2 min. čítanie

Slovenská firma Dedoles prežívala svoj “americký sen”. Ten sa mení na nočnú moru

Spomínate si na tancujúcich škrečkov? Dedoles svojou reklamou prevalcoval internet a z malej firmy sa v krátkom čase prepracoval medzi top hráčov vo svojom segmente. Popularita firmy rástla natoľko, že sa stala doslova slovenským virálom. Teraz hromadne prepúšťa zamestnancov.

Slovenská firma Dedoles prežívala svoj “americký sen”. Ten sa mení na nočnú moru

Kým v roku 2018 firma vykázala tržby na úrovni šiestich miliónov eur, v roku 2020 už atakovala hranicu 50 miliónov eur. Vedenie nechcelo zaspať a na najbližšie roky avizovalo smelé plány. Ako sa však ukazuje, firma precenila svoje sily. Raketový rast môže vystriedať strmý pád.

Firma prepustila 200 zamestnacov

Dedoles totiž rieši vážne problémy. Firma v uplynulých dňoch prepustila 200 zamestnancov a potvrdila, že má problémy s platením faktúr.

E-shop Jaroslava Chrapka prežil svojich prvých 6 rokov so stabilným rastom, avšak bez výraznejších ovácií a úspechov. Do roku 2017 predávali ekologické tričká americkej značky The Mountain. „Zlomový moment nastal na začiatku leta 2018. Vtedy sme sa rozhodli, že začneme robiť vlastné produkty s originálnym dizajnom. Okrem dizajnu sme dostali pod kontrolu aj kvalitu produktu a maržu. Vďaka tomu začal biznis fungovať omnoho lepšie a raketovo rásť,“ vysvetľoval Chrapko v lete minulého roka pre INDEX.

Ešte pred rokom by nikoho nenapadlo, že spoločnosť bude v roku 2022 riešiť existenčné problémy. Predstavila nový omnichannel projekt, otvorila kamenné prevádzky, kúpila britskú dropshippingovú spoločnosť Something different Europe Ltd.

Pokles predajov, platobná neschopnosť a hľadanie nového investora 

Firma dosiahla v roku 2021 tržby na úrovni 92 miliónov eur a vykázala zisk. Tieto pozitíva však majú jeden háčik. „Naše investície a nákupy tovaru však boli dimenzované na vyšší rast a dopyt, čo ale vzhľadom na pandémiu a začiatok vojny, s čím súvisí aj celkový pokles ekonomiky, nemôžeme zrejme ani v tomto roku očakávať,“ priznáva firma s tým, že správanie zákazníkov sa zmenilo.

Inak povedané, firma zaznamenáva pokles predajov, s čím súvisia aj problémy so splácaním faktúr. „So všetkými dotknutými stranami však intenzívne komunikujeme a navrhujeme riešenia, keďže sme čestná firma, ktorá sa usiluje o korektné vzťahy so všetkými stranami,“ presviedča vedenie spoločnosti Dedoles. 

Pomôcť firme má aj nový investor. „Už začiatkom roka sme spustili proces rokovania s potenciálnymi investormi, ktorí by nám mali pomôcť v ďalšom raste, keď to trhová situácia umožní, a v oslovení nových medzinárodných trhov. Celkovo chceme priniesť aj iný pohľad do manažovania firmy,“ naznačuje ďalšie smerovanie spoločnosť Dedoles.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+