Amazon sa chce sústrediť na potraviny a módu
Spoločnosť minulú stredu uviedla, že tento krok sa týka 66 predajní v USA a dvoch v Spojenom kráľovstve. Amazon má 24 kníhkupectiev, 33 štvorhviezdičkových predajní a deväť pop-up kioskov v nákupných centrách. Spoločnosť pôvodne plánovala otvoriť ďalších 16 prevádzok 4-Stars.
Nečakané rozhodnutie umožní spoločnosti Amazon sústrediť svoje úsilie na Amazon Fresh, Whole Foods Market, jej koncept rýchleho občerstvenia s názvom Amazon Go a pripravované predajne Amazon Style. Amazon Style, v ktorom sa bude predávať móda a doplnky, sa má otvoriť v nákupnom centre v južnej Kalifornii neskôr v tomto roku.
Tento krok prichádza v čase, keď sa globálny rast tržieb spoločnosti Amazon.com Inc. spomaľuje a spoločnosť hľadá nové spôsoby, ako opätovne naštartovať predaj.
Neil Saunders, výkonný riaditeľ spoločnosti GlobalData Retail, uviedol, že táto stratégia je prekvapením. Podľa neho ide o potvrdenie toho, že kníhkupectvá neprinášali také výnosy, aké Amazon očakával.
Spoločnosť v oficiálnom vyhlásení uviedla: “Naďalej sme odhodlaní budovať skvelé retailové zážitky spojené s najnovšími technológiami. Taktiež úzko spolupracujeme s dotknutými zamestnancami, aby sme im pomohli nájsť nové úlohy v rámci spoločnosti Amazon.”
Bezprostredne sa nedalo zistiť, koľkých zamestnancov Amazonu sa to týka.
Spoločnosť Amazon otvorila svoje prvé kamenné kníhkupectvo v roku 2015, dve desaťročia po tom, ako začala predávať knihy online a pomohla tak ukončiť činnosť viacerých obchodov. Štvorhviezdičkové obchody Amazonu, ktoré debutovali v roku 2018, ponúkali výber najpredávanejších produktov z najlepších kategórií, ktoré Amazon.com predáva vrátane spotrebnej elektroniky, hračiek a hier.
Predajne Amazonu patrili v rámci obchodných centier medzi tie exponovanejšie. Zatvorenie Amazon Books, Amazon 4 Star a pop-up predajní Amazon je ranou nielen pre komunitu a zamestnancov, ale aj pre životaschopnosť dotknutých nákupných centier.