Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
Zdroj: Depositphotos

Z prieskumu vyplýva, že 11 % online nákupov v Nemecku je vrátených. Mladšie generácie vykazujú vyšší sklon k vráteniu v porovnaní so staršími demografickými skupinami. Ako hlavné dôvody vrátenia tovaru sa ukazujú nezrovnalosti vo veľkosti a poškodenie výrobku.

Osoby vo veku od 16 – 29 rokov vracajú v priemere 15 % svojich online objednávok. Z údajov tiež vyplýva, že muži vracajú výrazne menší podiel nákupov (9 %) v porovnaní so ženami (14 %), čo poukazuje na rodovo špecifické nákupné správanie.

Vrátenie tovaru má pre online predajcov finančné dôsledky – každé vrátenie tovaru stojí v Nemecku priemerne 5 až 10 eur. Minimalizácia vrátení nielen znižuje logistické náklady, ale prispieva aj k celkovému úsiliu o udržateľnosť.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Pre optimalizáciu e-commerce je veľmi dôležité pochopiť príčiny vrátenia tovaru. Medzi najčastejšie uvádzané dôvody patria problémy s veľkosťou, poškodenie výrobku, nespokojnosť s výrobkom, nezrovnalosti medzi výrobkom a opisom a nadmerná objednávka.

Bernhard Rohleder, generálny riaditeľ spoločnosti Bitkom, zdôrazňuje význam udržateľnosti pri znižovaní výnosov. “Pri každom odoslaní tovaru tam a späť sa spotrebujú zdroje – z hľadiska udržateľnosti musí byť cieľom minimalizovať návratnosť. V konečnom dôsledku je to aj v záujme maloobchodníkov, ktorí šetria náklady a úsilie v oblasti logistiky. A to zase prospieva spotrebiteľom prostredníctvom celkovo priaznivejších cien.”

Ako zmierniť náklady?

Využívanie technológií, ako sú AI nákupní asistenti, odporúčanie veľkosti na základe údajov a virtuálne skúšobné kabínky, môžu zlepšiť zážitok z online nakupovania, pomôcť spotrebiteľom nájsť správne produkty a znížiť pravdepodobnosť vrátenia tovaru.

Personalizované odporúčania založené na preferenciách spotrebiteľov a ich správaní v minulosti môžu zákazníkov nasmerovať na vhodné produkty, čím sa minimalizuje riziko nespokojnosti a následného vrátenia tovaru.

Ďalším plusovým bodom je nepodceniť opis produktu spolu a nezabúdať ani na obrázky vo vysokej kvalite. Transparentne komunikovať pravidlá ohľadom vrátenia tovaru tiež môže v spotrebiteľoch vzbudiť dôveru a znížiť pravdepodobnosť vrátenia tovaru v dôsledku nesúladu medzi očakávaniami a skutočnosťou.

Keďže sa prostredie elektronického obchodu naďalej vyvíja, riešenie problému vrátenia tovaru zostáva pre online maloobchodníkov prioritou. Pochopením správania spotrebiteľov, implementáciou cielených stratégií a využívaním digitálnych nástrojov sa dá efektívne prechádzať týmto zložitým procesom, podporovať udržateľný rast a zlepšovať skúsenosti spotrebiteľov s nakupovaním online.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+