2 min. čítanie

Spoločnosť Carrefour bude investovať do digitálnych maloobchodných startupov

Reťazec potravín Carrefour v spolupráci so spoločnosťou Daphni založili fond rizikového kapitálu. Začnú veľkí hráči skrz podiely v startupoch vyvíjať technológie, ktoré pomôžu ich vlastnému rozvoju? Retail insight network uvádza, že fond Dastore získa menšinové podiely vo "vznikajúcich startupoch s vysokým potenciálom".

Spoločnosť Carrefour bude investovať do digitálnych maloobchodných startupov

Carrefour ponúka prostriedky aj prístup na medzinárodné trhy

Európsky maloobchodný predajca potravín Carrefour spolupracuje s firmou rizikového kapitálu Daphni na podpore digitálnych maloobchodných startupov.

Spoločnosti založili špecializovaný fond rizikového kapitálu Dastore, ten vyčlení na získanie menšinových podielov v nových startupoch investície vo výške 80 mil. eur. Prostriedky budú určené pre technologické startupy vo Francúzsku a vo svete.

Cieľom tohto kroku je umožniť spoločnosti Carrefour oboznámenie s inováciami v priemysle a s novými technológiami. Zároveň poskytnúť začínajúcim podnikom prístup k priemyselným kapacitám a globálnemu dosahu spoločnosti Carrefour.

Okrem finančnej pomoci ponúkne Carrefour prevádzkovú podporu, prehľad údajov a prístup k zákazníkom na medzinárodné trhy.

Spoločností Carrefour a Daphni vytvoria špecializovaný tím odborníkov určený pre novovzniknutý fond.

Výkonná riaditeľka spoločnosti Carrefour pre elektronický obchod, dáta a digitálnu transformáciu Elodie Perthuisotová uviedla: “Spustenie nástroja rizikového kapitálu je obrovským míľnikom v našej inovačnej stratégii a ilustruje ochotu spoločnosti ďalej rozvíjať naše väzby v startupovom ekosystéme.”

“Investovanie do začínajúcich podnikov je pre Carrefour príležitosťou, ako urýchliť vlastnú digitálnu transformáciu a zároveň pomôcť spoločnostiam na začiatku k rýchlejšiemu rastu. Aj preto sme sa rozhodli pre bezprecedentný model investičného fondu v oblasti maloobchodu. Sme radi, že môžeme začať toto dobrodružstvo po boku skúsených a známych investorov, ako je spoločnosť Daphni.”

Táto iniciatíva je súčasťou digitálnej stratégie Carrefour 2026. Z vyhlásenia koncom minulého roka vyplýva, že cieľom stratégie je premeniť Carrefour na digitálnu maloobchodnú spoločnosť a predbehnúť Amazon v dodávkach potravín.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+