Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Slovenská firma Dedoles prežívala svoj “americký sen”. Ten sa mení na nočnú moru

Spomínate si na tancujúcich škrečkov? Dedoles svojou reklamou prevalcoval internet a z malej firmy sa v krátkom čase prepracoval medzi top hráčov vo svojom segmente. Popularita firmy rástla natoľko, že sa stala doslova slovenským virálom. Teraz hromadne prepúšťa zamestnancov.

Slovenská firma Dedoles prežívala svoj “americký sen”. Ten sa mení na nočnú moru

Kým v roku 2018 firma vykázala tržby na úrovni šiestich miliónov eur, v roku 2020 už atakovala hranicu 50 miliónov eur. Vedenie nechcelo zaspať a na najbližšie roky avizovalo smelé plány. Ako sa však ukazuje, firma precenila svoje sily. Raketový rast môže vystriedať strmý pád.

Firma prepustila 200 zamestnacov

Dedoles totiž rieši vážne problémy. Firma v uplynulých dňoch prepustila 200 zamestnancov a potvrdila, že má problémy s platením faktúr.

E-shop Jaroslava Chrapka prežil svojich prvých 6 rokov so stabilným rastom, avšak bez výraznejších ovácií a úspechov. Do roku 2017 predávali ekologické tričká americkej značky The Mountain. „Zlomový moment nastal na začiatku leta 2018. Vtedy sme sa rozhodli, že začneme robiť vlastné produkty s originálnym dizajnom. Okrem dizajnu sme dostali pod kontrolu aj kvalitu produktu a maržu. Vďaka tomu začal biznis fungovať omnoho lepšie a raketovo rásť,“ vysvetľoval Chrapko v lete minulého roka pre INDEX.

Ešte pred rokom by nikoho nenapadlo, že spoločnosť bude v roku 2022 riešiť existenčné problémy. Predstavila nový omnichannel projekt, otvorila kamenné prevádzky, kúpila britskú dropshippingovú spoločnosť Something different Europe Ltd.

Pokles predajov, platobná neschopnosť a hľadanie nového investora 

Firma dosiahla v roku 2021 tržby na úrovni 92 miliónov eur a vykázala zisk. Tieto pozitíva však majú jeden háčik. „Naše investície a nákupy tovaru však boli dimenzované na vyšší rast a dopyt, čo ale vzhľadom na pandémiu a začiatok vojny, s čím súvisí aj celkový pokles ekonomiky, nemôžeme zrejme ani v tomto roku očakávať,“ priznáva firma s tým, že správanie zákazníkov sa zmenilo.

Inak povedané, firma zaznamenáva pokles predajov, s čím súvisia aj problémy so splácaním faktúr. „So všetkými dotknutými stranami však intenzívne komunikujeme a navrhujeme riešenia, keďže sme čestná firma, ktorá sa usiluje o korektné vzťahy so všetkými stranami,“ presviedča vedenie spoločnosti Dedoles. 

Pomôcť firme má aj nový investor. „Už začiatkom roka sme spustili proces rokovania s potenciálnymi investormi, ktorí by nám mali pomôcť v ďalšom raste, keď to trhová situácia umožní, a v oslovení nových medzinárodných trhov. Celkovo chceme priniesť aj iný pohľad do manažovania firmy,“ naznačuje ďalšie smerovanie spoločnosť Dedoles.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+