3 min. čítanie

Alza uľahčuje vrátenie a reklamáciu tovaru. Stačí ich priniesť do AlzaBoxu

Alza.sk rozširuje na Slovensku a v Maďarsku zákaznícke služby poskytované prostredníctvom siete AlzaBoxov. Sieť s viac ako 210 tisíc schránkami na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku sa tak opäť približuje cieľu stať sa plnohodnotnou súčasťou sídelnej infraštruktúry a zvyšovať kvalitu života v okolí.

Alza uľahčuje vrátenie a reklamáciu tovaru. Stačí ich priniesť do AlzaBoxu

Vratky cez AlzaBoxy úspešne fungujú aj v Česku

Po spustení hlasových pokynov a umožnení využívať AlzaBoxy inými dopravcami, prináša teraz Alaza možnosť vrátenia či reklamácie zakúpeného tovaru práve cez AlzaBoxy. Službu e-shop pilotne spustil minuloročné leto v Českej republike a u zákazníkov si okamžite získala značnú obľubu. Počas polročného fungovania ju využilo už vyše 70-tisíc spokojných zákazníkov, reklamácie a vratky cez AlzaBoxy teraz tvoria 23 % všetkých prijatých prípadov v Česku.

„Za posledné tri roky sa nám podarilo proces reklamácií a vrátenia tovaru výrazne uľahčiť a skrátiť. Napríklad už viac ako polovicu reklamácií vybavujeme okamžite po ich prevzatí, a to výmenou tovaru alebo vrátením peňazí. Možnosť vrátenia tovaru pomocou AlzaBoxov je ďalším krokom, ktorý nás približuje našej snahe o maximálne pohodlné nakupovanie a čo najprístupnejšie a kvalitné popredajné služby pre zákazníkov. Veríme, že slovenskí a maďarskí zákazníci si novinku obľúbia prinajmenšom rovnako, ako tí českí,“ hovorí Lukáš Janeček, riaditeľ reklamácií Alza.cz.

Týždenný podcast UPdate

Postup vrátenia je jednoduchý a služba je úplne zadarmo. Zákazník sa prihlási do svojho účtu na Alza.sk, vyberie konkrétny produkt, zvolí pri ňom možnosť vrátenia či reklamácie a získa číslo svojho prípadu. Ako spôsob odovzdania do Alza.sk stačí vybrať AlzaBox. Potom si buď sám vytlačí a nalepí štítok na balíček, prípadne stačí číslo reklamácie viditeľne na balíček napísať. Pri ľubovoľnom AlzaBoxe potom naskenuje štítok, alebo kód na odoslanie zadá ručne na obrazovku boxu. Tým sa otvorí prázdna schránka, do ktorej balíček stačí vložiť. Po zatvorení dvierok zákazník obdrží upozornenie o tom, že je balíček registrovaný a stav reklamácie môže sledovať v sekcii “Moja reklamácia a vrátenie”.

Prostredníctvom AlzaBoxu je možné vrátiť tovar zakúpený na Alza.sk, ktorý je možné do schránky vložiť. Objemné spotrebiče je nutné doručiť na pobočky osobne alebo kuriérom. Do budúcnosti sa plánuje rozšírenie služby aj pre tretie strany Alza, ktoré už do AlzaBoxov doručujú. Aktuálne sú to spoločnosti DPD, Slovak Parcel Servis, DHL, GLS a čoskoro budú nasledovať ďalší dopravcovia, s pomocou ktorých sa doručenie do AlzaBoxu stane univerzálnou službou, dostupnou pre celý trh.

Význam pohodlného doručenia objednávok rastie od začiatku pandémie, teraz volí doručenie cez AlzaBoxy pre svoje objednávky už viac ako 40 % zákazníkov, v niektorých okresoch takmer 70 %.

“Veľký potenciál na zlepšenie zákazníckej skúsenosti vnímame nielen v bezkontaktnosti, ale predovšetkým v možnosti používať výdajné boxy v akúkoľvek dennú aj nočnú dobu. K tomu prispieva aj ich umiestnenie do blízkosti obydlia alebo frekventovaných trás našich zákazníkov, aby pre nich boli čo najdostupnejšie. Navyše, vďaka otvorenosti voči iným prepravcom si zákazníci môžu nechať doručiť tovar do AlzaBoxov takmer z každého e-shopu,” dopĺňa Peter Šupák, riaditeľ expanzie a facility Alza.cz s tým, že aktuálne sieť disponuje viac ako 2 000 AlzaBoxmi v troch krajinách – cez 560 ich nájdu zákazníci na Slovensku, 1 300 v ČR a takmer 200 v Maďarsku.

credit: HNonline

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+