e-commerce sa v tomto ukazuje ako živé a lukratívne prostredie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+