Obmedzenie plastových obalov
Od 1. januára 2030 budú zakázané niektoré jednorazové obaly, ako napríklad obaly pre čerstvé ovocie a zeleninu, porcovaný cukor a malé balenia hygienických produktov v hoteloch.
Štandardy pre e-commerce obaly
Obmedzenia sa dotknú aj e-commerce spoločností. Budú musieť zabezpečiť minimalizovanie hmotnosti a objemu obalov. Prázdny priestor v balíkoch sa musí držať maximálne na 50 %. Toto zahŕňa hromadné, transportné a ďalší obalový materiál, ktorý sa využíva v e-commerce.
Dôraz na recyklovateľnosť
Na rok 2030 boli stanovené konkrétne ciele s cieľom podporiť opätovné použitie obalov. Napríklad nápoje by sa mohli predávať vo fľašiach, ktoré sa vrátia a znova použijú.
Reštaurácie a obchody budú musieť zákazníkom umožniť, aby si priniesli vlastné obaly, a tiež sa budú musieť snažiť, aby aspoň 10 % ich produktov bolo v obaloch, ktoré sa dajú použiť viackrát.
Hoci bola regulácia schválená Európskym parlamentom, stále vyžaduje schválenie Rady a následnú implementáciu do národnej legislatívy. Vracanie obalov má aj svojich kritikov.
Niektoré spoločnosti už stihli zareagovať na ekologické požiadavky. Napríklad Amazon už prijal preventívne opatrenia a na európske dodávky využíva recyklovateľné obaly.