Novinky posledného týždňa
Poľská Packeta zažíva enormný rast. Len v priebehu štyroch mesiacov rástol jej obrat až 4-násobným tempom. Minulý rok ponúkla eshopom podporu pri expanzii do zahraničia, a tie tak jediným podpisom získali prístup na 34 zahraničných trhov vrátane desiatok tisíc odberných miest. V tomto období Packeta podpísala zmluvy s desiatkami eshopov vrátane známych značiek ako LPP Group, do ktorého patria známe značky ako Sinsay, Reserved, Cropp či House. Kuriérská spoločnosť za posledný rok doručila 73 miliónov balíkov s obratom viac ako 200 miliónov eur.
Zrejme ste zaregistrovali pomerne prekvapivú informáciu o tom, že slovenská firma Dedoles hromadne prepúšťa. Priznala aj problémy s platením faktúr. Situácia na trhu sa v roku 2022 prudko zmenila a vysoká inflácia v kombinácií so situáciou na Ukrajine viedla k výraznému poklesu ich predajov. S týmto scenárom firma Dedoles nepočítala a teraz musela prepustiť 200 zamestnancov s tým, že zároveň hľadajú nového investora. K situácii sa na svojom LinkedIne vyjadril aj Richard Mareček, Head of Brand strategy v Dedolese. Hlavný problém vidí v tom, že stratégia a plány firmy boli nastavené na 100 miliónový obrat a firma zarobila o 10 miliónov menej.
Obsahový špecialista z Monkeymedia Dominik Parajka vysvetľuje, ako dokáže dobrá brandová identita posunúť značku na nový level. Prečítajte si, čo je to vôbec brandová identita, čo si ľudia pod týmto pojmom predstavujú a akým problémom musia značky bez nej čeliť. Dozviete sa, že 90 % mileniálov verí značkám, ktoré zdieľajú ich hodnoty, a to, ako sa tvorila brandová identita spoločnosti Tatry mountain resorts.
Inzerujete na facebooku? Ako viete, že sa vaša reklama zobrazuje relevantnému publiku? Nedávna štúdia Štátnej univerzity v Severnej Karolíne ukázala, že cielenie reklám na základe záujmov má až 30% chybovosť. Inými slovami, v každom treťom prípade sa vaša reklama zobrazuje na nesprávnych profiloch a prichádzate o 30 % reklamného budgetu. Testovanie prebehlo v dvoch fázach a zúčastnilo sa ho takmer 150 účastníkov. Prečítajte si viac na ecommercebridge.sk
Tento týždeň by ste si určite mali vypočuť ďalší hodnotný rozhovor. Tentokrát si Štefan Polgári do štúdia pozval Ľuboša Ďuroviča, CMO spoločnosti Hyperia. Po niekoľkých týždňoch sa zhovárali opäť. Tentokrát o riadení a marketingu online projektov s miliónovými návštevnosťami. Pozrite si rozhovor v sekcii multimédiá a dozviete sa, v ktorej krajine sa Hyperii darí najviac alebo ako dopadla televízna kampaň pre Kimbino.
Majitelia Kauflandu a Lidlu začnú ponúkať cloudové služby a stanú sa tak európskou alternatívou voči Microsoftu a Googlu. Skupina Schwarz prichádza so softvérom STACK IT, ktorý bol pôvodne vyvinutý pre interné potreby spoločnosti. Riešenie je zamerané pre malé a stredné podniky vo všetkých odvetviach, ako aj pre technologické startupy. Pričom kladie veľký dôraz na bezpečnosť a ochranu údajov. Výhoda cloudových služieb spočíva v tom, že v prípade poruchy alebo krádeže vášho počítača, máte dáta stále k dispozícii v cloude.
Švédska banková spoločnosť Klarna dokončila akvizíciu obľúbeného porovnávača cien PriceRunner. Táto akvizícia pomôže státisícom partnerom spoločnosti Klarna k vyššej návštevnosti ich webov a vyššiemu obratu. V súčasnosti je spoločnosť Klarna aktívna v 45 krajinách sveta a má viac ako 147 miliónov aktívnych zákazníkov. Jej cieľom je zmenšovať rozdiely v objeme predaja medzi maloobchodnými gigantmi ako sú Google a Facebook.
Budú zásielky doručovať malé lietadlá? Najväčšia expresná prepravná spoločnosť na svete – FedEx – sa spája so spoločnosťou Elroy Air, aby vytvorili prvý komplexný autonómny letecký nákladný systém s vertikálnym vzletom a pristátím. Stroj vyzerá ako kombinácia malého lietadla a dronu. Vzdušný nákladný systém eVTOL dokáže autonómne vyzdvihnúť 300 – 500 kg nákladu a dopraviť ho vzduchom do vzdialenosti 500 km. Viceprezident spoločnosti Elroy Air Kofi Asante uvádza, že ide o novú budúcnosť v rámci prepravy zásielok.
Reťazec potravín Carrefour v spolupráci so spoločnosťou Daphni bude investovať do technologických maloobchodných startupov. Spoločnosti založili špecializovaný fond rizikového kapitálu Dastore. do ktorého investujú na získanie menšinových podielov v nových startupoch 80 mil. eur. Tento krok je súčasťou dlhodobej stratégie spoločnosti Carrefour, ktorá sa snaží o premenu na digitálnu maloobchodnú spoločnosť s cieľom predbehnúť Amazon na poli predaja potravín.
Sledujte náš magazín na ecommercebridge.sk alebo si vypočujte podcast Ecommerce Bridge UPDATE. Na našom webe nájdete desiatky noviniek, článkov a inšpiratívnych rozhovorov z biznisu. Rovnako sa potešíme, keď sa prihláste na odber denného newslettera alebo nás sledujte na sociálnych sieťach.