3 min. čítanie

Alza uľahčuje vrátenie a reklamáciu tovaru. Stačí ich priniesť do AlzaBoxu

Alza.sk rozširuje na Slovensku a v Maďarsku zákaznícke služby poskytované prostredníctvom siete AlzaBoxov. Sieť s viac ako 210 tisíc schránkami na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku sa tak opäť približuje cieľu stať sa plnohodnotnou súčasťou sídelnej infraštruktúry a zvyšovať kvalitu života v okolí.

Alza uľahčuje vrátenie a reklamáciu tovaru. Stačí ich priniesť do AlzaBoxu

Vratky cez AlzaBoxy úspešne fungujú aj v Česku

Po spustení hlasových pokynov a umožnení využívať AlzaBoxy inými dopravcami, prináša teraz Alaza možnosť vrátenia či reklamácie zakúpeného tovaru práve cez AlzaBoxy. Službu e-shop pilotne spustil minuloročné leto v Českej republike a u zákazníkov si okamžite získala značnú obľubu. Počas polročného fungovania ju využilo už vyše 70-tisíc spokojných zákazníkov, reklamácie a vratky cez AlzaBoxy teraz tvoria 23 % všetkých prijatých prípadov v Česku.

„Za posledné tri roky sa nám podarilo proces reklamácií a vrátenia tovaru výrazne uľahčiť a skrátiť. Napríklad už viac ako polovicu reklamácií vybavujeme okamžite po ich prevzatí, a to výmenou tovaru alebo vrátením peňazí. Možnosť vrátenia tovaru pomocou AlzaBoxov je ďalším krokom, ktorý nás približuje našej snahe o maximálne pohodlné nakupovanie a čo najprístupnejšie a kvalitné popredajné služby pre zákazníkov. Veríme, že slovenskí a maďarskí zákazníci si novinku obľúbia prinajmenšom rovnako, ako tí českí,“ hovorí Lukáš Janeček, riaditeľ reklamácií Alza.cz.

Týždenný podcast UPdate

Postup vrátenia je jednoduchý a služba je úplne zadarmo. Zákazník sa prihlási do svojho účtu na Alza.sk, vyberie konkrétny produkt, zvolí pri ňom možnosť vrátenia či reklamácie a získa číslo svojho prípadu. Ako spôsob odovzdania do Alza.sk stačí vybrať AlzaBox. Potom si buď sám vytlačí a nalepí štítok na balíček, prípadne stačí číslo reklamácie viditeľne na balíček napísať. Pri ľubovoľnom AlzaBoxe potom naskenuje štítok, alebo kód na odoslanie zadá ručne na obrazovku boxu. Tým sa otvorí prázdna schránka, do ktorej balíček stačí vložiť. Po zatvorení dvierok zákazník obdrží upozornenie o tom, že je balíček registrovaný a stav reklamácie môže sledovať v sekcii “Moja reklamácia a vrátenie”.

Prostredníctvom AlzaBoxu je možné vrátiť tovar zakúpený na Alza.sk, ktorý je možné do schránky vložiť. Objemné spotrebiče je nutné doručiť na pobočky osobne alebo kuriérom. Do budúcnosti sa plánuje rozšírenie služby aj pre tretie strany Alza, ktoré už do AlzaBoxov doručujú. Aktuálne sú to spoločnosti DPD, Slovak Parcel Servis, DHL, GLS a čoskoro budú nasledovať ďalší dopravcovia, s pomocou ktorých sa doručenie do AlzaBoxu stane univerzálnou službou, dostupnou pre celý trh.

Význam pohodlného doručenia objednávok rastie od začiatku pandémie, teraz volí doručenie cez AlzaBoxy pre svoje objednávky už viac ako 40 % zákazníkov, v niektorých okresoch takmer 70 %.

“Veľký potenciál na zlepšenie zákazníckej skúsenosti vnímame nielen v bezkontaktnosti, ale predovšetkým v možnosti používať výdajné boxy v akúkoľvek dennú aj nočnú dobu. K tomu prispieva aj ich umiestnenie do blízkosti obydlia alebo frekventovaných trás našich zákazníkov, aby pre nich boli čo najdostupnejšie. Navyše, vďaka otvorenosti voči iným prepravcom si zákazníci môžu nechať doručiť tovar do AlzaBoxov takmer z každého e-shopu,” dopĺňa Peter Šupák, riaditeľ expanzie a facility Alza.cz s tým, že aktuálne sieť disponuje viac ako 2 000 AlzaBoxmi v troch krajinách – cez 560 ich nájdu zákazníci na Slovensku, 1 300 v ČR a takmer 200 v Maďarsku.

credit: HNonline

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+