Poľské e-shopy získali prístup k zákazníkom na troch kontinentoch
Poľská Packeta je pomerne mladým hráčom. U našich severných susedov pôsobí od roku 2015, dovtedy bola len prekladiskom pre zásielky prechádzajúce cez krajinu alebo smerujúce do Poľska. Jej intenzívny rozvoj sa začal až v septembri 2021, keď spoločnosť ponúkla poľským e-shopom podporu pri ich expanzii do zahraničia. Tie získali prístup k odberným miestam spoločnosti. Packeta ponúka viac ako 9 000 vlastných a viac ako 90 000 partnerských odberných miest v 34 krajinách na troch kontinentoch.
V tomto období Packeta podpísala zmluvy o medzinárodných dodávkach s desiatkami e-shopov pôsobiacich v Poľsku, vrátane známych značiek ako LPP Group (Sinsay, Reserved, Mohito, Cropp, House), 4F, TATUUM alebo The Body Shop.
Packeta tiež začala spolupracovať a integrovať svoje služby s nákupnou platformou IdoSell a integrátorom elektronického obchodu BaseLinker. Poľské e-shopy pôsobiace na týchto platformách tak získali podpísaním jedinej zmluvy prístup na trhy 34 krajín v Európe, USA a na Blízkom východe. Môžu tak optimalizovať čas a náklady a automatizovať proces distribúcie.
V priebehu 4 mesiacov zvýšila Packeta svoj obrat na poľskom trhu 4-násobne.
Poľský trh elektronického obchodu je jedným z najrýchlejšie rastúcich v Európe. V Poľsku je už viac ako 52 000 e-shopov a ich počet neustále rastie. V situácii pomerne nasýteného domáceho trhu e-shopy neustále hľadajú lepšie a kvalitnejšie riešenia spojené s logistikou, ako aj obchodné príležitosti v zahraničí. Dôležité sú pre nich nielen náklady na dopravu, ale aj integrovaný spôsob riešenia celej logistiky a podpory v zahraničí, ktorý je pre poľský trh e-shopov často nový.
Tento rok plánuje Packeta ďalší rozvoj. Chce podpísať dohody s ďalšími e-shopmi, ktoré chcú vstúpiť na zahraničné trhy. Okrem doručovania zásielok koncovým zákazníkom môže ponúknuť pomoc pri nadväzovaní vzťahov s obchodnými partnermi na konkrétnych trhoch, pri organizovaní marketingových kampaní a tiež poskytuje informácie o danom trhu.