2 min. čítanie

Pripravte sa na nové pravidlá obalových materiálov

Predpokladá sa, že každý Európan do roku 2030 vyprodukuje až 209 kg odpadu ročne. Nové pravidlá zo strany Európskej únie smerujú k otočeniu tohto trendu – požadujú znižovanie obalov o 5 % do roku 2030, o 10 % do roku 2035 a o 15 % do roku 2040.

Pripravte sa na nové pravidlá obalových materiálov
Zdroj: Depositphotos

Obmedzenie plastových obalov

Od 1. januára 2030 budú zakázané niektoré jednorazové obaly, ako napríklad obaly pre čerstvé ovocie a zeleninu, porcovaný cukor a malé balenia hygienických produktov v hoteloch.

Štandardy pre e-commerce obaly

Obmedzenia sa dotknú aj e-commerce spoločností. Budú musieť zabezpečiť minimalizovanie hmotnosti a objemu obalov. Prázdny priestor v balíkoch sa musí držať maximálne na 50 %. Toto zahŕňa hromadné, transportné a ďalší obalový materiál, ktorý sa využíva v e-commerce.

Dôraz na recyklovateľnosť

Na rok 2030 boli stanovené konkrétne ciele s cieľom podporiť opätovné použitie obalov. Napríklad nápoje by sa mohli predávať vo fľašiach, ktoré sa vrátia a znova použijú.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Reštaurácie a obchody budú musieť zákazníkom umožniť, aby si priniesli vlastné obaly, a tiež sa budú musieť snažiť, aby aspoň 10 % ich produktov bolo v obaloch, ktoré sa dajú použiť viackrát.

Hoci bola regulácia schválená Európskym parlamentom, stále vyžaduje schválenie Rady a následnú implementáciu do národnej legislatívy. Vracanie obalov má aj svojich kritikov.

Niektoré spoločnosti už stihli zareagovať na ekologické požiadavky. Napríklad Amazon už prijal preventívne opatrenia a na európske dodávky využíva recyklovateľné obaly.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+