Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Inzerujete na Facebooku? Ako viete, že sa vaša reklama zobrazuje relevantnému publiku?

Môžete mať dokonalú kreatívu, výborný dizajn a originálnu reklamu, ale konverzie z platených kampaní na Facebooku nenapĺňajú očakávania. Prečo? Možno sa vaše reklamy nezobrazujú správnym ľuďom. Nedávna štúdia ukázala, že cielenie reklám na základe záujmov má až 30% chybovosť.

Inzerujete na Facebooku? Ako viete, že sa vaša reklama zobrazuje relevantnému publiku?

Facebook o vás vie viac, ako si myslíte

Všeobecne známym faktom je, že Facebook o vás zhromažďuje údaje všade, kde sa dá. Vie, čo sa vám páči, aký typ obsahu si prezeráte, koho a čo sledujete a môže tak tieto údaje poskytnúť inzerentom, ktorí prispôsobujú svoje reklamy tak, aby sa zobrazovali relevantnému publiku. Niektoré štúdie naznačujú, že Facebook o vás vie viac, ako vaši priatelia alebo rodina. Aká je však miera presnosti cielenia reklamy tejto sociálnej siete?

V novej štúdii Štátnej univerzity v Severnej Karolíne skúmali konkrétnu presnosť sledovania záujmov na Facebooku – tj. ako najväčšia sociálna sieť priraďuje témy alebo obsah k jednotlivým používateľom. A prichádza s tým, že až 30 % záujmov odvodených z vášho správania na Facebooku je irelevantných, čo nevyhnutne negatívne ovplyvňuje vaše výdavky.

Skúmali správanie 146 účastníkov testovania

Výskumníci vytvorili 14 nových používateľských účtov. Kontrolovali demografické údaje a správanie každého účtu a sledovali zoznam záujmov, ktorý Facebook vytvoril pre každý profil. “Tento experiment nám umožnil sledovať ako Facebook odvodzuje záujem o účet. Kľúčovým zistením bolo, že Facebook k tejto činnosti pristupuje veľmi nátlakovo. Aj obyčajné prechádzanie profilu alebo stránky viedlo Facebook k odvodeniu, že používateľ sa o danú tému zaujíma.”

“Najprv sme vytvorili nové účty a systematicky ich testovali. Zistili sme, že 33,22 % záujmov odvodených na základe činnosti používateľa bolo nepresných alebo irelevantných. Aby sme overili, či naše zistenia platia aj pre väčšiu a rozmanitejšiu vzorku, uskutočnili sme druhú používateľskú štúdiu, v ktorej sme skúmali správanie 146 účastníkov z rôznych regiónov sveta. Vytvorili sme rozšírenie prehliadača, ktoré získavalo údaje z ich vlastných účtov na Facebooku a na základe týchto údajov prebehol prieskum. Naši účastníci uvádzali podobný rozsah nepresností (29 %), aký sme zaznamenali v našom prvom experimente.”

Výskumníci upozorňujú, že Facebook často nerozlišuje medzi pozitívnymi a negatívnymi interakciami.

Dokonca nesprávne priraďuje oblasti záujmu, čo vedie k zmätku: “Na stránke o Harrym Potterovi sme sa vyjadrili negatívne a Facebook okamžite usúdil, že máme záujem o Pottera aj o Daniela Radcliffa. Napríklad, keď sme navštívili stránku Apple, Facebook usúdil, že sa zaujímame o jablká.”

Spoločnosť Meta neustále pracuje na vylepšovaní svojich systémov a podľa nedávnej spätnej väzby sa cielenie a výkonnosť reklám Facebooku mierne zlepšuje, takže je možné, že aj tieto chyby budú časom odstránené. Hlavnou myšlienkou je však monitorovať výkonnosť reklamy a upravovať ju na základe výsledkov. Pretože 30 % vašich výdavkov je naozaj dosť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+