Značku prevezmú Dickové športové potreby
E-commerce outdoorový predajca Moosejaw putuje do rúk poprednej americkej spoločnosti so športovým vybavením Dick’s Sporting Goods. Finančné podmienky transakcie, ktorá by mala byť uzavretá v marci, neboli zverejnené.
Spoločnosť Walmart získala Moosejaw za 51 miliónov USD vo februári 2017 s cieľom posilniť svoju ponuku elektronického obchodu. V tom čase sa táto transakcia považovala za ďalší vstup spoločnosti Walmart do oblasti odevov.
“Spoločnosť Moosejaw sa pripojila k rodine Walmart, aby rozšírila náš sortiment a odborné znalosti v kategórii špeciálnych outdoorových produktov a sprístupnila Moosejaw väčšiemu počtu zákazníkov. Od získania spoločnosti Moosejaw sa počet položiek na stránke Walmart.com zvýšil zo 70 miliónov na stovky miliónov,” uviedol hovorca spoločnosti Walmart.
30 rokov na outdoorovom trhu
Spoločnosť so sídlom v Michigane bola založená v roku 1992 a patrí medzi predných outdoorových predajcov v krajine. Moosejaw okrem e-shopu prevádzkuje aj kamenné predajne v štátoch Arkansas, Colorado, Illinois, Kansas, Michigan a Missouri.
Akvizíciou spoločnosti Moosejaw sa spoločnosť Dick’s Sports Goods pravdepodobne snaží rozšíriť svoje kanály elektronického obchodu a zároveň získať prístup k základni verných zákazníkov.
“Obdivujeme to, čo spoločnosť Moosejaw dosiahla za posledných 30 rokov ako lídri v outdoorovom priemysle, a tešíme sa na príležitosť zdieľať poznatky a učiť sa jeden od druhého,” uviedol v tlačovej správe Todd Spaletto, prezident spoločnosti Public Lands a senior viceprezident spoločnosti Dick’s.
Overený nákupný model?
Stojí za zmienku, že Moosejaw nie je prvou značkou elektronického obchodu, ktorú Walmart kúpil a následne predal. V roku 2017 spoločnosť získala stránku s dámskym oblečením ModCloth a potom ju v roku 2019 predala investičnej spoločnosti Go Global. Približne v rovnakom čase spoločnosť Walmart získala predajcu spodnej bielizne Bare Necessities a potom ho v roku 2020 predala globálnemu výrobcovi a obchodníkovi Delta Galil. Spoločnosť v roku 2017 kúpila aj online predajcu obuvi ShoeBuy a potom ho v roku 2020 predala súkromnej investičnej spoločnosti CriticalPoint Capital.