Prehľad noviniek
Walmart predáva ecommerce projekt Moosejaw. E-commerce outdoorový predajca Moosejaw putuje do rúk poprednej americkej spoločnosti so športovým vybavením Dick’s Sporting Goods. Walmart získala Moosejaw za 51 miliónov USD vo februári 2017 s cieľom posilniť svoju ponuku elektronického obchodu. Finančné podmienky transakcie neboli zverejnené.
Generálnou riaditeľkou Lidl bude prvýkrát žena. Od marca prevezme vedenie Lidl Slovenská republika Zita Szlavikovics, Adam Miszczyszyn bude od apríla viesť Lidl Česká republika. Szlavikovics pracuje v Lidli posledných 15 rokov a svoje skúsenosti nabrala v Maďarsku, Rumunsku či Dánsku.
Európsky marketplace Joom, ktorého služby využíva 25 miliónov užívateľov mesačne, expanduje do Ázie. Spoločnosť uviedla, že v rámci prípravy na indický trh prijala viac ako 350 obchodníkov. V druhom štvrťroku 2023 chystá veľkú kampaň, ktorá má pomôcť navýšiť jej predaj. Joom však čaká nesmierna konkurencia. India je najväčším zahraničným trhom Amazonu a konkurenciu mu robí marketplace Flipkart, ktoré patrí Walmartu.
Módny predajca Yoox pridáva na svoje trhovisko novú kategóriu secondhandového luxusného tovaru. Marketplace kategóriu sprístupnil v takmer 30 európskych krajinách. Pod označením “Yoox pre-owned” je v súčasnosti k dispozícii takmer 2 000 luxusných položiek. Tento krok sprevádza veľká marketingová kampaň pod heslom “Nekonečná láska”.
Poznáte Wilsondo? E-shop, ktorý dokázal uspieť na silne konkurenčnom trhu s nábytkom. CEO Martin Fodora nám v štúdiu porozprával ako sa im minulý rok darilo, prečo sa ich tržby pohybujú v miliónoch eur a ako vybavili 45 000 objednávok. Tento rozhovor vám priblíži ako sa pripraviť na rebranding a Martin vám povie niekoľko tipov, ako dať agentúre pred rebrandingom dobré zadanie.
Minulý rok bol úspešný pre skupinu Packeta Group, ktorá doručila 90 miliónov zásielok. Operovala v 33 krajinách a zvýšila obrat na celkových 257 miliónov eur. Minulý týždeň spoločnosť uviedla, že medziročne doručila na Slovensku o 40 percent viac zásielok.
Alza.sk rozširuje na Slovensku a v Maďarsku zákaznícke služby poskytované prostredníctvom siete AlzaBoxov. Tie môžu zákazníci najnovšie využiť v prípade vrátenia či reklamácie zakúpeného tovaru. Rovnakú službu zaviedla Alza minulý rok aj v Česku. Reklamácie a vratky cez AlzaBoxy teraz tvoria 23 % všetkých prijatých zásielok v Česku.
Katalánska Barcelona chce dosiahnuť, aby sa v roku 2023 40 % online nákupov doručovalo na odberné miesta namiesto priameho doručenia domov. Na dosiahnutie tohto cieľa Barcelona zaviedla ročnú daň pre logistické spoločnosti, ktoré ponúkajú možnosť doručenia domov. Španielska obchodná skupina UNO Logistica označila návrh za diskriminačný a varovala, že tieto podniky budú musieť v dôsledku toho zvýšiť ceny pre zákazníkov.
Rýchlovky:
Financial Times každý rok zostavuje rebríček tisíc najrýchlešie rastúcich európskych spoločností. Tento rok sa v ňom nachádza 95 podnikov z ecommerce. Prevažná väčšina týchto spoločností je z Nemecka, Talianska a Francúzsko.
Najväčší poľský marketplace Allegro odkúpil vlastné akcie. Predstavenstvo spoločnosti Allegro.eu oznámilo ukončenie programu spätného odkúpenia akcií oznámeného 21. februára 2023. Suma, za ktorú boli akcie odkúpené, predstavuje viac ako 5 miliónov eur.
Snapchat minulý týždeň oznámila spustenie “My AI”, nového chatbota s najnovšou verziou chatGPT od OpenAI. My AI je teraz k dispozícii ako experimentálna funkcia pre Snapchat+, predplatenú službu sociálnej siete za 3,99 dolára mesačne.
Českým podnikateľom roka sa stal Jakub Havrlant. Jakub je spojený so značkami ako Heureka, Invia, Košík.cz, Euromedia alebo Mall Group a investoval aj do najhodnotnejšieho českého startupu Productboard.
V Kanade bol vydaný zákaz používať aplikáciu TikTok na mobilných zariadeniach vydaných vládou. Tento zákaz, ktorý nadobudol účinnosť 28. februára, nasleduje po podobných opatreniach, ktoré prijala Európska komisia a vlády niektorých štátov v USA.
Greenpeace obviňuje spoločnosť Zalando z “greenwashingu” a zavádzania spotrebiteľov. V rámci testu bolo v spoločnosti Zalando objednaných desať kusov oblečenia, na ktoré boli s pomocou organizácie Greenpeace nainštalované GPS lokátory. Objednané výrobky boli následne vrátené online predajcovi. Niektoré kusy precestovali aj 7000 kilometrov.
Pre čerstvé a aktuálne informácie odoberajte náš newsletter. Pomôže nám to ďalej rásť. Ďakujeme.