3 min. čítanie

Inzerujete na Facebooku? Ako viete, že sa vaša reklama zobrazuje relevantnému publiku?

Môžete mať dokonalú kreatívu, výborný dizajn a originálnu reklamu, ale konverzie z platených kampaní na Facebooku nenapĺňajú očakávania. Prečo? Možno sa vaše reklamy nezobrazujú správnym ľuďom. Nedávna štúdia ukázala, že cielenie reklám na základe záujmov má až 30% chybovosť.

Inzerujete na Facebooku? Ako viete, že sa vaša reklama zobrazuje relevantnému publiku?

Facebook o vás vie viac, ako si myslíte

Všeobecne známym faktom je, že Facebook o vás zhromažďuje údaje všade, kde sa dá. Vie, čo sa vám páči, aký typ obsahu si prezeráte, koho a čo sledujete a môže tak tieto údaje poskytnúť inzerentom, ktorí prispôsobujú svoje reklamy tak, aby sa zobrazovali relevantnému publiku. Niektoré štúdie naznačujú, že Facebook o vás vie viac, ako vaši priatelia alebo rodina. Aká je však miera presnosti cielenia reklamy tejto sociálnej siete?

V novej štúdii Štátnej univerzity v Severnej Karolíne skúmali konkrétnu presnosť sledovania záujmov na Facebooku – tj. ako najväčšia sociálna sieť priraďuje témy alebo obsah k jednotlivým používateľom. A prichádza s tým, že až 30 % záujmov odvodených z vášho správania na Facebooku je irelevantných, čo nevyhnutne negatívne ovplyvňuje vaše výdavky.

Skúmali správanie 146 účastníkov testovania

Výskumníci vytvorili 14 nových používateľských účtov. Kontrolovali demografické údaje a správanie každého účtu a sledovali zoznam záujmov, ktorý Facebook vytvoril pre každý profil. “Tento experiment nám umožnil sledovať ako Facebook odvodzuje záujem o účet. Kľúčovým zistením bolo, že Facebook k tejto činnosti pristupuje veľmi nátlakovo. Aj obyčajné prechádzanie profilu alebo stránky viedlo Facebook k odvodeniu, že používateľ sa o danú tému zaujíma.”

“Najprv sme vytvorili nové účty a systematicky ich testovali. Zistili sme, že 33,22 % záujmov odvodených na základe činnosti používateľa bolo nepresných alebo irelevantných. Aby sme overili, či naše zistenia platia aj pre väčšiu a rozmanitejšiu vzorku, uskutočnili sme druhú používateľskú štúdiu, v ktorej sme skúmali správanie 146 účastníkov z rôznych regiónov sveta. Vytvorili sme rozšírenie prehliadača, ktoré získavalo údaje z ich vlastných účtov na Facebooku a na základe týchto údajov prebehol prieskum. Naši účastníci uvádzali podobný rozsah nepresností (29 %), aký sme zaznamenali v našom prvom experimente.”

Výskumníci upozorňujú, že Facebook často nerozlišuje medzi pozitívnymi a negatívnymi interakciami.

Dokonca nesprávne priraďuje oblasti záujmu, čo vedie k zmätku: “Na stránke o Harrym Potterovi sme sa vyjadrili negatívne a Facebook okamžite usúdil, že máme záujem o Pottera aj o Daniela Radcliffa. Napríklad, keď sme navštívili stránku Apple, Facebook usúdil, že sa zaujímame o jablká.”

Spoločnosť Meta neustále pracuje na vylepšovaní svojich systémov a podľa nedávnej spätnej väzby sa cielenie a výkonnosť reklám Facebooku mierne zlepšuje, takže je možné, že aj tieto chyby budú časom odstránené. Hlavnou myšlienkou je však monitorovať výkonnosť reklamy a upravovať ju na základe výsledkov. Pretože 30 % vašich výdavkov je naozaj dosť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+